Alkuraskauden oireet ja mieliteot

Pari päivää meni jo ilman väsymystä ja pahaa oloa. Eilen ja tänään on taas niin hankalaa, että! Väsyttää, oksettaa ja päätä huimaa

Eilen karkasin töistä 45min etuajassa, saa nähdä miten tänään käy. Eilen tuli niin pahoja yökötyskohtauksia, että ei enää pystynyt olemaan ihmisten lailla.

Mikään ruoka ei maistuis, paitsi hapankorppu ja omena.. Silti koko ajan on nälkä ja pitää syödä ettei paha olo pahene. Tällä hetkellä ruokavalioni koostuu siis hapankorpusta, omenasta ja banaanista.

On se niin ihanaa olla raskaana
 
Täällä on pötkötelty viikko saikulla. Väsy on helpottanut, kun on saanut nukkua kunnon yöunet ja ottaa päikkärit just silloin, kun on huvittanut! :) Paha olo ei ole kadonnut minnekään, joka päivä on saanut arabialaista halailla... :/ Huomenissa olen menossa taas töihin. Toivottavasti pystyn olemaan töissä! Alkaa käymään aika pitkäksi kotosalla...
 
Muistu mielee edellinen raskaus ku ostettii viinirypäleitä, kun näin sen paketin ja alko himottaa ihan hirveesti! Se tyhjeni 20min ja koko ajan on tunne että pakko saada lisää!! Sama on jääkylmä kokis, sitä oon yrittäny olla juomatta mut se himo ku iskee sillee että ei vaan pysty olla juomatta. Ihan kamalaa Nii siis edellisessä raskaudessa söin kans viinirypäleitä hullun lailla :D

Pahaolo on lieventyny, paitsi iltasin. Kello kun lyö 18.00 iskee paha olo.
 
Mulle on vihdoin tullut oireita ja alan uskoa raskauteen. Huomenna eka neuvola, jota myös odotan kuin kuuta nousevaa.

Tissit täysin ennallaan, mutta pari päivää on jo vähän vihlonut, jotta kai ne kohta kasvaa. Aikaisemmissa raskauksissa tähän mennessä olen saanut jo kaksi kuppikokoa lisää. Maha lievästi turvoksissa ja mies oli kovasti sitä mieltä, että vauvamasu jo näkyy, mutta mun mielestä siellä näkyy vain kaikki se ruoka mitä olen syönyt.

En voi olla yhtään hetkeä syömättä, jos haluan, että mulla on kohtuullinen olo. Olen todella väsynyt ja sellainen heikko olo koko ajan. Lauantaina mulla oli tappavan pitkä työpäivä, joten sunnuntaina vain sammuin joka välissä sohvalle ja nukahdin ilman, että edes itse huomasin sitä ennen kuin heräsin. Onneksi mies oli ihana ja hoiti lapset.

Mua himottaa tuliset ruoat ja maustekurkku. Mies on tehnyt todella hyvää ruokaa, mutta mun on pakko laittaa sinne "ripaus" chiliä, jotta saan sen syötyä. Kaupassa kuolaan HotWingsejä ja sen sellaista. Ja omenoita syön enemmän kuin koskaan. Joka väliin, kun ei ole mahdollista syödä oikeaa ruokaa, popsin omenoita.
 
No tekiski mieli edes niitä HotWingsejä. Tänään kävelin kaupassa että mitä sitä ostais lounaaksi. Kaikki näytti ja haisi pahalta ja mukaan lähti sitten saarioisten juustoporokeitto. Meni se alas ku lappo vaan suuhun ajattelematta makua ja hajua.
 
Nyt on viikot 12+2, vihdoin täällä päässä alkaa hiukan helpottaa,
nyt täytyy kertoa että kaikki joilla on ollut tää kauhee yrjömaakari kylässä,
niin pyytää miestä tuomaan kotipaketilla kiinalaista ruokaa (peging keitto ja sezuan härkä ehdoton), mulla se välittömästi auttoi, saattoi olla niinkin että seuraavana päivänä ettei vessan kans treffata..
Aamulla kyllä ne aamupalat välillä lentää vessaan, mutta jotenki sitten olen lähtenyt ulos,olo on helpottunut. Täällä ollaan muutto puuhissa,ja asuntokin ollut sellainen törkyläjä tietty laatikoiden ohesta ja tavaran määrästä, että on sekin tässä nyt vaikuttanut että yrjöttänyt aamulla :) Mutta nyt voin ainakin sanoa kyllä se menee ohi, vaikka usko siinä meinaa mennäkin niin itsensä kanssa saatikka miehen,. Itse olen vielä keholtanikin yli herkkä että kivun sieto kyky ei ole se mun vahvin puoli, päästänyt kehokin pahimissa kivuissa kehostani irti :)Hetkeksi eroon kivuista meditoinnin avulla :) Suosittelen sitä kaikille :)
Mitä herkempi sitä nopiampi on lento hyväänkin oloon meditoinnilla :)
On tää kyllä siinä mielessä helpompi,ensimmäistä odottaessa kun lopetti samalla hetkellä positiivisen testin tullessa tupakan polton niin oireet olikin sitten kymmenen kertaiset, nyt kun kerkesin melkein vuoden olee polttamatta niin ehdottomasti helpompi ei ole ollut mitää pääkipuja kun seN lopetti aikoja sitten enkä ole kyllä sitä kaivannutkaan, enkä tule sitä koskaan kaipaamankaan :)
Zemppiä ja voimia ja paljon rakkautta kaikille jotka ovat päässeet yrjön kans kaveriksi <3 kaikille muillekin odottaville :) Tää on kyllä ollut ihana palsta kun on voinut lukea ja kokea että ei ainut olekkaan :) Nyt uutta käytettyä sohvaa katsoo jeii :) <3
 
Aamut on mennyt nyt suht mukavasti. Olen havainnut, että kun juon yön vessa reissulla mehua ja ennen sängystä nousua mutustan aamulla elovena tai paussi keksin niin olo pysyy hyvänä. Lounaan jälkeen vatsa on todella inhottavan tuntuinen ja turvotus alkaa hiipiä. Vettä menee paljon, kun janottaa kovasti. Töistä lähtiessä sain eilen avata housun napit auton rattiin istahtaessa, kun puristi niin inhottavasti. Tänään siirryin kesäisempään vaatetukseen ja hame osoittautui oikein mukavaksi, kun ei purista turvonnutta massua. Ja nää ilmavaivat iltaisin......hyi!!! Olen aiemmin syönyt todella harvoin perunaa, riisiä jne muita huonoja hiilareita ja nyt tuntuu, että niitä tekee mieli. Likunta koostuu lähinnä koirien kanssa kävelystä, kun en yksinkertaisesti jaksa muuta...salille menoa en ole voinut edes harkita, kun on iltaisin niin ällö olo. Olen aina ollut hoikka ja pitänyt itsestäni huolta, mutta muutama kilo nyt ikävä kyllä tulee, mutta luotan, että saan ne myös pois :) kaveri sai muksun pari viikkoa sitten ja mahtuu nyt jo kuulemma entisiin farkkkuihin, siinä itsellekin tavoite!
 
RV 11+4 nyt

Ihan ensimmäinen oire oli hirvittävän kipeät rinnat. Tuo ilmaantui kun salama kirkkaalta taivaalta ja luulin ihan oikeasti olevani vakavastikin sairas.

Sitten vähän ajan päästä tulivat nämä tutut väsymys ja pahoinvointi, jolloin osasin aavistaa että pieni ylläripylläri on tainnut massuun muuttaa. Huono olo on vieläkin, mutta oksennettua ei enää saa.

Mielitekoja ei ole, koska ruoka ei pahemmin maistu... ;-(
 
Oon aina ollut ihan hulluna suklaaseen ja muutenkin kovasti makean perään.

Mutta molemmilla kerroilla kun olen tullut raskaaksi, niin yhtäkkiä ei enää makea maistukaan! Nytkin olen suklaata ostanut viimeksi pääsiäisenä, vaikka ennen söin melkeinpä päivittäin jotain suklaata. Outoa, mutta ihan hyvä asia!

Makean tilalle on tullut himo kaikkeen suolaiseen sekä marjoihin. Onneksi on vielä pakastimessa viime kesänä säilöttyjä marjoja, joita syön lähes päivittäin. Ja ylihintaisia tämän vuoden mansikoitakin on ollut pakko jo ostaa useamman kerran, kun se tuoksu vaan huumaa minut :D.
 
Shani, mulla ihan sama homma! Oon ollu aina kauhia suklaasyöppö, vaan eipä oo palijo suklaa eikä muukaan makia himottanu plussauksen jälkeen. Sen sijaan himotuksen kohteina ovat justiinsakin ne marjat ja kaikki raikas. Kuhan suomalaisia mansikoita tullee, (+ kirsikat:P) niin ei oo vaikia arvata mitä mussutan päivät pitkät.Oikiastaan ainut makia mitä mielin on pehmisjäätelö...Torin vakioasiakas taian kesällä olla:D
 
mäki oon normaalisti suklaata syöny välillä melko paljonki, mutta nyt ei pysty, maistuu liian makeelta... mun tekis hirveesti mieli pakastemarjoja, mutta kaupan pakasteet ei oo niin kovin hyviä, niin on tarvinnu tyytyä kaikenlaisiin hedelmiin vaan.. kesällä tarvii kyllä ostaa paljon marjoja pakkaseen. meijän viereises mettäs on kyllä paljon mustikoitakin, mutta saa nähdä kuinka niitä sitten jaksaa noukkia :/ vois mennä vaikka syömään sitruunaa kohta jahka on käyttäny pentu koiran pihalla..
 
Eli en ole siis ainoa, jolla suklaan syönti on jäänyt. Mutta marjat ovatkin paljon parempi ja terveellisempi vaihtoehto. Että ihan hyvä raskauden tuoma muutos.

Eilen oli taas pakko ostaa mansikoita, mutta kyllä hinta on vielä niin korkea, että kovasti odotan heinäkuuta ja halvempia mansikoita.
 
Eka oire mulla oli järkyttävät vatsakivut öisin.. Taisivat olla ilmaa.. :/ Nice... Sitten tulikin oltua 6 viikkoa sängyn pohjalla erittäin kovan pahoinvoinnin takia, kahdesti tiputuksessa... Olenkin joutunut pakko syöttämään itseäni sillä ei vaan tee mieli syödä mitään... Hajuaisti tietenkin miljoonakertaistui... Pekoni, hyi yäk!!! Eilen ilmeni uusi jopa pelästyttävä oire ; menetin makuasitini... Monet ovat sanoneet että makuaisti kehittyy, ei minun mielestäni, kun suurin osa ruuasta maistuu samalta.. Niin kananmunat kun leipäkin, kaikki maistuu samalta.. Tai on ainakin tähän mennessä maistunut... Nyt alkaakin sitten etsiminen, että mikä ruoka maistuisi jollekin.. On hieman kurjaa kun kaikki maistuu samalle.. :/ Ensin ei tee mieli, koska oksennat kaiken ylös ja ny ku pystyy syömään paremmin niin sitten tämä... Huh huh.. Kellään samaa?
 
Oireita mulla on ollu pahoinvointi, mutta ei onneksi niin lamaannuttavana ku esikoisella. Sillon makas vaan märsäämässä sohvalla ja oksensi menemään. Nyt sentään toimintakyky säilyny. Eipä oikeastaan muuta vaivaa..yks viikko oli väsymystä, mutta seki väisty. Ei tässä jouva paljo väsyttämään.:)
Mielitekoja viiiiiili..aah.
 
Mulla tulee sellasia pakko saada mielitekoja, esim subwaysta otan yleensä sen puolikkaan, niin piti vaa saada kokonainen ja vetästä se siltä seisomalta, eipä oo tehnyt sen jälkeen enää subwayn patonkia mieli :) Nyt pakko saada listalla uudet perunat, tilli, voi, NAM! Katotaan millon kyllästyn :)14+5 menossa ja tulee semmoisia viiltojatai kramppauksia alavatsaan, mut menevät aina ohi, kasvukipuja? Onko muilla?
 
mulla on nyt kans ajoittain alavatsas ollu ikävän tuntusia kipuja välillä, paljoo muita oireita ei enään oo, ajoittaisen väsymyksen lisäks..
 


wissen kirjoitti:
mulla on nyt kans ajoittain alavatsas ollu ikävän tuntusia kipuja välillä, paljoo muita oireita ei enään oo, ajoittaisen väsymyksen lisäks..



Joo noi kivut on kyl aika pelottavan tuntuisia, mut sit se onkin se pieni hetki ja menee ohi. Ja kyllä vaan väsymys on ja pysyy, ajoittain kyllä tuntuu että olisin jo oma pirteä itseni :D
 
Minä olen kyllä syönyt Hollantilaisia mansikoita himooni tässä pari rasiaa, eikö saisi syödä kuin suomalaisia :O???
 
Takaisin
Top