Alkuoireita

Mulla on myös ollut kovin vähäiset oireet ja kovasti olen ollut huolissani, varsinkin kun esikoisella oli erilaista.

Mutta sitten kun ajattelen, niin oireet on vaan erilaiset. Juu, päänsärkyä on edelleen. Nälkä on USEIN. Mies kohottelee hämmentyneenä kulmiaan, kun totean että taas olisi nälkä. Mutta jos syön liikaa kerralla (kuten nyt viikonloppuna seisovasta pöydästä), vatsa protestoi ja vahvasti.

Kahvia en juo lainkaan tai sitten hyvin vähän (tänään join puoli kuppia, viimeksi viikko sitten). Rasvasta tihkuvaa ruokaa ei pysty syömään. Jäätelö on siinä ja siinä, joku oikein hyvä suklaajäätelö ehkä uppoaa. Sen jälkeen ympäristö kärsii todennäköisesti kaasumyrkytyksestä.

Toimeen ryhtyminen on vaikeaa. Väsyttää paljon, tosin jos saan itseni liikkeelle, energiatasot on paremmat. Välillä silmissä vilistelee kirkkaita palloja, korvissa on tinnitusta. Hampaiden pesu etoo enemmän kuin ruoat. Että joo, ei täällä oireettomia olla. Tossa vaan ehdin alkuillasta olla huolissani kun muka ei ole oireita, kun ei ole sitä selvää pahoinvointia, rinnat ei ole missään vaiheessa aristelleet jne.
 
Mullakin näkyy tähtiä välillä, esim. ylös noustessa. Mitähän tuollainen huimaaminen voi olla, kun tuskin veriarvot vielä laskee nopeesti.
 
Mulla kans välillä näkyy tähtiä, etenkin jos nousen nopeasti ylös. Oon muutenkin pitkä ja huimaa helposti äkilliset nousut, mutta raskausaikana on pahentunut. Kun oon nyt mittaillut verenpaineita niin lukemat ovat olleet tavallistakin matalampia, nytkin äskettäin 105/68. Uskoisin, että verenpaineen heilahteluista johtuu nuo teidänkin huimaukset :)
 
Mulla noi valopilkut tuli kun istuin ruokapöytään, mutta en ole ihan varma, olinko käynyt nappaamassa pojan lattialta syöttötuolin sitä ennen. Varsinaista huimausta en ehtinyt tuntea, näkyi vain valopalloja tai -juovia.
Viime raskaudessa huomasin selvästi, että kun nousin kyykystä ylös, piti hetken aikaa hakea tasapainoa. Ja ihan paikoillaan aeistenkin saattoi tulla huono olo, kasvot vetivät samalla kylmiksi.
 
Mulla ollu ihan alkuviikoista lähtien tota seisomaan noustessa huimaamista. Tosin mul nyt on verenpainekin sen verran alhanen et se menee viel just ja just ideaaliarvoihin.
 
Mikä sovellus sulla on käytössä Juulijulia? Ei sillä että olisin jääny koukkuun erilaisiin sovelluksiin :D
 
Onko kellään muulla vielä ongelmia syömisen kanssa? kaikki oksettaa. Vaikea keksiä ruokia mitkä menis alas kun kaikki ruoka etoo.. Nyt viikkoja 11+0. Koko ajan kuitenkin nälkä. Kamala dilemma!
 
Jantunen, täällä sama juttu. Hedelmät ainoot, mitkä menee alas, mutta eipä niillä elä. Syödä pitää pahimmillaan puolen tunnin välein, vaikka mieluummin vaan olis syömättä.
 
Täälläkin liisu hedelmät menee parhaiten alas. Appelsiineja tekis kauheesti mieli mutta ne on vähän huonoja tähän aikaan vuodesta :/ mieluummin oisin kans kokonaan syömättä kun sillon on ihan hyvä olo. Samantien kun pitäis miettiä ruokaa niin alkaa etomaan koko ajatus syömisestä.
Toivottavasti alkais pian helpottamaan ja päästään syömään kunnolla!
Koskaan en oo ollu aikasemmin nirso millekkään ruoalle.
 
Täällä kans vaikee keksiä syötävää ku mitään ei tee mieli. Mies haluais perunoita ja jauhelihakastiketta, mutta ite en vois kuvitellakaan syödä sellasta :D
 
Muutaman viikon oon eläny melkein pelkällä jugurtilla,omenalla ja kaurapuurolla.. Välillä tulee päiviä, että saa jotain ruokaisampaa alas,mutta sen jälkeen menee taas pari päivää ettei mikään maistu ja kurkussa on sellanen blokki,ettei siitä mene mikään alas..
 
Tää raskaana olo on kaikkea muuta, kun loogista. Luulisi vauvan tarvitsevan muutakin kun hedelmiä :)
 
Mä mietin Lucy just samaa. Tärkeimmät kehitysviikot oon pystyny syömään ainoastaan leipää ja mikropizzaa. Nyt sitten alkaa vasta maistua joku muukin ruoka. Todella epäloogista!!
 
Hirveä ummetus iski ja samalla päänsärky. Hienoa! Pari kiloa taas lähtenyt kun ei voi syödä kuin vi-siblinillä terästettyä mehukeittoa ja aamuisin puuroa. Maha ei toimi yhtään.
Mutta tiedän että se menee ohi aikanaan.
Jonkinlaisia supistuksia on ollut liikunnan yhteydessä. Viimeksikin oli niitä mutta säikäyttää jotenkin hirvittävästi.Onko muilla ollut aikaisessa vaiheessa?
 
Mulla tuntuu kans supistuksia, välillä tosi epämukaviakin. Ensi viikolla neuvolalääkäri, pitää siltä kysyä näistä.
 
Luumut kuuluu täällä jokapäiväiseen ruokavalioon nykyään ja silti ummettaa :sad001
 
Supistuksia, suht kipeitä, tulee täälläkin rasituksen aikana ja vähän sen jälkeen.
Neuvolath kuittasi ne ihan kohdun kasvukipuina. :rolleyes:
 
Takaisin
Top