Alkufiilistelyt

Itse lasken ultraan asti sen mukaan että ovulaatio ois ollut äitienpäivänä eli la ois 31.1. Voi kyllä heittää päivällä suuntaan tai toiseen. Saa nähdä korjataanko la ultran jälkeen, esikoisesta korjattiin. Silloin heittoa oli viikko.

Mulla oli ovis myös äitienpäivän tienoilla, menkoista laskettuna la olis 1.2 mutta oviksen mukaan jossain 29-31.1 välissä. Mut päätin parkkeerata pyllyni tänne helmikuisiin. :grin

Huomenna meillä on jo ensimmäinen neuvola. Se neuvolaihminen halusi meidät sinne jo näin aikaisin, kun jää sitten kesälomalle. Olisi tyhmää että joku muu tekee alkuhaastattelun, kun tämä kuitenkin hoitaa kokonaisuudessaan meidän seurannan ja hoidon.
Vähän on olo kuin ensikertalaiselle.. no miehelle tämä onkin ensimmäinen.:happy: Mulla on kulunut niin kauan viimeneuvolasta ja tätä lasta kun on tehty vaikeimman kautta, niin kaikki on jotenkin ihan toisin.
En vaan tykkää siitä punnituksesta :shifty:.

Huomenna meillä on jo ensimmäinen neuvola. Se neuvolaihminen halusi meidät sinne jo näin aikaisin, kun jää sitten kesälomalle. Olisi tyhmää että joku muu tekee alkuhaastattelun, kun tämä kuitenkin hoitaa kokonaisuudessaan meidän seurannan ja hoidon.
Vähän on olo kuin ensikertalaiselle.. no miehelle tämä onkin ensimmäinen.:happy: Mulla on kulunut niin kauan viimeneuvolasta ja tätä lasta kun on tehty vaikeimman kautta, niin kaikki on jotenkin ihan toisin.
En vaan tykkää siitä punnituksesta :shifty:.

Mulla on kans tänään ensimmäinen neuvola. :)

Moikka! Kävin just varhaisultrassa ja sieltä se syke löyty:Heartpink Viikot ois menkoista laskettuna 7+0 ja ultrassa sai 6+1 mutta itsekkin lääkäri sano ettei kovin hyvin mittaa saanut että tolla 7+0 mennään! Ja nyt pääse sit varaileen sitä ensimmäistä neuvolaa vihdoin.

Pelonsekaisin tuntein liityn keskusteluun, sillä positiivinen testi tuli tehtyä pienoisen jälkiehkäisypillerisekoilun jälkeen. :woot:

Viikoissa menossa 6+6. Juhannusviikolla kävin varhaisultrassa, saadakseni mielenrauhan ja jossa syke löytyikin jo viikkojen 5+6 kohdalla. Tarkemmin ajatellen tuntuu aika kohtuuttomalta odottaa melkein 3kk ensimmäistä ultraa julkiselle puolelle, varsinkin kun on aina mahdollisuus, että kaikki ei ole lähtökohtaisesti kunnossa. Oikeastiko niitä ultria on vain kaksi tuon 9kk:n aikana julkisella?

Olo on ollut suhteellisen huono alusta lähtien, sillä etova olo ja jäätävä väsymys ovat olleet läsnä koko ajan. Vatsa on ollut myös todella turvonnut viimeiset kaksi viikkoa. Illalla tuntuu ja näyttää siltä, että olisi nielaissut jalkapallon.

Epätietoisuus ja epävarmuus hermostuttavat, mutta eikai tässä voi muuta tehdä kun odotella. :angelic:

Jep, kaksi on vaikka se tuntuu järjettömältä. Olisihan se kiva jos olisi kaikilla varhaisultra. Kaipaisin myös loppuraskauteen ultraa. Jos sellainen olisi, ei olisi tullut synnärillä yllätyksenä esikoisen perätila. :\

Onnea raskaudesta, vaikka ei suunniteltu ollutkaan. :) Voisin kuvitella että se herättää monenlaisia tunteita.

Mä olen ihan maassa, kun tein tässä illalla tas raskaustestin, kun haluan nähdä viivan vahvistuvan. Nyt tulikin ihan haamu vaan testiin. Testinä rfsu, jota en ole aikaisemmin käyttänyt. Testi ei meinannut millään toimia eli siis ei imenyt nestettä ja jouduin pitämään testiä pissassa jotain 40sek ja vielä painamaan tyynystä, että lähti liikkeelle. Mutta tuskin se vaikuttaa niin, että testiviiva olisi ihan haamu, kun kontrolliviiva on vahva. Toissapäivänä (dpo17) tein testin viimeksi (Sofin puikko) ja siinä oli ihan selvä viiva. En tiedä mitä ajatella. Tosin ne vähät raskausoireetkin ovat lieventyneet. Testaan huomenna uusiksi, uutta en kestä, jos taas on kemiallinen. Mulla oli sellainen maaliskuussa, mutta vuoto alkoi vaan päivän myöhässä ja tekstitkin oli haaleampia dpo 14 ja dpo15 silloin.

Mä olen ihan maassa, kun tein tässä illalla tas raskaustestin, kun haluan nähdä viivan vahvistuvan. Nyt tulikin ihan haamu vaan testiin. Testinä rfsu, jota en ole aikaisemmin käyttänyt. Testi ei meinannut millään toimia eli siis ei imenyt nestettä ja jouduin pitämään testiä pissassa jotain 40sek ja vielä painamaan tyynystä, että lähti liikkeelle. Mutta tuskin se vaikuttaa niin, että testiviiva olisi ihan haamu, kun kontrolliviiva on vahva. Toissapäivänä (dpo17) tein testin viimeksi (Sofin puikko) ja siinä oli ihan selvä viiva. En tiedä mitä ajatella. Tosin ne vähät raskausoireetkin ovat lieventyneet. Testaan huomenna uusiksi, uutta en kestä, jos taas on kemiallinen. Mulla oli sellainen maaliskuussa, mutta vuoto alkoi vaan päivän myöhässä ja tekstitkin oli haaleampia dpo 14 ja dpo15 silloin.

Lohduttaisin ettei kannata verrata eri merkkisiä testejä toisiinsa tai ainakaan täysin luottaa vertailuun vaan testata samalla merkillä vaikka tiedän todella että tuollainen huolestuttaa. Mulla siis vähän samanlainen tilanne oli viikko sitten että pc näytti tosi haaleita haamuja kun rfsu oli paljon selkeämpi viiva.. Ja joillain ollut toisinpäin näillä testeillä et rfsu heikko ja pc ok haamu/viiva. Itse siis stressasin noista ja kun digiin tuli raskaana ja hcg verikokeessa ok, jätin testit kokonaan pois ettei tule spekuloitua ja analysoitua kun tiedän siihen sortuvani jos testailen vaikka itsekin tosi mielelläni näkisin leffaviivat. Säästän kuitenkin vähän mielenterveyttä. Tsemppiä!

Mä en oo ikinä saanut rfsu:n testiin mitään hailuraa kummempaa, vaikka kuinka olisin ollut paksuna ja pc olisi näyttänyt leffaviivoja.

Monilla oli tänään neuvola, mitenhän sujui :angelic:.
Ja onnea WopWopille kivoista kuulumisista!

Täällä raskaus on ollut oireeton tähän asti. Ei mitään merkkejä. Sekös vähän pelottaa. Aiemmin on ollut raskaudessa kovaa pahoinvointia tässä vaiheessa (rv7) ja nyt ei mitään:confused005. Ensi viikolla selviää sitten enemmän kun on ultra.

Mä toivon et saan yhden "väli"ultran np:n ja ru:n väliin ja et muutenkin ultrattaisiin sairaalassa paremmilla laitteilla. Viimeksi oli näin, koska takana yksi raskauden keskeytys rakennepoikkeavuuden vuoksi.

Kiitos Smoothie ja Iiliina. Mulla ei ole enää Sofin testejä, niin en voi samalla testata. Tosi hyvä tietää, että rfsu ei kaikilla toimi. Vähän helpotti.

Mä toivon et saan yhden "väli"ultran np:n ja ru:n väliin ja et muutenkin ultrattaisiin sairaalassa paremmilla laitteilla. Viimeksi oli näin, koska takana yksi raskauden keskeytys rakennepoikkeavuuden vuoksi.

Täällä samantyyppistä taustaa. Jonka johdosta myös NIPT otetaan, varmaan sinullakin?

Tänään tein vielä viikkodigin, kun tilasin aiemmin kahden kpl paketin tarjouksesta. Oli noussut nyt 2-3 viikkoon (viime ke 1-2), menkoista laskettuna tänään 5+4. Veikkaan siis että ovis oli vähän myöhemmin kuin ensin arvelin, mutta ultrassahan nuo sitten tarvittaessa tarkentuu. Nyt sitten odotellaan vaan seuraavaksi varhaisultraa 7.7. :happy:

Onhan tämä aika hullua :angelic:

Liitteet

• F2C79063-96E2-4439-8E65-B978F191910A.jpeg
    F2C79063-96E2-4439-8E65-B978F191910A.jpeg
    49.8 KB · Katsottu: 8

Mulla sama homma, synnytys viikolla 24 rakennepoikkeavuuden vuoksi niin mulla ultrataan vähän useammin että oma stressitaso pysyy alhaalla..

Edelleen haalea viiva rfsu:ssa. Yritän nyt olla stressaamatta kuitenkin ja testaan ensi viikolla digillä, jos silloinkaan ei ole mitään vuotoa tai kipuja.

Liitteet

• 7DDFEB82-73D8-4ABA-B1EA-E2320AF7A909.jpeg
    7DDFEB82-73D8-4ABA-B1EA-E2320AF7A909.jpeg
    18.8 KB · Katsottu: 18
Marcipa, kun mielestä toi on ihan hyvä viiva kun on kyseessä rfsu joka monille antaa aika pitkään haaleaa viivaa :)

Mä sain tänään tänään tälläset, alempi on ovistesti. Neuvolan mukaan viikot on jo 5+2, mutta edellinen raskaus päättyi toukokuussa keskenmenoon, joka sekoittaa.

Liitteet

• 20200624_180347.jpg
    20200624_180347.jpg
    20.3 KB · Katsottu: 12
Takaisin