Alkufiilistelyt

Nyt olisi neuvolan mukaan 8+1, ehkä joitain päiviä pienempi (en muista oonko merkannut varsinaisten menkkojen alun, vai tiputteluvuodon alun kalenteriin), mutta enemmän kuin 6+ kuitenkin.
Oireet oli alussa vahvat, mutta alkanut vähenemään. Se yhdistettynä vuotoon, jota jatkunut päivittäisenä toista viikkoa, ja kipuihin, niin totta kai huolettaa.

Eihän sille mitään voi jos menee kesken, mutta pelkään kaavintaa. Jouduin viime syksynä imukaavintaan kun materiaali ei tyhjentynyt lääkkeillä, ja siihen jäänyt pelko.
Jos on mennyt kesken, haluaisin vaan äkkiä saada tyhjennyksen ohi.

Esikoista odottaessa mulla oli vuotoja koko raskauden, joten pieni toivo on vielä hereillä kuitenkin!
Mutta eri asia, kumpi tunne on sitten vahvempi.

Nyt olisi neuvolan mukaan 8+1, ehkä joitain päiviä pienempi (en muista oonko merkannut varsinaisten menkkojen alun, vai tiputteluvuodon alun kalenteriin), mutta enemmän kuin 6+ kuitenkin.
Oireet oli alussa vahvat, mutta alkanut vähenemään. Se yhdistettynä vuotoon, jota jatkunut päivittäisenä toista viikkoa, ja kipuihin, niin totta kai huolettaa.

Eihän sille mitään voi jos menee kesken, mutta pelkään kaavintaa. Jouduin viime syksynä imukaavintaan kun materiaali ei tyhjentynyt lääkkeillä, ja siihen jäänyt pelko.
Jos on mennyt kesken, haluaisin vaan äkkiä saada tyhjennyksen ohi.

Esikoista odottaessa mulla oli vuotoja koko raskauden, joten pieni toivo on vielä hereillä kuitenkin!
Mutta eri asia, kumpi tunne on sitten vahvempi.

Toivotaan että olisi nytkin normaalia mutta ymmärrän huolen täysin :Heartred yksityiselle voi päästä hyvinkin nopeasti, jopa samalle tai seuraavalle päivälle. Varmaan riippuu myös missä asut että onko kuinka monta mahdollista yksityistä missä käydä. Vinkkinä että myös lapsettomuusklinikoilla voi mielestäni käydä kaikki normaalistikin raskautuneet ultrassa.

Ei kai oireista tai oireettomuudesta voi varmasti päätellä raskauden jatkumista. Mulla oli loppuvuodesta kkm ja vahvat oireet jatkui ihan siihen saakka, kun sain lääkkeellisen tyhjennyksen, vaikka sikiö oli kuollut silloin jo yli 2 vkoa aikaisemmin. Ja toisaalta voi oireet laantua, kun kroppa alkaa tottua hormonimuutokseen. Näin mulla kahdessa raskaudessa, jotka meni ihan loppuun saakka. Kyllä nämä ensimmäisen kolmanneksen ja vähän ylikin viikot on melkoista epävarmuuden sietoa.

Toivottavasti flikka tälläkin kertaa vuoto olisi vaaratonta. <3 Oireet voi tosiaan tulla ja mennä vaikka kaikki olisi hyvin. Kyllähän tuollainen aina säikäyttää, vaikka tietäisi että kaikki voi olla hyvinkin. Toivottavasti pääset neuvolasta tarkistamaan tilanteen.

Lasketuista ajoista taisi kanssa jossain kohtaa olla puhetta. Tai siitä miten neuvolassa lasketaan. Multa kysyttiin kierron pituutta ja kun sanoin että 30-40 päivää laski ilmeisesti sen 30 päivän mukaan, vaikka sanoin että tunsin ovulaation olevan äitienpäivän tienoilla. Neuvolan mukaan la ois jo 26.1. Itse lasken ultraan asti sen mukaan että ovulaatio ois ollut äitienpäivänä eli la ois 31.1. Voi kyllä heittää päivällä suuntaan tai toiseen. Saa nähdä korjataanko la ultran jälkeen, esikoisesta korjattiin. Silloin heittoa oli viikko.

Mäkin mietin, että mitenhän laskevat neuvolassa lasketun ajan. Tiedän tarkasti ovulaation (tikutin ja myös tunsin) ja sen mukaan la olisi laskureiden mukaan 24.2. Mutta jos lasketaan viime kuukautisten ja 28 päivän kierron mukaan, niin la olisi 27.2. Eihän tuossa iso heitto ole, mutta kuitenkin. Mun kierto on kkm:n jälkeen heitellyt 26-35 päivää, mutta luteraalivaihe kuitenkin aina 14 päivää. Ennen keskenmennyttä raskautta kierto oli hyvin tasainen 28 pv.

Toivon ettei mulle aleta neuvolasta muuttelemaan tai vänkäämään laskettua aikaa koska ivf-alkuisissa kyllä tietää tasan tarkkaan milloin hedelmöittyminen on tapahtunut :rolleyes:

Minulta ei edes kysynyt kierron pituutta neuvolasss o_O Puhelimessa vaan laski, että 29.1
Mäkin muistelen, että viime syksynä, kun varasin neuvolaa, niin terkkari kysyi vain viimeisten kuukautisten alkamispäivän, ei muuta ja siitä laski la:n.

Mulla oli myös ekassa raskaudessa ärsyttävästi, että laskivat automaattisesti 28 päivän kierron mukaan, vaikka silloinkin ivf-alkuinen raskaus ja tasan tarkkaan tiesin, ettei tuo annettu la paikkaansa pidä. Mut ei kuulemma mahtanut mitään "kun heillä on nää taulukot mistä katotaan". Tällä kertaa sentään jo suoraan kysyivät tiedänkö itse mikä päivä on la ja kirjasivat sen ylös, sen sijaan että olisivat laskeneet kuukautisista. Jotain edistystä :D

Onpa pöljän kuuloista laskea jopa ivf-alkuisessa raskaudessa väkisin 28 päivän kierron mukaan. o_O Kyllähän niiden pitää itsekin tietää ettei se ole oikea. Ehkä mulle sattui terkkari tavallista vahvemmalla maalaisjärjellä, kun onnistui laskemaan sentään 30 päivän kierrolla. Ruokarajoituksistakaan ei ollut niin ehdottoman oloinen kuin esikoisen raskaudessa. Alkoholi ja listeriariskilliset toki oli ehdottomasti kielletty.

Mulla oli myös ekassa raskaudessa ärsyttävästi, että laskivat automaattisesti 28 päivän kierron mukaan, vaikka silloinkin ivf-alkuinen raskaus ja tasan tarkkaan tiesin, ettei tuo annettu la paikkaansa pidä. Mut ei kuulemma mahtanut mitään "kun heillä on nää taulukot mistä katotaan". Tällä kertaa sentään jo suoraan kysyivät tiedänkö itse mikä päivä on la ja kirjasivat sen ylös, sen sijaan että olisivat laskeneet kuukautisista. Jotain edistystä :D

No onneksi nyt on otettu järki käteen tuossa tai sattuikohan sulle silloin ensimmäisessä vaan jäärä th :bored:

Mä aion huomenna soittaa neuvolaan aikaa :smiley-bounce013

No onneksi nyt on otettu järki käteen tuossa tai sattuikohan sulle silloin ensimmäisessä vaan jäärä th :bored:

Mä aion huomenna soittaa neuvolaan aikaa :smiley-bounce013

Oli kyllä tosi nuori terkka, että ehkä ei tiennyt mitään muuta toimintatapaa? Oon kyllä muutenkin täällä monesti törmännyt siihen ettei hoitohenkilökunta tunnu tietävän ivf:stä mitään. Asutaan aika perähikiällä, että ei täällä välttämättä kovin paljon hoitoalkuisia raskauksia tule vastaan :confused005

Onpa tänne tullut viestejä! Olen enemmän ollut tuola salaisen ryhmän puolella :happy: meidän juhannus sujui hyvin saaristossa meren äärellä ja jäin tänne vielä hellettä pakoon.

Oon saanut huimauksen hieman aisoihin kun herään riittävän aikaisin syömään aamulla.

Tänään on 5+2 ja varhaisultraan enää kaksi viikkoa ja päivä. Mitenkään ei malttaisi odottaa. Jomotusta tuntuu välillä ja aamulla tuikki vielä keltarauhanen oikealla puolella.

Onnea uusille plussille ja tervetuloa mukaan!

Neuvola varattu. Saatiin se jo rv 6+6 että saadaan oma th kun seuraavalla viikolla jäidi lomalle niin on sitten kaikki käynnit sama :) mietityttää kuitenkin kun varhaisultra 7+0 että onko turha käynti jos tuolla ei olekaan elämää.. Niin ja sain pitää lasketun aikani samassa :grin

Eilisillasta lähtien myös ollut taas pelko ja epäusko päällä :sour: ei plussan jälkeen oltu harrastettu seksiä ennen eilistä ja tuli sit verta heti seksin jälkeen ja sit pyyhkiessä ja tänään tullut edelleen pyyhkiessä mutta enemmän rusehtavaan menevää. Myös oireita ei oo tänään ollut mitään niin pelot nousee enkä oikein meinaa saada niitä nyt pois vaikka neuvolan neuvonnastakin rauhoiteltiin :depressed: pääsispä jo edes sinne varhaisultraan katsomaan mikä tilanne.

Neuvola varattu. Saatiin se jo rv 6+6 että saadaan oma th kun seuraavalla viikolla jäidi lomalle niin on sitten kaikki käynnit sama :) mietityttää kuitenkin kun varhaisultra 7+0 että onko turha käynti jos tuolla ei olekaan elämää.. Niin ja sain pitää lasketun aikani samassa :grin

Eilisillasta lähtien myös ollut taas pelko ja epäusko päällä :sour: ei plussan jälkeen oltu harrastettu seksiä ennen eilistä ja tuli sit verta heti seksin jälkeen ja sit pyyhkiessä ja tänään tullut edelleen pyyhkiessä mutta enemmän rusehtavaan menevää. Myös oireita ei oo tänään ollut mitään niin pelot nousee enkä oikein meinaa saada niitä nyt pois vaikka neuvolan neuvonnastakin rauhoiteltiin :depressed: pääsispä jo edes sinne varhaisultraan katsomaan mikä tilanne.

Mulla on myös tuota samaa, seksi saa vuodon yltymään tosi kovaksi. Olen yrittänyt lohduttautua sillä, että se todennäköisesti kertoo siitä, että syynä on limakalvojen kuivuus/muu ongelma, eikä varsinaisesti ongelma raskaudessa. Ei seksi aiheuta keskenmenoa.

Mulla on myös tuota samaa, seksi saa vuodon yltymään tosi kovaksi. Olen yrittänyt lohduttautua sillä, että se todennäköisesti kertoo siitä, että syynä on limakalvojen kuivuus/muu ongelma, eikä varsinaisesti ongelma raskaudessa. Ei seksi aiheuta keskenmenoa.

No juuri tätä yritän toitottaa itselle ettei se voi sitä aiheuttaa, mutta miettii et jos se nopeuttaa sitä jos on jo menossa pian kesken. Oli miten oli niin eihän sille mitään voi jos tää kesken on mennäkseen mutta silti "pitää" murehtia :oops: myös oli vähän kipua välillä seksin aikana mutta ei enää jälkeen. Tunsin kyllä et limikset on normaalia kuivemmat. Mut tulispa nyt niitä oireita takas asap!

Raskauden aikana kehon verekkyys lisääntyy melkein kaikkialla, niin myös emättimen limakalvon pinnalla voi joku suoni hankautua seksissä tai kohdun suulla, niin melko yleensä vuoto on niistä peräisin.

Mullakin on tänään ja eilen illasta ollut jotenkin oireeton olo ja pelkään siksi koko ajan, että kohta alkaa vuoto. Valkovuotoa tulee paljon ja juoksen vessassa tarkistamassa aina kun holahtaa.

Takaisin