Alkufiilistelyt

Emilien, mulla oli vähän sama! Esikoisen odotus meni tosi hyvin loppuun asti ja pystyin lenkkeileen viel pari päivää ennen synnytystä. Toka odotus oliki sitte järkky ku liitoskivut alko tosi aikasin enkä pystyny kunnolla liikkumaan :( öisin itkin ku oli niin vaikee vaihtaa asentoa sängyssä. Siihen päälle oksentaminen mitä kesti rv 16.. Supistuksia tuli pitkin raskautta, erityisesti seksin jälkeen. Eipä ollu kumma et olin jo 7cm auki ku päästiin laitokselle, vaikka synnytys oli käynnistyny vaan tuntia aikasemmin..
Saa nähä kuinka tämä kolmas raskaus sujuu..

Mä luulen, että osaltaan ainaisiin raskausoireisiin voi vaikuttaa sekin, että osaa tunnistaa ne aiemmin. Ensimmäisessä raskaudessa ei välttämättä laita kaikkea heti raskauden piikkiin, mutta myöhemmistä osaa ne tunnistaa :)

Mulla on lähinnä etovaa olo, illalla kun ottaa liivit pois niin ihan itkettää hetken kun sattuu. Kahvi närästää. Väsyttää enemmän kuin normaalisti.

Mulla on myös ollut tuhruvuotos noin viikon verran lähes joka päivä :sad001 Iiiiiiihan pientä, eikä ole edes alkkareihin asti vuotanut. Paperiin jäänyt joko kirkasta verta viirut, tai ruskeaa. Kipuja oli alussa, mutta niitä aikani stressaanena veikkaan enemmän vatsavaivoiksi :hilarious:
Ja koska mulla on stressivatsa, niin kivut vaan pahenee kun miettii :rolleyes:

Nyt pitäisi olla viikot 7+5, mutta itse luulen että on varhaisemmassa vaiheessa, 6+jotain. En muista menkkojen varsinaista alkamispäivää.

Eka neuvola mulla on kuun lopussa :)

Ja mun tiputteluvuoto on vihdoin (toivottavasti) loppunut. Reilun viikon ajan oli pyyhkiessä rusehtavaa ja parina päivänä verta.
Vähä jännittää kertooko tämä nyt ei ois tm tai ku, parin viikon ultrassa sit viimestään näkee.

Muokattu viimeksi:
Emilien, mulla oli vähän sama! Esikoisen odotus meni tosi hyvin loppuun asti ja pystyin lenkkeileen viel pari päivää ennen synnytystä. Toka odotus oliki sitte järkky ku liitoskivut alko tosi aikasin enkä pystyny kunnolla liikkumaan :sad001 öisin itkin ku oli niin vaikee vaihtaa asentoa sängyssä. Siihen päälle oksentaminen mitä kesti rv 16.. Supistuksia tuli pitkin raskautta, erityisesti seksin jälkeen. Eipä ollu kumma et olin jo 7cm auki ku päästiin laitokselle, vaikka synnytys oli käynnistyny vaan tuntia aikasemmin..
Saa nähä kuinka tämä kolmas raskaus sujuu..

Mie olin kans toisessa synnytyksessä jo 5cm auki ku laitokselle päästiin, koko synnytys kesti vain reilu 5h. Esikoista taas tein pitkään ja hartaasti melkein vuorokauden :bag:

Tänään 5+2 ja tyhmänä menin tekemään viikkonäytöllisen digin, joka näyttää edelleen raskaana ja 2-3. Nyt sitten oon ihan varma, että ei oo kaikki hyvin.. 5+0 tein ekan ja näytti samaa :meh: Ärsyttää..

Tänään 5+2 ja tyhmänä menin tekemään viikkonäytöllisen digin, joka näyttää edelleen raskaana ja 2-3. Nyt sitten oon ihan varma, että ei oo kaikki hyvin.. 5+0 tein ekan ja näytti samaa :meh: Ärsyttää..

Elä vielä huoli! Helpommin sanottu kuin tehty!

Elä vielä huoli! Helpommin sanottu kuin tehty!

Mikä mua oikein vaivaa. Jostain syystä oon ihan varma, että tää ei olisi normaali raskaus, koska ei tule tasavahvoja viivoja testiin kuten ekassa raskaudessa. Ootteko muut saaneet joka raskaudessa tasavahvat viivat testeihin ja 3+ digiin? Mietin miksi tässä raskaudessa ei tule tasavahvoja viivoja vaikka edellisessä tuli?

Mutta nyt kyllä joka tapauksessa lopetan tämän miettimisen, tai en ainakaan etsi netistä tietoa kun tulen vaan hullummaksi :oops: Ei oo tarkotus olla negatiivinen. Jotain kun alkaa päässä pyörittää itekseen, niin näin käy sitten :rolleyes: Minkäs sitten mahdat, jos menee kesken - no et mitään.

Loppuu

Än yy tee nyt! :smiley-angry016

Mie olin kans toisessa synnytyksessä jo 5cm auki ku laitokselle päästiin, koko synnytys kesti vain reilu 5h. Esikoista taas tein pitkään ja hartaasti melkein vuorokauden :bag:

Mulla kesti tokan synnytys reilu 3h. Esikoisen yli 15h

Mikä mua oikein vaivaa. Jostain syystä oon ihan varma, että tää ei olisi normaali raskaus, koska ei tule tasavahvoja viivoja testiin kuten ekassa raskaudessa. Ootteko muut saaneet joka raskaudessa tasavahvat viivat testeihin ja 3+ digiin? Mietin miksi tässä raskaudessa ei tule tasavahvoja viivoja vaikka edellisessä tuli?

Mutta nyt kyllä joka tapauksessa lopetan tämän miettimisen, tai en ainakaan etsi netistä tietoa kun tulen vaan hullummaksi :oops: Ei oo tarkotus olla negatiivinen. Jotain kun alkaa päässä pyörittää itekseen, niin näin käy sitten :rolleyes: Minkäs sitten mahdat, jos menee kesken - no et mitään.

Loppuu

Mä niin ymmärrän sua! Mulla ollut vähän samaa vikaa et murehdin etten ole saanut tasavahvoja viivoja testiin. Viikko sit sain selkeän plussan, mut ei oo kauheana vahvistunut (en oo alkuviikon jälkeen enää testannut) ja eilen sain ihan oikean tuloksen digiin raskaana 2-3vk. Huomenna ajattelin tehdä viimeisen raskaustestin ja pelottaa jos se onkin yhä haalea. Tänään rv 5+0

Ootteko muut saaneet joka raskaudessa tasavahvat viivat testeihin ja 3+ digiin? Mietin miksi tässä raskaudessa ei tule tasavahvoja viivoja vaikka edellisessä tuli?

Tää on eka raskaus, kun testiviiva on ollut melkein kontrolliviivan paksuinen. Kummastakin edellisestä on ollut haaleampi.

Loppuu

Mulla on ihan samanlainen tunne. Tasavahvat sain ekaa kertaa toissa päivänä. Se kyllä jännitti myös alkuun, kun aiemmin oli haaleampi viiva kuin kontrolli. Ei haluais olla negatiivinen jännittäjä. Viikkonäytöllinen ois tarkoitus tehä maanantaina, jos sinne asti maltan. Viime pe sain 2-3 viikkoa.

Muokattu viimeksi:
Mä en muista aiemmista raskauksista minkä vahvuiset viivat. Esikoisen ja tokan kohdalla tein kyllä yhden megan ennen positiivista, mutta testausväli oli useampi päivä. Epäsäännöllinen kierto, niin ei ollut varmaa milloin alkanut. Kolmannesta tiesin, että oon raskaana kun oli niin selkeä kiinnittymisvuoto ja pahoinvointi eli plussaa odotin ja tein silloin vaan yhden testin.

Tässäkin oli aika selkeä testi, mutta haaleampi kuin kontrolli. Mä en oikein tiedä miten toi virtsan hcg, kun se voi riippua virtsan laimeudesta ym. Eli sehän voi kyllä vaihdella.

Mullakin on ollut aika epävarmat fiilikset, että noinkohan kaikki ois hyvin, mutta tänään (ja vähän aiemminkin välillä) oon saanut päähäni, että oon saamassa kaksoset. En tiedä onko tämäkin enemmän pelko... Tosin ajattelen niitä lämmöllä ja oon keksinyt jo niille nimetkin. Onpahan sitten tytölle ja pojalle valmiina nimi, jos mies ne hyväksyy. Mä yritän nyt pitää tän unelmointi fiiliksen. Helpottaa vähän sitä vessanpöntön halaamistakin.

Loppuu

Mä en ekassa saanut kuin eka ihan tosi haalean plussan ja samana päivänä digin 2-3 viikkoa, mutta sen jälkeen en testannut enää.. Nyt tosi haalea plussa herkässä testissä ja seuraavana päivänä digi 1-2. Nyt aattelin toisen digin tehdä ens viikolla, kun niitä nyt sattuu olemaan tuolla kaapissa. Ei kai ne tasavahvat viivat välttämättä tuu kovin aikaisin, sehän riippuu millä tahdilla se hcg nousee? Ja siihen vaikuttaa niin moni muukin asia miten testi reagoi. Mutta jos kovasti mietityttää niin onhan aina mahollista pyytää verikokeisiin, saisit ainaki mielenrauhan. :)

Loppuu

Ymmärrän hyvin! Mun yks kaveri sanoi että ei niitä viivoja kannata tuijottaa, toisilla ei koskaan tuu tasavahvoja ja silti 9kk päästä kehdosta kajahtaa! Uskon että muutaman päivän päästä saat 3+, sillä toi 2-3 on se 4-5 viikkoa ja sullahan on nyt 5+ jotain, joten kyllä se siitä sitten suurenee!

Tervetuloa uusille! ❤

Mulla tuntuu kans tässä raskaudessa paljon enemmän kipuja, kun ensimmäisessä raskaudessa. Oikeassa munasarjassa on vihlovaa kipua ja alavatsaa vihloo ja vasemmassa munasarjassa endo vihloo. Onneks ens ma ultra, niin näkee, mikä tilanne. :)

Loppuu

Ootko varannut varhaisultran? :) Reilun viikon päästä näkyis jo sykekin ultrassa. Ei kannata stressata noita tasavahvoja viivoja.

Ootko varannut varhaisultran? :) Reilun viikon päästä näkyis jo sykekin ultrassa. Ei kannata stressata noita tasavahvoja viivoja.

Varasin kolmen viikon päähän. Täällä pääsee kunnallisella puolella viikoilla 7-9 ja eka vapaa aika oli se minkä varasin. Muut ois menny viikolle 9 :bookworm: Hitto pakko vaan malttaa kai. En kehtaa varmaan yksityisellä käydä ennen sitä ellei käy liian raskaaksi tää epätietoisuus :nailbiting:

Viime raskaudessa kävin yksityisellä varhaisultran jälkeen, kun olin ihan varma että on mennyt kesken kun aivan kaikki vähäisetkin oireet katosivat rv 8. Hyvinhän siellä kaikki oli onneksi :rolleyes: Pitää nyt koittaa saada muuta ajateltavaa. Ei oo onneksi mitään vuotoja, jotka kai olisivat jo tässä vaiheessa ihan mahdollisia kohdunulkoisessa. Mutta nytkin ne vähäisetkin alkuoireet tuntuu kadonneen.

Kai sitten vaan oon tämän tyyppinen ihminen, että en meinaa kestää epätietoisuutta. Eipä sitä joka päivä tai hetki voi kuitenkaan ultrata :facepalm:

Itellä käynnistettiin synnytys, kun vp oli 170/110. Varmaan tuon synnytyspelon takia paineet nousikin. Useampi päivä käynnisteltiin. Sitten kun kalvot puhkaistiin, niin eipä pitkin menny tytön syntymään. Jännä nähdä jos menee kalvot kotona tällä kertaa puhki, niin keretäänkö sairaalaan ajella o_O Sitten pitäisi kyllä lanssi soittaa jo.

Täällä nyt ois viikot 6+2 ja tiistaina olis taas se ultra. Kyllä vähän meinaa jännittää ku tuntuu että en olis ollenkaan raskaana, mulla nimittäin ei ole minkään näkösiä oireita. Tai no ainut on että kokoajan saa ravata vessassa...

Hei kaikille! Varovasti tuun mukaan kirjoittelemaan vaikka lukenut oon jo maanantailta asti tätä helmikuisten ryhmää:) Olen raskaana ensimmäistä kertaa ja tähän päästiin yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja lapsettomuushoitojen (ivf) avulla. Plussasin siis ns varmuudella maanantaina, jolloin oli dpo12 mutta huolta on suuresti aiheuttanut, ettei viivat ole mielestäni tummuneet riittävän nopeasti, enkä siksi vielä heti kirjoitellut. Tänään olin verikokeissa ja hoitajan mukaan tulos oli hyvä päiviin nähden, niin ehkä yritän nyt hetkeksi huokaista ja yrittää olla stressaamatta ja pelkäämättä, vaikka tiedän ettei se kyllä kovin hyvin tule varmaankaan onnistumaan tällä taustalla :oops: Huomasinkin, että jotain olitte puhuneet myös viivojen vahvistumiseen liittyen. Ootteko te muut käyneet verikokeissa? On kyllä ihan uskomaton olo, että MINÄ voin kirjoittaa tänne raskautuneiden ryhmään ja listaan nimeni:love7 kumpa vain saisin pysyä täällä kuin myös te kaikki muut :Heartred Tänään mulla rv 4+1 :)

Takaisin