Ajatuksia tulevasta synnytyksestä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lemmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
itseäni pelottaa kun esikoisen kanssa oli hieman ongelmia synnytyksessä, en koskaan päässyt mihinkään synnytystapa-arvioon ja tuli sitten yllätyksenä tuo kookkaampi yksilö. synnytyksessä sitten repesin pahasti, tikkejä tuli pari kymmentä, lapsella murtui solisluu, onneksi siitä sentään toipui. mutta pääsisiköhän tästä syystä käymään tutustumaan vähän synnytystapoihin, haluisin niin tietää myös miten toimia jos jotain tälläistä käy. Nyt onneksi seurataan sikiön kasvua, jo raskausdiabeteksenkin takia, tarkoituksena olisi ilmeisesti käynnistys, jos näyttää, että kasvaa liikaa. onko muilla kokemuksia suuremmista vastasyntyneistä ?

Libero, sano nauvolassa siitä ni varmasti pääset. :)

Mie en oo miettiny ite synnytystä juurikkaan paljoo. Mennee miten mennee, sitä kun ei ikinä tiiä etukäteen. Kuhan vaan vauva pyörähtäs pää alaspäin eka. :)

Mulla toiveena olisi vain alatiesynnytys, ensimmäinen kun synty sektiolla perätilan vuoksi. Saa nähdä nyt sitten pysyykö tämäkään pää alaspäin, sitä kun ei koskaan tiedä. synnytystapa-arvioon jokatapauksessa mentävä.

Mannavilja: Naistenklinikalla ainakin silloin reilu vuosi sitten suunnitellut sektiot tehtiin perjantaisin.

Mun ainoa toive on se, että saan pitää tämän vauvan. Neuvolassa koitettiin kovasti kysyä ajatuksia tulevasta synnytyksestä. Ainoa ajatus on se, että saan käynnistyksen rv38 tai sektion.

Heh. Mun toiveet on helppo synnytys. Kivuton sellanen ja terve tai ees suunnilleen terve vauva joka nukkuu hyvin ja onnistunut imetys ja se et vauva nukkuu keskimmäiset päikkärit isoveljen kanssa samaan aikaan ja se et voitan lotossa niin paljon et oon tsloudellisesti riippumaton. Saaks lisätä viel tosi rakkauden ja onnellisena elämän loppuun elämisen?

Minä toivon vaan että tuo ei kovin paljon yli sen neljän kilon kasvaisi. Veikkaan, että saattaa urakkaa hieman helpottaa.

Tuttava on reilun kuukauden viettänyt aikaa Lastenklinikalla vauvansa kanssa (ja viettää vielä pitkään), ja itse vaan toivoo että vauva olisi kunnossa. Kun on niin paljon asioita, joita ei etukäteen ole tiedossa jotka voi keikauttaa omankin elämän ihan ylösalaisin.

Toistaiseksi pelkotiloilta vältytty . Toivottavasti näillä tunteilla heinäkuulle asti :)

Voiko Suomessa synnyttää ammeessa ja onko kellään siitä mitään kokemuksia/ajatuksia? Viihdyn niin hyvin kylvyssä kotonakin, niin tuntuis kivalta vaihtoehdolta. En kyllä tiiä onko tossa lähisairaalalla sitä birthing poolia vai pitäiskö se sit ite järkkää..

Täällä se on varmaan taas hyvinki paikkakuntakohtaista löytyykö ammetta ja jos löytyy niin onko se vapaana..

Lahdessa ei voi synnyttää veteen, mutta avautumisessa voi helpottaa kipuja siellä. Mä oon ymmärtänyt että harvassa paikassa voi veteen Suomessa synnyttää :/ Vois olla kyllä mielenkiintoista kokeilla, voisihan sitä mennä sinne ammeseen ja sit ihan vahingossa sinne tekasta :joyful::p

No näin juuri :joyful: Paitsi ne tuskin päästäis mua altaaseen, koska just tuolleen mä tein kolmosen :grin

Mä meen käymään pelkopolilla, välillä tuntuu ajatus synnytyksestä luonnolliselta sekä pelottomalta, mutta tulee hetkiä jolloin se tuntuu niin pelottavalta, että päätän olla synnyttämättä kokonaan :shifty: Hmfph.....

Harmi, olis ollu kiva kuulla kokemuksia jos joku olis näin synnyttänyt. Oon yrittäny ettiä tälläsiä vastaavia paikallisia saitteja, ihan jo senkin takia, että kun luen kaikkea suomeksi, niin en oikein tiedä termejä sitten englanniksi. Kun kuitenkin harvemmin niistä on päässyt juttelemaan sairaalalla tai lääkärille. Mutta kaikki sivustot on ihan kökköjä, ei täällä näköjään ihmiset sitte tarvii tukea tai kysellä keltään mitään :D
Ainoo mun synnytykseen liittyvä pelko on, että olen niin sekaisin koko tilanteesta etten ymmärrä mitä kätilö mulle sanoo :D!! Tuskin löytyy suomea puhuvaa kätilöä, sillonki mies olisi ihan uunona :p

Oon joka kerta pyytäny päästä veteen mut en oo kertaakaan päässyt.
joko tällä kertaa..?

Sut pitäis säälistä jo päästää, ku sanot et nyt kuudetta kertaa (vai seitsemättä, apua?) yrität päästä.. :D JOKOHAN OLIS MINUN VUORO :D

Takaisin