Aikaisin liikkeellä, mutta niin onnellinen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:) :)

Tuntuu että monet käy tosi aikasin siellä varhaisultrassa... siis ymmärrän jos on aiemmin ollu keskenmeno... mutta siis lähinnä itse tiedän et sit jos siellä ei näykään viel mitään niin oon kyllä sitten tosi paskana... itse yritän miettiä et mikä aika olis hyvä mennä... kun siis haluisin mennä vaikka heti mutta siis en todellakaan vielä viitti... pää sekoo... :)

hajottaa kun ei kykene mitään muuta ajattelee... hmm... :) toisaalta se on aika kiva juttu...

Sydän alkaa lyödä kuudennella viikolla, että esim. kaheksannella viikolla, jolloin usein niitä varhaisultra-aikoja varataan, pitäisi kyllä näkyä melko varmasti. Mutta eihän kenenkään ole pakko mennä ja kyllä ne ajanvarauksessakin välttää antamasta liian aikaista aikaa.

Niin ja onnittelut uusille ja jo varhaisultrassa käyneille!

Niin, eipä sinne varhaisultraan liian aikaiseenkaan kannata mennä, jos ei oo mitään erityistä syytä. En ois itsekään yksityiselle vielä näin aikaseen eli 6. viikolla mennyt. Sain kuitenkin julkiselle puolelle tuon ajan jo nyt, koska 1. takana on se keskenmeno ja 2. tää raskaus vaati jo hieman hormoniavitusta.. Edellisellä kerralla kävin yksityisellä varhaisultrassa 7. viikon lopussa, koska silloin ultra ois ollut mulla ekan kerran vasta 13. viikolla se tuntu niin pitkältä oottaa sinne asti.

Mutta ihanaa oli nähdä se pieni liike tuolla sisällä! Mullakaan kun ei oikein mitään oireita ole todisteena tästä raskaudesta, niin välillä on vaikea uskoa! Hieman rinnat on aremmat, mutta ehkä sekin hieman jo väheni. Niin ja taidanhan tuota olla pikkasen herkillä, kun eilen aloin hillittömästi itkemään ku katsoin Pako-sarjan viimeisen osan ja siinä pikkupoika vei isänsä haudalle kukkia... "Miks se kuoli..byääh.."

Heippa

Mä soittelin tänää neuvolaan. Sieltä se täti sano et oisn noin 6rv ja eka ultra varattiin rv 8. Tossa ku luin teijän tekstejä ni tajusin et mäki oon vissiin menos varhaisultraan. En kyl tienny sitä ku se täti siel vaan ehdotti sitä. Eli 4.5 ois eka käynti. Tai oikeestaan en kyl tiiä ultraako se vai onko se vaan tavallinen käynti. En tajunnu kysyy[8|] Oon viel vähä pihalla ku tää on mun eka raskaus. Noh selviipä se sit 2vk päästä[:)]

Iih, eikä! Kauhea söpöyskohtaus täällä! Kävin kattomassa uuden äitiyspakkauksen kuvat ja voi miten ihana norsu haalareissa ja pipossa [:D] Luulisi, että viime vuoden pakkaukset on jo jaettu loppuun kun meidän aika niitä hakea tulee. Niille, jotka pakkauksen meinaatte ottaa, ettekä ole vielä käyneet kuvaa katsomassa niin tuossa linkkiä http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Ja noppa, sanoko se täti mitä aikaa se sulle varas? Siis sanoko, että aika lääkärille tai terveydenhoitajalle vai sanoko vaan että tuu tolloin? :)

Kiitos Pääskynen tosta linkistä... Onpas kivanoloinen pakkaus kun miettii millaisia on joskus aikoinaan ollu niin tossa on kyllä ihan järkkysulosii juttuja... se kirahvi siin oranssissa bodyssa on ihan mahtava [:)][:)][:)][:)]

Ööö... kiitti tosiaan Pääskynen tuosta linkistä, mutta siis ootteko te ihan tosissanne?? Siis ruskeita ja vihreitä ja oransseja kuteita... Kääk!! Ja YÖK!! [:'(]Se 2009 pakkaus ois ollu niin paljon paremman värinen... Mut kai se on silti otettava tuo pakkaus, kun kaikki kamat siinä on kuitenkin hyödyllisiä, ja voihan ne karmivan väriset potkupuvut yms piilottaa muitten vaatteitten alle, onneksi. Onneks on talvi kun muksu syntyy.[:)]

Kyllä tuo pakkaus voittaa mennen tullen vuoden 2008 pakkauksen, jonka olisin nelosesta saanut. Silloin otin sitten rahana ja pistin ne rahat sellaiseen, mitä tarvitsin ja halusin - lähinnä kestovaippoihin. Nyt ainakin nuo vaipat ovat niin ihanan näköisiä, että mieli tekisi ottaa pakkaus... No onhan tässä aikaa miettiä. JOS siitä pakkauksesta ei pidä niin sillä 140 eurolla kyllä saa ainakin kirppikseltä tosi ison kasan tavaraa (itse esim. ostin täksi talveksi kuopukselle Reiman todella hyväkuntoisen haalarin 2,5 eurolla...) Meillä on yksi sukulainen raskaana, hänen la 9/10 ja hän varmasti ottaa pakkauksen. Luultavasti voisin ostaa ne pienet vaipat halvalla häneltä ettei niiden takia ole pakko omaa pakkausta ottaa. Vaatteita ja muuta roinaa meillä on noiden neljän jäljiltä ihan kiitettävästi, pienet kestovaipat ainoita uupuvia. Rattaat vetelevät viimeisiä, sen 140 euroa voisi tällä kertaa sijoittaa niihin.

No... tässä on kyllä taas hieman paniikki mielessä, nimittäin taas alkoi tuhruttelemaan... Nukuin tuossa päivällä nokoset (tai no, melkein tunnin vetelin hirsiä heräten vain välillä kurkkaamaan mitä tenavat puuhaavat) ja se sai uskomaan, että hyvin tässä tämä raskaus on lähtemässä sujumaan, tuo väsymys on NIIIIIIN tuttu oire. Sitten menin pahaa aavistamatta vessaan ja sain veriviirut paperiin... Minulla näitä vuotavia raskauksia on kyllä ollut ennenkin, osa päättynyt onnellisesti osa surullisemmin. Maanantaina olen menossa lasten kanssa neuvolaan ja siellä ajattelin puhua asiasta ja hermoilustani, JOS vaikka pääsisin pikaisesti ultraan, että nähdään mikä on tilanne.

Uusille odottajille onnittelut ja tervetuloa!

Hihih, Eve, missäpäin asut? Mulla on 2009 äippäpakkaus ja mun mielestä ne on ihan äärettömän rumia, ja tän vuotiset on tosi kivoja! Kuitenkin seuraavalle lapselle haluan vaatteet säästää, vaikka eipä noita hirveästi tullut tänkään lapsen kanssa käytettyä... Jos asut Espoossa/lähellä, niin nappaa laatikko matkaan ja tuu tekee meille vaihtareita! ;) Just kattelin noita 04-10 pakkauksia kelan sivuilta, ja mun silmään just toi viime vuotinen on ollut kaikista hirvein!

[:D] SannaKoo: No jopas sattui! Mä asun siis Helsingissä, että mielelläni sitten vaihtaisin kamoja, mut mähän en sitä ite pakkausta saa kuin vasta sitten, kun on raskautta kulunut, mitä... 154 päivää tai jotain, mitä se KELA nyt sit vaatiikaan. Eli kun nyt on vasta rv7+2, niin pakkauksen saamiseen menee vielä hetki. Mut jos sitten vielä kiinnostaa, niin ehdottomasti haluan viimevuotisia kuteita! [:)]

Ihan kiva tuo äitiyspakkaus on ja varsinkin tuo haalari on paljon nätimpi kuin aiemmat. Ja kun eka lapsi on tulossa, niin tosi tarpeeseenhan nuo kaikki tulee! [:)]

Mut mites teillä on voitu? [:D] Ootteko kovin "oireisia" ja missä vaiheessa esim. nuo pahoinvoinnit on alkaneet? Itsellä kun ei oo muuta kuin nää tissit, joista huomaa, et jotain on kyl tapahtunut.. Ja toinen on kyl se, et mulla on ollut jo hieman pidemmän aikaa ongelmana hormooninäppylät, jotka tulee AINA edellisenä päivänä kun menkat on alkamassa! Ja koska niitä ei oo nyt tullut, niin iho on loistokunnossa! [:)] Samoin kävi myös edellisellä kerralla kun olin raskaana.

Eve, no kun oot pakkauksen saanut tassuun ja jos vaihtareita tahdot vielä tulla tekemään, niin laita ihmeessä yksityisviestiä! :)

Täällä alkoi tänään sitten örkki lentää, hampaita pesin ja töihin olin lähdössä, kun laatta lens oikein kunnolla, mutta kylläpä helpotti oloa.. pelkään vaan, ettei se kuitenkin ole noroa, jota on töissä pyörinyt erittäin paljon, tään takia jäinkin pois töistä, kun ei ole varmuutta mitä tämä on. tietystikkään työnkavereille en kertonut raskaudestani vielä mitään.. nyt sitte kotona kököttelyä ja lepäilyä.. katsoin tuota dvd:tä, joka saatiin neuvolasta, ihan mielenkiintoista asiaa :) ei tää raskaus aina niin ihanaa oo, välillä olo niin kamala, koskaan tää pahoinvointi ei helpota, mutta toisaalta tietää että kaikki ookoo, ku on oireitaki. :)

mulla iskeny kamala salmiakin ja suolakurkun himo, voisin syödä niitä rajaattomiin saakka :O

En ole voinut kovinkaan hyvin, kunnon pahoinvointi alkoi joskus seitsemännen ja kahdeksannen viikon taitteessa. Oksentaminen ei auta silloin kun jotain saa tulemaan ulos, joten olo on ollut todella kaamea. Kippurassa olen maannut sohvalla ja yrittänyt vähän väliä syödä väkisin jotain (kaikki maistuu aika pahalle ennen pitkää). Pahoinvointi oli pahimmillaan aamuisin välittömästi silmät aukaistuani, puolilta päivin alkoi hiukan helpottaa ja taas iltapäivällä/illalla iski uudestaan, mutta ei niin pahana. Tänään on ollut selvästi jo parempi päivä, eikä paha olo ole ollut läheskään niin paha. Melkein jo uskaltaudun töihin, kun niitä seuraavan kerran tarjotaan. Tähän asti olen kieltäytynyt, kun en ole voinut seistä juuri hetkeäkään. Että näin täällä. Mutta tämä päivä on ollut aika rohkaiseva, joten ehkä tämä tästä. Väsymys on ollut myös järkyttävää, mutta senkin kanssa pärjäilen jotenkin, ainakin niin kauan kun saa olla kotona. Päiväunia en enää viitsi nukkua, kun niiden jälkeen olo on ihan kaamea.

Että tälläiset olot täällä :) Hiukan olen kateellinen niille, jotka ovat toistaiseksi selvinneet ilman pahimpia oloja ja odotan jo kovasti, että pääsisi taas kohta normaaliin elämään. Opiskelut uhkaavat jäädä inhottavasti kesken tältä keväältä ja urheilua on kova ikävä. No, ei pidä stressata nyt, onneksi laiskottelu sujuukin ihan hyvin allekirjoittaneelta [:D] Kilot vaan lisääntyy järkyttävää vauhtia ja kauhulla odotan perjantain neuvolaa punnituksineen...

Heipat! Täälä mennään rv 6, Pahoinvointi on mitä kamalinta, okentelua aamusta iltaan ja mikään ei sisällä pysy. Heikottaa ja ihan horroksessa mennään. Nyt on pieni pelko iskenyt, eilen tuli hieman verta ja tottakai se pisti pelon päälle kun edellinenkin raskaus meni kesken näihin aikoihin. Voi kunpa tämän nyt saisi pitää.. [:(] Toivoa en ole vielä kokonaan heittänyt, mutta se että pahoinvointi on vähentynyt huomattavasti sen jälkeen. Voi kaipa tämä on taas menoa.
Surullisinmielin tässä mennään, mutta täytyy toivoa.

Heissan taas kaikille tasapuolisesti.
Täällä pahoinvointi kesti huiman yhden päivän. Muut ikävät oireet kyllä paikkaa pahanolon.
Mulla on ruokahalu kadonnut ihan täysin.Oikein mitään ruokaa ei tee mieli. Jos jotain väkisin yritän syödä se maistuu niin kamalalle että meinaa oksennus tulla. [8|]
On niitä mielitekojakin toki. Kaikki raikas. Kurkku ja tomaatti maistuu, samoin mehujäätelö. Appelsiinit on hyviä.

Joo, heippis kaikki!
Mulla on vieläkin suurinpiirtein samat olotilat kuin muutama viikko sitten, eli en vieläkään *koputtaa puuta* ole oksentanut, mutta muuten on kyllä oireita: tissit on kipeet, väsyttää niin että järki lähtee, ilmaa vatsassa, alavatsaa välillä nipistelee ym.

Mulle kans menee kaikki raikkaat jutut parhaiten alas. [:)] Syön just tomaatteja ja appelsiineja ja omenapäärynöitä ja marjoja enemmän ku keskivertokulkija. [:D]
Tuntuu edelleen vähän uskomattomalta tää koko juttu, kun ei siis tuon kummempia juttuja oo tapahtunut. Kävin siellä neuvolassakin ja vähän se oli kyllä semmonen turhanoloinen käynti, vaikka sain kyllä hyvän kasan papereita mukaani luettavaksi. Jotenki kuvittelin, että se neuvolatäti ois jotain kertonu enemmän... En oikeen ees tiijä, että MITÄ sen ois pitäny kertoa lisää. [&:] Kai sitä sit löytää suurimman osan jutuista netistä ja voi kysyä kavereilta/perheeltä... Mut kun ei voi vielä kertoa kellekään!!!

Noni, nyt rauhoitun ja lähden kauppaan ostamaan vähän löysempää paitaa ja housuja, jotta kehtaa mennä töihin huomenna, kun on jotenki niin turvonnu olo mahassa koko ajan, että tekis vaan mieli hengailla yöpyjamahousuissa kaiket päivät! [:D]

Onnea uusille! Sen verran piti tulla aukomaan päätä, etten todellakaan tiedä miten nälän saisi pidettyä loitolla [:D] Tai no joo, syömällä paljon protskuja kuten normaalistikin, mutta mulla ainakin on toi ruokahalu sellanen tuuliviiri ettei mitään järkeä. Kun löydän jonkun ruokalajin, mikä ei ällötä, niin parin päivän päästä sekin on ällötyslistalla. En tiedä auttaisko jos jois vielä enemmän. Olen tosi huono juomaan muutekin, joten pitäisi kyllä vähän tsempata sen suhteen.

Olen kanssa yllättynyt kuinka heikkoon happeen sitä on liikunnallinen ihminen mennyt.

Aamuisin kun syö heti, niin pärjäilee puolille päivin pikku hedelmä ja jugurttivälipalojen avulla. Sit alkaa alamäki. Kylmänväreitä, kuumeista oloa, järkyttävää kuvotusta. Jos ruuan syö liian myöhään niin taatusti tulee kaikki ylös. Juurikaan mitään lihapitoista en ole syönyt moneen viikkoon ja proteiinien saanti on jugurtin ja maidon varassa. Maitoo on tullu juotua, kun auttaa tuohon röyhtäilyyn. Appelsiinit oli ykkös ravintoo, mutta sit aloin oksentaan niitäkin.. ni ne jäi. Joskus neljän aikaan olo on kaamein. Monesti on tehnyt mieli alkaa oksentaan jo työmatkalla, mutta vielä on kotiin selvitty. Kiva kuulla että jollekin ruoka maistuu. Mulle ei maistu mikään ja syöminen on lähinnä lääke ja estokeino kuvotukseen. Tunnelin päässä ei vielä näy valoa ja taistelu jatkuu. (rv 9+1)

Oikeen kaipaan niitä alkuraskauden onnellisuuden tunteita. Nyt on aika vaikee miettiä mitään muuta kun että seviää olotilojen kanssa, mutta on syyllinen ja paha mieli kun ei pysty iloitseen täysillä. Ehkä sit myöhemmin.. Huomenna olis eka neuvolakin[:)]

Niin sitä piti kysymäni, et onko teillä tuota pahoinvointia ollut heti alusta asti vai millä viikoilla alkanut..?

Itsehän pääsin vasta viime viikolla sanomasta, että eipä tässä juuri oireita, niin kuinkas kävikään... On nimittäin tainnut alkaa hieman lisääntymään semmonen ällötys olo ja turvotus on välillä niiin järkyttävä, et tuntuu et varmaan poksahtaa kohta.. varsinkin iltaisin näytän kyllä siltä kuin oisin huomattavasti pidemmälläkin raskaana, kun maha on ihan kauhee pallo! Mut ilmaa/turvotusta se vaan on.. [>:] Sitä vaan tässä hieman pelonsekaisesti odotan, et alkaako mullakin sit kohta tuo yrjöämisvaihe... Tänään tuli 7 viikkoa täyteen ihan ok. voinneilla.. Kahviakin oon jopa juonut pari kuppia päivässä, mut nyt parina aamuna on joutunut jättää väliin.. Ja väsymyshän nyt on tietysti jotain ihan käsittämätöntä!

Lumin: eipä tuosta huonovointisuudesta kovin iloinen pysty olemaan! Mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kun lopulta saa sen palkintonyytin omaan syliin Turhaa syyllistelet, koita kestää! [:)]

Takaisin