Aikaisin liikkeellä, mutta niin onnellinen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa wastis! Mulla ainakin on melkosta rasvaisuutta. Aiheuttaa aika paljon ärsytystä, etenkin kun kampaaja kuitenkin kielsi pesemästä useammin kuin normaalisti pesisin. Huomasin ongelman kyllä tosi aikasin, joten olenkin miettinyt, josko olisi aiheutunut ihan vaan pillereiden lopettamisesta. Mutta ainakin heti n. viikko hedelmöittymisestä olisi ollut tarve pestä tukkaa ihan päivittäin. Jossain vaiheessa se hieman rauhoittui ja nyt taas tuntuu, että rasvaa on tukasta naamaan asti kauheasti. Toivottavasti teillekin olisi jo plussaa tulossa!

Sista, eivät välttämättä tee mielellään kovin aikasin sitä yleisultraa, koska haluavat varmistaa, että saa mitattua sen niskaturvotuksen, mikäli siis sen haluaa. Senkin takia, että jos vaikka on ollut epäsäännöllinen kierto tms. ja laskettu aika ei olekaan se, mitä laskuri antaisi, jolloin siis raskausviikkoja ei välttämättä olekaan oletettua määrää ja mittauksia ei pystytäkään tekemään. Liian vähän ja liian paljon viikkoja on molemmat esteitä noille mittauksille. Toivotaan, että saat aikaistettua aikaa edes hiukan! Kiitos muuten rasvausvinkeistä [:)]

Flunssa iski tänne ja veto on ihan täysin pois. Aika kuluukin rattoisasti dvd-boxien ja jaffan kanssa [:)] Syömistä ei oikeen saa alas, ainoastaan pop cornia ja nachoja [:-] Sopivan pieniä ja suolasia. Kaikki leipä ja murot yms. ällöttää, jopa hedelmät meinaa tulla ylös samantien. Aika on mennyt ihan mukavasti eteenpäin ja varhaisultra on jo ensi viikolla. Pelon ja innostuksen sekaisin tuntein odotan ensi viikon torstaita. Toivottavasti ei nyt sitten olisi tuulimunaa eikä kohdun ulkoista ja löytyisi elävä ja kasvava alkio. Varsinkin kun viime päivinä on raskaudesta tullut taas aika utopiaa, tuntuu, että olen vain kuvitellut koko jutun, eikä mitään vauvaa ole oikeasti tulossa. Eli kyllä itsekin kuulun niihin, joita pelottaa ja huolestuttaa kaikki [:)] Melkein toivoisi, ettei tietäisi mistään tuulimunista yms., osaisi vain nauttia. Olen suorastaan kateellinen tässäkin asiassa miehelleni, joka osaa ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ovat, eikä murehdi liikoja, ennen kuin on oikeasti murehdittavaa.

Onnea ja tervetuloa myös uusille keskustelijoille! Täältä tosiaan saa jos jonkinlaista tukea ja varmasti myös osittain hermojenkin lievitystä [:D]

kiitoksia vastauksista[:)]
ehkä mullakin on siis vielä toivoa[;)]
Huomasin vaan että hetki oletetun oviksen jälkeen on tukka hullaantunu itellä.
Niin miettinyt voisko se tuollaisesta johtua.
Normisti pesen tukan 2-3krt viikossa ja se riittää täysin hyvin.
Nyt se rasvoittuu alle vuorokausi pesemisestä jo ihan hirveeks.
Mutta aika näyttää sitten, että onko mitään raskauteen liittyvää tämä[:)]

Pidetään peukkuja pystyssä! Kyllä sen vauvan teillekin jo soisi tulevan (oon seuraillut vauvakuumeilu-ketjuja).

Toivoin, että tältä oltas vältytty, mutta hirveen pahoinvointi alkanu. Olo on ihan hirveä! Kaikki ruoka etoo ja on todella pahoinvoiva olo. Kävin ostamassa tänään pahoinvointi rannekkeet. Maksoivat hieman alle 20e. Tuntuu ainakin tällä hetkellä, että auttavat. Sängyn viereen pitää laittaa hedelmiä valmiiksi, että voi yöllä ja aamulla napsia niitä. Ne on ainoita mitkä menettelee ja kuulostaa hullulta, mutta tietyt karkit ei tee pahaa. Henkistä tämä varmaan jo on[:D] Niinhän ne sanoo, että monesti pahoinvointi alkaa rv. 6. Mites muilla jotka alkaa saavuttaan rv. 6?

Sain muuten sen ultran siirrettyä viikkoa aikaisempaan, joten kannatti hieman kysellä lisää.

Hieman jännittää... toivottavasti ei käy yhtä kurjasti kuin viimeksi, kun ilmottauduin odottajiin, heti sai vetäytyä haavojaan nuolemaan.

Elikkä täällä yksi tontun odottelija lisää ilmottautuu joukkoon. Eilen plussa testiin ja rv olisi nyt 4+5 kuukautisista laskien. Varsin oireeton ja epäuskoinen olo, mutta eiköhän tämä tästä lähiviikkoina selkene suuntaan tai toiseen.

Heippa kaikille! =) Itse eilen tein plussat ja Laskurin mukaan viikoilla 3+6. =) Tämä on toinen raskaus, edellinen meni kesken noin kaksi kuukautta sitten. Nyt Toiveet korkealla että tämä onnistuisi! :) Onnea kaikille Plussista![;)]

Moi, Plussasin itse ekan 8.4 ja nyt lauantaina varmuudeks viel toisen. Lopetin pillerit kuukaus sitten kun päätettiin avokin kaa et nyt olis aika kokeilla onnistuisko. On aika epätodellinen olo kun heti tärppäs... hmmm :) on kyllä ihanaa... vaikka vatsaa kivisteleekin kokoajan. :)

SISTA: tuolta kesäkuisista täällä ihmettelen ja kyynelsilmin luen teidän kaikkien alkuraskaus huumaa... itellä se meni niin jotenkin ohi sen 24/7 pahoinvoinnin takia.. ja niin monta väärää hälyytystä kokeneena en ees tajunnut olevani raskaana vasta kuin viikolla 7 kaikista oireista huolimatta......... mulla se pahoinvointi alkoi samantien hedelmöityksestä.. taisi olla jo ennen sitä..[;)]
kuulostaa tutulta tuo hedelmien varaaminen yöksi. mullahan ei pysynyt muut sisällä ku mehukeitot ja hedelmät. ja oksensin kyllä!! ÖISINKIN!!!! mulla meni 19 viikkoa täysin sängynpohjalla oksentaen 24/7 [:'(][:'(] mutta kaikista kauhukuvista huolimatta joita koko raskauden oksentanut serkkuni maalasi, olo alkoi helpottamaan rvk 19 ja sain painoni nousemaan ja ruoka maistui.. tosin sitten laski hemot ja elämä meni sen takia kuukaudeksi ihan sekaisin.. mutta sitten vihdoin alkoi tuntumaan että jes täähän on ihanaa aikaa.. pelkäsin että koko raskaus on mulla yhtä kärsimystä mutta onneksi tästä taitaa jäädä muutakin mieleen ku jatkuva oksentaminen, huippaus,päänsärky, nuha, nukkuminen ja huonovointisuus.... [;)] nyt tuntuu että olen elämäni kunnossa ja virtaa on kauheesti.

[:)][:)] onnittelut kaikille uusille odottajille..toivottavasti kaikki menee mammoilla hyvin!!!! ja saatte nauttia tästä ainutlaatuisesta raskaudesta.. tämä on niin ihmeellistä aikaa että se saa pelkäämään ja se saa iloitsemaan.. mutta ennenkaikkea se saa rakastamaan.. itte ainakin rakastuin siihen solumölleröön heti kun viikolla 9 näin sen nallekarkin mallisen pötkylän heiluttelevan käsiä ja jalkoja ruudulla.. [:)]

ps. kokeilin rannekkeet, inkivääriteet, kranaattiomenat, yösyömiset, aamusyömiset sängyssä mutta ei auttanut mun pahoinvointiin. mandariini ja appelsiini niitä mies sai kantaa kotiin kauheita lasteja.. samoin mangoa. ja kylmiä mehuja ja vissyjä sekä limuja. ne oli mun pelastus. jääpaloista oli myös apua kuvotukseen.....

No, jos minäkin sitten uskaltautuisin tänne... Eksyin Vau.fi sivuille muistaakseni googlen kautta ja löysin tuon loistavan laskurin. Testi näytti ihan selvää plussaa viime torstaina, siis 8.4. ja siinä vaiheessa menkat oli jo myöhässä 9pv. Laskuri sanoo, että LA on 9.12.
Onnea kaikille, jotka jo uskaltavat ja osaavat iloita raskaudestaan!

Alavatsaa on vähän nipistellyt ja vähän on ollut etova olokin, mutta ei vielä niin, että olisi ihan oksentamaan tarvinnut mennä. JÄRJETÖN väsymys on ollut jo useamman viikon.

En vieläkään ihan ole sisällä tässä jutussa. Haluaisin huutaa koko maailmalle kuinka olemme bf:n kanssa onnellisia, mutta vielä pelottaa ja jännittää niin, ettei tiedä miten päin pitäisi olla...

Soitin jo heti testin tehtyäni neuvolaan ja sain ajan ensi viikolle, siis to 22.4. ja ymmärsin, että se oli siis terveydenhoitajalle. Haluaisin jo johonkin testiin tms, jotta tästä tulisi jotenkin enemmän todellista, mutta mulla ei kyllä ole hajuakaan tehdäänkö tässä mun lähineuvolassa niitä varhaisultria, todnäk ei (asun Helsingissä).

Kovasti yritän itselleni kertoa, että ei mitään hätää, ja kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta... ne on vissiin ainaki osittain nää hormoonit, kun saa pään näin sekaisin.

wastis: sulle vielä semmoinen tiedoksi, että mun hiukset on kyllä olleet ihan ok, ehkä vähän enemmän rasvoittuneet kuin normisti, mutta siis tää naama!!! KÄÄK!!! Finnien määrä on jotain aivan käsittämätöntä... Ja alkoi juuri siitä hedelmöitymisestä.

No niin, eilen sitten tuli tehtyä vielä yksi testi... Kun pakkohan se oli tilata Clearbluen digitesti viikkonäytöllä. Postin saavuttua rynnin kädet vapisten vessaan ja sieltä tuli lopullinen tuomio: RASKAANA 2-3. Eli uskottava se kai on....... Miten ihmeessä tämä voi olla niin uskomattoman vaikeaa käsittää joka kerta. Se, että lapsi tulee olemaan perheen viides ei lainkaan pienennä ihmetystä - voinko minä todella olla raskaana.

Täytyy sanoa, että pelottaa ja jännittää aikalailla. Minä nimittäin kuulun riskiraskaustapauksiin - olen synnyttänyt yhden keskosen ja kaksi lasta on pysynyt sisällä hyville viikoille vain sillä, että olen ollut enemmän tai vähemmän vuodelevossa. Kolmosesta olin kuusi viikkoa sairaalassa ja nelosesta otin mahdollisimman rennosti kotona. Aiemmin ajattelin, että alkuraskaudet tuntuvat menevän omalla painollaan, mutta se jatko on sitten epävarmempaa. Sitten tuli kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja nyt saa varmaan olla pelko persiissä hamaan synnytykseen asti.

Koiranpentukin on lapsille luvattu ja varattu ja heinäkuussa sen pitäisi saapua. Hieman mietityttää mahtaako tuon kouluttaminen jäädä retuperälle, jos olen kovin kurjassa kunnossa. Mutta kun ei sitäkään lupausta enää viitsisi takaisin vetää vaan koira otetaan, kun kerran on päätetty niin.

Kaikille oikein ihanaa alkuraskautta....... Kuvotukset ym ovat sinänsä kamalia, mutta toisaalta niistäkin tavallaan nauttii, kun muistaa mikä kärsimyksen aiheuttaa. Palkinto aikanaan tulee olemaan aivan mahtava!

Heippa! Viime vuotinen taas huutelee vieraisiin pöytiin, vaikka ette te vierailta tunnu, kun sivusta fiilistelen teidän onnea!

Eve78, neuvoloissa tosiaan on terveydenhoitajat niitä "neuvolatätejä". Siellä ei yleensä kummemmin testailla sitä raskautta, kuten aavistelitkin, niin Hgissä ultrat tehdään aina synnytyssairaalassa. Nykyään noiden apteekin raskaustestien sanotaan olevan niin luotettavia, että eivät edes verikokeilla tai muulla testaile :) Eikä muuten varmaan auta sekään, että tukuttain niitä raskaustestejä tekee ;)

Onnea taas kaikille tikkuun mukavia tuloksia pissineille ja palstan löytäneille! :)

Yhyy, ihan järkyttävän paha olo iski tännekin :( Edelleenkään en saa mitään ulos, paitsi eilen litratolkulla juomaani jaffaa pikkusen. Tosi ärsyttävää, että oksettaa ihan järkyttävästi, sitten menen vessaan oksentamaan, mutta mitään ei tule. Pelkkää oksennusrefleksiä ja ilmaa. Ihan todella epämiellyttävää. Mielummin oksentaisin ihan rehellisesti, se voisi ainakin helpottaa oloa. Eikä tosiaan tietoakaan mistään aamupahoinvoinnista, ihan koko päivän kestävää tuntuu olevan :/ Onneksi olen vielä pikkuisen flunssassa, niin voi olla kotona.

Pääskynen, minä ainakin olen aiemmissa raskauksissa huomannut sen, että nuo limsat vain pahentavat öklötystä, hiilihapottomat mehut ovat parempia. Auttaisikohan sinun tilannettasi?

Mullakin on aiemmilla kerroilla joskus ollut sitä, että kakoo ja kakoo, mutta mitään ei tule. Silloin olen raakasti työntänyt sormet kurkkuun ja se on toiminut - oksu lensi ja helpotus tuli aina joksikin aikaa. Nyt tällä erää on ollut vasta pientä etomisen poikasta, mutta eiköhän se vielä päälle rynni se äklötys. Näillä viikoilla minun ei paljon kannata tuuletella ja julistaa ettei tässä raskaudessa tullut pahoinvoitia. Etenkin kun yöllä herätessä oli sellainen jyrän alle jäänyt olo, joka aiemminkin on enteillyt varsin nopeaan alkavaa posliininhalailurumbaa.

Täällä ollaan myös järkyttävän pahoinvoinnin koettelemana.. Viime yönä heräsin, kun mahassa kiersi kamalasti aj oksetti, syöksyin pää kolmantena jalkana vessaan, mutta MITÄÄN ei tullut.. sitten alkoi sattua aaltoilevia kipuja vasemmalle puolen vatsaa... sattui kamalasti ja nälkä kurni.,. mutta en uskaltanut syödä, koska pelkäsin, että kaik lentää ulos.. Jossain vaiheessa olin nukahtanut ja aamulla herättyäni pahoinvointi sen kun jatkuu ja edelleen.. koko ajan oksettaa, mutta mitään ei tuu.. muutaman leivän saanut syötyä.. aina, kun miettii, että pienen ansiosta kärsin niin täään kestää.<3 Onneksi tänään sentään töistä vapaa päivä ja samoin huomenna.. huomenna tuleekin raskkautta täyteen JO 7 viikkoa :) Toivotaan, että pieni pysyy matkassa joulukuun alkuun saakka<3 :) :) Minä höperö jo ahkerasti katsellut vauvan vaatteita ja yhden ihanan villapuvun jo kirrpparilta ostanutkin [:)] vauvahöperöksi on tullkut..joko muilla ilmenee tällaistA? :)

Muillakin siis "oksentamisongelmia", huojentavaa sinänsä :) Normaalistihan en juo juuri ollenkaan noita hiilihappojuomia, mutta jostain syystä se ananas jaffa on kunnon flunssan yllättäessä paras apu kun mikään muu ei maistu. Jotain psykologista lumelääkettä epäilemättä :)

Vauvahöperyydestä pakko sanoa, että olen ollut vauvahöperö jo pitkään ennen tätäkin :) Olen vaatekaupassa töissä, viime kesästä asti pääasiassa vielä lastenosastolla, joten on aika vaikea välttyä höperyydeltä :) Se on tosin ihan ammattitauti, enkä suinkaan ole ollut ainoa lapseton, joka on jo etukäteen hamstrannut yhtä jos toista vauvalaatikkoon. Tätä palstaa seuratessa huomasin, että todella moni kohta puolin synnyttävistä on himoinnut erästä nallepukua, jonka itse sain hamstrattua viime kesän alennusmyynneistä :)

Taidanpa liittyä joukkoon mukaan. Raskausviikkoja olisi takana 5+4 ja onnellinen on olo [:)] Tein positiivisen testin jo ennen pääsiäistä, mutta uskaltauduin mukaanne vasta nyt. Tuntuu että johonkin pitää päästä toitottamaan tästä asiasta, kun ei vielä kovin paljon uskalla hiiskua muille. Kesästä asti ollaan yritetty, joten en meinaa vieläkään uskoa tätä todeksi. Esikoista tässä siis odotellaan...[:D]

Huojentavaa kuulla muiden vaivoista ja olotiloista. Itse en ollut niin paljoa asioihin perehtynyt, joten yllätyin kuinka raskaus vie mehut.

Nyt toista päivää sairaslomalla, kun kuume on 37.5. Maanantaina nousi kuume ja eilen keskiviikkona kävin lääkärissä ja tulehdusarvot oli normaalit 8. Eli joko virus + raskausoireet, tai sit elimistö reagoi liikaan rehkimiseen (kävin innoissani miehen kanssa pitkällä useamman tunnin kävelylenkillä), kun nosti kuumeen heti sen jälkeen. Kun lämpö hieman laskee, niin sit alkaa se oksetus.. kaupassa käynti oli painajainen. Mukaan tarttui karjalanpiirakoita, mehukeittoa ja päärynöitä. Tuntuu hassulta, kun ei mikään maistu ja joutuu väkisin syömään jottei olo pahene. Vähän jännittää onko viel pahempaa luvassa, kun vasta alussa ollaan, eli 7+1 ..vähän pahaa pelkään.

Täällä taas niin oireeton olo, että tuntuu ettei tuolla mitään voi olla...... Vaikka hyvin tiedän ettei se alkio sieltä ilmaan haihdu ja viikkoja on vasta niin vähän, että ei ihme jos ei oireita vielä kauheasti ole. No, selkää on juilinut ajoittain, mikä on minulla jokaisesta POJASTA alkanut tosi varhain. Mielialojen heittelyä, josta ajattelin kertoa tarkemmin toisaalla. Lievän lievää etomista vain edelleen, voimistumista odottelen. Väsymys vaivasi eilen päivällä/illalla, mutta ihme kyllä tänä aamuna onnistuin taas heräämään normiaikaan (5.30), vaikka yö oli taas aika stressaava tuon meidän kutisevan allergikon heräilyjen takia.

Eilen tuli uutinen, jota olen aavistellut jo jonkin aikaa. Naapurissa asuva miehen veli ja vaimonsa odottavat toista lastaan syntyväksi syksyllä. Onnellinen olen heidän puolestaan, vähällä olin livauttaa oman uutiseni, vaikka olen päättänyt, että KENELLEKÄÄN ei kerrota. Heillä viikkoja on noin 16 ja alla myöhäinen keskenmeno viikolla 15 viimekesänä, joten ymmärrettävää etteivät aiemmin ole kertoneet. Kaipa minä kuitenkin jossain vaiheessa voin naapurin rouvalle sen paljastaa, että TAAS saadaan vauvat samoihin aikoihin. Heidän 7-v esikoinen ja meidän kakkonen ovat kuukauden välein syntyneitä. Heidän vauvansa piti syntyä ensin, mutta minun kakkoseni syntyi kaksi kuukautta etuajassa ja on siten noista kahdesta vanhempi. Nyt meillä on laskettujen aikojen väli kolmisen kuukautta, joten toivon, että tällä kertaa synnytykset tulisivät eri järjestyksessä.

Pah, kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet... tiedä nyt sitten onko niistä apua. Osa tästä pahasta olosta on kyllä varmaan ihan itse aiheutettua. Heikosta voinnista huolimatta en pariin päivään ole pystynyt ajattelemaan mitään muuta kuin karkkia ja eilenhän sitä oli sitten lopulta saatava. Lähti ihan käsistä koko homma ja kostautui sellaisella vatsakivulla ja pahalla ololla että morjens. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Pitäisi jostain kerätä vähän voimia, että saisi siivottua, sisko perheineen tulee viikonlopuksi kyläilemään. Olo ei kyllä ole nyt mikään voittaja saati sitten siivooja.

Takaisin