Huomenta!!!
Täällä taas heti aamusta roikkumassa. Jotenkin sitä on viimevuosina tullut tavaksi ottaa tämä oma aika näin aamusta, ennen kuin lapset heräilevät ja hulina alkaa. Ja jostakin syystä tämä oma aika on taas viimeaikoina ollut tätä netin vauva/odotuspalstoilla roikkumista. Inhottava paineentunne alavatsalla. Ja kunnon pahoinvointia edelleen odottelen.
Sista: Mulla oli viime raskaudessa kanssa himona nuo jäiset mansikat. Jossain väitettiin, että tyttöä odottaessa on hinku kaikkeen raikkaaseen. No tuo ei kuitenkaan ole tyttö, joten tiedä sitten. Muuten mulla on joka raskaudessa ollut käsittämätön himo pussimuusiin ja pussikeittoihin (niitä onkin taas kaapit väärällään), joita en normaalisti käytä lainkaan - varsinkin se muusi on niin pahaa ettei sitä meillä tavallisesti kukaan voi sietää. Sitä onkin yleensä kaapissa vain piirakkataikinoita varten, mutta näin alkuraskaudesta vedän sitä ihan hulluna.
Meillä mies ei kommentoi raskautta mitenkään. EI siis SANAAKAAN asiasta pariin päivään. Ärsyttävää... mutta sellainen tuo on aina ollut - no ensimmäisen yhteisen odotus (esikoiseni sain aikanaan yksin, kakkosesta lähtien tämä mies...) oli sellainen, että hieman enemmän oli asiassa mukana alusta lähtien, mutta nämä pienemmät. Aika yksin olen saanut odotusajan huolet kantaa - mikä tietysti on hyvin tuttua jo esikoisen odotuksesta, nimittäin hänen siittäjänsä (siitä äijästä ei vo käyttää isä-nimeä!) häipyi maasta ja elämästäni ollessani 13. viikolla eikä sen jälkeen ole näkynyt. Poika on jo 13v....... ja rehellisesti voin sanoa, että se joka asiassa hävisi oli kyllä kyseinen äijä. ANTEEKSI taas kerran purkaus, mutta. Argh kai nämä hormonit saavat sekopääksi.
Okei, tiedän miehen olevan lapsesta onnellinen, hän vain sulattelee asian tahollaan. Nuo äskettäiset kokemukset saavat varovaiseksi, kun on kaksi varhaista keskenmenoa niin ei uskalla iloita liiaksi, ymmärrän kyllä senkin kantin. JA tässä arjen hulinassa meillä ei muutenkaan ole pahemmin aikaa ja tilaisuuksia istua keskenämme haaveilemassa tulevasta - etenkään kun minä sammun iltaisinkin lasten kanssa yhtä aikaa. Tai no, puhummehan me päivittäin tulevaisuudensuunnitelmista, koiratarhaa mietitään pihaan. Parin viikon päästä pitäisi syntyä koirapentue, josta meille on heinäkuussa tulossa karvainen vauveli. Se suunnitelma on sellainen, että siitä voi ja uskaltaa lastenkin kanssa puhua ihan vaaratta, tästä toisesta vauvasta ei vielä uskalla.
Tulipa taas pitkä sepustus, minä olen tällainen räpättäjä... Eihän näitä kenenkään ole pakko lukea, joten menköön nyt taas kerran tällaisenaan.