Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole kyllä ikinä tullut edes pieneen mieleen että noista käytetyistä vaatteista/tavaroista tulisi bakteereja, meillä juuri muuta olekkaan :laughing002 Koiratkin päästän jopa vauvan kanssa samoihin tiloihin elämään, jahka sen aika tulee. Anna mennä Miitzu toisesta korvasta ulos tuommoset puheet tai lisää vähän provoa vielä juttuihin lisää :laughing002

Taitaa todella raskaus tyhmentää mutta tässä tapauksessa se tyhmentynyt ei varmasti ole Miitzu.

Itse ottaisin tuollaisiin kavereihin välttelevän kannan.

Ainut taivastelija johon oon törmänny oli yks kaveri joka meinas saaha slaakin ku söin SALAATTIJUUSTOA!! Voi herran jumala sentään..

Mutta mein lapsi varmaan kuolee niihin bakteereihin. Pesin äsken täyden koneellisen kirpparilta ostettuja ja ilmaseksi saatuja vaatteita. Suoritin myös rankan lasku-urakan ja sain vastaukseksi kaksi tuliterää vaatetta. Enemmän olisin huolissani niiden kemikaalijäämistä kuin noiden käytettyjen, kuumassa pestyjen olemattomista bakteereista :D

Ainut mikä käytetyissä ahdistaa on se, että ne haisee puklulle. Vissiin hormonaalinen juttu että muiden vauvat haisee pahalle, mutta en oo kirppareilla voinu ees mennä joidenki pöytien luokse ku ne haisee niin voimakkaalle. Siksi joudun pesemään jopa tutuilta saadut, takuuvarmasti puhtaat vaatteet uudelleen jotta se haju hälvenee.

Jos ystävät "pelkää", että keskustelu on kokonaan mahan ympärillä? Mun aikaisemmassa raskaudessa yksi kaveri sanoi syyksi kun hänestä ei mitään kuulunut, ettei hän jaksanut keskustella pelkästään mun kasvavasta mahasta! No, se ystävä kyllä jäi sitten. Mä nimenomaan yritän "lapsettomien" ystävien kanssa jutella kaikesta muusta kuin masusta tai tulevasta vauvasta, ja itse saavat kysellä, jos siltä tuntuu. Olin aika hämmästynyt tuon ex-ystävän kommentista.

Ja minäkin voin laskea yhdellä kädellä kaikki uudet vaatteet mitä tälle pikkuiselle on kaupasta ostettu. Ja takaako se muka, että ne ois puhtaat? Mä pesen omat vaatteetkin aina, jos ostan kaupasta. Ennemmin mä kattelen vaatteissa ja muutenkin tuoteissa missä ne on tehty ja aina tulee mieleen, että jossain halvassa maassa pikku lapset taas väsänneet kuteita (mun mies on hippi ja se on tartuttanut minuunkin tuon ajatuksen :) ). Kirppikseltä löytää hyviä vaatteita ja miksi maksaa vaatteesta kaupasta 30 euroa kun saman saa 2 euroon kirpparilta, siinä säästää ja säästää myös krääsän määrässä, ei kait kaikkea tarvi uutena ostaa, kun tämä kierrätyskin toimii ihan hyvin :) No juu, siinä mun mielipide asian suhteen :)

P.S. minäkin syön salaattijuustoa salaatissa.. :)

Ai että ahdistaako???? Kyllä ahdistaa!! Ei pääse kävelylle tai puistoon lapsen kanssa, ku saman tien vessahätä. En tunne juuri ketää tältä paikkakunnalta, joten ei voi lähteä kyläilemään. Eikä viitti lähteä kaupungille, ku ei oikein varaa ostaa mitää ja lisäks 5v. tyttö inhoaa kauppojen kiertelyä. Joten täällä sitä möllötetään neljän seinän sisässä.
Olin niin oottanu syksyä, että perhekerhot alkais, jotta sais tuttuja. No, ne perhekerhot on päällekkäin tytön pikkukoulun kanssa. Eli se siitä. Ituttaa ihan kympillä!!

Ahistaa kyllä..kumpa olis rikas niin olis vara rempata talo niin että olis tilaa enemmän. Ei tarviis ainakaan kuunnella parilta taholta tuota kitinää kun ei ole vauvalle omaa huonetta, mitä helvattua se kelleen kuuluu että hän nukkuu meidän huoneessa, kaikilla vaan ei ole mahdollisuutta "perus-luksus-100 neliön-taloihin" ja silti elämä voi olla ihanaa ja onnellista.NIH, prkl!

mimaro tuttu tunne että ahistaa olla 4 seinän sisällä, minä olen sitä tyylii 24/7 ja oon ollu melkei niin kauan ku täällä asunu. mulla nyt on tässä missä asutaan piha sentään mut yliuteliaat naapurit jne rajottaa minkää tekemistä enkä liiemmin ukon porukoilla viihdy..

Sä voit kertoa Iituliina niille jeesustelijoille, että sä tidät perheen johon on tulossa jo toinen lapsi, eikä sillä edelliselläkään ole vielä omaa huonetta!! :eek:

Mulla on kolme ihanaa ystävää, joiden kanssa hoituu vaatteiden kierrätys mainiosti! Pikkusummilla mennään ja koot sopii juurikin niin, että kun ystävän A pojan vaatteet jää pieneksi hän antaa ne mulle ja, kun ne jää mun pojalle pieneksi mä annan ne ystävälle B, jonka pojalle ne silloin sopii ja nyt on ilmaantunut ihana ystävä C, joka on mulle jo kolme isoa kassillista myynyt tulevalle pojalle (siis ehkä se on poika, mutta käy suurin osa vaatteista tytöllekin). Kaikki on tyytyväisiä, koska jos jostain vaatteesta ei tykkääkään ei sitä ole pakko ottaa vastaan tai sen voi myydä kirpparilla eteenpäin. Täytyy vaan seurailla mistä löytäisin vielä ystävän D, jolle menisi sitten tulevalle muksulle pieneksi jäävät vaatteet. Säästyy paljon aikaakin, kun ei tarvitse kierrellä kirppareita eikä viedä kirpparille myyntiin kaikkia vaatteita!

lituliina älä välitä moisista puheista, meilläki vauva nukkuu mun vieressä, esikko nukkuu toises huonees kyllä ku on jo 8v tosin oinen huone tarkottaa olkkaria koska maillä on vain yks makkari. on kyllä esikko hyvin viihtyn ku on tilava ja patjat saa vaik laitettua vierekkäin ni saa jättikokosen pedin itelle :)
mitä vaatteisiin tulee ni meilläki vauvan vaatteet tulee käytettyinä eikä se mua haittaa. esikollaki vaatteet on second handista koska sieltä saa eurooppalaisii vaatteita halvalla ja laatu parempaa.

Oonkohan ainoo, jota ahdistaa kirpparit? Tulee fyysisesti aivan kamala olo ja kerran pyörryin kirpparille. Se haju ja pölyn määrä ei sovi miulle.
Hienoo, jos kuka jaksaa kuluttaa ekologisesti ja miettii niitä huonoja työoloja sun muita. Ite vaan kierrän kauppojen alekorit ja rekit ja ostelen uusia vaatteita kolmella neljällä eurolla. Joistain maksan vähän enempi (lähinnä ulkovaatteet) mutten mitää normihinnoin. Loppukesästä/syksystä ostin isot pinot eri kokoisia vauvavaatteita -70% ja "alehinnat puoliksi" -hintaan. Kotona laskin yhden ostosreissun jälkeen, että sain n.270e.n vaatteet n.70e.lla. Tuossa oli siis myös isomman tytön vaatteita. Joten ennemmin ostan halvalla uutta kuin samaan hintaan käytettyä.
Enkä siis tosiaan kritisoi kenenkää kirppistelyä!! Tässä vaan asian toinen puoli. :)

mimaro en minäkää kiertele kirppareilla ku en paikallisia kirpparei voi sietää ja jos mä meen ukon kans ni hinnat voi nousta ku mun naama on näköpiirissä. kaupoista ei saa hyvää laatua ku second hand täällä on se mistä saa eurooppalaisia ja kanadalaisia merkkejä ja vieläpä halvemmalla ku kaupasta ostettaes huonolaatusia vaatteita. ja iha turvallisuussyistäki pysyn kirppareist kaukana koska täällä ihmiset tönii jne ni en viitti ottaa riskiä et joku lyö vatsaan tms.
suomes aikoinaa ostin kyl kaupasta alennuksest aina vaatteit itelle ja esikolle en kirppareilt mut täällä on ryöstöhinnat kaupoissa. täällä ukko hoitaa ostokset :)

Mä en myöskään tykkää käydä kirppareilla. Mutta ostan kyllä nettikirpputoreilta lastenvaateita, jotain joskus itsellekin. Ja koitan noita alennuksia hyödyntää myös. Paljon olen ihan saanut vauvanvaatteita esikoiselle, ja lainaan olen myös saanut. Koitan olla ostelematta turhaan kamalan paljon, liika on liikaa noissa vaatteissakin, ja on kurjaa jos/kun osa jää käyttämättä kokonaan.

totta puapru. minä pääsen katteleen vauvanvaatteita varmaa viimesillä viikoillani ku en tiä koska kaveri laittaa paketin tuleen, kunha tulee ennen ens kuun loppua että pääsee hakeen sen koska täällä ei voi kukaa sun puolesta hakea paketti ku valtakirjoi ei hyväksytä.

Takaisin