Kirjotan tän nyt tännekkin koska ahdistaa!! Meillä rakenneultra oli 24päivä ja oli ihan kauhea päivä

vauvalla onneksi kaikki hyvin

Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja tyroksiinin noston jälkeen verenpaineet nousi eikä ole sen koomin laskenut sain albetolin verenpaineeseen ja lähetteen sisätautilääkärille jonka niitä piti katsoa samalla kun käydään rakenneultrassa.
Sisätauti lääkäri kutsui ekana sisään ja verenpaineet oli siellä 157/113 ja tämä vanha mies lääkäri sanoi että joo tää on ihan kohtalainen, mutta tuo ylipaino... Ja siitä se lähti! Koko tämä sisätauti lääkäri käynnin ajan puhuttiin vain minun ylipainosta ja painonnoususta. En ole koskaan noin törkeällä lääkärillä käynyt minua tuntematta väitti että syön liikaa kaloreita ja kun koitin sanoa että en syö ylimääräistä että 1krt/kk on herkkupäivä joskus kyllä useammin mutta harvoin ja muuten syön hyvin niin ei usko vaan "no kyllä niitä kaloreita jostain tulee ei se paino itsestään nouse" ja koitin näyttää jalkoja ja käsiä jotka ovat todella pahasti turvoksissa niin "voi kuule ei se turvotus painoa sillain nosta että pitäisi varmaan sitä roskaruuan määrää vähentää" ja lääkäri jatkoi tätä rataa kunnes aloin itkemään. Sitten vaihtui aihe siihen että kun noita kaloreita nyt liikaa tulee niin tarvisi lähteä lenkkeilemään siinä vaiheessa miehenikin jo sanoi että ei todellakaan noilla jaloilla lähde mihinkään lenkille. Jalkani ovat siis niin massiiviset etten saa enää kenkiä jalkaani lukuunottamatta mieheni crokseja :) niin ja paino minulla on siis noussut 8kg ja nyt on viikko 23 menossa.
Tiedän itse kyllä olevani ylipainoinen, painoni nousi kun kilpirauhasarvoja seurattiin n.2vuotta ennen lääkitystä ja vieläkään sitä painoa en millään meinaa saada pois ja sitä tulee todella todella helposti! Tämän vuoksi olin ennen raskautta melkein 2vuotta siinä tilanteessa että söin noin 400-500kaloria per päivä jotta sain painonnousun pysähtymään. Normi päivä oli aamupuuro ja illalla 2ruisleipää ja paino ei siitä huolimatta pudonnut.
Nyt olen vihdoin päässyt siihen että syön n.1200kaloria päivässä ja sitten tulee tälläinen lääkäri vastaan.. Mietein jo että palaan takaisin aiempiin ruoka tottumuksiini mutta siskoni onneksi puhui järkeä minulle.
Kun tämä lääkäri sai minut itkemään niin ei siitä sitten tullut enää loppua ja matkattiin rakenneultraan.
Rakenneultrassa katsottiin äitiyskorttia ja eka kysymys oli "no oletko nyt syönyt ihan hirveesti?" Ja taas alan selittää no en ole syönyt hirveesti vaan on tullut turvotusta ja tämä nainen sitten katsoi jalkojani joita näytin ja sanoi että joo nää on kyllä aika kauheat että vähintään 3kg nestettä per jalka ja onneksi ei enää alkanut itkettää minua enempää tällä painoasialla.
Vauva näkyi hyvin ultrassa ja kaikki oli kunnossa

mutta kun kysyin sukupuolta niin ei täältä mitään näe oli vastaus
ja saimme mieheni kanssa vain yhden ultra kuvan kotiin joka oli niin sumuinen että siitä ei edes erota koko vauvaa ollenkaan
Tulin niin pahalle mielelle tämän päivän jälkeen että en tiedä miten tästä piristyisi. En minä tahallani itseäni lihota tässä kun tuntuu että lääkärit kuvittelee niin. Kuukauden päästä olisi aika tälle samaiselle sisätauti lääkärille ja ei kyllä yhtään kiinnostaisi mennä sinne kuuntelemaan kun tuntematon ihminen väittää mun syövän roskaruokaa päivät pitkät tietämättä miten asiat todellisuudessa on.

Onneksi sentään vauvan liikkeet on alkanut tuntua hyvin se edes hiukan piristää
Ainiin olen yrittäjä ja 6päivää viikossa töissä jaloillani koko päivät ja sitten pitäisi vielä lenkkeileen lähteä huhhuh..