Aavistitko olevasi raskaana ennen plussausta?

Tänään tein testin ja näyttäisi negaa
 

Liitteet

  • IMG_20200325_080051.jpg
    IMG_20200325_080051.jpg
    24.3 KB · Katsottu: 396
  • IMG_20200325_080116.jpg
    IMG_20200325_080116.jpg
    21.7 KB · Katsottu: 423
  • received_619874541895986.jpeg
    received_619874541895986.jpeg
    21.4 KB · Katsottu: 396
Aavistitteko te olevanne raskaana jo ennen positiivista raskaustestiä? Mistä arvasitte asian laidan?

Minulla on joka kerta nännit muuttuneet niin aroiksi, että olen aavistellut raskautta jo ennen testin tekemistä.

Täältä löydät luetun artikkelimme merkeistä, jotka voivat viitata raskauteen jo ennen plussausta.

Vaistosin asian. Vaikka monta testiä tulikin negatiivisena ja haamujen haamuna, tiesin. Ja lähinnä kiinnittymisvuodon takia. Se tuli kuten aiemmissa raskauksissa,mutta tällä kertaa hieman runsaampana, ja sitä jatkui kolmena aamuna peräkkäin.
 
Alkoi olla paljon oireita, mutten uskaltanut toivoa todeksi. Sunnuntaina oli voimakas kipu joka säteili nivuseen, ja aamulla siitä tuli haamu. Selkeä plussa tiistaina.
 
Päätin testata kun alkoi olla pahoinvointia. Ilman oireita en ehkä olisi vielä uskaltanut testata vaikka kuukautiset olikin oletetusta ovulaatiosta katsottuna myöhässä. Kierto ollut sen verran vaihteleva että ei ollut vielä sen perusteella varsinaisesti myöhässä.
 
Aavistelin kyllä jotain. Epämääräiset oudot oireet kuten huimaus sai tekemään testin jo ennen kuin kuukautiset varsinaisesti oli myöhässä (epäsäännöllinen kierto) ja heti tuli vahva plussa. Jotenkin oli vaan sellainen tosi vahva tunne.
 
Esikoisesta kuukautisten piti alkaa samana viikonloppuna jolloin jäivätkin pois, enkä uskaltanut varmuuden vuoksi juoda saunasiideriä kun en ollut testannut mahdollisen raskauden varalta. Testin teko meni vasta seuraavalle keskiviikolle, joten aavistin melko varmaksi olevani raskaana, vaikka kuukautisissa saattoi olla heittoa ajoittain.
 
Tiesin. Oikeastaan jo heti touhuilun jälkeen. Oli niin onnellinen olo ja tuntui että kaikki meni just oikein. Oli ollu vähän riitaa ja sen lopuksi sitten..ja sanottiin pitkästä aikaa toisillemme kauniita asioita ja mistä toisessa tykkää. Kaikesta siitä tuli niin rakastettu ja rakastunut olo. Ja niinä päivinä oli myös ovis. Sitten jo muutaman päivän päästä alkoi tulla kaikkia oireita, tuoreimpana muistissa muutaman kkn takainen kesken mennyt raskaus, jossa oli ihan samanlaista. Alavatsakivut, elohiiri, kuvotus, röyhtäily, huimaus, pissalla juokseminen, yhtäkkiä iskevä kova nälkä niin et heti on pakko saada jotain jne. Rahaa meni nega testeihin mutta aloitinkin testaamisen jo dpo6:playful: no eilen Dpo10 eka hyvin haalea ja sumea haamu, tänään jo selkeämpi:happy:
 
Aavistin kyllä.

Kahvin haju ällötti eikä tehnyt mieli juoda sitä. Jossain vaiheessa se meni kuitenkin ohi.
Mulla oli (ja on) myös pahoinvointia, sellanen etova olo lähes koko ajan. Alkoholi ei maistunut (tosin juon muutenkin tosi harvoin ja vähän, mutta ei se ihan tuolla tavalla ole etonut aikaisemmin).

En pystynyt pitämään käsiä vatsan päällä (esim. telkkaria katsoessa kun makasin selälläni), siitä tuli sellanen jännä tunne. Vähän niinkun masu olisi ollut kosketusarka, siihen ei kuitenkaan sattunut. Vaikea selittää sitä tunnetta. Vatsallaan nukkuminen teki ja tekee pahaa.
Kauhea pissahätä oli koko ajan, tuntui, että sai puolen tunnin välein juosta vessassa. Ilmavaivojakin on, niitä kun ei miulla tavallisesti ole (ellen ole syönyt tosi epämääräsesti ja ns. väärin mun normisyömisiin verrattuna).
Rinnat ja nännit oli arat. Ja varmaan oli paljon muutakin pientä jännää.


Ekan raskaustestin tein juhannusviikolla (koska kesäkuun menkat kesti sen vuorokauden tosi niukalla vuodolla, normisti kestää noin 3 päivää), mutta testi näytti negaa.
Oireet kuitenkin jatkui eikä se aavistus raskaudesta hävinnyt mihinkään. Päätin sitten, että uuden testin teen vasta jos/kun seuraavat menkat jää pois. Ja jäihän ne, sit plussattiin ja tässä ollaan :)
 
Aavistelin ja toivoin huhtikuun alussa, että nyt olisi tärpännyt. Ennenkin kuvitellut oireita, mutta aina alkanut menkat. Tuolla kertaa menkat olivat pari päivää jo myöhässä ja rinnat tuntuivat todella turvonneilta, ei siinä mitään, voisihan menkat vaan olla muuten myöhässä. Olimme tuolloin mökillä ja heti kun palasimme kotiin tein jo illalla raskaustestin salaa. Haamuviiva vai plussa, en ollut varma. Seuraavana aamuna tein uudestaan testin ja kävin kaupasta ostamassa lisää testejä ja kyllä se plussaa näytti joka kerta ❤️ Nyt 16+0
 
Mä en aavistanut - toivoin sitä kyllä kovasti. Spekuloin joka kierrossa vähän omia oireita, ja tietyllä tapaa yritin niitä myös vähätellä "tätä on ollut aiemminkin, eikä tullut plussaa". Ennen menkkoja mulla on tyypillisesti yksi hurja pms-kiukkukohtaus sekä jomottaa alavatsaa muutaman päivän etukäteen. Niin myös tässä kierrossa sain kiukkupäivän, mutta se johtui sitten varmaan jostain muusta. :grin Jomottelu alkoi, mutta sitten tulikin plussa testiin.

Oon tietysti paljon lukenut muiden kokemuksia alkuraskauden oireista ja odotin erityisesti vahvoja tissioireita. :grin Niitä ei kuitenkaan ollut.
 
Aavistin, vaikka sen piti olla oikeastaan mahdotonta. Mulla ei ole ollut juuri koskaan säännöllisiä kuukautisia, luonnostaan ovuloinnista puhumattakaan, ja 2,5v. lapsi käy edelleen rinnalla. Olin siis aika varma, että vaikka kuukautiset yllättäen alkoivat tuossa puolisen vuotta sitten, ei pikkukakkonen tulisi yhtään isosisarustaan vähemmällä suunnittelulla ja lääkärikäynneillä.

No, sitten tuli yhtä ja toista, outoja alavatsakipuja, hurjaa väsymystä... Kun karkki ei enää maistunut, aloin olla jo ihan varma plussasta! :D Nyt jännittää, millä viikolla mahdetaan olla - edelliset "kuukautiset" saattoivat hyvin olla kiinnittymisvuotoa. Jännää!
 
Nyt jännittää, millä viikolla mahdetaan olla - edelliset "kuukautiset" saattoivat hyvin olla kiinnittymisvuotoa. Jännää!

Mulla sama. En ole ihan varma oliko mulla kesäkuussa menkkoja vai ei, ne oli niin niukat eikä kestänyt kun just ja just vuorokauden. Heinäkuussa niitä ei sit enää tullukaan. Mut eiköhän ne viikot siitä varmistu :grin
 
Vain toisesta oli pieni aavistus kun oli rinnat oudot, testasin kyllä vasta kun menkat oli myöhässä.

Esikoisesta testasln Rv 6-7 vasta kun en uskonut et voisin olla raskaana ja kierrot muutenkin heitti aina miten sattuu, vaikka sillonki oli muutama outo oire jotka sai sitten testaamaan lopulta. Tästä tulevasta kolmosesta epäilykset nousi kun menkat oli myöhässä (oli aika säännölliset ja nyt oli jo sen ns.pisimmän normikierron mukaan päivän myöhässä) ja oli huonoa oloa ja palelsi ja lämpö koholla 37 tuntumassa (samaa oli esikoisesta silloin 9v sitten) mutta en kyllä silti odottanut plussaa kun pitkä monen vuoden haave oli tämä kolmasraskaus.
 
Yksi km takana, nykyisen raskauden kanssa olin jo päättänyt päivän milloin teen raskaustestin, tämä kuitenkin aikaistui kun alkoi olla ihan samanlainen olo kuin viimekerran alussa, ja haalea positiivinenhan se oli. Jotenkin vain oli sellainen olo, ja viimeinen varmistus oli se kun yöllä piti herätä useamman kerran pissalle, ja samoin töissä huomasi käyvänsä vessassa normaalia useammin. Olisipa tuo tullut huomattua silti väkisinkin ennen suunniteltua testintekemispäivää (kun kuukautiset olisi ollut viikon myöhässä), kun äkkiä plussauksen jälkeen alkoikin jo etova olo ja pahoinvointi.
 
Aavistin, että oon raskaana ennen plussatestiä. Nukuin päikkäreitä joululomalla ja heräsin sellaiseen hölmistyneeseen oloon, sillä kuulin itseni sanovan "no, tässä ollaan nyt raskaana".

Olo varmistui seuraavana päivänä, kun laitoin omaa lempihajuvettä ja se haisi todella pahalle, tunkkaiselle. Siitä pari päivää, niin tein positiivisen testin.
 
Tein nyt aamulla raskaustestin. Minun mielestäni on positiivinen. Miltä teidän mielestä näyttää
 

Liitteet

  • IMG_20210113_061458.jpg
    IMG_20210113_061458.jpg
    19.4 KB · Katsottu: 242
  • IMG_20210113_061458~2.jpg
    IMG_20210113_061458~2.jpg
    23 KB · Katsottu: 242
Takaisin
Top