Aavistitko olevasi raskaana ennen plussausta?

Esikoisesta tuli hirvittävä pahoinvointi, kun söin homejuustopizzaa. En ole pystynyt enää sitä syömään. Lisäksi rinnat oli arat.

Keskimmäisestä en kyllä muista. Varmaan juuri pahoinvointi ja rintojen arkuus.

Kuopuksesta oikeastaan tiesin jo melkein heti, alavatsassa oli nippailuja ja menkkamaisia jomotuksia.

Nyt minulla on samantapaisia jomotuksia, ainut vaan, että minulle on tehty sterilisaatio. Tiistaina pitäisi alkaa menkat, joten eikun testin ostoon, jos näin ei ole. Tää oiskin juuri minun tuuriani. :grin
 
Varmaan yhtä paljon aavistin kuin aavistin, etten ole. :grin Oli oireita, samojakin kuin viimeksi plussatessa, mutta ei mitään niin selkeää, etteikö ois voinu pistää mielikuvituksen tai jonkun muun jutun piikkiin.
 
Esikoisen kohdalla minulla heräsi aavistus kun pari viikkoa ennen kuukautisten alkua huomasin pikkupöksyissä ihan pienen veritahran. Muita oireita ei oikeastaan ollut (töissä oli stressaavaa niin en huomannut jos jotain mielialan vaihteluita olikin)
 
Tässä raskaudessa tiesin noin viikkoa ennen testin tekemistä. Se vain oli tunne, että nyt se tärppäs. Vähän sen jälkeen alkoi menkkamainen jomotus mahassa ja selässä..
 
Mulla ei kyllä tullut ”the tunne” missään vaiheessa! Esikoinen kyseessä niin en osannut yhtään arvata että hyvin epämääräiset oireet voisivat raskaudesta johtua. Testi kun oli positiivinen niin sitten klikkasi ja aloin huomaamaan oikeita raskausoireita :rolleyes:
 
Kahdesta ensimmäisestä en. Lähinnä tein testit, että saisin mielenrauhan ja voisin odotella menkkoja rauhassa. Tästä kolmannesta kyllä, koska vuoto ei alkanut ajallaan eikä näkynyt mitään merkkejä että olisi tulossakaan.
 
Kahdesti olen ollut raskaana ja molemmilla kerroilla näin pari päivää hedelmöittymisen jälkeen unen, jossa näin vauvan ja hänen tulevan sukupuolensa. Ensin pidin sitä tietysti vain unena, mutta en koskaan ole muuten nähnyt vastaavia ja uskonkin nyt, että keho jotenkin jo siinä vaiheessa tiesi. Jokin aika unien jälkeen hiipi sitten myös tunne siitä, että olen raskaana, vaikkei mitään oireita tai plussaa ollut vielä tullut. Ensimmäinen raskaus keskeytyi varhain, joten en tiedä pitikö unen ennustus sukupuolesta paikkaansa. Toisen kohdalla piti.
 
Lapset on tehty hoidoilla. Ekat kolme alkionsiirtoa päättyivät negaan. Neljännestä tuli plussa, mutta "ihan puskista", en aavistanut yhtään. Se meni kesken kuitenkin. Seuraavasta siirrosta plussa, sen jotenkin "tiesin" ennen testiä, kesken meni sekin.

Lähdettiin uuteen ivf:ään piiiiitkän tauon jälkeen ja tiesin jo ennen hoitoa, että tärppää ja saadaan lapsi syliin asti tällä kertaa. Tunsin menkkakramppeja noin 3 päivää kolmepäiväisen alkion siirron jälkeen ja tiesin, että on tärpännyt. Sama juttu nuoremman kanssa, tutut menkkakrampit 3-4 päivää alkionsiirrosta ja plussa pari päivää myöhemmin.

Nyt on taas ivf takana, olin epäuskoinen onnistumiseen aina pp3 iltaan asti, jolloin tunsin tutut menkkamaiset krampit kohdussa. Seuraavana aamuna liikutuin tyhjästä (alkion iän mukaan dpo9 silloin) ja sain ekat haaleimmat haamut testiin. Eli tavallaan kyllä aavistin ja "tiesin" tämänkin.
 
En aavistanut. Ovulaation jälkeen alkoi tiputteluvuoto, joka kesti kaksi viikkoa, ja olin jo varaamassa gynelle aikaa (katsoin jo numeron valmiiksi), että keho sekaisin. :hilarious:

Plussaus oli täysi yllätys, vaikka sitä oli jo yritetty useampi kuukausi.
 
Olin melkein varma, että olen raskaana ennen kuin tein testin.. Kuukautiset ei olleet vielä myöhässä nekään. Rinnat tuli tosi kipeiksi ja turvonneiksi ja samaa ei mulla tapahdu yleensä kuukautiskierron aikana. Joskus kun aloitin pillerit, rinnat reagoi samalla tavalla ja ajattelin, että nyt kyllä hormonit jyllää tavallista enemmän :grin Lisäksi naama paukahti täyteen finnejä.
 
Tällä kertaa tajusin vasta jälkeenpäin kun menkat myöhässä.
Tunsin kiinnittymisen kovana alavatsakramppina kävellessä. Loppupäivä piti maata. Todella kova väsy...
Huimausta pari päivää...kunnes huomasin että kk viikon myöhässä. Ostin testin ja varmistui plussa! TIESIN että plussa tuli. Silti tämä oli yllätysraskaus
 
Tällä kertaa tajusin vasta jälkeenpäin kun menkat myöhässä.
Tunsin kiinnittymisen kovana alavatsakramppina kävellessä. Loppupäivä piti maata. Todella kova väsy...
Huimausta pari päivää...kunnes huomasin että kk viikon myöhässä. Ostin testin ja varmistui plussa! TIESIN että plussa tuli. Silti tämä oli yllätysraskaus


Tähän vielä jatkona muuten:
Huomasin että alavatsa todella arka ja aloin vaappua kuin loppuraskaudessa! Siitä aavistin!
 
Ennen raskaustestiä jo olin varma, että raskaana ollaan.. Raskaus oireet olivat niin voimakkaat ( väsymys, flunssa, palelu, painontunne masussa)
 
Rinnat olivat ehkä ihmeellisen arat jo monta päivää ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Toki ajattelin vielä siinä vaiheessa, että voi johtua siitä että kuukautiset ovat pian alkamassa... Toinen oire oli voimakas yöhikoilu ehkä kolmena tai neljänä yönä ennen plussatestin tekemistä. Toki siitäkin ajattelin, että voi johtua myös kuukautisten tulosta, sillä joskus ennen kuukautisia tuota hikoilua on ollut. Muita oireita ei ollut.
 
Tunsin kiinnittymisen selkeänä pistona ja samoihin aikoihin tunsin, että joogatessa kaksin kerroin mennessä kohtu oli muuttunut jäntevämmäksi möykyksi. Myös rinnat muuttuivat nopeasti aroiksi. Olin todella varma raskaudesta, ei ollut hetkeäkään sellainen olo että voisin kuvitella nuo asiat.
 
Joo, olin aika varma vaikkakin jonkinlainen yllätys oli haalea viiva raskaustestissä, kun sen tein paria päivää ennen menkkojen mahdollista alkamista. Periaatteessa rintojen arkuus ja nipistely vatsalla olisi voinut olla normaalia, kuukautisista johtuvaa, mutta silti jokin oli toisin Baby Light Skin Tone-
 
Ensimmäinen aavistus tuli siitä, että liikutuin kyyneliin aivan käsittämättömän mitättömistä asioista. En ole koskaan ollut mikään tunteella eläjä ja yhtäkkiä esim. iltauutiset saivat alahuulen väpättämään. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Myöhemmin alavatsalle tuli yhden illan ajaksi todella erikoista nipistelyä ja kihelmöintiä, mitä en ollut koskaan ennen kokenut. Siitä olin jo aika epäileväinen ja seuraavana aamuna testiin ilmaantuikin haalea plussa. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Saunassa tuli kylmät väreet joka kerta ku heitti löylyä, jatkuva pikku nälkä ja nänneistä taisin huomata ekana kun oli niin laajentuneet ja rinnat oli muutenki melko kosketusarat.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
En yhtään arvannut, olin itseasiassa takuuvarma ettei tässä kierrossa onnistu. Poltin taas tupakkaa, stressasin, söin huonosti, paiskin töitä, seksiä ihan vain muutama kerta.. Lämpödippi dpo7 oli tosi hurja, joku mainitsi että vois olla kiinnittyminen, mutta itse veikkasin vaan levottomasti nukuttua yötä.
Testailin silti ajoissa ihan kuten aina ennenkin ja alkoi viivaa näkymään ja erilaset cb:t tykitti plussia jo kp25/28. Todella epäuskoinen olo oli, että onko oikeasti plussia. Äkkiä kyllä sitten tuli öklötystäkin kuvioihin.
Mutta oli kaiken kaikkiaan aikamoinen yllätys.
 
Takaisin
Top