Esikoistani odottaessa tuli epäilys raskaudesta pahasta pistoksesta vatsassa. Tämä tapahtui rakastelun aikana ja sellaista ei ollut tapahtunut aikaisemmin. Seuraavana päivänä kävimme ystäväni kanssa ostamassa testin apteekista. Testipuikkoon pärähti kaksi punaista viivaa ennätysvauhtia. Vaikkakin olin shokissa, olin onnellinen.
Toinen lapsi oli suunniteltu, joten osasin etsiä mahdollisia oireita. Niitä ei kuitenkaan ollut. Testasin sitten useasti ja sitten haalea viiva alkoikin voimistua testipuikko kerrallaan.
Ja sitten saavutaankin tähän päivään. Kolme yötä sitten tein tosiaan testin, joka näytti samalla tavalla kuin esikoiseni kohdalla, vahvat kaksi viivaa ja aivan heti. Tasan 4+0, ainakin kierron mukaan. Tässähän tapahtui niin, että rintani ovat olleet jo kauan erittäin turvoksissa. Ensiksi luulin, että se johtuu kortisonikuureista joita olen joutunut ottamaan jo pitemmän aikaa poskiontelovaivojen takia, sillä kuurien aikaan rinnatkin turposivat ja muutenkin kortisonilla on paha sivuvaikutus kerätä nestettä.
Olin lopettanut jo hyvän aikaa sitten kuurin, kun huomasin ettei rinnat tai turvotus ylipäätään ollut laskenut. Kävin puntarissa ja lähes kolme kiloa oli viime kerrasta noussut paino. Siihen stten hiljaa totesin itselleni, että olen käynyt salilla ahkerasti ja tehnyt voimaharjoituksia, ehkäse johtuu siitä. Tai sitten suurin syy on kortisoni.
Ja sitten iski ajatus...
Ja niin siinä kävi. Odotettu puoliyllätys, jos niin voisi sanoa. Tästä eteenpäin mielenkiinnolla