Aavistitko olevasi raskaana ennen plussausta?

Ekasta en osannut aavistaa.
Tokasta tuli aavistus, kun teki mieli Hesen kerroshampparia :D
 
Plussasin 6+6. Ei ollut odotettavissa, että tulisin "luomusti" raskaaksi, joten oli yllätys. Oireita kuitenkin oli (rintojen arkuus, kuvottava olo) niin tein testin ja yllätys olikin melkoinen. :Heartred
Nyt superonnellinen.
 
Kaikista sen on vaan tienny. Nytkin odotan neljättä ja jotenkin vaan tiesin vaikken ollu tehny testiä vielä. Testi sen sitten kertoi.
 
Ekasta raskaudesta en muistakseni osannut arvata, paitsi siinä kohtaa kun istuin pöntölle tekemään testiä, silloin vain tiesi että kaksi viivaa tulee. Tällä kertaa osasin arvata jo noin viikko ennen positiivista testiä, rinnat arat ja tummat , hassu olo ja vain tunne, että nyt ollaan raskaana.
 
Mä osasin kanssa aavistaa jo about viikko ennen menkkojen poisjääntiä. Jostain kummasta syystä. Tuli vaan yhtäkkiä sellanen tyynen rauhallinen fiilis et mä oon muuten raskaana.
 
Vatsa turposi palloksi pari päivää ennen testin tekemistä ja itkin ihan mitättömälle asialle. Siinä kohtaa olin varma et nyt meitä onnisti.

Testiä sitten tehdessä mies ensin katsoneena sanoi tutuksi tulleet sanat "yksi viiva".
Mä hätäännyin ja sanoin et "ei voi olla"
Haalea toinen viiva lopulta testiin ilmestyi minuuttien kuluessa. Liian aikasin oltiin ensin testiä katsottu. :)
 
Muokattu viimeksi:
Aavistin että kannattaa tehdä testi, vaikken uskaltanut kyllä edes toivoa sen olevan plussa :) Tiesin, että mahdollisuudet on hyvät kun ovis oli selkeä ja ajoitus kohdallaan. Sitten kun yks aamu ei tehnytkään mieli kahvia, en malttanut olla hätähousuna testaamatta... Herkällä testillä 9dpo haamujen haamu ja seuraavana päivänä jo selkeä haamu :Heartpink Kahvia teki seuraavan kerran mieli joskus rv11 :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Aavistin tuntemuksista n viikko ennen kuin menkkojen piti alkaa ja kun testasin oli jo aika varma olo :)
 
Tiesin jo ennen kun menkat jäi pois, mutta en uskaltanut uskoa. Rinnat kipeät ja kahvi alkoi maistua pahalta. Testin tein vasta kun menkat oli jo viikon myöhässä kun oireet oli niin selkeät. Olisin todella yllättynyt, jos testi olisi ollut nega. Testi oli niin vahva ettei tarvinnut toista tehdä. :p
 
Jotenkin kun sen ekan testin teki, oli melko varma olo, että olen raskaana. Kummallisia oireita oli ollut varmaan viikon ajan (palelu, kauhea jano, hengästyminen, heikko olo). Olisin yllättynyt enemmän, jos ei olisi testiin tullut kahta viivaa o_O:Heartpink
 
En osannut aavistaa. Normaalit pms-oireet oli (no tässä tapauksessa raskausoireet oli samat) miinus ihmisviha:grin Ihmettelin kun dpo 13 ei jo vuotanut ja wa ryhmässä painostettiin testin tekoon. En edes ollut kotona, mutta yksin kuitenkin toisaalla ja kauppaan kiirehdin ja niin vaan haalee haamu tuli. Niin haalee, että olin varma ettei raskaus oo oikee kun vielä seuraavanakin päivänä oli haalee viiva.
Katseet oli suunnattu jo elokuuhun ja lapsettomuuspolin ensikäyntiin, mutta sitten kesäkuussa tulikin plussa :)
 
Aavistin raskauden jotenkin alitajuisesti, koska testasin 3päivää ennen kuin olisi pitänyt. Kierto oli epäsäännöllinen ja aikomuksena oli testata vasta sinä päivänä kun kuukautiset olisivat olleet myöhässä pisimmästä kierrosta. Positiivinenhan se oli, silloin jo kuudennes viikko :). Ennen en koskaan hätiköinyt testaamisessa, joten joku alitajuinen tietoisuus on pakko ollut olla :grin. Jälkeenpäin kun sitten mietin, niin tissit oli olleet sillä viikolla paljon kipeämmät kun yleensä ennen menkkoja.
 
Aavistin, sen takia testasinkin ihan varmuuden vuoksi. Meillä luomuraskauden piti olla todella epätodennäköistä, ne vähät oireet mitä mulla oli (kipeät rinnat) on ollut ennenkin ilman raskautta ja mun kuukautiset on aina ollut tosi epäsäännölliset joten heittelyt kierron pituudessa ei ole koskaan olleet mikään erityinen syy testailla. Noh, nyt sitten oli kuukautiset noin viikon myöhässä ja tissit kipeät. Tuli aavistus että nyt siellä on oikeasti jotain meneillään joten kipitin töihin kaupan kautta. Siellä sitten työpaikan vessassa plussasin enkä saanut mitään aikaiseksi koko päivänä :grin
 
Ovulaation jälkeen oli vaan ''joku tunne'' joka kyllä hälveni kun tein nega testin kun 1pvn kuukautiset myöhässä. Meni pari pv ja ihmettelin kun ei vieläkään mitään tapahdu ja olo oli jotenkin selittämättömästi kummallinen. Ajattelin että ehkä ne menkat alkaa jos teen vielä yhden turhan testin ja hupsis plussa oli. :p
Ensimmäinen raskaus kyseessä joten ei oikein tiennyt mitä odottaakkaan. Jälkeenpäin ajateltuna oli kyllä paleltanut oudon paljon jonkinaikaa jo, ajattelin sen vain liittyvän syksyyn :rolleyes: Plussan jälkeen sitten onkin oireita alkanut tulla...
 
Esikoistani odottaessa tuli epäilys raskaudesta pahasta pistoksesta vatsassa. Tämä tapahtui rakastelun aikana ja sellaista ei ollut tapahtunut aikaisemmin. Seuraavana päivänä kävimme ystäväni kanssa ostamassa testin apteekista. Testipuikkoon pärähti kaksi punaista viivaa ennätysvauhtia. Vaikkakin olin shokissa, olin onnellinen.

Toinen lapsi oli suunniteltu, joten osasin etsiä mahdollisia oireita. Niitä ei kuitenkaan ollut. Testasin sitten useasti ja sitten haalea viiva alkoikin voimistua testipuikko kerrallaan. :joyful:

Ja sitten saavutaankin tähän päivään. Kolme yötä sitten tein tosiaan testin, joka näytti samalla tavalla kuin esikoiseni kohdalla, vahvat kaksi viivaa ja aivan heti. Tasan 4+0, ainakin kierron mukaan. Tässähän tapahtui niin, että rintani ovat olleet jo kauan erittäin turvoksissa. Ensiksi luulin, että se johtuu kortisonikuureista joita olen joutunut ottamaan jo pitemmän aikaa poskiontelovaivojen takia, sillä kuurien aikaan rinnatkin turposivat ja muutenkin kortisonilla on paha sivuvaikutus kerätä nestettä.:angry1 Olin lopettanut jo hyvän aikaa sitten kuurin, kun huomasin ettei rinnat tai turvotus ylipäätään ollut laskenut. Kävin puntarissa ja lähes kolme kiloa oli viime kerrasta noussut paino. Siihen stten hiljaa totesin itselleni, että olen käynyt salilla ahkerasti ja tehnyt voimaharjoituksia, ehkäse johtuu siitä. Tai sitten suurin syy on kortisoni. :oops:

Ja sitten iski ajatus...
Ja niin siinä kävi. Odotettu puoliyllätys, jos niin voisi sanoa. Tästä eteenpäin mielenkiinnolla :Heartbigred
 
Jep. Dpo 1: Vatsassa tuntuu puutunut tunne. Pissatessa kohdun suussa tuntuu painetta.

Dpo 2: Menkkamaisia kipuja, vihlaisuja.

Dpo 3:Vatsallaan maatessa tuntuu painetta vatsassa. Etova olo. Vatsassa tuntui iltapäivällä yksi elohiiren tapainen töytäisy vatsassa. Jos kiinnittymisen voi tuntea voisin kuvitella että kyseessä olisi ollut se.

Dpo 4: Menkkamaisia juilimista. Limaista vuotoa.

Dpo 5: Alaselkä saatanan kipeä ja menkkamainen juiliminen jatkuu.

Dpo 6: Vasemman rinnan/kainalon alueella nipistelee aika-ajoin. Alavatsaan pistelee ja selkä kipeä.

Dpo 7: Seksin aikana tuntuu painetta. Oksettaa, koko ajan.

Dpo 8: Vatsassa kramppimaisia kipuja. Oksettaa ja meinaa tulla p housuun. Pyörryttää. Pieniä vatsakipuja pitkin päivää

Dpo 9: Vatsakipeä, rinnat painavan tuntuiset, oksettaa, jäätävän hyvä ruokahalu

Dpo 10: Vatsassa tuntuu kuumottavaa kipua kun joku polttaisi kohdun suuta.

Ja nyt on pahoinvointi äitynyt melko pahaksi. Ei meinaa pysyä mikään sisällä. Eikä ole vasta kun dpo 11.

Eskoisen kanssa alkoi pahoinvointi vasta viikolla 6 joten. Ihan erilainen raskaus tulossa.
 
Takaisin
Top