----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiiättekö, mä en kerkiä enää ollenkaan miettiä raskausjuttuja. Yritän keretä lukemaan edes nämä viestit.
Enkä ole enää kovin perillä mun kiertopäivistä :wideyed: Voihan työt.

Tänään olen keksinyt oppitunnilla uuden eläimen, geopardin (en tiennyt, sanoisinko leopardi vai gepardi, joten
suustani pääsi yhdistelmä) :hilarious: Samalla tunnilla mikroskopoitiin ja oppilas tuli kysyyn, että "ope, tuutko auttamaan
tämän horoskoopin kanssa" :grin

Olen poikki :hungover: Ja suunnittelen siis huomista täällä edelleen, kun oli ihan pakko päästä illalla pilatekseen (jossa sain kaikkien kuullen moitteita myöhästymisestä, vaikka kello oli tasan kuusi, kun sinne menin :rolleyes:). Meillä on aika tiukka ohjaaja :rulez

Olen 47 v ja kuukautiset viikkoja myöhässä, raskausoireitakin olen tuntenut.
Raskausoireiden tuntemiseen auttaa parhaiten se, kun pissaa tikkuun. Se on usein helpoin ja nopein tapa saada ne loppumaan - sen olemme kaikki yksimielisesti täällä havainneet. Noin kerran kuukaudessa monen kokeilema konsti, ja toimii lähes aina :grin Ei muuta kuin riittävästi tikkuja vaan, ja sitten pissimään.

Jos tulee viivoja, tai tarvii tihrustaa, sitten me voimme auttaa sinua oikein toden teolla. Jos taas et halua viivoja, eikä tihrustaminenkaan kiinnosta, saatat olla väärässä paikassa.

Toisaalta sekin, että olet viikkoja myöhässä, saattaa jo kertoa että olet väärässä paikassa. Tänne tullaan useimmiten etuajassa, silloin kun ei vielä olla myöhässä, ei ole viivoja, eikä tarvi tihrustaa. Kuumeilu tarkoittaa sitä että odotetaan kuumeisesti että oltais myöhässä, päästäis pissimään tikkuun, ja tihrustamaan. Ja sitten aika usein kuitenkin jo etuajassa pissitään tikkuun ja tihrustetaan, vaikka pitäisi vasta sitten kun on ihan vähän myöhässä. Jos on jo paljon myöhässä, niin kuin sinä kerroit olevasi - silloin ei yleensä tarvi enää tihrustaa, vaan ihan soitto neuvolaan auttaa.

Tällaista peliä täällä. Aina valmiina auttamaan tikkuun pissimisessä (tai itse asiassa se pitää osata tehdä itse, mutta siihen kannustetaan täällä) sekä tihrustamisessa. Ja kaikki me tunnemme raskausoireita. Se kuuluu vahvasti tähän genreen. Kerro vaikka minkälaisia oireita olet tuntenut, niin me kerromme sitten että olemme tunteneet niitä täysin samoja oireita.

Mutta ihan ensimmäiseksi kannattaa kuitenkin pissiä siihen tikkuun ja tihrustaa. Se on tänne tullessa ikäänkuin tulikaste. Siitä se lähtee!

Digitesti on myös hyvä idea siinä kohtaa kun kuukautiset ovat viikkoja myöhässä, koska se antaa selvän vastauksen.

Oletko KaarinHa huomannut, onko käytetyt vaatteet parempia iholle kuin uudet?

Pojalla on aika vähän uutena ostettuja vaatteita, olen ostanut paljon face-kirpuilta vaatetta ja saanut lahjoituksina sieltä täältä kaikenlaisia vaatteita. En siis oikeastaan ole huomannut eroa siinä, onko vaate uusi vai käytetty. Pesen sekä uudet että kirpuilta ostetut vaatteet vähintään kerran ennen kuin laitan niitä pojan päälle, koska käytetyissä on melkoisen usein on käytetty hajustettuja pesuaineita ja/tai huuhteluaineita, niin haluan ne hajut pois. Uusissa vaatteissa taas on ties mitä käsittelyaineita, jotka nekin haisevat ja tuntuvat pahalta. Jotkut käytetyt vaatteet taas on säilötty pitkään esim. jätesäkissä, ja hajuhan on sen mukainen, mutta lähtee kyllä Allegrolla parissa pesussa tosi hyvin pois.

Eilen laitoin pojalle kertaalleen pestyn, käytettynä ostetun paidan päälle, ja selkä olikin sitten illalla taas ihottumaa täynnä :sad001 Eli kyllä se kaksi tai kolme pesua ennen käyttöä taitaisi olla hyvä juttu, oli kyseessä sitten uusi tai käytetty vaate.

Kp 33 / 26-27 nega eikä tietoakaan menkoista.

Kuva on meidän pihalta jolta pääsee suoraan mereen.. :love7

Liitteet

• _20190821_072056.JPG
    _20190821_072056.JPG
    22.7 KB · Katsottu: 199
Minä taisin hurahtaa pyykkietikoihin, vaikka ne maksaakin maltaita, mutta ihastuin kun ostin yhden pullon taannoin. Tokihan siis tavallinenkin etikka ajaa saman asian, siitä pyykkietikasta vaan jäi ihana, mieto ja raikas tuoksu pyykkeihin :) Olikohan se nyt joku raparperi+joku muu tuoksu siinä. Voisihan jotain eteerisiä öljyjä ja muitakin tuoksuja kokeilla laittaa itsekin etikan sekaan.

Meillä on käytössä Erisan pesuaineena ja perusetikka huuhteluaineena. En kestä oikeastaan mitään hajuja (paitsi ruoantuoksuja), joten hajustettuja etikoita en käytä.

Suurin osa lastenvaatteista on saatu tutuilta tai ostettu kirppiksiltä, ja nyt kun asiaa mietin, suurin osa vaatteista on jo valmiiksi hajuttomia, eli kaipa nämä hajuttomat pesuaineet ovat aika suosittuja lapsiperheiden joukossa. Silloin kun tulee tavallisella pesuaineella pestyjä vaatteita, pitää ne pestä vähintään 2 kertaa ennen kuin lemu lähtee irti, joskus useammankin kerran.

Se pyykkietikasta jäävä tuoksu ei todellakaan ole voimakas, pitää oikein nenä kiinni vaatteessa nuuskuttaa, että sen silleen huomaa, mutta itse tykkään silti. Mutta oli mikä etikka vaan, niin kyllä pyykistä tulee paljon raikkaampaa ja puhtaamman oloista kuin pelkällä pesuaineella. Normaaleja huuhteluaineita en halua käyttää, oli ne sitten tuoksuttomia tai ei.

Kokeilin minäkin aikojen saatossa erilaisia allergisille sopivia pesuaineita, juuri Erisania ja myös LV:tä, ja taisi olla jokin muukin vielä, mutta kyllä tuo Allegro vie voiton niistä kaikista.

Ei etikkaa mulle. Mies käyttää noi ostetut loppuun, mutta en vaan pysty ripustamaan pyykkejä jos sitä on käytetty. Ja ne
tuoksulliset on turhia. Haisee se etikka edelleen ja pyykit ei kuivuttuaan kuitenkaan tuoksu sille hajusteelle. Kannattaa varmaan jos haluaa hajua, itse laittaa jotain eteeristä joukkoon. Jos sit tuoksuisi. Mulle ei silti käy, yrjö lentää etikan hajusta, vaikken olisi raskaana.

Niin ja etikka ei mun kokemuksella myöskään tee pyykille yhtään mitään. Ei ole pehmeämpiä mun pyyhkeet. Eli voisin polttaa setelit pihalla.

Musta vaan sellainen syväpuhtaus auttaa eli nyt kun en enää käytä huuhteluainetta kun lakanoihin, vedän vaatteet 60 asteessa muuten haisevat. Ja kone ei haise vaan ne vaatteet. Eikä se etikka auta siihen.

Takaisin