----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä mietin, et tarkoititko sä tolla "pimperolääkärillä" jotain ihan pönttöä lääkäriä, mut et vissiin :hilarious: Sori, alko naurattaa :grin Mut kiva, et kaikki oli hyvin :Heartpink
Oli muuten ekan kerran ihan nuori naislääkäri asialla, kivempi sellaiselle on haarojaan levitellä kun niille miehille..

Mäkään en yhtään välitä mieslääkäreistä, vaikka menisin kipeän lapsen kanssa. Tosin meille on sattunut
todella hyvä mieslääkäri Mehiläisessä joka kerta. Mut mun hl on nainen, tosin sattumalta, mutta oikein hyvä niin.
Oon aika arka paikkojeni kanssa noissa tutkimuksissa. Onneksi neuvolan ihmisetkin on tätejä :grin

Oli muuten uusi tieto mulle nyt että jos ikä yli 40v ja jokin muu raskausmyrkytykselle altistava seikka myös matkassa(kaksoset/ensi raskaus /oman äidin myrkytys ym) niin ennen rv 16 suosittelevat aloittamaan aspiriinin (neuvolan neuvonnassa of course..) - no meni myöhäiselle mun kohdalla, ei kuulemma enää hyödytä:bored:. Sanoi että tällä voidaan estää 1/10 myrkytystapauksista..

En oo tuota kuullut myöskään aikaisemmin. Mä aloitin kyllä ihan oma-aloitteisesti primaspanin heti plussasta, kun sitä aikaisemmin kuitenkin suositeltu. En viitsinyt asiasta edes mainita Taysin lääkärille, kun ilmoitti, että tukostaipumuslabrat Ok ja klexanea ei ainakaan tarvita. Kerron sitten joskus, jos pidemmälle päästään, että primaspania oon ottanut.

Aattelin, että ei siitä Primaspanista ainakaan haittaa oo, mutta jospa verenkiertoa kohdussa/istukassa tehostaisi. Ja onhan tässä muuta rasitetta, mikä voisi altistaa tukokselle, vaikkei varsinaista tukostaipumusta labrassa todettuaan. Että jospa siitä kuitenkin vaikka olisi hyötyä.

Mäkään en yhtään välitä mieslääkäreistä, vaikka menisin kipeän lapsen kanssa. Tosin meille on sattunut
todella hyvä mieslääkäri Mehiläisessä joka kerta. Mut mun hl on nainen, tosin sattumalta, mutta oikein hyvä niin.
Oon aika arka paikkojeni kanssa noissa tutkimuksissa. Onneksi neuvolan ihmisetkin on tätejä :grin

Mä olin aina kans kammoksunut ajatusta miesgynestä, kunnes pakon sanelemana, kun piti mahd kiireesti saada eka lähete Taysiin, ainoa lapsettomuusasioihin perehtynyt gyne lähiseudulla, jolla oli aikoja heti, oli mies. Ja yllätyksekseni ihan huippu olikin! Hänestä tuli mun luottolääkäri yksityisellä ja hänen kanssaan olenkin nyt asioinut jo monta kertaa.

Mulla oli ihan perus odotusajan pimperolääkäri, toivotaan että sullakin on kohta sellainen edessä :Heartred!
Kaikki mallillaan, sykekin hakkasi yhä lapsella:love7

Mulla noita kilppariarvoja nyt kans seurataan, saa nähdä mitä tuloksia sieltä saa :facepalm:.

Oli muuten uusi tieto mulle nyt että jos ikä yli 40v ja jokin muu raskausmyrkytykselle altistava seikka myös matkassa(kaksoset/ensi raskaus /oman äidin myrkytys ym) niin ennen rv 16 suosittelevat aloittamaan aspiriinin (neuvolan neuvonnassa of course..) - no meni myöhäiselle mun kohdalla, ei kuulemma enää hyödytä:bored:. Sanoi että tällä voidaan estää 1/10 myrkytystapauksista..
Kyllä siitä aspiriinista on hyötyä myöhäisemmilläkin viikoilla. Täällä aloitetaan automaattisesti aspiriini rv 5 kaikilla ja vielä annoksella 100mg kun muistaakseni Suomessa on suositus 50mg

Mulla on vähän samanlainen kokemus gyneistä kuin Motolla, että naiset on niitä, jotka voimalla ronkkivat, miesgynet on aina olleet helläkätisempiä :wideyed: Luulisi just päin vastoin, kyllähän ne naisgynet varmasti tietää, miltä se kaivelu tuntuu. Mulla nyt ei ole myöskään väliä, kumpaa sukupuolta ronkkijat on, pääasia, että tulee homma hoidettua ja mahdolliset vaivat löydettyä.

Meillä on aiemmin ollut kylälääkäri joka hoitanut kaikki vauvasta vaariin, myös siis odottavat äidit. Kiva mies olikin, mutta kieltämättä vähän epämiellyttävää kun kaikki lastenkin asiat tuli hoitaa saman miehen kanssa joka ronkkinut alapäässä useampaan otteeseen.
Siinä oli melkein pettämisen makua joo_O..

Tässä kohtaa on kiva olla vähemmän tuttu.

Takaisin