----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta DHEA:sta vielä, kysyin siitä tältä yksityisen klinikan lääkäriltä, että kannattaisiko mun syödä sitä tässä välissä, voisiko vaikuttaa positiivisesti munasolujen laatuun? Vaikka toki niin lyhyt aika, ettei sen puolesta ehdi hirveästi vaikuttaa.

Lääkäri vastasi, että DHEA:sta ei ole selkeitä tutkimustuloksia, että vaikuttaisi munasolujen laatuun. Määrään voi vaikuttaa positiivisesti. Oli sitä mieltä, että koska mulla ollut hyvä munasoluvaste, ei siitä ole hyötyä mulle.

Onko sulla Miumau ollut millainen munasoluvaste? Jännä, että sinä sait Tayssista DHEA vähän niin kuin varuiksi (ymmärtääkseni), ”ettei siitä ainakaan haittaa ole, mut jospa ois hyötyä”. Ja mä en saanut sitä yksityiseltä. Vaikka yleensä on selkeesti toisinpäin. Julkisella ei meinaa millään saada mitään extraa.

Tayssista eivät myöskään suostuneet antamaan klexanea tähän raskauteen, vaikka edelliseen oli yksityinen sen määrännyt. Samoin nyt tämä yksityisen klinikan lääkäri sanoi, että ehdottomasti, jos raskaus vielä alkaa, niin Klexane mukaan. Siitä ei ole haittaa (koska mulla ei ole mitään vuototaipumysta), mutta voi olla merkittävä hyöty.

Joo tuo dhea jakaa lääkäreiden mielipiteet. Jo aiemmissa hoidoissa siitä kyselin niin silloinen lääkäri tuntui pitävän humpuukina. Ja nyt tämä lääkäri taas kertoi että tutkimustulokset ovat ristiriitaisia, mutta koska siitä ei haittaakaan ole niin mikseipä voi kokeilla. Mulla molemmissa kahdessa aiemmassa ivf:ssä on tullut 7 vai 8 munasolua, en muista enää kunnolla, kaikki oli kypsiä ja hedelmöittyi ja puolet lopuksi oli siirtokelpoisia. Viimeisestä hoidosta onnistunut ja alkunsa saanut poikamme oli alunperin ainoa blasto mitä on saatu kasvatettua niin pitkälle, muut siirreltiin 3-4 päiväisinä. Mulla on matala amh, mitattu viimeksi ennen hoitoja eli siitä on jo aikaa, silloin oli 0.8. Silti (vai siitä syystä!?) lääkäri on pitänyt hoitojen vastetta hyvänä. Nyt sitä ei olekaan mitattu uudestaan eivätkä Taysissa määränneetkään mitattavaksi.
Mulla on jotenkin sellainen "nooh, katsotaan nyt sitten"- asenne tulevaa hoitoa kohtaan. Ajatukset on sillä mallilla että ei tästä saada plussaa kuitenkaan vaan sitten pitää ruveta repimään rahaa yksityistä klinikkaa varten. Toisaalta on positiivinen fiilis että päästään taas kunnolla yrittämään mutta toisaalta ei kovin toiveikas kuitenkaan. Ristiriitaista...

Kiitos vastauksesta MiuMau. Kuulostaa hyvältä tosiaan vaste AMH nähden, ja parhaaseen tulokseenhan jo ootte päässeetkin.

Toivotaan suotuisia tuulia alkavaankin hoitoon!

Varmaan normaalistikin yritysaikana ja pienen lapsen kanssa matkustaessa tulee nautittua alkoholia varsin maltillisesti, joten sillä samalla mallilla varmasti voi syödä ja juoda. Tietysti otat kasan testejä mukaan :)

Tämä kävi mullakin mielessä että jos pienen lapsen kans matkustaa niin ei peltejä voi laittaa kiinni, eikä nyt edes paria enempää voi ottaakaan. Itse en ota mitään kun oon lasten kanssa.

Kp28/28-32, dpo12. Testasin tänään ekaa kertaa, kun oli aamulla tosi huono olo. Kahdella testillä nega. Lähdin purkamaan turhautumista zumbaan :mad: Kannatti :grin

Pohdin tässä, etten ehkä vielä heitä kirvestä kaivoon. Aiemmissa tärpeissä oon testannu hailakat plussat kp34-35, dpo18-19, et voihan se vielä ollakin plussa o_O

jos pienen lapsen kans matkustaa niin ei peltejä voi laittaa kiinni, eikä nyt edes paria enempää voi ottaakaan. Itse en ota mitään kun oon lasten kanssa.

Muska77 :)
Vapaan tarjoilun suhteen kysymykseni tarkoitti lähinnä sitä, että kuinka tarkkaa se on, kun on yritys päällä ja on lomamatkalla. Yölennon vastaus tyydytti tällä kohtaa :)

Kyllähän näitä välillä näkee kaikissa matkakohteissa, että matkustajilla on kaikki hukassa, passit ja laukut. Jopa pelti kiinni.

Kurjinta minusta on silti nähdä sellaista matkailua, missä vanhemmat hoipertelevat ja riitelevät, mukana pienet lapset, jotka yrittävät kovasti sinnitellä selkäsuorassa mukana. Silloin ei voi olla kiva loma kenelläkään:happy118
Ei edes ulkopuolisilla.
Vastuutonta.

Jos haluaa ottaa enemmän baarista, niin pitää olla matkalla mukana lastenhoitaja, mummo, vaari, ystävä, naapuri jne... Monella hotellilla on tosin nykyään lastenhoitaja, joka ei ole kovin tyyris.

Vaihtoehtoja on olemassa. Kun kaikilla on ollut hyvä matka, (vauvasta vaariin), niin silloin lomamatka on onnistunut!!:cool14
:happy093

Kiitos, taas oppi uutta tammista :grin,
Nyt vastasi 12+6(pää perä 64mm)ja laskennallisesti mennään 12+2. Ihan järkyttävä luku jo.
Ihanaa, Terho! :Heartred

Terkkuja Tyypiltä, täällä mittojen mukaan 12+5.

Niskaturvotus oli 1,7mm, nenäluu näkyi, ja muutkin nähtävillä olevat rakenteet ok. Näillä spekseillä NIPT-tulosten odottelu on hiukka helpompaa, lääkärin mukaan riskit on samat kuin 30-vuotiaalla.

Ihanaa, Terho! :Heartred

Terkkuja Tyypiltä, täällä mittojen mukaan 12+5.

Niskaturvotus oli 1,7mm, nenäluu näkyi, ja muutkin nähtävillä olevat rakenteet ok. Näillä spekseillä NIPT-tulosten odottelu on hiukka helpompaa, lääkärin mukaan riskit on samat kuin 30-vuotiaalla.
Aivan upeeta, näitä uutisia on odotettu!! Siirtyykö sulla la?

Takaisin