----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on tämän raskauden toinen sokerirasitus huomenna. En ollenkaan jaksaisi saada mitään diagnoosia...

Minä ajattelin tämän ihan sadon kannalta. Kaatosade ja myrskyt eivät ole viljelyksille ihan parhaita. Ukkonen on ihan komea, mutta voidaan hyvin odotella niitä syksymmällä. Kuvittele mansikat raekuuron jälkeen. Valmista hilloa pellolla?

Ihana ukkonen, joka tuhoaa mennessään, jotta uusi ja vihreä kasvisto pääsee kukoistamaan kunnolla :)

Uuden alku :)

Minulla on tämän raskauden toinen sokerirasitus huomenna. En ollenkaan jaksaisi saada mitään diagnoosia...

Onko sulla mimmoiset arvot ollut ekassa rasituksessa?
Mulla tuli dg viimeksi (tehtiin vain yksi rasitus) ja ihan puskista. Mutta sitten kotimittailuisss ei tullut koko raskauden aikana ainuttakaan poikkeamaa eli pysyi ihan ruokavaliolla aisoissa. Tosin en joutunut yhtään pinnimään ruokavalion eteen koska raskaus teki mulla sen, ettei tehnyt mitään mättöjä eikä herkkuja mieli. Painokin nousi vasta ihan vikoilla parilla viikolla vajaa kaksi kiloa. (Mulla ylipainoa kyllä.) Ja nekin varmaan ihan siitä viime kesän helteestä ym johtuvaa turvotusta.
Mutta siis, toivotaan että et narahda rasituksessa! :)

Mulla heitti arvot kuopuksen kohdalla niin, et mittailin kotona ja hoidin ruokavaliolla. Mulla ylipainoa myöskin. Sisko nyt viimeisillään kolmatta odottaa ja mittailee myöskin kotona ja koittaa syödä oikein. Hänellä ei ylipainoa, pikemminkin liiankin hoikka normioloissa.

Hippunen, sinuna kävisin ihan yksityisellä gynellä jos vaan mahkuja on mennä. Itellä monen monta kokemusta keskenmenoista, kohdunulkoisesta ja kemiallisista. En halua maalata piruja seinille mutta kuulostaa niin liiankin tutulta. Ajattelin ihan että oman mielenrauhasi vuoksi ja ku:n varalta. Ethän pahastu kun näin suoraan puhun. :Heartred

Onko sulla mimmoiset arvot ollut ekassa rasituksessa?
Mulla tuli dg viimeksi (tehtiin vain yksi rasitus) ja ihan puskista. Mutta sitten kotimittailuisss ei tullut koko raskauden aikana ainuttakaan poikkeamaa eli pysyi ihan ruokavaliolla aisoissa. Tosin en joutunut yhtään pinnimään ruokavalion eteen koska raskaus teki mulla sen, ettei tehnyt mitään mättöjä eikä herkkuja mieli. Painokin nousi vasta ihan vikoilla parilla viikolla vajaa kaksi kiloa. (Mulla ylipainoa kyllä.) Ja nekin varmaan ihan siitä viime kesän helteestä ym johtuvaa turvotusta.
Mutta siis, toivotaan että et narahda rasituksessa! :)

Ekassa rasituksessa oli paasto 5.0, 1h 4.9, 2h 5.5, mutta minulla on mennyt luottamus näihin testeihin kokonaan. Eka rasitus oli myös vasta viikolla 23, koska sitä ennen oksensin niin paljon, että turha olisi ollut käydä labrassa oksentamassa neste.

Edellisessä raskaudessa 1h arvo oli alkuraskaudessa 10.1, sen vuoksi piti koko raskauden ajan mitata verensokeria, eikä tullut ylityksiä vaikka en edes noudattanut mitään ruokavaliota. Edellisessä raskaudessa äitiyspolin lääkäri sanoi raskauden lopulla, että ei minulla sitten mitään radia ole ollut, kun ylityksiä ei tullut vaikka söi mitä tahansa. Verensokerin mittailu oli todella ärsyttävää, kun sitä piti tehdä puolen vuoden ajan monta kertaa viikossa, ja ihan turhaan.

Nyt siis tuosta edellisestä rasituksesta on 7 viikkoa, tuntuu ihan tyhmältä käydä näin äkkiä uudestaan, mutta tosiaan neuvolasta sanottiin, että pitää käydä uudestaan viikon 28 jälkeen. Joten käydään nyt sitten ja toivottavasti todellakaan ei tulisi taas turhaa väärää diagnoosia, kuten esikoisen raskaudessa.

Tsemppiä täältäkin Suskille!!

Kp22, dpo6. Taitaa toi matalapaine väsyttää mua, kun ei meinaa mikään huvittaa ja sängystä
ylös nouseminen tihkaisee. Siivota täytyisi muksujen kanssa. Kummallista, että ton meidän
ADHD -pojan huone pysyy siistinä, mutta tyttöjen yhteishuone on kaatopaikka o_O Toki onhan heitä
siellä kaksi ja tavaraa enemmän, mutta yleensä ADHDt ovat sotkuisia. En melkein kestänyt
katsoa tyttöjen huoneeseen. Pyykkiä, pyyhkeitä, tiskejä ja leluja :nailbiting: Onneksi he kaksin myös siivoavat
nopeasti eikä siivoaminen ole niin kamalaa yhdessä. Toinen kerää lelut ja toinen imuroi. Onneksi me
ostettiin alakertaan robotti-imuri, se on oikeesti aika kiva :happy:

Oon nähnyt parina yönä työunia. Toisessa oli mun ysiltä päässyt tyttöoppilas ja toisessa esittelin jollekin
vieraalle työtilojani kollegan kanssa. En muista, mitä muuta niissä tapahtu, mut päätä kyllä särkee, et
tais olla kovatkin unet :grin

Kyllä kyllä. Täällä oli vadelmanmakuista. Ällöttää vieläkin maku, vaikka sen juomisesta on jo puolitoista tuntia. Ja väsyttää.

Mä en muista, oliko mulla vadelmanmakuista, mutta colanmakuista olen ainakin juonut. Hyi ällötys :hungover::wtf:
Voi apua. Onko noita tarjolla vain yhtä makua kerrallaan? Jos omalle kohdalle napsahtaisi cola, jää kyllä juomatta, Vaihtoehtona siis juominen ja juoman ylöstulo, joka ei taida olla toivottavaa kokeen onnistumisen kannalta. :hungover:

Voi apua. Onko noita tarjolla vain yhtä makua kerrallaan? Jos omalle kohdalle napsahtaisi cola, jää kyllä juomatta, Vaihtoehtona siis juominen ja juoman ylöstulo, joka ei taida olla toivottavaa kokeen onnistumisen kannalta. :hungover:

Enpä osaa sanoa. Ei tullut kysyttyä silloin, olisiko muita makuja ollut tarjolla o_O

Mä olen ajatellut kieltäytyä sokerirasiruksesta. Viime kerralla ekaa kertaa jouduin siihen, siitä syystä että edellinen lapsi oli ollut niin iso. Ja nyt meinasi ikää syyksi. Kaikki arvot aina olleet siltä osin priimaa.
Ei kai ne pakottaa voi? Toki jos jotain oiretta siihen suuntaan on niin menisin juosten, mutta siihen asti ajattelin pitää pääni. Ei kertakaikkiaan ole aikaa istua puolipäivää terveyskeskuksessa ihme oloissa, eikä kyllä järkeenkään mene. Enkä meinaa kotona neljä viikkoa(?) pistellä monesti päivässä, se annettiin vaihtoehdoksi myös.

Blääh, no josko sinne ultraan nyt ensin pääsisi. Ei ole vielä tullut kutsua. Kieltäydyin seuloista, eli ei kiirettä sen puoleen. Maha kyllä jo kasvaa.. Nyt yhtäkkiä oliskin jo hurjan paljon viikkoja :nailbiting:.

Takaisin