----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei heru yhtään sympatiaa alkkiksille. Nuo pilaavat myös muiden läheisten elämän. Ja ilmatilankin. Kiva, että on maksettuja ihmisiä niitä sympatiseeraamassa. Oma kokemus on, että tietyssä pisteessä siitä ihmisestä ei kyllä ole mitään jäljellä. Ei lähes ihminen enää lainkaan.

Ja pahalta haisevia on kyllä toimistossakin. Valitsin pöydän ikkunan vierestä. Pesemättömät hampaat ja hiki haisee kyllä sielläkin. :hungover:

Rehellinen eläimen haju ei kyllä yökötä.

Ja mä en pese muuta kun pellavaa 4o asteessa. Ei tule puhdasta ja kone kärsii. Kaikki 60 ja keskipitkä ohjelma. Tai sit saa vetää myrkkyä pesuaineen sekaan esim Vanish. Lakanat ja pyyhkeet ehdottomasti 90. Ja villapaidat takit jne käytän useaan kertaan, mitään iholla olevaa en todellakaan! Ja koneen pesu mahdollisimman usein.

Riippuu vähän hajun tyypistä. Omille vanhemmilleni ja muille sukulaisille sanon aika herkästi, jos haju on paha eikä selkeästi johdu mistään tunnistettavasta. Se kun on yleensä lääkärissä käynnin paikka. Terveellä ihmisellä harvemmin on paha ominaishaju. Sukulaiseni kuitenkin huolehtivat hygieniastaan hyvin, joten huono hygienia ei ole hajun syy.

Isäni haisi todella pahalta vuosi sitten, ilmeisesti krooniset sairaudet eivät olleet tasapainossa ollenkaan. Nyt hän ei taas haise yhtään.

Minä en todellakaan valikoi seuraani sen mukaan, haiseeko joku vai ei, en osaa edes kuvitella sanovani sairaalle isälleni, että haiset niin pahalle etten ole teidän seurassanne.

Tässä hyvin Suski75 sanoi, että haju voi johtua myöa sairaudesta.

Olen havainnut, että jos on vaikka flunssa, niin se aiheuttaa hajua. En lähtisi hajun takia karttamaan muita. Se metrin verran sivussa haisevasta on aika hyvä ja keskustelu vielä onnistuu :)

MiuMau79 :) Todella arvostettavaa! Iso hatunosto sinne työssä raataville!:gen053

Minua ei hajut haittaa, ei ainakaan eläinten ja kyllä siellä kakkaa lentää!

Aina rapaa roiskuu, kun työtä tehdään, oli se sitten eläinten tai ihmisten kanssa toimiessa.
Jos pelkää hajuja liiaksi, on kykenemätön tekemään melkein mitään työtä.
Tässä taas tämä käsittämätön empatiakyvyttömyys on huipussaan.

Kukaan täällä ei ole sanonut pelkäävänsä hajuja ja vain sinä kierrät haisevat ihmiset kaukaa. Minäkin rohkeasti käyn kaupoissa, välillä poikkean vessassa oksentamassa ja jatkan matkaa ja kotona vetelen migreenilääkkeitä.

Hajuherkkyyskään ei ole oma valinta! Äläkä nyt vaan käännä asiaa niin, että tiedät miltä se tuntuu.

Sinä tiedät:laughing002

Olen yrittänyt ehdotella kaikkia ammattivaihtoehtoja jo aika useasti.

Jotta ei taas mene vänkäykseksi...
...niin oisko jollain täällä ehdottaa syntymäpäivä lahjaa 50-v. aviomiehelle, joka ei halua mitään?:rolleyes:

Ps. Parfyymiä hän ei ainakaan halua, koska pitää hienhajusta:laughing002
Mun mies täyttää 50v tänä kesänä. Saa lahjaksi uuden kaasugrillin ja henk.koht. lahjana ostin meille liput Rockfestille yhdeksi päiväksi. Se oli meidän ensimmäinen vapaapäivä lapsen syntymän jälkeen kahdestaan. Tyttö oli isovanhemmilla ekaa kertaa yötä.

No joo.. Sikala oli kyllä tiukka paikka. Mutta kyllä sen paremmin kärsi kun tuon junahien.

Itsekin asunut maalla kaikki lomat ukin ja mummon kanssa. Lähinnä lehmät ja hevoset hajulähteinä. Terve hevonen ja puhdas talli on itseasiassa kovin ihania hajuja.

Kukaan täällä ei ole sanonut pelkäävänsä hajuja ja vain sinä kierrät haisevat ihmiset kaukaa. Minäkin rohkeasti käyn kaupoissa, välillä poikkean vessassa oksentamassa ja jatkan matkaa ja kotona vetelen migreenilääkkeitä.

Hajuherkkyyskään ei ole oma valinta! Äläkä nyt vaan käännä asiaa niin, että tiedät miltä se tuntuu.

Yölento :) Oletko käynyt sikalassa? Navetassa? Kanalassa?

Oletklo tehnyt maatilan töitä?:rolleyes:

Minä en kierrä haisevia ihmisiä lkaukaa, vaan haisevat ihmiset ovat normaaleja minun maailmassa, jo usein pelkästään työn vuoksi.

Mun mies täyttää 50v tänä kesänä. Saa lahjaksi uuden kaasugrillin ja henk.koht. lahjana ostin meille liput Rockfestille yhdeksi päiväksi. Se oli meidän ensimmäinen vapaapäivä lapsen syntymän jälkeen kahdestaan. Tyttö oli isovanhemmilla ekaa kertaa yötä.

Ihanaa ...No, me käytiin katsomassa L.Kravitzin keikka, ehkä se oli myös synttärilahja:p

Mä "pelkään" hajuja ja kierrän haisevat ihmiset kaukaa. Sekä ihmiset, että vessat. Mutta en ole tuoksuyliherkkä, koska teolliset hajut eivät okseta. Haistan homeen talosta helposti jo ennen kosteusvauriotuomiota. Ja liiat hajusteet aiheuttaa mulla pienen päänsäryn mutta se menee heti ohi kun pääsen lähteen luota pois. Mä luulen, että mulla menee enemmän likapakkomielteen puolelle eikä liity kemiaan. Silti se hikijuna ajatuksena saa mut lievään paniikkiin eli ei ole ihan tervettä. En silti sille juuri mitään voi. Päässä vikaa.

Pahoittelen kenellä oikea ongelma hajusteiden kanssa. :Heartbigred

Tähti, kun olette olleet pojan kanssa reissussa niin onko teillä vielä rinkkaa tai muuta kantovempainta mukana jossei ole rattaita? Meillä mukula ei meinaa enää istua rattaissa, mutta itse kävellessään sinkoilee mihin sattuu eikä tottele. Ajateltiin ehtiä edes ruotsin risteilylle kesällä niin mietin missä lasta kuljettaisi.

Eclipse :)
Me ollaan matkustettu yhä kantorepun kanssa, koska lapsi on niin hoikka. Repussa maximi raja on 14kg...

Meillä 3-vuotis neuvolassa painoa oli 12kg...joten tuolla kantorepulla mennään vielä tämäkin kesä! Ja luultavasti mennään taas Rhodokselle tai jopa Cypros on alkanut kiinnostaa.

Meidän lapsoselle tuleva ulkomaanreissu on neljäs!:laughing002

Lomamatkat on sujuneet aina ihmeen hyvin. Rattaatkin on olleet mukana, vaikka ei enää viihdy niissä, mutta sitren etelän kohteissa niille löytyy aina käyttöä:laughing002

3-vuotiaat mieluiten kävelee ja teilläkin se on helpoin sinne matkalle. Hyvää kesää ja Ruotsin risteilyä!!:joyful::cheers:cheers:cheers

.

Last edited by a moderator:
Meillä oli tänään viimeinen lääkärissäkäynti/ultra ennen oletettua perjantain sektiota :sad010 en tiedä voiko enään huonommin asiat mennä, istukka kasvanut kohdunseinän läpi eli placenta accrenta. Sektioon tarvitaan suuri joukko lääkäreitä, verta 10 yksikköä ja aivan helvetisti onnea. Vauva selviää kyllä, mulle annettiin 50:50, vetää aika vakavaksi.

Meillä oli tänään viimeinen lääkärissäkäynti/ultra ennen oletettua perjantain sektiota :sad010 en tiedä voiko enään huonommin asiat mennä, istukka kasvanut kohdunseinän läpi eli placenta accrenta. Sektioon tarvitaan suuri joukko lääkäreitä, verta 10 yksikköä ja aivan helvetisti onnea. Vauva selviää kyllä, mulle annettiin 50:50, vetää aika vakavaksi.

Ulkosuomsalainen :) Lohdutus sinne, aina synnytys pelottaa.

Sektiossa oli minullakin suorastaan rykmentti mukana sen tekemässä.

Kaikki menee hyvin:Heartblue

Last edited by a moderator:
Moni sairaus on itse aiheutettu. Välttämättä niihin ei itse enää ymmärrä hakea apua. Tai ei kykene sitä vastaanottamaan. Mutta itse sen aineen kyllä kurkkuun kaataa. Ei kukaan muu.

Vastavirran akka :) Toivottavasti asiat on siellä hyvin:Heartblue

Tämä on vauvakuumeilu palsta.

Voi Ulkosuomalainen! En edes tiennyt että noin voi käydä! Onneksi siellä joukko spesialisteja paikalla! Jos olisin tippaakaan uskovainen rukoilisin. Tsemppiä kovasti!

Takaisin