----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, luomu on ihmisen keksimä ja hakemuksesta myöntämä sertifikaatti. Sillä ei ole mitään tekemistä aitouden kanssa. Tai mitä tässä nyt hettiinkaan :hilarious:
.
Plussia, helmi ja hyypiö vois kyllä pian ilmoittautua. :smiley-bounce013

Lambi :) Olet aina niin ihanan järkevä:p

Kaikki vauvat ovat aitoja - yksillöitä, eikä toista samanlaista maa päällä kanna.

Saaneet alkunsa tavalla tai toisella.
Hyvää odoruksen jatkoa!:Heartbigred

Peppipupu :) Testasitko tänään ovista?

Miltä testi nyt näyttää?:rolleyes:

Entä aiotko tänään pyytää irroituspiikin?

:cheers:cheers:cheers

Palamisesta puheenollen. Poltin sitten itseni kyläreissulla vaikka kuinka yritin olla varjossa. Petollinen tuo Aurinko.

Kp2. Yritän käsittää, että se mulla nyt oikeesti on, eikä kp31 :sour:.

Tähti siis resepti on jo mutta ohje pistää la aamuna jos ei plussaa. Pisssilen vasta sen 10 jälkeen kun se oli toinen ohje. Ja haen sen piikin joka tapauksessa huomenna.

Muuten 24mm ei ole vielä liian kookas ja netissä on kertomuksia tuollaisen irrotuksesta ja raskaudesta. Kuulemma tosiaan lääkityksellä tulee isompia. Ja piikin jälkeen ainakin yhen lääkärin mukaan rakkula ei kasva vaan valmistautuu tulevaan. Eli näillä tiedon se la piikkiajankohta varmasti hyvä ja toinen munasolu max 24 koska kasvaa 1-2 /vrk.

Miten tuo pistäminen käytännössä tapahtuu? Miten syvälle siinä pitää neula painaa? Ja mahaanko vai mihin se laitetaan?

Kosmoskukka piikki on joku 2cm ja kynämalli eli helppo ja joo navan alueelle laitetaan.

Muokattu viimeksi:
Ovistikussa hieman väriä mutta haamu se edelleen on. Hieman tuosta tyhjästä parempi.

Muokattu viimeksi:
Tähti siis resepti on jo mutta ohje pistää la aamuna jos ei plussaa. Pisssilen vasta sen 10 jälkeen kun se oli toinen ohje. Ja haen sen piikin joka tapauksessa huomenna.

Muuten 24mm ei ole vielä liian kookas ja netissä on kertomuksia tuollaisen irrotuksesta ja raskaudesta. Kuulemma tosiaan lääkityksellä tulee isompia. Ja piikin jälkeen ainakin yhen lääkärin mukaan rakkula ei kasva vaan valmistautuu tulevaan. Eli näillä tiedon se la piikkiajankohta varmasti hyvä ja toinen munasolu max 24 koska kasvaa 1-2 /vrk.
No IVF:ssähän näitä on tutkittu. Tutkimuksissa on havaittu, että jos irrotuspiikki pistetään kun follikkeli on 12-19 mm, saa todennäköisimmin parhaan sadon kypsiä munasoluja. Ja sitten kun munasoluja kerätään, löytyy kypsiä monasoluja eniten follikkeleista, joiden koko on 16-22 mm. Erikseen vielä mainitaan, että isommissa follikkeleissa on todennäköisemmin ylikypsiä munasoluja. Ja tosiaan irrotuspiikin ja keräyksen välillä ne kerkiävät edelleen kasvamaan -- keräyshän ajoitetaan niin, että munasolu(t) eivät vielä ole ehtineet irrota.

Tässä linkki tutkimukseen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5930292/

"Once ovarian follicles grow to an appropriate size, a trigger is administered to mature the oocytes in preparation for oocyte retrieval. It is widely accepted that ovarian follicles that are “too small” are less likely to respond suitably to trigger administration and yield a mature oocyte (1). Furthermore, once ovarian follicles grow too large, follicles may contain oocytes that are “post-mature” and also not competent for fertilization (2)."

"Follicles 12–19 mm on the morning of trigger administration were most likely to yield a mature oocyte following hCG, GnRHa, or kisspeptin."

"Overall, follicles of 16–22 mm on the day of oocyte retrieval are more likely to contain mature oocytes than smaller follicles, while larger follicles are more likely to contain post-mature oocytes (1)."

En minä näitä lukuja hatusta keksi.

Mulla Pregnyl oli kyllä ihan tavis piikkinä, ei kynämallina, mutta helppo se silti oli pistää. Vai puhuikohan Peppipupu Ovitrellestä?

Onnea matkaan joka tapauksessa munien irtoamisen! Sehän on hyvä, jos siellä oli useampi eri kokoinen, jos isompi on ylikypsä, niin seuraava toivottavasti kohdillaan. Piikkihän irrottaa sieltä kaikki follit, jotka ovat lähteneet kasvamaan.

Mä sain niin kylmää kyytiä, kun erehdyin julkisella kysymään ferritiinistä: Muoti-ilmiö, joka onneksi jo menossa pois muodista. Kuulemma yksityisten keino rahastaa. Hyödyistä ei mitään tieteellistä näyttöä. Tästä kuulemma vallitsee laaja konsensus, kun heillä kansainvälisiä asiantuntijaseminaareja, niin ko. aiheesta ei keskustella ollenkaan.

Vaikka kysyin varovasti, sanoen, että tiedän, että tämä jakaa mielipiteitä lääkärikunnassa, niin todella jyrkän tyrmäyksen siis sain. Kerroin kuitenkin, että puoli vuotta ekan km jälkeen ferritiini oli alhaalla. Kolmen kuukauden rautatankkauksen jälkeen raskauduin. Ei yhteyttä kuulemma. No, ei voi tietää onko.

Tiesin, että julkisella voivat suhtautua nihkeästi ferritiiniin, mutta yllätyin tuosta, että pidettiin täysin humpuukina.

Palamisesta puheenollen. Poltin sitten itseni kyläreissulla vaikka kuinka yritin olla varjossa. Petollinen tuo Aurinko.

Kp2. Yritän käsittää, että se mulla nyt oikeesti on, eikä kp31 :sour:.

Helena80 :) Nyt kyllä palaa....+32C

Tosin sisällä toimistossa saa vaan haaveilla aurongosta, joka ulkosalla niin paisteleepi:singing:

Mä sain niin kylmää kyytiä, kun erehdyin julkisella kysymään ferritiinistä: Muoti-ilmiö, joka onneksi jo menossa pois muodista. Kuulemma yksityisten keino rahastaa. Hyödyistä ei mitään tieteellistä näyttöä. Tästä kuulemma vallitsee laaja konsensus, kun heillä kansainvälisiä asiantuntijaseminaareja, niin ko. aiheesta ei keskustella ollenkaan.

Vaikka kysyin varovasti, sanoen, että tiedän, että tämä jakaa mielipiteitä lääkärikunnassa, niin todella jyrkän tyrmäyksen siis sain. Kerroin kuitenkin, että puoli vuotta ekan km jälkeen ferritiini oli alhaalla. Kolmen kuukauden rautatankkauksen jälkeen raskauduin. Ei yhteyttä kuulemma. No, ei voi tietää onko.

Tiesin, että julkisella voivat suhtautua nihkeästi ferritiiniin, mutta yllätyin tuosta, että pidettiin täysin humpuukina.
Minä olen tämän saman saarnan saanut kuulla. Muoti-ilmiö keskustelupalstoilta. Eikä niitä siis vieläkään ole mitattu, kun en ole saanut aikaiseksi käytyä yksityisellä. Viime kuussakin oli ne kolmet menkat, niin eikö muka mihinkään sekään vaikuta.:meh:

C92009ED-17ED-447B-9D39-8C18F6E08F6C.jpeg
Tämä kuva nyt on vähän nolo, mutta olen päättänyt pitää kirjanpitoa tässä kuussa mun pissaisista tikuistani.:bag:
Tänään viimeinen letropäivä. Mahtaakohan näissä kohta jo tapahtuakin jotakin.:)

Takaisin