----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seksikeskusteluun: ihmisillä on erilaiset tarpeet, tärkeintä on, että pariskunnalla on keskenään samanlaiset tarpeet.

Jos toinen haluaa usein ja toinen harvoin, tulee äkkiä suorituspaineita, ja se harvoin haluava haluaa entistäkin harvemmin. Olen tällaisessakin suhteessa joskus ollut, että itse olen ollut se, joka haluaa useammin kuin mies, ja kyllä se niin oli, että aika nopeasti tajusi, että mies ei tykännyt siitä, että itse olin hänen mittapuullaan "aina valmis". Mutta katson tämän johtuneen siitä, että emme olleet siinä asiassa yhteensopivia, eikä siitä, että jokin tietty määrä seksiä olisi kaikille absoluuttisesti oikea määrä. Ja mitä tulee seksiin itseensä, jotkut tykkäävät hellemmästä, jotkut kovemmasta, jotkut tykkäävät molemmista ja joillain on sitten vähän erikoisemmat halut. Tässäkin tärkeintä on, että pariskunnan halut kohtaavat, ei ole oikeaa tai väärää (toki lain sallimissa rajoissa).

Ja unentarpeesta. Jotkut tarvitsevat enemmän unta, toiset vähemmän, ja tilapäisesti voi pärjätä vähemmällä unella kuin se henkilökohtainen unentarve on.

Minä tarvitsen paljon unta, samoin lapseni on koko elämänsä nukkunut paljon. Nytkin 3-vuotiaana nukkuu täysien yöunien lisäksi 2-3 tuntia päiväunia, eikä todellakaan pärjää ilman. Ja sitten toisaalta hänen serkkunsa on aina ollut vähäuninen, ja hänellä päiväunien tarve loppui jo yksivuotiaana. Ja siis todellakin oli näin, kyse ei ollut mitenkään siitä, ettei häntä olisi laitettu päiväunille tai että rutiineissa olisi ollut vikaa, hän vain ei ollut väsynyt.

Minulla liian vähäinen unimäärä näkyy töissä heti. Se ei näy normaalissa elämässä mitenkään, mutta ohjelmoidessa on pakko ottaa välillä kynä ja paperi käyttöön, ja kirjoittaa monimutkaisemmat ehdot totuustaulukoiksi jotta saa koodin kirjoitettua, kun taas hyvin nukkuneena ne saa kirjoitettua heti oikein ja ilman kynää ja paperiakin. On todella noloa joutua toteamaan itselleen, että näin se vain on, tänään en pysty monimutkaiseen päättelyyn ihan vain siksi, etten huolehtinut riittävästä nukkumisesta, ja töissä pitää sitten sinä päivänä tehdä yksinkertaisempia hommia, jotta työaika tulee kuitenkin tehokkaasti käytettyä. Yleensä unenpuute vaikuttaa siten, ettei sitä itse huomaa, esim. hidastuneina reaktioaikoina ja suppeampana havaintokykynä. Näitä vaikutuksia ei normaalielämässä itse pysty havaitsemaan, koska näitä ei yleensä tule määrällisesti mitattua, mutta sitten jos harrastaa jotain sellaista (vaikkapa eräitä tietokonepelejä tai urheilulajeja), jossa nämä ovat tärkeitä, näkyy vaikutus välittömästi.

Tosiasiassa siis unistaan pihistelevä ihminen on tyhmempi ja hitaampi kuin hän yleensä on, eikä hän monesti edes tajua sitä itse. Onneksi tämä on korjattavissa riittävällä nukkumisella.

Samaa mieltä kaikesta! Ja oon ite huomannu sen, että olen tyhmempi ja hitaampi, jos nukun liian vähän. Esim. liikenteessä reaktioaika liian pitkä vaaratilanteissa, jos väsyttää.
Meillä ei halut täysin kohtaa, mut sen verran kuitenkin, että molemmat ollaan tyytyväisiä.

No onhan paljon tekstiä... Siksi kerron kuulumiset vaan tuolta uudelta reumapolilta.

Lääkäri ensin sanoi, että jokos voi onnitella. Olin aivan pihalla. Kertoi, että oli lukenut papereista vauvahaaveesta ja määrännyt kalliit vasta-aine kokeet, koska joskus tällaisen sekamuotoisen taudin kanssa nuo koholla ja aiheuttavat sekä lapsettomuutta, että keskenmenoja. Olin niin kiitollinen! Ja testit tuli negana.

Sitten lisäsi, että häntä suututtaa kun lääkärit luovat pakokauhua, että jo 35 on myöhäistä yrittää ja jnejne. Itse saanut lapset 43 ja 45 ja oli todella kannustava. Ja sit paras : sanoi, että KUN olet synnyttänyt aloitetaan tehokkaat biologiset. Huonoa hoitoa kun antaneet mun melkein kolme vuotta kärsiä turhaan. Soitto kun synnytetty. Jee ihanaa!

Lisäksi tarkensi, ettei voi kun suositella sekä d ja foolia ja mieluiten yliannos kun vajaa.

Loppupäivä menikin sit ihan paskasti. Töissä perseiltiin mulle, annettiin uusi työtehtävä eikä ohjausta tai ohjeita. Meni väärin ja sit pomo vaan sanoi, että olis mulla ollut jossain laatikossa jokin ohje. Vittu että suutuin, myös miehelle. Otan työt liian henkilökohtaisesti, varsinkin epäonnistumiset. Ehkä tästä olis aika käydä juttelemassa työpaikkapsykologille. Mutta oli toi toimintatapa aika hanurista. Sellaista piilovittuilua tiimin edessä. Etten osaa. No ai jaa...

Mol ollut koko aamun aika ahkerassa selailussa. Onneksi hyville kirjanpitäjille on paikkoja kyllä.

Minusta on kyllä hyvä, että lääkärit sanovat, että 35 on jo hirveän myöhäinen aika aloittaa yritys. Joillain ei enää siinä vaiheessa onnistu lasten saaminen ollenkaan, ja se, että minäkin olen sattunut onnistumaan tuonkin iän jälkeen ei ollenkaan muuta sitä, että moni jää lapsettomaksi odoteltuaan liian kauan ennen yrityksen aloitusta, eikä edes hoidoista ole apua.

Suski en osaa kirjoittaa mutta siis kertominen ok mutta esim mun kohdalla on kyllä räikeästi vaan myyty joko ivf tai lahjamunasolu. Kummassakin tapauksessa ei mitään muuta vaihtoehtoa. Ei siis todellakaan sanonut että olisi helppoa muttakun osasta kirjoituksia saa sen kuvan, että mahdotonta.

Jokainen on toki yksilö ja se merkkaa enemmän kun ikä tässä. Toinen ei raskaudu vaikka olisi 20 ja toinen helposti 44. Ymmärrän kyllä että yksityiset klinikat mielellään myy sen kalleimman hoidon, ei autokaupassakaan sitä tonnin Toyotaa ensin tarjota.

Suski en osaa kirjoittaa mutta siis kertominen ok mutta esim mun kohdalla on kyllä räikeästi vaan myyty joko ivf tai lahjamunasolu. Kummassakin tapauksessa ei mitään muuta vaihtoehtoa. Ei siis todellakaan sanonut että olisi helppoa muttakun osasta kirjoituksia saa sen kuvan, että mahdotonta.
No minulla tuo IVF oli juuri se ainoa oikea vaihtoehto. Inseminaatiota kokeiltiin koska niin halusin, mutta siitä seurasi keskenmeno, koska tämän ikäisellä munasolujen laatu on mitä on. Ja kun sen keskenmenon sain, olin välittömästi sitä mieltä, että olisi sittenkin pitänyt valita se IVF. Inseminaatio ja siitä seurannut keskenmeno oli puhdasta ajan ja rahan hukkaa, ja erittäin paska kokemus. Hintaero inseminaation ja IVF:n välillä ei ollut niin suuri, että senkään takia olisi kannattanut tuo paska kokemus valita.

Näin just Suski. Mulla se ivf prossa sama kun Luomu joten en vaan ymmärrä miksi sitä pitäisi kokeilla. Jos olisin luottanut ekaan lääkäriin, olisin nyt varmaan ilman alkioita ja tonneja köyhempi. Edelleen ihmettelen, miksei mulla tukea tähän luomuyrittämiseen lahjasoluhoitoa odotellessa. Veikkaan, että meillä tuo lahja ainoa vaihtoehto vaikka arvot yhtä lukuunottamatta ok. Amh huono koska oikea munis melkein tyhjä (vaan 3 rakkulaa näkyvissä, pitäisi olla 5 tai enemmän) ja sitä ei lääkkeillä saada innostumaan. Toinen ok mutta sehän tiputtaa prossaa jo paljon. Ja sit vielä se, että reippaasti yli puolet huonolaatuisia. Plus vaikka tulis hyvä joku kk, ihan tavallinen flunssa saattaa estää kiinnittymisen. Itseasiassa kaikki tulehdukset heikentää tuota.

Ja jos me saataisiinkin ivfstä sen 5 solua, niin niistä puolet kupsahtaa ja ei pääse testaamaan mitään. Edessä muutama turha siirto parhaimmillaan. Ei kiitos. Mieluiten munin näin normisti tyhjää. :sorry:

Hentohaave :) Jokaisella on oma seksin tarve. Itse en arvosta seksiä nion korkealle, eikä kyllä mieskään.

Se, että harrastat seksiä paljon, ei kyllä ole mitenkään keneltäkään pois.

Kaikissa parisuhteissa aluksi seksiä riittää ihan varmasti paljon. Sillä tavalla psrisuhde kehittyy ja toivottavasti kasvaa kestäväksi suhteeksi. Sitten ajan kanssa näköpiiri laajentuu muillekin osa-aluille, kuin seksiin:laughing002

Seksikeskusteluun ei mulla ole oikein lisättävää. Ei kiinostele muiden kerrat kun en ole mukana. :hilarious:

Tosin nostaahan se onnistumista jos on sen pari kertaa viikossa. Jos pari kertaa kuussa on ilman testejä vaikeaa ajoittaa oikein.

Jokaisella omat määrät suhteissaan ja toivottavasti määrä kummallekin optimaalinen. Eimen!

Täällä kanssa eräs suhde päättynyt kun halusin enemmän kun mies halusi.

Nyt on just hyvä. Kai tätä sen enempää tarvii ruotiakaan?

Nyt kun luin tuon sun kirjoituksen, tajuun miten huonot mahdollisuudet mullakin on tulla raskaaksi :sad001 Oli vielä vähemmän munarakkuloita näkyvissä, ja oikeassa munasarjassa ei mitään. Millähän ihmeen toivolla sitä jaksaakin vielä yrittää...?
Mulla oli tässä tärppikierrossa kolme munarakkulaa vasemmalla, oikealla ei yhtään.:)

Näiden prossien takia ei kannata laittaa elämäänsä ja onneansa mun mielestä vaan siihen vauvaprojektiin. Osa onnistuu osa ei. Elämä jatkuu. On muutakin. Totuus on pidettävä mielessä mutta positiivisuus myös!

Osalla muista palstoista puoliso on muuttunut lähes vain vauvantekokoneeksi. Onneksi ei täällä. Parisuhde edellä me edetään tässäkin. Muuten korttitalo saattaa hajota nopeastikin. Mulla alkaa olla ajatukset uuden asunnon sisustamisessa ja muutossa. Melkein kaikki huonekalut uusitaan niin on isompi projekti.

Sitten lisäsi, että häntä suututtaa kun lääkärit luovat pakokauhua, että jo 35 on myöhäistä yrittää ja jnejne. Itse saanut lapset 43 ja 45 ja oli todella kannustava. Ja sit paras : sanoi, että KUN olet synnyttänyt aloitetaan tehokkaat biologiset. Huonoa hoitoa kun antaneet mun melkein kolme vuotta kärsiä turhaan. Soitto kun synnytetty. Jee ihanaa!

Lisäksi tarkensi, ettei voi kun suositella sekä d ja foolia ja mieluiten yliannos kun vajaa.

Loppupäivä menikin sit ihan paskasti. Töissä perseiltiin mulle, annettiin uusi työtehtävä eikä ohjausta tai ohjeita. Meni väärin ja sit pomo vaan sanoi, että olis mulla ollut jossain laatikossa jokin ohje. Vittu että suutuin, myös miehelle. Otan työt liian henkilökohtaisesti, varsinkin epäonnistumiset. Ehkä tästä olis aika käydä juttelemassa työpaikkapsykologille. Mutta oli toi toimintatapa aika hanurista. Sellaista piilovittuilua tiimin edessä. Etten osaa. No ai jaa...

Mol ollut koko aamun aika ahkerassa selailussa. Onneksi hyville kirjanpitäjille on paikkoja kyllä.

Peppipupu :) Sinulla oli tsemppaava lääkäri.

Oletko muuten ottanut kokeiluun avocado öljyn? Sillä pitäisi olla suotuisaa vaikutusta reumaan :)

Takaisin