----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muska77, joo koitan käydä akupunktiossa tälllä viikolla ja sitten alkionsiirron yhteydessä.
Kortisonia joudun ottamaan, koska minulle ei tartu mitkään eikä kenenkään alkiot ilman sitä. Kokeiltu on, 9 vuotta meni ilman plussan plussaa. En tiedä, johtuuko autoimmuuni tyreoidiitista, tyttöä tehdessä olin maidoton, sokeriton, gluteeniton ja yms -ton... kaikkea on kokeiltu.Käytän lääkityksiä noin rv. 10-12 asti.
Tähti, toivotaan, että nyt tärppää ettette tarvi inssiä. Sitä kyllä kannattaa harkita jatkossa.

Kertoisiko joku mulle suomeksi ja kansankielellä mitä inssissä on ”paremmin” kuin normisti. Siis kun ajattelen että ne laitetaan samaan paikkaan kuin muutenkin uisivat simpat. Käsitelläänkö sitä simppa-armeijaa jotenkin ensin?

Kettutyttö, Mä oon ymmärtänyt, että siemenneste ”pestään” turhista, eli sen laatua parannetaan. Lisäksi katetrilla kohtuonteloon saatettuna niillä on vähemmän vastoinkäymisiä matkalla munanjohtimeen.

Kettutyttö, Mä oon ymmärtänyt, että siemenneste ”pestään” turhista, eli sen laatua parannetaan. Lisäksi katetrilla kohtuonteloon saatettuna niillä on vähemmän vastoinkäymisiä matkalla munanjohtimeen.

Kiitos! Nyt tarvii todella yrittää kerätä rahaa tuohon.

Tähti sanoi et heillä maksoi reilun satkun. Voiko han olla niin halpaa? :bookworm: Mä en edes tiedä tehdäänkö täällä moisia toimenpiteitä.
Toisaalta ehkä pitäis rauhassa nyt yrittää ens muutama kuukausi .

Muakin kiinnostaa ihan mielenkiinnosta kuulla lisää tosta inssihommasta. Tarviiko jotain tutkimuksia ensin ja miten etenee?

Minen tiedä enää yhtään mikä on oman kropan meininki. Jälkitarkastuksessa oli kuulemma 2 cm follikkeli ja ovulaatio tod.näk odotettavissa parin päivän sisällä.

Ovistestiin en oo saanu selkeitä viivoja. Vahvimmillaan oli 2 pvää ultran jälkeen. Talleteltu on. Nyt pientä veristä vuotoa ja mahassa menkkajomotusta. Voiko nyt alkaa menkat? Lääkäri sanoi, että menkkoja kannattaa odottaa 2-4 vkon sisällä, jos ei raskautta.

Koskaan ei oo ollu mitään ovulaatiovuotoa, ja nyt testikin selkeä nega. Kiinnittymisvuotoa ei voi vielä olla ( max 3 vrk ois kulunut). Plaah.. en oo tottunu tällaseen. Aina kroppa toiminu kuin kello.

Tähti sanoi et heillä maksoi reilun satkun. Voiko han olla niin halpaa? :bookworm: Mä en edes tiedä tehdäänkö täällä moisia toimenpiteitä.

Siinä lapsettomuusklinikalla missä me käydään niin tuo on 340€

Meillä kestää kerätä tuotakin rahaa melkein puolivuotta :(

Meillä maksaa yks käynti sen 150-200€, viimeksi verikokeineen ja ultrineen liki 600€. Alkion sulatus ja siirto on 1200€ ja ens perjantaina on ennakoiva kontrolliultra, maksanee parisataa. Että kyllä tähän saa matkalaskua tehdä, tavallaan hyvä, että mies vaihtaa firmaa ja saa lopputilin vanhasta...
joo, mutta se rahasta - mulla alkaa rautakuuri tässä ennen alkionsiirtoa ja D-vitskuukin voin ottaa 100 mikrogramman kuurin. Eli täyslatinkiin kroppa :) on vähän sekava olo, mutta taitaa olla myös kortisonin välitön sivuvaikutus.

Huh, kyllä siihen tosiaan rahaa uppoaa.. Peukut pystyssä Katjusha, että kaikki menee toivotulla tavalla! :)

Juu, en muista, että olisi maksanut maltaita. Lisäksi sai kela-korvauksen.
Nythän kun/jos lähdetään, niin sitä ei enää saa (43v. ikäraja).

Last edited by a moderator:
Muakin kiinnostaa ihan mielenkiinnosta kuulla lisää tosta inssihommasta. Tarviiko jotain tutkimuksia ensin ja miten etenee?

Minen tiedä enää yhtään mikä on oman kropan meininki. Jälkitarkastuksessa oli kuulemma 2 cm follikkeli ja ovulaatio tod.näk odotettavissa parin päivän sisällä.

Ovistestiin en oo saanu selkeitä viivoja. Vahvimmillaan oli 2 pvää ultran jälkeen. Talleteltu on. Nyt pientä veristä vuotoa ja mahassa menkkajomotusta. Voiko nyt alkaa menkat? Lääkäri sanoi, että menkkoja kannattaa odottaa 2-4 vkon sisällä, jos ei raskautta.

Koskaan ei oo ollu mitään ovulaatiovuotoa, ja nyt testikin selkeä nega. Kiinnittymisvuotoa ei voi vielä olla ( max 3 vrk ois kulunut). Plaah.. en oo tottunu tällaseen. Aina kroppa toiminu kuin kello.

Hippunen77 :)

Muistaakseni ihan perustutkimukset ennen toimenpidettä.

Tähti, meille tuo 340€ on hyvin paljon. Jos meillä olisi mahdollisuus niin tietenkin yritettäisiin vaikka mitä. Mutta me joudumme ikävä kyllä passaamaan ne. Hammaslääkärikin (Tk:ssa noin 60€) sekoittaa aina kahdeksi kuukaudeksi talouden. Välillä ruokaraha on 40€ kuussa. Siinä hetken miettii tekeekö kaalipataa vai kaalipataa.

Tähti, meille tuo 340€ on hyvin paljon. Jos meillä olisi mahdollisuus niin tietenkin yritettäisiin vaikka mitä. Mutta me joudumme ikävä kyllä passaamaan ne. Hammaslääkärikin (Tk:ssa noin 60€) sekoittaa aina kahdeksi kuukaudeksi talouden. Välillä ruokaraha on 40€ kuussa. Siinä hetken miettii tekeekö kaalipataa vai kaalipataa.

Kettutyttö :)

Oijoi...:hug013

Oletteko Kettunen työttömiä? En muista onko ollut puhetta. Ikävä että noin tiukkaa on.

Mulla oli nuorempana exän ja 3 lapsen kans tiukkaa, helpotti heti eron jälkeen ja nytkin väljempää.

Jos mulla oli ovis eilen, niin onko tänään myöhäistä? Nimim. Se ei aina seiso silloin kun pitäisi :(

Tajusin eilen, että taisin vähän hätiköidä, mutta tuntui kaikki munasarjaoireet katoavan tuon lauantaisen testiplussan(?) jälkeen ja sitten vielä "työkalu" petti ratkaisevalla hetkellä. Säikähdin että tässäkö se nyt oli tämä kierto, ei pääse edes piinailemaan. Lueskelin sitten tarkemmin, että tosiaan testiplussasta menee vielä se n.vrk munasolun irtoamiseen. Eilen sitten lämmittelin miestä sen verran huolella :wink: että saatiin lastit oikeaan paikkaan.

Tuossa vielä nuo mun testit, kp11 siis perjantaina ja Flo siirsi ovulaation tästä päivästä eiliselle tuon lauantain testin perusteella. Eilen kipeytyi nännit ja tänään etoo, eli normi oviksen jälkeiset oireet, joten toiveet on korkealla taas kerran :))
9de9d8ac80a44f87a23243020129bf3d

Oletteko Kettunen työttömiä? En muista onko ollut puhetta. Ikävä että noin tiukkaa on.

Mulla oli nuorempana exän ja 3 lapsen kans tiukkaa, helpotti heti eron jälkeen ja nytkin väljempää.

Mies töissä, minä työkyvyttömyyseläkkeellä. Tämä on tilanne asunto ja mökkilaina yms tilanteiden takia. Pari vuotta vielä näin tiukka, sitten normalisoituu sellaiseksi ”normilainaisen” tiukaksi :)
Mutta lasten kannalta kaksi vuotta on tässä iässä liikaa joten se ”yrittäminen” on mitoitettava näitten tilanteiden mukaisesti.

Kyllä sitä tosiaan toivoo, että kaikkien toiveet toteutuu.
Mun sisko on kans ollut työkyvyttömyyseläkkeellä kolmekymppisestä asti eli todella kauan, on sopeuttamista. Hällä onneksi lapsi tuli nuorena jne. ja ex-miehensä tukena lapsen kulujen kanssa yms.
Mä jouduin kolariin alkuvuodesta, ja piti ostaa vara-auto, koska asian hoitaminen ja korjaaminen kesti kauan emmekä pääse yhdellä autolla molemmat eri suuntiin töihin. Nyt pitäis joutuin saada se realisoitua, laittaa edes seisontaan, ettei mene maksuja turhasta. Mutta niinku aina, mies joutuu tekemään paljon hommia, että saadaan tämäkin kärry myyntikuntoon. Sellasta se on vanhan kaluston kanssa.
Huoh, kortisoni sekoittaa pään, ei pysty yöllä nukkumaan.
Plussia ketjuun!!

Hei Naiset! Minä hyppään nyt ketjuun mukaan kuumeilemaan ja jännäämään teidän muiden mukana! Oon kyllä lueskellut teidän kuulumisia taustalla, mutta on ollut niin turkasen kiireistä tämä elo etten ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan. Paljon tsemppiä jokaiselle kierron eri vaiheeseen ja Katjushalle tsempit kortisoni-huuruihin!

Minäpä tiivistän lyhyesti meidän tarinan kun ketjuun on tullut myös uusia kuumeilijoita. Elikkäs oon 38-vuotias kahden pikkutytön ja yhden enkelin äiti. Esikoinen on nyt 3,5 vuotias ja kuopus 10 kk. Tyttöjen välissä olin raskaana ja puolessa välissä jouduttiin pienestä luopumaan. Miehen kans ollaan naimisissa - molemmat toisella kierroksella. Kovin on hektistä meidän elo ollut kun mies on yrittäjä, minulla äitiysloma loppui ja palasin opintojeni pariin. Tytöt aloitti päivähoidon ja tämä uusi elämänrytmi on tuntunut kyllä mukavalta vaikka hetken kyllä ottanut meiltä kaikilta sopeutua uusiin aikatauluihin ja kuskailuihin. Mutta hyvä näin.

Kovasti vielä yhtä pientä toivottais perheeseemme <3 Hiukan on vielä kierto sekaisin ja pitkäksi venynyt synnytyksen jäljiltä, mutta katsellaan saadaanko vielä yksi pikkuinen elämää ilostuttamaan.

Takaisin