----45+++++ kuumeiset

Ei ei ei, mitään etukäteis suunnitelmia uskalla tehdä.
Mä teen ihan freelancerina kokkihommia siellä ja täällä, ei tarvita mitään tuuraajia näillä sitoutumattomuuksilla. Oikeelle työnantajalle ilmoitan sitten viime hetkellä sähköpostitse etten palaakaan helmikuussa.. Oikea unelmatyöntekijä tässä hei.. :smiley-ashamed005.

Viime päivät menneet sadonkorjuussa.. Eilen ab 200kg kurpitsoita nostelin sisälle ja toistakymmentä ämpäriä puolukkaa MYIN, en kerännyt :grin, tänään 5 isoa kalkkunaa meni kylmäksi. Menee aika kovin nopeasti nyt.

Toi au pair in aika olis sitten joskus kahden vuoden päästä jos hyvin käy:)
Oi sinne paljon tsemppiä!!! On sulla siellä paljon touhua!

IVF oli ja ainoa alkio siirrettiin ja siihen siis Lugesteron tukena. Saatiin tieto että toista hedelmöittynyttä alkiota ei oltu saatu pakkaseen. Meidän hoito julkisella loppui tähän. Nyt sitten yksityiselle.
Voi että. Isot sympatiat sinne. Samassa veneessä oltu moneen otteeseen. Meilläkin hoidot julkisella tyssäsi kun ekasta hoidosta saatiin yksi rupuinen j seuraavasta ei lähteny oikein mitään tulille niin julkinen pisti pillit pussiin :sorry: tästä ny on jo vuosisata aikaa ja tekniikat onneksi kehittyneet. :Heartred
 
Ei ei ei, mitään etukäteis suunnitelmia uskalla tehdä.
Mä teen ihan freelancerina kokkihommia siellä ja täällä, ei tarvita mitään tuuraajia näillä sitoutumattomuuksilla. Oikeelle työnantajalle ilmoitan sitten viime hetkellä sähköpostitse etten palaakaan helmikuussa.. Oikea unelmatyöntekijä tässä hei.. :smiley-ashamed005.

Viime päivät menneet sadonkorjuussa.. Eilen ab 200kg kurpitsoita nostelin sisälle ja toistakymmentä ämpäriä puolukkaa MYIN, en kerännyt :grin, tänään 5 isoa kalkkunaa meni kylmäksi. Menee aika kovin nopeasti nyt.

Toi au pair in aika olis sitten joskus kahden vuoden päästä jos hyvin käy:)
No ei teillä nälkä ainakaan heti iske. Mikä saalis. Joo on se parempi pysytellä siellä myyntipuolella nyt vaan. Mikä olo on nyt ollut?
 
No ei teillä nälkä ainakaan heti iske. Mikä saalis. Joo on se parempi pysytellä siellä myyntipuolella nyt vaan. Mikä olo on nyt ollut?
Ei tuu nälkä ei. Laiskallakin istutusinnolla sai onneksi jotain tulosta. Mitenkäs itsellä meni puutarhan kanssa tänä vuonna? Mä muuten testasin sitä feromoni pyydystä omenatarhassa - siihen jäi kyllä paljon saalista, mutta joku toinen perhonen löysi kyllä omenoihin:troll:. En maksaisi uudestaan siitä. Ehkä jokin monipuolisempi versio olisi parempi. Tuo oli vain omenakääriäisille.

Täällä parempi vointi nyt, mahaa ei enää kiristele samaan malliin. Jaksaa taas paremmin vääntää elämää eteenpäin.
 
Ei tuu nälkä ei. Laiskallakin istutusinnolla sai onneksi jotain tulosta. Mitenkäs itsellä meni puutarhan kanssa tänä vuonna? Mä muuten testasin sitä feromoni pyydystä omenatarhassa - siihen jäi kyllä paljon saalista, mutta joku toinen perhonen löysi kyllä omenoihin:troll:. En maksaisi uudestaan siitä. Ehkä jokin monipuolisempi versio olisi parempi. Tuo oli vain omenakääriäisille.

Täällä parempi vointi nyt, mahaa ei enää kiristele samaan malliin. Jaksaa taas paremmin vääntää elämää eteenpäin.
Pikkuisen oli kuivuuden kanssa haastetta tänä kesänä. Jäi satokin hieman kevyeksi, mutta jotain sentään saatiin. Hyvä tietää tuosta feromoni pyydyksestä, ei tule sitten harkittua tarvittaessa. En muuten saanut yhtään omenaa, vaikka viittä toivoin. Viinirypäle vierellä on kyllä täynnä rypäleitä. Pitääkö alkaa viinihommiin. Yäk.

Hienoa. Hyvin sanottu, vääntää elämää eteenpäin. Tottahan tuo moneltakin kantilta. Pysykööt kivistykset poissa.
 
Hei kanaset!
Täällähän mä voin kysyä :smiley-angelic001!! Onks teillä kellään kierron vaiheessa semmosta ”vaihdevuosihikoilua”? Siis mullq ei oo päivisin mitään mut jossain vaihessa alkaa yöllä semmoinen jännä, ei varsinainen hikoilu (sitäkin ollu joskus ennen) vaan tule semmonen nihkee ailahdus, vähän ku olis kesä ja liian kuuma nukkua. Muut nukkuu untuvapeitolla (jopa mun kuuma mies) mut mulla käy hetkittäin semmonen ”tukehdun” olo :sick009
 
Dpo 12 ei mitään oloja. Tissit hieman kipeänä. Katotaan jaksanko olla testaamati koko vkl. Maanantai olisi kalenterin mukaan menkkojen alkamisaika.
 
Mulla hikoilu liittyy kilpparin vajaatoimintaan varmaankin, mut on se silti ärsyttävää.

Dpo5, kp21. Väsymys jatkuu. Pitäis kotitöitä tehdä :hungover:
 
Höh. Mulla verikoearvot on muuten kunnossa. Kilpparit jne. Mut selkesti tuossa loppukierrossa ennen menkkoja, ennemmin tai myöhemmin iskee tuo ihme yötukala. Päivisin palelee. Siitä tiedän (muutenkin) ettei oo tärpänny
 
Hei kanaset!
Täällähän mä voin kysyä :smiley-angelic001!! Onks teillä kellään kierron vaiheessa semmosta ”vaihdevuosihikoilua”? Siis mullq ei oo päivisin mitään mut jossain vaihessa alkaa yöllä semmoinen jännä, ei varsinainen hikoilu (sitäkin ollu joskus ennen) vaan tule semmonen nihkee ailahdus, vähän ku olis kesä ja liian kuuma nukkua. Muut nukkuu untuvapeitolla (jopa mun kuuma mies) mut mulla käy hetkittäin semmonen ”tukehdun” olo :sick009

Sharmander :) Tää kananen huutelee, että oisko lämpöpatterit...:laughing002 (?)

Mä herään yöllä, kun patteri hohkaa yllättäin kuumuuttaa...lämpö ei siis tuu tasaisesti ja eri huoneissa patterien yölämpö on eri tehoista....mutta joo, hormonit voi olla osasyy.

Sitten havaitsin, että Prenatal multi vitamiinit ovat auttaneet pitämään mun kropan hormonit tasasempana. Aloitin ottaa näitä viimekierrosta ja nyt hämmästyttää, että miten super tasainen ja tyyni olo voi ollakkaan läpi koko kierron....pms, kiristykset jne on totaalisen poissa:joyful: Lisäksi yöt saa nukuttua paremmin, joten sekin on plussaa.

Vaihdoin siis tavalliset raskausvitamiinit Prenatal multivitamin valmisteeseen....siinä olevat luonnon aineet tuntuvat vaikuttavan jotenkin syvemmin, tehokkaamin ja kokonaisvaltaisemmin ihan koko kroppaan:p
 
Mä muuten testasin sitä feromoni pyydystä omenatarhassa - siihen jäi kyllä paljon saalista, mutta joku toinen perhonen löysi kyllä omenoihin:troll:. En maksaisi uudestaan siitä. Ehkä jokin monipuolisempi versio olisi parempi. Tuo oli vain omenakääriäisille.

Täällä parempi vointi nyt, mahaa ei enää kiristele samaan malliin. Jaksaa taas paremmin vääntää elämää eteenpäin.

Lambi :) Hyvä kuulla, että vointi on nyt parempi:happy:

Entä tuleeko teille tänä vuonna minkä verran omenoita? Teetkö niistä hilloa? Mä tein uunissa omenakaura paistoksen ja sitten sokeri-kanelia ja vaniljakiisseliä tarjolle pöytään....NAM:happy:!!
Vanilja jäätelökin tähän yhdistelmään sopii:happy:

Omenoidenkin aikaa!!:happy093
 
Viime päivät menneet sadonkorjuussa.. Eilen ab 200kg kurpitsoita nostelin sisälle ja toistakymmentä ämpäriä puolukkaa MYIN, en kerännyt :grin, tänään 5 isoa kalkkunaa meni kylmäksi. Menee aika kovin nopeasti nyt.

Toi au pair in aika olis sitten joskus kahden vuoden päästä jos hyvin käy:)

Lambi :) Oot superkova!:grin Saisithan jo hellentää tahtia, kun raskaana ja kaikkea.

Odotan tosiaan kanssa kurpitsa aikaa. Kaupasta, kun kurpitsat on vielä vähissä, että voisi niitä ostaa. Yksi kurpitsa on kuitenkin jo ulkokoristeena odottamassa tulevia ulkoilma juhlia...(Don't be frightened out!)....

20190921_000747.jpg
:joyful:
 
Lambi :) Hyvä kuulla, että vointi on nyt parempi:happy:

Entä tuleeko teille tänä vuonna minkä verran omenoita? Teetkö niistä hilloa? Mä tein uunissa omenakaura paistoksen ja sitten sokeri-kanelia ja vaniljakiisseliä tarjolle pöytään....NAM:happy:!!
Vanilja jäätelökin tähän yhdistelmään sopii:happy:

Omenoidenkin aikaa!!:happy093
Joo ihan hyvin tulee jo, vaikka mun puut on vasta alle 10 vuotiaita. tänä vuonna tosin paussasi aika moni puu. Mutta me haetaan tutuiltakin omenat, riistaruokintaan, omien elukoiden ruuaksi ja parhaat laitetaan itselle. Mä teen soseita pakkaseen, uuniomenasosetta ja liedellä sekoitan kvittenien kanssa, saa vähän lisäfibaa noihinkin. Kalkkunoille mennyt melkein ämpäri omenaa päivässä:grin, syö ne toki muutakin.. mun vanhemmat vie ison satsin omenaa aina puristamolle, saa sitten meillekin niitä tuoremehupöniköitä.
Päärynöitäkin alkaa tulemaan aikalailla, yksi puu tekee tosi tiukkoja hedelmiä, sellaisia jota ei voi syödä..niistä ehkä pakko ruveta kehittämään siideriä?? täytyy varmaan opetella juomaankin taas uudestaan, ettei ihan vaan teinien pihistettäväksi tarvitse kokkailla.

Omenapiirakat on kyllä viikottainen vakio, maistuu aina!
 
Mulla on muuten ihan järkyttävät halut ollu oviksesta lähtien, myös tänään :hilarious: Onkohan se merkki mistään?
Veikkaan että sun mies on ollut jotenkin extraihana viiime aikoina?:shy:

Mulla himot kasvaa ihan tappiin raskaana, saa ukko keksiä kovasti puuhaa itselleen että voi aina vedota väsymykseen.. Hullua että nyt kun ei enää tarttis(??:wink??), niin kyllä vaan maistuis. Estrogeenit..
 
Lambi :) Oot superkova!:grin Saisithan jo hellentää tahtia, kun raskaana ja kaikkea.

Odotan tosiaan kanssa kurpitsa aikaa. Kaupasta, kun kurpitsat on vielä vähissä, että voisi niitä ostaa. Yksi kurpitsa on kuitenkin jo ulkokoristeena odottamassa tulevia ulkoilma juhlia...(Don't be frightened out!)....

View attachment 82256
:joyful:
Hähää, en mä oo kova, vähän levoton vaan. Talvella on sitten enempi aikaa tuijottaa takkatulta ja lämmitellä varpaita soffalla - nyt on vuoden kiireisin aika meillä. Paljon teurastettavaa vielä, marjoja metsät pullollaan ja noita sieniäkin tunkee joka nurkaan. Silakka-aikaakin puskee tulemaan, onneksi on ukollakin niin paljon kaikkea ettei ihan joka päivä kerkee verkoilla pelata.
Ai niin, ja nuo villakoneetkin täytyis klipsiä.. jospa ensiviikolla.

Toi kurpitsoiden maalaus/teippaus on kyllä paljon kätevämpää kun se kaiverrus, säilyvätkin pidempään noin! Kaiverrettuna lösähtää ainakin isot säästä riippuen jopa parissa päivässä:meh:
 
Päärynöitäkin alkaa tulemaan aikalailla, yksi puu tekee tosi tiukkoja hedelmiä, sellaisia jota ei voi syödä..niistä ehkä pakko ruveta kehittämään siideriä?? täytyy varmaan opetella juomaankin taas uudestaan, ettei ihan vaan teinien pihistettäväksi tarvitse kokkailla.

Omenapiirakat on kyllä viikottainen vakio, maistuu aina!

Lambi :) Päärynöitä Suomessa?
Iiikk.....
 
Mulla on muuten ihan järkyttävät halut ollu oviksesta lähtien, myös tänään :hilarious: Onkohan se merkki mistään?
Itsellä joskus nousee halut loppukierrossa ja joskus etenki heti menkkojen jälkeen on semmonen olo. Hassua. Yhdessä raskaudessa oli kans kovat ja toisissa ei oo ollu ollenkaan :hilarious:

Joo kyl nää hormonit hiottaa koska koko kk kiertoo ei samaa oo. Meil makkarissa on aina viilee.., tasainen lämpö koko talossa, ei pattereita :shy:

Oi päärynät on ihania!!

Prenatal kuulostaa hyvälle. Mistä semmoisia saa ??!
 
Takaisin
Top