----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ulkosuomalainen, onneksi olkoon! Ihana uutinen!

Osa vaipoista haisee kemikaaleilta :sad001
Kiitos :Heartred
En koskaan olisi uskonut että heti voi päästään höpsähtää kun saa tietää oman lapsensa olevan raskaana laughing7 tämä on oikeasti jopa parempi tunne kuin että olisi itse tehnyt positiivisen testin.
Tytär varmaan jossain kohtaa on todella onnellinen että mä en asu Suomessa :laughing021

Suomen markkinoilla ei ole vaippoja, jotka sisältäisivät hajusteita tai lääkevoiteita. Siksi tällaisten seikkojen vertailu kilpailijoiden markkinoilla olevien vaippatuotteiden merkityksellisinä ominaisuuksina ei ole täyttänyt vertailevan ja totuudenmukaisen markkinoinnin vaatimuksia. Lisäksi on epäselvää, mihin SCA on viitannut valkaisuaineiden käytöllä lisäaineiden muodossa ja kyseenalaista, mikä merkitys lisättyjä valkaisuaineita koskevalla väitteellä on vaipanvalmistusprosessissa

Ylläoleva on Suomen markkinalakikomitean tutkimus. Pampers käyttää hajusteetonta ja lisäaineetonta rasvaa vaipoissa. Mistä hajusteesta puhutte? Onko Muumissa sit jotain?

Suomen markkinoilla ei ole vaippoja, jotka sisältäisivät hajusteita tai lääkevoiteita. Siksi tällaisten seikkojen vertailu kilpailijoiden markkinoilla olevien vaippatuotteiden merkityksellisinä ominaisuuksina ei ole täyttänyt vertailevan ja totuudenmukaisen markkinoinnin vaatimuksia. Lisäksi on epäselvää, mihin SCA on viitannut valkaisuaineiden käytöllä lisäaineiden muodossa ja kyseenalaista, mikä merkitys lisättyjä valkaisuaineita koskevalla väitteellä on vaipanvalmistusprosessissa

Ylläoleva on Suomen markkinalakikomitean tutkimus. Pampers käyttää hajusteetonta ja lisäaineetonta rasvaa vaipoissa. Mistä hajusteesta puhutte? Onko Muumissa sit jotain?
Muumi on vähiten haiseva, herkkään nenään ne rasvatkin haisevat. Pampers on pahin.

HentoHaave, ihana löytää joku muukin, joka on samaa mieltä tästä vaippahömpötyksestä. Lapset pitää tosiaan opettaa ensin sotkemaan itsensä ja sitten odotetaan, että jokainen lapsi itse hoksaa, että onkin tehnyt koko ajan väärin, että oikeasti pitäisi käydä pöntöllä tai potalla.

Viikon antibioottikuuri! :hungover: Kynsivallin tulehdus.

Kp 8 letroilla. Harmi, jos sotkee tätä kiertoa. Googlasin tosin, ettei kyseinen antibiootti pitäisi olla haitallinen raskausaikana, mutta saa nähdä, miten vaikuttaa.

Kylläpä tuli taas vahva tyhmyyden tunne ja huono äiti -fiilis, kun olen käyttänyt vaippoja lapsellani koko ajan. En ole osannut lukea lapseni viestejä, en varmaan ikinä opikaan. Tottahan tuo on, että viestit kertoisivat paljon, ja helpottaisi nyt edessä olevaa vaipasta poisopettamista, mutta olin niin väsynyt koko pikkuvauva-ajan, kun ikinä ei saanut nukuttua 1,5 tuntia pidempään kerralla, että olisi ollut tosi haaste antaa pojan olla vaipatta.

Nyt lomalla oli tarkoitus kokeilla vaipattomuutta, kun matot oli pesussa, mutta pojan ihottumien tilanne ei ole ollut niin hyvä, etteikö poika rupea heti raapimaan jalkojaan ollessaan ilman housuja pesuista, rasvauksesta ja antihistamiineista huolimatta. Täytyy yrittää vaan toisilla keinoin tässä vaiheessa saada poika nyt hoksaamaan vessahätäasiat. Osaa kyllä jo hyvinkin kertoa eleillään, milloin hädät on jo tulleet vaippaan, ja monesti pyytää pytylle tai potalle spontaanisti, en tosin tiedä miksi.

Mahtava uutinen Ulkosuomalainen, onnea tulevasta isovanhemmuudesta! :)

Meillä miehestä tuli vaari jokunen aika sitten. Itse varmaan kasvan horsmaa sitten kun poika mahdollisesti jälkikasvua saa.

Oon pähkäillyt mahdollisia tulevia vaippa-asioita paljonkin, mies ei ole ihan vakuuttunut kestovaipoista ja muista vaihtoehtometodeista joten lobbaus on päällä.

Uskoisin että meillä mennään se edellä, että äiti pysyy toimintakuntoisena - kestovaipat ja mahdollisesti myös vessahätäviestinnän opettelu tulee ajankohtaiseksi jos ja kun oma jaksaminen sen mahdollistaa.

Olisi ihanaa, jos yleisestikin pystyisi ottamaan oman äityiden osa-alueet haltuun niin, että ei asettaisi itseään vertailuasemaan muiden kanssa. En tiedä onko asia näin, mutta jotenkin sitä toivoo näin vanhemmalla iällä jopa pystyvänsä tähän.*

*Disclaimer: helppoahan se tässä vaiheessa on huudella, palataan asiaan ensi vuonna :p

Mä en ole koskaan edes harkinnut kestovaippailua, mulla on niin suuri unentarve ollut silloin jo nuorempana että menty sen mukaan että äiti pysyy toimintakuntoisena.
Nyt tästä nuorimmaisesta kyllä huomaa milloin on pissa/kakka tulossa, mutta on kyllä jäänyt viemättä vessaan ja menty ”helpoimmalla” tavalla eli vaipoilla vaikka aina päivästä ja kuumuudesta riippuen on osan päivää aivan nakusillaan.
Tosin miehellä ei varmasti kestäisi edes huumorintaju jos meillä olisi kestovaippoja, se on niin hypertarkka siisteydestä että olisi sille varmasti aivan painajainen jos likaisia vaippoja olisi edes hetkellisesti jossain sangossa likoamassa saati sitten että niitä pestäisiin samassa pesukoneessa vaatteiden kanssa :grin

Minä kokeilin sillon toisen lapsen synnyttyä vaipattomuutta. Mun aistit herkistyi kuuntelemaan öisin nukkuvan lapsen viestejä niin vahvasti, että nukuin 4kk ihan koiranunta, kun reagoin lähes jokaiseen vauvan ähkäisyyn niin että nousin ylös ja pissatin sängyn vieressä olevaan vatiin. Vahinkoja tuli äärimmäisen vähän, eli lapsi nukkui ilman vaippaa ja lakanat pysyi kuivana. Päivisinkin viestitys toimi. Mutta 4kk jälkeen minä olin aivan raato, kun unet oli mitä oli, tuon vauvan kuunteluun ylivirittymisen takia. Ja niihin aikoihin alettiin rakentaa omakotitaloa, oli niin paljon liikkumista autolla lapsen kanssa, että vaipat oli vähän niinku pakko ottaa kuvioihin mukaan. Mutta olihan se kiinnostava kokeilu, ja kesäaikana toimi yllättävän kivasti suomenkin oloissa.
Minä en pysty öisin mihinkään muuhun kuin syöttämiseen tai lääkkeen antoon, olen sikeäuninen. Pottailu aloitettiin heti, kun vauva pysyi istumassa ja vielä siinä vaiheessa oppi hyvin sen, että housuun ei ole pakko laskea. Ei siis odoteltu, että lapsi ihan itse keksii potan uudelleen ja osaa itse kävellä sinne ja laskea housut.

Muoks. En siis tarkoita arvostella ketään vanhempana vaan näitä nykyisiä kuivaksiopettamisohjeita.

Takaisin