----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse :) Toivottavasti tarjoat lapselle mahdollisuuksia leikkiä muiden kanssa, koska sitä kautta hän oppii taitoja aikuisuutta varten.

Meillä näitä ikäisiä sukulaisia on, mutta ei asu ihan nurkalla, joten siinämielessä yksinäistä, kun ei ole sisarusta saatu vielä maailmaan.
No en mä missään korvessa asu eristyksissä vaan kaupungin keskustassa. :rolleyes: Ja lapsi on arkisin 5-8h tarhassa oman ikäisessä porukassa leikkimässä joten tylsää ei ole ja leikkikavereita on paljon. 3-vuotias alkaa vasta opetella ja ymmärtää kavereiden merkityksen, joten mielenkiinnolla odotan muodostuuko ensi syksynä uudessa ryhmässä jo tiiviimpää kaverisuhdetta.

Meillä lapsella on minun puoleltani kaksi aikuista serkkua ja neljä pientä pikkuserkkua, miehen puolelta kolme 1-5-vuotiasta serkkua. Tällä viikolla kaksi serkuista tulee pariksi viikoksi käymään, lapsi ei tykkää ja todennäköisesti saatte kuulla minunkin epätoivoisia kertomuksiani heidän vierailustaan.

Olen käynyt vauvasta asti kaikissa äiti-lapsi-riennoissa. Poika ei tykkää lapsista, sitä nuorinta serkkuaan sietää samassa tilassa.

Musta on vähän surullista kun meidän 3v tytöllä ei ole yhtään serkkua. Eikä siis sisaruksiakaan. Ainoastaan yhden pikkuserkun kanssa on tekemisissä jota näkee noin kerran vuodessa ja ikäeroa on kuitenkin 6 vuotta. Pitää vaan toivoa että saa hyviä ystäviä elämäänsä. :oops:
Kuulostaa minun elämältä.:) Yhden pikkuserkun kanssa on muistoja lapsuuden leikeistä. En oikein osaa kaivata serkkuja. Toisivatkohan ne jotain iloa elämään? Ei voi tietää.:rolleyes: Sisaruksistakaan ei lapsena ollut mitään seuraa, kun olin tällainen iltatähti.:laughing002

Tähti mä en olisi oman mahani kanssa kyllä voinut lähteä metsään. Esim tippuneet sukatkin oli miehen nostettava. Aluksi kun maha oli iso sain ne varpailla nostettua, mutta lopulta ei sekään enää luonnistunut. Olin siis mahaltani isompi kun kaverini joka odotti kaksosia.

Täällä ollaan parhaillaan ihan tulisilla hiilillä, kun iltapäivällä on se varhaisultra. Työholisti miehenkin sain siksi aikaa rakkaat työnsä jättämään kesken ja on tulossa onneksi mukaan.:shy:

Tähti mä en olisi oman mahani kanssa kyllä voinut lähteä metsään. Esim tippuneet sukatkin oli miehen nostettava. Aluksi kun maha oli iso sain ne varpailla nostettua, mutta lopulta ei sekään enää luonnistunut. Olin siis mahaltani isompi kun kaverini joka odotti kaksosia.
Mulla myös ollut niin isot kummut, ettei mitään mahdollisuutta olisi ollut mihinkään mustikkaan lähteä.:woot: Tai lehmän alla/pellolla kyykkiä. Onneksi en ole syntynyt ennen vanhaan.:hilarious:

Täällä ollaan parhaillaan ihan tulisilla hiilillä, kun iltapäivällä on se varhaisultra. Työholisti miehenkin sain siksi aikaa rakkaat työnsä jättämään kesken ja on tulossa onneksi mukaan.:shy:
Onnea matkaan! Laitahan meille sitten uutiset <3

Minulla on ollut kaikista kolmesta jättivatsa, viimeisimmästä suurin. Kävin silti sienimetsällä ja piti vain katsella, kun muut keräävät. Eihän se onnistunut, kun innostuin niin kovin. Sukkia ja kenkiä en saanut puettua, mutta kyllä kantarellit ja suppikset nousi ämpäreihin!

Noista samanikäisistä serkuista vielä. Minulla on seitsemän serkkua, joista kolme on suunnilleen saman ikäisiä kuin minäkin. He eivät ole läheisiä, mutta kaksi nuorinta ovat. Hoidin heitä, kun olivat pieniä. Heidän lapsensa ovat tämän oman nuorimmaisen kanssa samaa ikää.

Ikä ei aina ole se ratkaiseva tekijä. Tämä iltatähti on mieluiten aikuisten seurassa. Jos ei opi tykkäämään lapsista, niin tuskin siitä haittaa on. Kaikista on kuitenkin aikuisia jossain vaiheessa tulossa.

Minun lapsellani on siis ne 2 serkkua, eikä yhtään pikkuserkkua. Tämä on yksi syy siihen, miksi halusin toisenkin lapsen, koska yleensä vaikeuksien tullen suku auttaa, ja sukuhan meillä on auttamattoman pieni. Kaverit tuppaavat tulemaan ja menemään elämäntilanteiden muuttuessa.

Noihin kahteen serkkuun on kuitenkin ikäerosta huolimatta pidetty paljon yhteyttä, joten serkukset kyllä tykkäävät toisistaan ja ainakin vielä nyt viettävät mielellään aikaa yhdessä. Mitä isommiksi kasvavat, sitä pienemmäksi ikäero suhteellisesti muuttuu.

Meidän lasten serkut asuvat kaikki Keski-Suomessa. Mulla siis neljä sisarusta, joista vain tällä yhdellä
siskolla lapsia kaksi ja se kolmas tulossa. Miehen veljellä yksi alle vuoden ikäinen. Ei nähdä hirveen usein.
Mut semmoista se on. Onhan meillä tätä omaakin härdelliä täällä kotona välillä ihan riittävästi :hilarious:

No en mä missään korvessa asu eristyksissä vaan kaupungin keskustassa. :rolleyes: Ja lapsi on arkisin 5-8h tarhassa oman ikäisessä porukassa leikkimässä joten tylsää ei ole ja leikkikavereita on paljon. 3-vuotias alkaa vasta opetella ja ymmärtää kavereiden merkityksen, joten mielenkiinnolla odotan muodostuuko ensi syksynä uudessa ryhmässä jo tiiviimpää kaverisuhdetta.

Eclipse :) Meilläkin saa kohta lisää kavereita, kun vaihtaa päiväkodin puolelle ja aloittaa siellä kolmen viikon päästä.

Ihan kavereiden ja aktiviteettien vuoksi on toivonut pääsevänsä isojen hoitopaikkaan. Saatiinkin lapselle hoitopaikka ihan läheltä,työmatkan varrelta,kävi lykky! :)

:greet025 Rinnat tänään hieman arkaantuneet, alavatsaa juilii menkkamaisesti....

Nälkä on kova, vaikka kokoajan syöty yllin kyllin valtavan isoista ja pitkistä notkuvista tarjoilupöydistä:laughing021Täällä on valtavat ruokasalit. Tosin ollaanhan matkalla koko ajan liikuttu ja uitu todenteolla.

Hhhmm....matkalaukusta pilkistelee Clearbluen digi...:laughing002

Dpo13

Täällä ei mitään ovisoireita ole bongattuna, nyt taitaa olla kp18 ja laiska olen ollut harrastelussa, eilen vasta puuhasteltiin. Löysin kyllä yöpöydän laatikosta jotain iänkaikenvanhoja ovistestejä (digi), mutta en usko niiden enää toimivan. En tosin edes kokeillut. On vaan edelleen oma kroppa niin kadoksissa, etten edes tiedä, missä kohtaa niitä ovistestejä voisi järkevästi tehdä. Ehkä seuraavat menkat sitten alkaessaan valaisevat aikataulua johonkin suuntaan.

Pari viikkoa vielä lomaa jäljellä, mitään en ole saanut aikaan kodin siivoamisen suhteen, enkä muutenkaan. Nurmikko huutaa leikkuria jo taas, ikkunatkin pitäisi pestä ja ja ja... äh, antaa olla :bag: Kylppärin kuuraus on kyllä tänään tai huomenna pakko tehdä, loppuviikosta tulee vieras kyläilemään.

Moneltako se Kosmoskukan ultra olikaan?

Muoks. Heti kun tämän kysyin ilmestyi kolme reaktiota. Täällä on kaikki muutkin sormi päivitysnappulalla odottamassa Kosmoskukan kuulumisia. :happy:

Moneltako se Kosmoskukan ultra olikaan?

Muoks. Heti kun tämän kysyin ilmestyi kolme reaktiota. Täällä on kaikki muutkin sormi päivitysnappulalla odottamassa Kosmoskukan kuulumisia. :happy:
*refresh* *refresh*

Onneksi on loma, töissä peukkujen pitäminen voisi hankaloittaa hommia. :p

Takaisin