----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
2x2,5 mg kp 2-7. Ultra kp 8.

Minulla toinen puoli on ollut ajoittain ainakin lepotilassa. Aktiivisella puolella näkyi tällä kertaa kaksikin rakkulaa.

Pernilla :) Nämä puolet vaihtelee. Oma kokemus vuoden ajalta on, että vuorottain toimivat, ja ihan joka kierto vaihtavat puolta.

Hei mikä annostus teillä Letroja vetelevillä on? Mulle määrättiin nyt 2x pvä 2,5 päiville 5-10.

Ja ihmetytti että vasemmalla se isoin 10mm rakkula kun laskujen mukaan jos vedetään joka toinen olisi oikean vuoro. No ei munasarjatkaan toimi siis niinkun kirjoissa. :joyful:

Peppipupu :) Mulla oli se 1×pv, eli 2,5... kerran kokeilin 2× 2.5, mutta sama tulos sillä.

Letrot jää historiaan, kun Inosotolin (500mg) on osoittautunut tehokkaammaksi:happy119

Kevätjuhlapäivä :joyful: Mulla on aina kauheen tyhjä olo tän jälkeen :oops: Kun kotiin pääsee, tulee parempi olo :woot:

Kp25/28-32, ei näy menkkoja vielä eli pidempi kierto varmaankin kuin viimeks.

Mun mies on helppo ja niin mäkin. Me sovittiin jo suhteen alussa, ettei pihdata tai ehdottomasti ainakaan tehdä siitä seksissä kauppatavaraa. Meillä menee näin. Kummallakin oli huonoja kokemuksia edellisistä suhteista. Mies joskus jopa herättää yöllä mut siihen ja musta se on vaan ihanaa! Ja joo me nukutaan ehdottomasti alasti kummatkin.

Toki olen sanonut millaista se sitten on vauva-aikana ja synnytyksen jälkeen. Mulla meni kuukausi kunnolla toipua. Ja en tosiaankaan jaksanut joka ilta kun vihdoin sai vauvan nukkumaan alkaa rakkaudentekoihin. Oli vaan onnellinen kun kukaan ei tarvinnut ja sai lukea lehteä rauhassa sohvalla.

Mutta siis innostun helposti niin ei tuon tarvitse kovinkaan suostutella. Edelleen kunhan kumpikin on samalla aaltopituudella niin menee hyvin. Oli sit muiden mielestä liikaa tai liian vähän. Ja mua ei oikeastaan kiinnosta muiden seksikerrat tai paljonko suomi panee suhteissaan noin keskimäärin. :joyful:

Ja kosketuksesta, me nyylätään kokoajan. Kaupassakin. Töissä ei kosketa kun kummatkin haluaa keskittyä. Mutta muuten ollaan kokoajan lähekkäin. Tosin yksiössä muulla lailla olis hankalaakin. Ja nukutaan solmussa. Jos vauva meille tulisi, nukkuisi omassa sängyssä. Musta on tärkeää, että vanhemmat saa nukkua hyvin edes sen pienen hetken. Ja meillä kummatkin tytöt opetettu nukkumaan noin. Aamulla sit pöllöillään sängyssä jos ei ole kiire. Ja tietty kipeänä nukutaan vierekkäin.

Ja en siis kritisoi perhepetiä. En vaan usko, että toimisi mulla. Miten tuollaisessa tilanteessa sitten hoidetaan seksi? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, en edes kaverin puolesta.

Ja en siis kritisoi perhepetiä. En vaan usko, että toimisi mulla. Miten tuollaisessa tilanteessa sitten hoidetaan seksi? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, en edes kaverin puolesta.
Sohvalla, keittiössä, nojatuolissa, lattialla. Ei seksin suhteen ole syytä olla niin rajoittunut. Ja ootko tullut ajatelleeksi että pieni vauva tarvii myös ihokontaktia ja läheisyyttä, nimenomaan nukkuessaan. Miten voit vaatia sitä itsellesi, mutta evätä sen pieneltä vauvalta? Vauva tarvitsee sitä, jotta oma kehonkuva ja kokemus itsestä muodostuu positiiviseksi. Hän elää ja hengittää kosketuksesta, se on vauvan kehitykselle yhtä tärkeää kuin ravinto. Ihokontakti on vauvalle henkistä ravintoa, jos vauva joutuu aina nukkuessaan (valtaosan vuorokaudesta!) olemaan kosketusvajeessa, kokemus omasta kehosta ei muodostu kovin positiiviseksi. Äidin iholla kiinni vauva kokee, että hän on hyvä, hän kelpaa. Oksitosiini on vauvan ja äidin välisen kiintymyssuhteen muodostumisessa elintärkeä. Vauva tarvitsee läheisyyttä myös nukkuessaan. Oletko ikinä kuullut apinaäidistä, joka jättäisi lapsensa nukkumaan eri paikkaan kuin itse? Yksinäinen apina ei selviä. Kosketuksen puutteesta kärsii aikuinen, mutta erityisesti pieni vauva.

En minäkään ennen esikoista ymmärtänyt, miksi kukaan nukkuisi perhepedissä, ja vakaa aikomus olisi opettaa lapsi nukkumaan heti omassa sängyssä. Synnärillä kuitenkin havaitsin, että kainalossa nukuttaminen oli molemmille osapuolille niin paljon helpompaa ja mukavampaa, että se jatkui kotonakin. Ja siitä sitten seurasi kysymys, että kun vauva kainalossa on niin ihanaa olla, niin miksi siitä pitäisi luopua, etenkin kun vauvalla on selvästi samat fiilikset? Ja jos aikuiset perheenjäsenet kokevat toisen kainalossa nukkumisen turvalliseksi ja mukavaksi, niin miksi pieni liikkumis- ja puolustuskyvytön vauva pitäisi laittaa nukkumaan yksin? Enemmän on aikuisilla valmiuksia yksin nukkumiseen kuin pienellä vauvalla, ja siltikin aikuiset haluavat nukkua yhdessä.

Seksiä voi harrastaa muutenkin kuin vain keskellä yötä parisängyssä.

Peppipupu :) Tämä on se "hankaluus"... meillä ei taapero annan paljon parisuhde aikaa, yölläkin haluaa välillä viereen, vaikka yleensä nukkuu omassa sängyssä.

Peppipupu, tänään lapsi menee hoitoon ja me päästään Areenalle Lennyyn:grin

Meillä toimi hyvin se kun vauva oli siinä omassa sängyssä joka oli kiinni meidän sängyssä. Kunnes muutti omaan huoneeseen kun vaihtoi pinnasänkyyn.

Eikö se 18h kiinni äidissä riitä? Mä esim jouduin tiskaamaan ja siivoamaan niin että W oli mun rintarepussa tai selässä kun ei sit viihtynyt sekuntiakaan lattialla. Tai sit sitteri oli pöydällä kun tein ruokaa että näki kokoajan.

Sairaalassa rikoin kuitenkin sitä vierikieltoa ja sain siitä huudot.

Ja siis lähinnä ihmettelen sitä taaperoajan perhepetiä. Meillä ei kyllä toimisi.

Vauva-aikana tuli viereen sit aamusta syötön jälkeen. Siinä torkuttiin yhdessä.

Sinä itse sanoit, että et ole helppo saalis. Minä en ymmärtänyt, miten se liittyy parisuhteeseen. Meillä ei harrasteta metsästystä.

Yölento :) En tiedä mitä käsität saalilla.

Meillä metsästetään ja se on hyvä osuus parisuhdetta. Kumpikaan ei ole helppo nakki....eipä mene liian tylsäksi:laughing002

Ei tosikoille:laughing002

Sohvalla, keittiössä, nojatuolissa, lattialla. Ei seksin suhteen ole syytä olla niin rajoittunut. Ja ootko tullut ajatelleeksi että pieni vauva tarvii myös ihokontaktia ja läheisyyttä, nimenomaan nukkuessaan. Miten voit vaatia sitä itsellesi, mutta evätä sen pieneltä vauvalta? Vauva tarvitsee sitä, jotta oma kehonkuva ja kokemus itsestä muodostuu positiiviseksi. Hän elää ja hengittää kosketuksesta, se on vauvan kehitykselle yhtä tärkeää kuin ravinto. Ihokontakti on vauvalle henkistä ravintoa, jos vauva joutuu aina nukkuessaan (valtaosan vuorokaudesta!) olemaan kosketusvajeessa, kokemus omasta kehosta ei muodostu kovin positiiviseksi. Äidin iholla kiinni vauva kokee, että hän on hyvä, hän kelpaa. Oksitosiini on vauvan ja äidin välisen kiintymyssuhteen muodostumisessa elintärkeä. Vauva tarvitsee läheisyyttä myös nukkuessaan. Oletko ikinä kuullut apinaäidistä, joka jättäisi lapsensa nukkumaan eri paikkaan kuin itse? Yksinäinen apina ei selviä. Kosketuksen puutteesta kärsii aikuinen, mutta erityisesti pieni vauva.
Nyt otan tähän kevyesti kantaa - normaalien, lastensa parasta ajattelevien äitien valintojen arvostelu imetyksestä tai nukkumisjärjestelyistä saa tällaisen diplomaatinkin näkemään punaista.

Jokaisella perheellä on omat syynsä nukkua tai olla nukkumatta perhepedissä. Lähipiirissä on niin 24/7 sylittelijöitä kuin myös niitä, joille nukkuminen ihokontaktissa vauvan oli joko mahdotonta tai sitä ei eri syistä tehty muuten; yksi ei pystynyt nukkumaan lainkaan pelätessään että rusentaa vauvan, toisella oli niin vaikeat jälkitilat synnytyksestä että yösylittely jäi imetykseen, kolmas oli sitä mieltä että kaikki nukkuu parhaiten kun vauva on sängyn vieressä omassa sängyssään. Kaikki vauvat ovat saaneet hellää huolta ja kosketusta päivisin, ja kaikista on tullut normaaleja ja tasapainoisia taaperoita/koululaisia.

Mä en ole nukkunut perhepedissä, ja jopa ammattilaisen mielestä kiintymyssuhteeni on normaali (eläköön edellisen suhteen terapiasessiot) :p

Mulla nyt kyllä hyvä fiilis ja tuntuu, että ollaan hyvässä hoidossa. Ja ajattelin itsekin kysellä sitä irroitusta ja ehdottomasti haluan sen prog kokeen vielä varmistukseksi. Ultra ei mulle enää riitä vaikka saisin positiivisen testin aikaiseksi ensi viikolla (siis ovis).

Tästä kipakasta keskustelusta olen vaan sitä mieltä että ehkä ei kannata puoli positiivista kuvaa laittaa jos ei halua kommentteja. Silti luottaisin klinikan uskoon, että on ok. Ja jos joku epäilyttäisi, tiukkaisin siltä lisäinfoa ja toimia.

Mulla nyt ohjeena ottaa kuvat kaikista testeistä lukuajan puitteissa. Lisäksi saan testata VAIN aamun tokasta pissasta ja juoda vaan kaksi kuppia kahvia ennen sitä. Itse ei tartte siis huolehtia viivan paksuudesta, katsovat kuvat ja ultran tilanteen. Tosiaan siis on aivan mahdollista, että vaikka olisi ultrassa hyvä alku tulossa ja säännöllinen kierto ei se irtoa siltikään ja silloin ei testi koskaan ole plussaa. Mutt en siis puhu tähden testeistä tässä.

Itsekin olen pihalla en voi kun luottaa klinikkaan ja naiskennella kun puput joka toinen päivä. Doctors orders!

Peppipupu :) Hyvässä hoidossa nyt olet. Meillä on tästä paikasta tuo taapero.
Sinäkin sen sieltä saat!!:cheers

Testin pistin tänne pyynnöstä ja omana ajatuksena oli verrata sitä eilisestä ultrasta saatuun tulokseen, ei niinkään täällä palstalla toisten saamiin viivoihin.

Teen vielä huvikseen testin, että onko jo alkanut himmetä. Yöllä oli pistos vasemmassa muniksessa, joten irtosi varmaan :) Tunnen aina pistoksena munasolun irtoamisten.

Takaisin