----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sota karviaispistiäisiä ja kirvoja vastaan. Tänä vuonna tapan ne kaikki. Rekkakuorma mäntysuopaa ja tuhkaa.
Minulla oli joskus jopa parvekeviljelmissä punkkeja. Oli niin tujut luontaismyrkyt, että vielä seuraavana kesänä sai hingata parvekelaseja. Mäntysuopaa ja jotain öljyä ja mitälie. Mutta punkit lähti ja kasvit jäi! Tosin niitä tuli joka vuosi uudelleen vaikka teki mitä. Paitsi kun jätin vihannekset viljelemättä. Ei ne pelkkiin kukkiin viitsineet vaivautua.
 
Mitenkäs se pikkuinen jaksaa? Lisää vauvakuvia.
IMG_20190402_131908_014.jpg
Tää jaksaa hyvin:p! Emänsäkin lypsää ihan hulluna ruipelokehostaan, oikeen hyvin asiat näillä.
Parin-kolmen viikon päästä pitäis tulla loput kilit. Ja siitä viikko eteenpäin karitsat. Pian saa juosta yötkin läpeensä kätilöimässä.
 
Burana on särkylääke.
Parempi kuitenkin jos vastaisuuden varalle hankit panadolit kaappiin. Kun tässä piakkoin plussaat, niin se on vähemmän huono. Samoin yritysaikana jos on ihan pakko käyttää.

Yölento :) Panadol on menkkakipuihin tehoton, siksi Burana ollut kaapissa.

Raskausaikana en käyttänyt mitään särkylääkkeitä, jospa ei nytkään tarvitse. Mutta totta, täytyy hankkia varruille panadolia :)

Plussata aion kyllä pian ja tammikuisiin tähtäys:angelic:
Vaikkapa se 1.1.2020:smiley-angelic003
 
Toimii se tolukin, mutta kyllä mäntysuopakin pelittää.
Mä oon kans mäntysuovalla läträävä. Mutta nyt alkaa nuo parikymmentä puuta olla niin isoja ettei enää mitkään sumuttimet riitä. Ja muita myrkkyjä en suostu käyttämään. Ehkä nyt olis se aika pyydyksille.
 
Täällä taistellaan kesällä kotiloetanoiden kanssa, joita on ihan valtavasti. Kiipeävät vieläpä joka paikkaan. Etanoiden harmiksi ikkunalla on vasta kirsikkatomattien ja auringonkukkkien taimia.

Ja vaihteeksi tänään sairastupaa - päiväkodissa lapset olivat keskiviikkona iltapäivällä pihalla välikausihaalareissa ilman fleeceä ja vilustuivat. Fleecet oli kyllä mukana, mutta jostain syystä oli jätetty lokeroon. Auringossa oli kyllä lämmintä, mutta nämä alkukevään ilmat ovat petollisia.

Kp - 9 eli piakkoin pääsee taas asiaan.
 
Mä oon kans mäntysuovalla läträävä. Mutta nyt alkaa nuo parikymmentä puuta olla niin isoja ettei enää mitkään sumuttimet riitä. Ja muita myrkkyjä en suostu käyttämään. Ehkä nyt olis se aika pyydyksille.

Tolu on luonnonaine ja tehokkaampi, kuin mäntysuopa....uskaa pois:grin
 
Saattaahan niitä kätilöitäkin olla jopa ilman papereitakin. Hoidatko ihan yksin synnytykset vai tuleeko ukko tarvittaessa apuun? On sulla edelleen unelma elämä.
Joo yksin ne menee, Pari kertaa oon ukkoa joutunut yöllä hakemaan tosi hankalassa tilanteessa - se tulee haulikon kanssa auttamaan :hilarious:. Molemmilla kerroilla on homma kummasti edennyt kun on pyssy nurkassa(haulikkoterapiaa) . Yhtään ei ole ratkaisematta vielä jäänyt. Nyt menee korvamerkeissä 115, sen verran on siis karitsoita tullut tässä kuuden vuoden aikana. Ammattilaisilla on se väh 300 vuosittain :joyful:. Että harrastelua.
En usko että yhtään kätilöä pääsee hommiin ilman koulutusta? :wideyed:
 
Ehkä nyt olis se aika pyydyksille.

Pyydyksiä voi tehdä myös oluen, sokerin, siirapin ja konjakin sekoituksesta! Seoksen annetaan käydä päivä pari.

Sitten litku pyydyksen ja puuhun roikkumaan. Sinne menevät kaikki mönkivät ja lentävät:dance011
 
Takaisin
Top