----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
https://viherlassila.fi/2018/09/suojaa-puutarhasi-peuroilta/ Olisko tuossa joitain vinkkejä. Meilläpäin noita ei pyöri, mutta jos pyörisi niin ehkä järjestäisin niille jotain apetta, joka olisi parempaa, kun omat viljelykseni.

No sepä se onkin, kun MIKÄÄN ei ole herkullisempaa kuin minun pensasmustikan versot tai lumipalloheiden pienet vihreät kukinnot. Nuo tulevat herkuttelemaan vaikka terassille jos siinä on amppelissa tai ruukussa jotain kasvamassa. Kasvihuoneeseen eivät sentään tunge kun eivät saa ovea auki.
Pitää tutustua tuohon linkkiin, jos jotain apua löytyisi. Kiitos!
 
Kärvistelin ekan punktion minimiannoksella, toisen aikana en ehtinyt edes sanoa että "nyt tuntuu sen verran että voisin ottaa toisen annoksen" kun hoitaja oli jo tulkinnut ilmeeni. Mies nauroi vieressä kun totesin sen sijasn "Taisit ennakoida? Niiice."

Motto78 :)
Kiitos taas! Menipä teillä se toinen sitten huomaamattomasti. Siis kokeilevatko ensin kerätä ja sit vasta saa lisää kipulääkettä, mikäli sattuu..

Kanyyleillä opiaatteja, huhh:smiley-ashamed004
 
Ei, kyllä siinä heti alkuun laitetaan lääkkeet ennen kuin mitään tehdään. Minun ei tarvinnut pyytää lisää missään vaiheessa, vaan ihan omatoimisesti lisäsivät.
 
Ei, kyllä siinä heti alkuun laitetaan lääkkeet ennen kuin mitään tehdään. Minun ei tarvinnut pyytää lisää missään vaiheessa, vaan ihan omatoimisesti lisäsivät.
Joo, mä siis halusin itse vetää ekan mahd. pienellä annoksella, ja sanoin tästä hoitajalle etukäteen. (Jouduin myöhään samana ip:nä hoitamaan etänä yhden työjutun ja en tiennyt miten reagoin lääkkeisiin.)

Viimeksi oli koko päivä vapaata, joten sai antaa mennä :grin
 
Meilläpäin on kaikenlaisia tirppasia, hirveän kokoisia rusakoita, oravia ja kettuja. Niin ja ampiaisia. Takapihalle asensin jo valepesän, etupihalta puuttuu vielä. Mustikoiden ympärillä on kanaverkkoa, ajattelin kokeilla istuttaa niiden ympärille oreganoa, jos rusakot söisivät mieluummin naapurin omenapuut.
 
Tähdelle huhuilen täältä taustalta.
Mulla molempien ivf-hoitojen punktioissa oli hyvät tropit. Ohjeena oli syödä hyvä aamupala ennen toimenpidettä, kuulemma vähentää lääkkeistä mahdollisesti tulevaa hönttiä oloa.
Ensin sain pillereitä esilääkkeeksi ja sitten tipan kautta lääkettä + kohdunkaulapuudutteen. Toisella kerralla tipan kautta lisättiin toinen satsi lääkettä, hoitaja huomasi itse mun ilmeestä että voisi lääkettä lisätä. :D Toimenpiteen jälkeen tippa oli vielä kädessä ja tarkkailussa sain vielä ennen kotiin lähtöä normi panadolia tipan kautta. Toinen kerta oli mulla hiukan kivuliaampi, mutta ihan siedettävää oli kyllä. Paljon iisimpää mitä etukäteen pelkäsin.
Kotona otin ehtoolla panacodin, auttoi hyvin jälkikipuiluihin ja sai hyvin nukuttua.
Mä oon Suskin kans samoilla linjoilla; hammaslääkärissä on karmeempaa!
Tsemppiä punktioon!
Ai niin, ja mulle sanoi lääkäri ettei hyperin tai kiertymän riskiä yleensä juurikaan ole kun munasolujen määrä on maltillinen. Mulla tuli siis molemmilla kerroilla 8 kpl.
 
Tähdelle huhuilen täältä taustalta.
Mulla molempien ivf-hoitojen punktioissa oli hyvät tropit. Ohjeena oli syödä hyvä aamupala ennen toimenpidettä, kuulemma vähentää lääkkeistä mahdollisesti tulevaa hönttiä oloa.
Ensin sain pillereitä esilääkkeeksi ja sitten tipan kautta lääkettä + kohdunkaulapuudutteen. Toisella kerralla tipan kautta lisättiin toinen satsi lääkettä, hoitaja huomasi itse mun ilmeestä että voisi lääkettä lisätä. :D Toimenpiteen jälkeen tippa oli vielä kädessä ja tarkkailussa sain vielä ennen kotiin lähtöä normi panadolia tipan kautta. Toinen kerta oli mulla hiukan kivuliaampi, mutta ihan siedettävää oli kyllä. Paljon iisimpää mitä etukäteen pelkäsin.
Kotona otin ehtoolla panacodin, auttoi hyvin jälkikipuiluihin ja sai hyvin nukuttua.
Mä oon Suskin kans samoilla linjoilla; hammaslääkärissä on karmeempaa!
Tsemppiä punktioon!
Ai niin, ja mulle sanoi lääkäri ettei hyperin tai kiertymän riskiä yleensä juurikaan ole kun munasolujen määrä on maltillinen. Mulla tuli siis molemmilla kerroilla 8 kpl.

MiuMau79 :) Kiitokset, sekä valaisi paljon! Mulla ei kotona ole särkylääkkeitä, burana 400 löytyy.

En lähde sinne sitten pelkäämään, tämä on kuin pieni synnytys samalla:cheers

Mahaa "juilii"ja kutittaa koko ajan, toivottavasti munia ei tulisi kovin paljon enempää:smiley-angry017 Huomenna tuo selvinnee.
 
MiuMau79 :) Kiitokset, sekä valaisi paljon! Mulla ei kotona ole särkylääkkeitä, burana 400 löytyy.

En lähde sinne sitten pelkäämään, tämä on kuin pieni synnytys samalla:cheers

Mahaa "juilii"ja kutittaa koko ajan, toivottavasti munia ei tulisi kovin paljon enempää:smiley-angry017 Huomenna tuo selvinnee.
Burana on särkylääke.
Parempi kuitenkin jos vastaisuuden varalle hankit panadolit kaappiin. Kun tässä piakkoin plussaat, niin se on vähemmän huono. Samoin yritysaikana jos on ihan pakko käyttää.
 
Mahtavia vinkkejä:grin, mä näen sieluni silmin sen puutarhan jossa hiryettyjä styroksisydämiä roikkuu kirkuvankeltaisten crime-scene-nauhojen ympäröimän puutarhan keskellä, siellä tällä verimössöä, virtsaisia rättejä pitkin perennapenkkejä, paskavilloja marjapuskien oksilla ja väärinpäinkäänbettyjä kahvipaketteja blingiä tuomassa. :woot:
Toisaalta kovin tutunkuuloista, ehkä ne peurat ei siksi tule meillä pihaan, reunoilla vierailevat kyllä.
 
Pian alkaa peuratorjunta, söpöt p*skiaiset käyskentelee näköjään täällä puolitaajamankin pihoilla herkkuja etsimässä. Voisin kuvitella että salaatit ja kesäkurpitsat lähtisi ekana. :shifty:
Kurpitsanlehdet(siis myös kesäkurpitsan) ei oikeen maistu eläimille. Meillä vuohiaitauksests pääsee kurkottamalla lehtiin kiinni, mutta eivät syö niitä kun vasta syksyllä huvikseen.
 
Mahtavia vinkkejä:grin, mä näen sieluni silmin sen puutarhan jossa hiryettyjä styroksisydämiä roikkuu kirkuvankeltaisten crime-scene-nauhojen ympäröimän puutarhan keskellä, siellä tällä verimössöä, virtsaisia rättejä pitkin perennapenkkejä, paskavilloja marjapuskien oksilla ja väärinpäinkäänbettyjä kahvipaketteja blingiä tuomassa. :woot:
Toisaalta kovin tutunkuuloista, ehkä ne peurat ei siksi tule meillä pihaan, reunoilla vierailevat kyllä.

Kiitos tästä mielikuvasta. Toit realismin tuulahduksen mun kesäparatiisiini. Nättiä on!

Olen melko varma, että kaikesta koristelusta ja hajustamisesta huolimatta joku soma otus bambeineen tulee jokatapauksessa ja syö kaiken.
Ja sitten kun kasvut lähtee uudelleen käyntiin niin ne tulee uudelleen syömään kaiken.
 
Takaisin
Top