----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei takaa. Mutta itse olisin varmistanut kaikin keinoin, että pääsen yrittämään. Ja alkiodiagnostiikka takaa ettei turhia yrityksiä tule ollenkaan.
Mä en itse inssejä olisi edes kokeillut jos olisi ylipäätään varaa hoitoihin, mutta nämä on sitten jo mielipide ja halu kysymyksiä.

Niin, kyllä minullakin tärppäsi insseistä silloin 2015 ja terve lapsi tuli, ja sitten 2017 ei enää onnistunutkaan. Kahdessa vuodessa voi hedelmällisyys muuttua paljonkin.

Itse epäilen, että nyt jo omalla kohdallani hedelmällisyys on se joka vaikuttaa.
Juuri se että ekat kaksi tuli noin vain ja nyt ei niin uskon että iällä on nyt jo merkitystä.
Tietysti mun kohdalla varmasti sairaudet tekee lisänsä.
Olin paljon paremmassa kunnossa kun kaksi ensimmäistä sai alkunsa.
Kaikki vaikuttaa. Myös mies vanhenee. Ja hänkin oli täysin terve kun ekat kaksi tuli. Nyt on enemmän remppaa.

Mulla meni vuosi 26-27 -vuotiaanakin tulla raskaaksi. Omalla kohdalla olen aina epäillyt olevani "epähedelmällinen", kuukautiset oli alusta asti epäsäännölliset ja kierrot pitkiä, ts. tuskin ovuloin läheskään aina. Siihen yhdistettynä tämä ikä, niin..

Minä en kyllä enää uskaltaisi yrittää ollenkaan ilman alkiodiagnostiikkaa, koska en halua kokea keskenmenoja tai raskauden keskeytystä kuolettavan kehitysvamman takia.

Minä en kyllä enää uskaltaisi yrittää ollenkaan ilman alkiodiagnostiikkaa, koska en halua kokea keskenmenoja tai raskauden keskeytystä kuolettavan kehitysvamman takia.
Ymmärtää oikein hyvin tämänkin kannan.
Riippuu niin omasta historiasta Nämäkin. Kun taas on es pärjännyt aiemmin ilman hoitoja, on se luotto siihen "luonnonvalintaan", tai kohtaloon ehkä helpommin tässäkin.
Minä en osaa pelätä riskejä sairaasta lapsesta tai keskenmenosta siinä kohtaa. Ne onkin vielä kokematta. Minä pelkään terveen lapsen menetystä uudelleen.
Näinhän se menee. Sitä pelkää mikä on jo kohdalle tullut. Onneksi ei tarvitse joka murhetta kantaakseen ottaa ennen aikojaan.

ystäväni kertoi juuri kuinka serkkunsa oli saanut terveen tytön nyt 50 vuotiaana! Ja ihan omilla soluilla. Siinä samassa vähän mietti josko kuitenkin lopetti itse liian aikaisin..

Lambi :) Hieno uutinen!
Oliko hän saanut jotain hoitoja, vai luomuna omilla soluilla?

Kyllä voi onnistua siellä 50-vuotiaana, vaikka hurjan harvinaistahan tuo on :)

Mulla meni vuosi 26-27 -vuotiaanakin tulla raskaaksi. Omalla kohdalla olen aina epäillyt olevani "epähedelmällinen", kuukautiset oli alusta asti epäsäännölliset ja kierrot pitkiä, ts. tuskin ovuloin läheskään aina. Siihen yhdistettynä tämä ikä, niin..
Minulla on ollut aina epäsäännöllinen kierto, yleensä pitkä. Ovuloinnista en osaa sanoa kun en ole sitä koskaan seurannut eikä ole ollut tuntemuksia. Esikoinen ei nuorena tärpännyt heti, mutta keskimmäinen kyllä varsin nopeasti. Tämän iltatähden yritys oli pitkä.
Siis pelkkä epäsäännöllinen kierto ei tarkoita että olisi vähemmän hedelmällinen.

Tähdelle voisin vielä kommentoida että tässä iässä kaksi vuotta on todella pitkä aika. Eikö teillä tämän toisen yrityksen aikana ole otettu mitään testejä ? Eihän ne nyt jo kolme vuotta vanhat testit kerro mitään tämänhetkisestä tilanteesta. Minullakin on kotona 2-vuotias, mutta en todellakaan usko, että enää onnistuisi terveen lapsen saaminen, koska minäkin olen jo kaksi vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla. Tosin olin jo silloin vanha.

Tähdelle voisin vielä kommentoida että tässä iässä kaksi vuotta on todella pitkä aika. Eikö teillä tämän toisen yrityksen aikana ole otettu mitään testejä ? Eihän ne nyt jo kolme vuotta vanhat testit kerro mitään tämänhetkisestä tilanteesta. Minullakin on kotona 2-vuotias, mutta en todellakaan usko, että enää onnistuisi terveen lapsen saaminen, koska minäkin olen jo kaksi vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla. Tosin olin jo silloin vanha.

Yölento :) Eivät katsoneet tarpeelliseksi uusia mitään kokeita.

Näyttivät tilastoa ja sen mukaista käyrää, siitä, että kuinka paljon käyrä on laskenut siltä ajoilta, kun viimeksi oli raskaana.

Tässä iässä 45-46v käyrä on surullisen näköinen, laskenut lehmänhäntä :sad001 Meikein täysin maantasalla, sillä onnistuminen on enää ALLE 1%. Viime raskauden aikana liikuttiin vielä jopa 10% käyrässä. On siis tapahtunut lyhyessä ajassa merkittävä "romahdus".

Luku ei nyt sitten enää tästä juuri laskekaan ennen 50v. ikää, sitten se on täysin 0%.

Mutta IVF:ää vielä voidaan kokeilla, koska viime raskaudesta on niin lyhyt aika. En tiedä lähtisivätkö siihen, mikäli viime raskaudesta olisi esim. 5-10vuotta aikaa....

Olen tietoinen, että meidän mahdollisuudet ovat todella vähäiset IVF-hoidolla, mutta haluan sen kokeilla, koska muutoin jäisi harmittamaan, ettei ole tehnyt kaikkeansa asian eteen.

Ei takaa. Mutta itse olisin varmistanut kaikin keinoin, että pääsen yrittämään. Ja alkiodiagnostiikka takaa ettei turhia yrityksiä tule ollenkaan.
Mä en itse inssejä olisi edes kokeillut jos olisi ylipäätään varaa hoitoihin, mutta nämä on sitten jo mielipide ja halu kysymyksiä.

Wheelchair Mama :) Ollaankin varmistettu, että seuraava on IVF, vaikka ikä olisi jo täyttynyt. Se luvattiin.

Alkiodiagnostiikka myös sovittu.

Nyt kun kierto vain starttaisi tästä,niin pääsisi piikittämään. Silloinhan hoito on jo alkanut.

Mutta aina voi sattua jotain, eikä asiat menekkään suunnitellusti, mutta jos menee suunnitellusti, niin IVF-hoito on varmistettu.

Plussaa ja ennen kaikkea uskoa onnistumiseen siinä välissä!!!:cheers:cheers:cheers:cheers

Yölento :) Eivät katsoneet tarpeelliseksi uusia mitään kokeita.

Näyttivät tilastoa ja sen mukaista käyrää, siitä, että kuinka paljon käyrä on laskenut siltä ajoilta, kun viimeksi oli raskaana.

Tässä iässä 45-46v käyrä on surullisen näköinen, laskenut lehmänhäntä :sad001 Meikein täysin maantasalla, sillä onnistuminen on enää ALLE 1%. Viime raskauden aikana liikuttiin vielä jopa 10% käyrässä. On siis tapahtunut lyhyessä ajassa merkittävä "romahdus".

Luku ei nyt sitten enää tästä juuri laskekaan ennen 50v. ikää, sitten se on täysin 0%.

Mutta IVF:ää vielä voidaan kokeilla, koska viime raskaudesta on niin lyhyt aika. En tiedä lähtisivätkö siihen, mikäli viime raskaudesta olisi esim. 5-10vuotta aikaa....

Olen tietoinen, että meidän mahdollisuudet ovat todella vähäiset IVF-hoidolla, mutta haluan sen kokeilla, koska muutoin jäisi harmittamaan, ettei ole tehnyt kaikkeansa asian eteen.
Hoidoissahan käydään kaiketi juuri siksi, että ilman hoitoja prosentit ovat vielä pienempiä. Ja kun hoidossa käydään ja siitä maksetaan, niin eikö olisi kaikkien etu, että se tehdään tehokkaasti. Siksi tässä muiden kanssa vähän hämmästelen että ovulaatiosta ei ole täsmällistä varmuutta eikä kierron venymisen syistä olla kiinnostuneita.

Vieläkin minua stressaa tuo sinun luottavaisuutesi että kp1 päräytät apteekkiin ja luotat piikin odottavan siellä. Ei niitä aina ole. Meillä kävi pojan ihan tavallisen astmamaskin kanssa niin, että kahdessa apteekissa käytiin ja molempiin se olisi tarvinnut tilata ja toimitusaika olisi ollut vähintään kolme päivää. Onneksi löytyi korvaava tuote.

Lääkäri kyllä sanoi, että sieltä ensimmäisestä apteekista löytyy maskia hyllystä.

Juuri tämä muakin ihmetyttää, että piikki haetaan vasta kun kierto alkaa. Jos olisit raskaana niin kyllä se olisi jo näkynyt testeissä selvästi. Se ettei tässä vaiheessa näkyisi on niin harvinaista että siihen en itse kyllä uskoisi.
Jos kerta hoito aloitetaan niin kyllä itsellä piikit olisi jo valmiina.

Minäkin luulin ensimmäisen IVF:n alussa, että toki niitä piikkejä nyt Helsingistä löytyy helposti, kun on niin iso kaupunki, mutta eipäs ollutkaan niin helppoa, tilata piti. Ja vaikka apteekista sanottiin, että tilaus ehtii, niin ei sitten ehtinytkään ja piti tehdä uusi epätoivoinen soittokierros josko jossain muualla olisi hyllyssä ja lähteä sitten ajamaan sinne.

Joissain lääkkeissä oli vielä sellainenkin tilanne, että ne ovat kaikkialta (mukaan lukien maahantuoja) loppu, ja sitten apteekkarin piti soittaa lääkärille, että lääkäri kirjoittaisi reseptin toiseen lääkkeeseen. Siksi siellä apteekissa kannattaa käydä ajoissa ja virka-aikaan, koska ainakaan meidän klinikalla ei ole minkäänlaista puhelinpalvelua ilta-aikaan.

Takaisin