----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääh, en mä sitte malttanut olla testaamatta. Missä on mun kuuluisa
kärsivällisyys :wacky: Mut negaa se edelleen tolla herkällä Clear bluella
näyttää. Aattelis, et nyt jo edes haamua näkyis, kun voi kerran
testata 6 vrk ennen menkkojen alkamista aikaisintaan. No, täytynee
katsella taas lähempänä h -hetkeä.

Noi raskauslaskurit on vähän hankalia, kun kierron pituus ei kuitenkaan aina ole sama luku, joten pitäis yrittää veikata noin suunnilleen. Mulla vaihtelee 28-31 ja yleensä laitan laskuriin 30, koska se tuntuu useimmiten olevan oikea.
Monet laskurit antavat laskea ovulaatiopäivän mukaan, joten käytän aina sitä vaihtoehtoa.

Jos laskuriin laittaa kierron pituuden, antaa se aina ovulaatiopäiväksi pituus-14, eli 30 päivän kierrolla ovulaatiopäiväksi se arpoo kp16. Jos itse tietää, että oma luteaalivaihe on enemmän tai vähemmän kuin tasan 14, menee laskurin päätelmä pieleen, ja silloin kannattaa itse laittaa laskuriin vain ovulaatiopäivä eikä kierron pituutta ollenkaan.

Minäkin tajusin sen vasta hoidoissa, eli kun kierto kesti sen 35 päivää kuten yleensäkin, ja ovulaatio oli ultralla varmistettu olleen kp14, niin luteaalivaihe oli yllätys yllätys 21 päivää pitkä. Raskauslaskurin arvonta meni viikolla pieleen, jos siihen laittoi kierron pituudeksi 35 päivää.

Mä oon vissiin päässy liian helpolla, kun ei ole tarvinnut
ovista tikutella. Esikoinen tärppäs 6 kk jälkeen, keskimmäinen
ja kuopus ekasta yrityksestä. Nyt voi ehkä kestää tovin.

Monet laskurit antavat laskea ovulaatiopäivän mukaan, joten käytän aina sitä vaihtoehtoa.

Jos laskuriin laittaa kierron pituuden, antaa se aina ovulaatiopäiväksi pituus-14, eli 30 päivän kierrolla ovulaatiopäiväksi se arpoo kp16. Jos itse tietää, että oma luteaalivaihe on enemmän tai vähemmän kuin tasan 14, menee laskurin päätelmä pieleen, ja silloin kannattaa itse laittaa laskuriin vain ovulaatiopäivä eikä kierron pituutta ollenkaan.

Suski75 :) Mä laskin inssin mukaisesti, eli hedelmöityspäivästä.... pitäis olla aika tarkka :)

Voi olla joo, Tähti :confused1 Aattelin vaan, että noi 6 vrk ennen
testit olis hyviä. Mutta jospa sitten hätäilen.
Mulla siis hiukan huono olo ja väsyttää :confused:

:hello
Outo olo jatkuu....krapula aamusta iltaan:sick009 Selvisimpä silti työpäivän yli..huhh.

Ruoka etoo, kuitenkin on suorastaan kova nälkä:wideyed:

Ja myös paleltaa....ihan jäässä, palelu on aivan järkky, vaikka on toppatakki päällä sisällä. Viimeyönä säädin patterit täysille, kun oli aivan jäässä, eikä sekään riittänyt:laughing002

Myös ikenet turvoksissa ja kova närästys, joka alkoi eilen.

Alavatsaa puristelee edelleen ja muniksia johmii....kerrassaan sairas olo:smiley-ashamed004

Ekassa raskaudesta ei ollut mitään oireita, paitsi alavatsan puristelu. Noh....voihan tämä tokk olla myös joku flunssa:chicken:

Dpo 6/7

Tähti, mulla oli eilen ja toissapäivänä hurjat närästyskohtaukset, jotka
meni yhtä äkkiä ohi kuin oli alkanutkin. Myös välillä hirveää palelua,
vaikkei kellään muulla ollut kylmä ja sitten taas kuuma, kun olin
topannut itseni. Myös päänsärkyä oli monena päivänä viime viikolla.
Toiveikkaita oireita :rolleyes:

Tähti, mulla oli eilen ja toissapäivänä hurjat närästyskohtaukset, jotka
meni yhtä äkkiä ohi kuin oli alkanutkin. Myös välillä hirveää palelua,
vaikkei kellään muulla ollut kylmä ja sitten taas kuuma, kun olin
topannut itseni. Myös päänsärkyä oli monena päivänä viime viikolla.
Toiveikkaita oireita :rolleyes:

Helena80 :) Kuullostaa tutulta...

Päänsärkyä täällä myös ja olen ottanut Asperinin palasen siihen, koska en uskalla koskea nyt Buranaan.

Oireet on ihan samalaisia meillä:joyful: :cheers

Helena80 :) Onko sulla alavatsa kramppeja ja johmintaa?

Muistan ekasta raskaudesta, että sitä oli ja se meni ohi alun kiinnittymisvaiheen jälkeen...

Mulla särki alavatsaa tänään hetken ajan niin lujaa, etten meinanut pystyä työtuolilla istumaan. Olikin pakko seisoskella.

Last edited by a moderator:
Helena80 :) Mulla on myös mieli ihmeen herkässä ja liikutun kaikesta liikaa, sekä toki ahdistunkin, kun töissä on mitä on....:devil10

Eilen katseltiin leffaa illalla miehen kanssa, enkä pystynyt sitä katsomaan, koska se ahdisti liikaa...mles vaan sanoi, olet raskaana ja siitä se johtuu. Leffa oli kiinnostava kuitenkin, joten katsottiin se loppuun, vaikka välillä pakenin paikalta:laughing002

Työpaikalla liikkeellä sekä vatsatautia että flunssaa :hungover: Yökötti jo heti aamusta! Sinnittelin välillä palellen käheän kurkun kanssa ja välillä vessassa ravaten..

Kuopuksella oli viikonloppuna vatsa sekaisin, mutta tilanne hellitti sopivasti maanantaiksi.

Kp - 12. Ovisoireet lupaavat, mutta toivottavasti ei plussaa vielä tänään - samaan aikaan vatsavaivojen kanssa :wtf:

Muokattu viimeksi:
Onpas siellä nyt melko kipeitä emäntiä:grin!
Toivotaan että ei ole flunssa-yrjötautia vaan pieni elämänalku mammoja moukaroimassa.

Mun oli pakko ottaa tässä kierrossa panadolia parina iltana kun kurkku oli liekeissä. Hyi kun olikin melkonen tautirupeama! Tsemppiä kaikille siihen törmääville!

Tähti, mulla oli monta päivää paineen tunnetta alavatsassa viime viikolla
ja nipistelyä molemmin puolin alavatsaa. Menkkamaisia kipuja oli myös.
Nyt niistä mitään ei enää ole, vaan huono olo ja päänsärky. Ehkä mä
taas vaan kuvittelen.

Työpaikalla liikkeellä sekä vatsatautia että flunssaa :hungover: Yökötti jo heti aamusta! Sinnittelin välillä palellen käheän kurkun kanssa ja välillä vessassa ravaten..

Kuopuksella oli viikonloppuna vatsa sekaisin, mutta tilanne hellitti sopivasti maanantaiksi.

Kp - 12. Ovisoireet lupaavat, mutta toivottavasti ei plussaa vielä tänään - samaan aikaan vatsavaivojen kanssa :wtf:

Pernilla :) Voi olla sitäkin. Mulla kurkku ihan tavallinen, eikä tämä tunnu flunssalta.

Toivottavasti paranet pian ja saat hyödynnettyä oviksen:cheers

Mä meen nyt kuumaan saunaan istuun viltti päällä, kun palelu on niin voimakasta. Säädin kaikki patterit koko talossa täysille yötä varten.

Mua ei yökötä, vaan närästää ja ruokaa saan alas aika vähän. Huomenna joudun oleen töissä iltaan saakka, kun omistaja tulee (lentokoneella) selvittämään työtilanteita ja haluaa keskustella kaikkien kanssa kaksin. Saa nähdä onko mun vuoro joskus illalla.

Psykologi kaikilla ensiviikolla, enkä ole ekana...mutta aika pahalta tuo tilanne töissä vaikuttaa, sillä irtisanoutuneita ei saa korvattua millään ja tietotaidon katoamisen palauttaminen saattaa kestää vuosia....

Jospa äitiysloma koittaa pian ja vaihdan sen jälkeen muualle... :smiley-angelic003

Takaisin