----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on aina tärpännyt silloin, kun olen ajatellut, että tämän jälkeen tulee tauko/loppu.

Suski75 :) Kiitos tsempistä!!:p

Jospa nyt ois näin...:cheers

Ainakaan klinikan aikataulu ei pidä kutinsa, jokin ei täsmää.

Uutta testiä aamulla....

Dpo ? 7/8 (tai 15)

Last edited by a moderator:
Mä oon ihan pihalla kun buuttasin puhelimen ja olin ilman koko vkl..

Motto siiis mikä tilanne? Yksi noukittu?

Tähti oletko testaamassa? Mitä on toi joku ksk?

Täällä menkat lopuillaan ja primoilla siis siirretty nyt reipas viikko. Teen toisen siirron maaliskuussa.

Mulla olis noita hynynaamatestejä mutta ei käyttöohjeita. Pitäis kaivaa netistä. Muttakun tilinpäätös aluillaan en jaksa keskittyä. Ehkä se toukka tulee ilman testejäkin :p

Mitäs tähden testi kertoo :nailbiting:?
Tsemppiä sinne! Ja kaikille muillekin :3some

Pudas nega.... :sad001

Mutta jos on vasta dpo 8/9, niin eipä tuo näy vielä r-testissä...

Menkkoja ei ainakaan:smiley-angelic006

Dpo 8/9 (tai 16)

Tsemppiä kaikille ja plussaa!!:smiley-bounce016

Mä oon ihan pihalla kun buuttasin puhelimen ja olin ilman koko vkl..

Motto siiis mikä tilanne? Yksi noukittu?

Viimeviikkoisen keräilyn+kuukahtaneen alkion jälkeen et missannut mitään suuria käänteitä. :) Ei mitään noukittua tällä viikolla, ovitrellella irrotettiin yksittäinen, irtiottoa yrittävä isohko folli etuajassa, jotta kolmella pienemmällä tasakokoisella follilla olisi mahdollisuus kypsyä keräyskokoon asti. Pistokset alkaa ke.

Tähti mikä tuo vaihtelu dpo? En taas pysy kärryillä...

Peppipupu :)

Oletan, että inseminaatio tehtiin "väärään" aikaan....folleja oli 3kpl ja kaikki 10mm kokoisia....

Suski75 kertoi, että follit kasvavat 2mm päivässä....Siitä laskien, ovulaatio on tapahtunut 5pv myöhemmin!

Eli tuosta tuo heitto!:depressed: :joyful:

Peppipupu :)

Oletan, että inseminaatio tehtiin "väärään" aikaan....folleja oli 3kpl ja kaikki 10mm kokoisia....

Suski75 kertoi, että follit kasvavat 2mm päivässä....Siitä laskien, ovulaatio on tapahtunut 5pv myöhemmin!

Eli tuosta tuo heitto!:depressed: :joyful:

Teillä on kyllä jännät paikat! :)

Oliko sun kohdun limakalvo kuitenkin sopivan paksuinen inssin ultrassa? Se ja follit kasvavat ymmärtääkseni normaalisti käsi kädessä; ovulaation aikoihin sen tulisi olla väh. 7 mm paksu (muttei liian paksu) ja rakenteeltaan kolmikerroksinen. Mikäli heittoa ovulaatioon olisi noin paljon, limakalvo olisi voinut näyttää poikkeuksellisen ohuelta jo ultrassakin? Ainakin meillä on lääkäri aina inssissä ta IVFssä kommentoinut follien lisäksi kohdun limiksen tilaa.

Teillä on kyllä jännät paikat! :)

Oliko sun kohdun limakalvo kuitenkin sopivan paksuinen inssin ultrassa? Se ja follit kasvavat ymmärtääkseni normaalisti käsi kädessä; ovulaation aikoihin sen tulisi olla väh. 7 mm paksu (muttei liian paksu) ja rakenteeltaan kolmikerroksinen. Mikäli heittoa ovulaatioon olisi noin paljon, limakalvo olisi voinut näyttää poikkeuksellisen ohuelta jo ultrassakin? Ainakin meillä on lääkäri aina inssissä ta IVFssä kommentoinut follien lisäksi kohdun limiksen tilaa.

Motto78 :) Limakalvot täydelliset ja ovulaatio oletettiin tapahtuneen yöllä ennen inssiä, koska ovulaatio testi pamahti plussaksi....oli sunnuntai ja klinikka on silloin kiinni...

Kuitenkin toisessa munasarjassa näkyi ultrassa 3kpl 10mm folleja... en millään muista, että aiemmissa insseissä olisi näkynyt enää folleja, mikäli ovulaatio ehti jo tapahtua...eikös muut follit surkastu ovulaation seurauksena?:rolleyes:

Ainakin siittiöt kai elää sen 5vrk, että on voineet ehtiä myöhempäänkin ovulastioon...

Optimistisin mielin:joyful:

Kuitenkin toisessa munasarjassa näkyi ultrassa 3kpl 10mm folleja... en millään muista, että aiemmissa insseissä olisi näkynyt enää folleja, mikäli ovulaatio ehti jo tapahtua...eikös muut follit surkastu ovulaation seurauksena?:rolleyes:

Johtofolleja on todella harvoin enemmän kuin yksi kerrallaan (eli kasvaa yli 20mm kypsäksi tyypiksi), mutta muita folleja voi olla jopa yli 10mm kokoisina samaan aikaan. Ne alkaa surkastua pikku hiljaa oviksen jälkeen, mutta ovat siis kasvaneet aluksi koko ajan johtofollin rinnalla, kunnes se on ottanut spurtin ja muut jääneet jälkeen. Mulla on ollut kaksi kertaa 9mm folli johtofollin rinnalla ovulaation aikoihin.

Se, että sulla on ilman lääkkeitä noin isoja muitakin folleja kasvamassa, kertoo ainakin hyvää sun munasolutuotannon määrästä; IVF:llä voisi tulla tosi hyvän kokoinen sato! :)

Se, että sulla on ilman lääkkeitä noin isoja muitakin folleja kasvamassa, kertoo ainakin hyvää sun munasolutuotannon määrästä; IVF:llä voisi tulla tosi hyvän kokoinen sato! :)

Motto78 :) Tätä se lääkärikin sanoi, että IVF:llä onnistumis-% on jotain X luokkaa, koska näitä pieniä 10mm oli siellä oikeassa munasarjassa ihan luomuna (ilman lääkitystä).

Ovulaatio oletettiin tapahtuneen vasemmasta munasarjasta, koska ovulaatiotesti näytti vahvaa plussaa sunnuntaina. Maanantaina Klinikalla munasolua ei enää näkynyt ja kätilö sanoi sen irroneen nopeasti yön aikana.

Nyt vaan mietin, että miksei menkat ole alkaneet ja voiko niillä pienillä folleilla olla joku mahis tässä kierrossa...:eek:

Tiedän, että surkastuvat johtofollin irrottua...mutta entä kuinka pian surkastuvat? Olen ollut inssissä ennenkin pari kertaa siten, että ovis on ollut sunnuntaina ja klinikalle ollaan päästy maanantaina. Silloin ei ole enää muita pieniä ollut näkyvissä....

Mutta jos ovulaatio on ollut vielä tapahtumatta, niin kaikki ovat olleet näkyvissä, itse johtofolli, sekä useat pienet (yleensä 2-3)....

Nyt nämä pienet näkyi siis ovulaatiosta seuraavanakin päivänä siellä:eek: Ajattelin vaan, että olisiko joku niistä voinut myös irrota ja hedelmöittyä, sillä menkat eivät ole alkaneet.... :eek:

Nyt lisää raskaustestejä ostamaan:joyful:

Hoidoissa sanottiin, että kypsiä tulee 16-17 mm ylöspäin, eli 10 mm follikkeleista tuskin tulee kypsiä munasoluja.

Nyt nämä pienet näkyi siis ovulaatiosta seuraavanakin päivänä siellä:eek: Ajattelin vaan, että olisiko joku niistä voinut myös irrota ja hedelmöittyä, sillä menkat eivät ole alkaneet.... :eek:

Mikäänhän ei ole niin ihmeellistä kuin ihmisen lisääntymisasiat... :D Ovulaation jälkeen puhjennut follikkeli pitäisi kyllä näkyä ultrassa anyway, mikäli ei ollut piilossa jossain munasarjan takana. Mikäli kierto olisi tuolloin ollut follien kasvatteluvaiheessa, johtofolli alkaisi muodostua juuri noihin aikoihin kun muut solut on 10mm tai alle.

Mulla on myös ollut kierto, joissa oon luullut ovuloineeni (testi ollut tasavahva), mutta ovulaatiota ei ole tapahtunut ollenkaan. Kierto oli pidempi, ja alkoi tiputtelulla. Onneksi olin ovulaation aikoihin työmatkoilla, muuten olisin intoillut ja jännittänyt mahdollista alkavaa raskautta ja kiinnittymisvuotoa... Ei tosin hajuakaan, miltä munasarjoissa on näyttänyt tuolloin.

Edelleen haluaisin sen kotiultran, poistaisi paljon epävarmuutta. :p

Hoidoissa sanottiin, että kypsiä tulee 16-17 mm ylöspäin, eli 10 mm follikkeleista tuskin tulee kypsiä munasoluja.

Suski75 :) Mulla kypsä on ollut yleensä kooltaan noin 20mm... jos se on kasvanut ylikypsäksi yli 26mm, niin oletus on ollut, että laatu ei ole hyvä. Näin on käynyt yhden kerran. Inssi toki tehtiin silloinkin, koska sanoivat, että eivät pysty ultralla varmistamaan munasolun laatua.

Käsitin, että noin 20mm on kypsä ja ihan parhaan kokoinen :)

Nythän mulla ovulaatio ehti jo tapahtua, joten irronneen follin kokoa ei pystytty enää näkemään.

Ovulaation jälkeen puhjennut follikkeli pitäisi kyllä näkyä ultrassa anyway, mikäli ei ollut piilossa jossain munasarjan takana. Mikäli kierto olisi tuolloin ollut follien kasvatteluvaiheessa, johtofolli alkaisi muodostua juuri noihin aikoihin kun muut solut on 10mm tai alle.

Mulla on myös ollut kierto, joissa oon luullut ovuloineeni (testi ollut tasavahva), mutta ovulaatiota ei ole tapahtunut ollenkaan. Kierto oli pidempi, ja alkoi tiputtelulla. Onneksi olin ovulaation aikoihin työmatkoilla, muuten olisin intoillut ja jännittänyt mahdollista alkavaa raskautta ja kiinnittymisvuotoa... Ei tosin hajuakaan, miltä munasarjoissa on näyttänyt tuolloin.

Edelleen haluaisin sen kotiultran, poistaisi paljon epävarmuutta. :p

Motto78 :) Käsitit oikein! Sitä ajan takaa, että pitäis näkyä valuvaa nestettä... aina on näkynyt se puhjennut follikkeli vielä ma, jos ovulaatio on ollut sunnuntaina....eli sitä vuotavaa nestettä munasarjassa...

Nyt kätilö ei sanonut mitään, joten siksi epäilen, että tapahtuiko mun ovulaatio todellisuudessa silloin su yönä ollenkaan!:scratch

Kysymys: voiko ovulaatiotesti pamahtuu vahvaksi plussaksi kolmesta yhtäsuuresta (10mm) follista?:eek:

Jos näin kävi, niin jokin niistä folleista kasvoi ja irtosi noin 5pv:n kuluttua inssistä ja munasolu on hedelmöittynyt myöhemmin, joten menkat eivät voikaan alkaa vielä moneen päivään/ tai näkyä sitä kahta viivaa tuossa raskaustestissä....
Huomenna ois ehkä dpo9...
:p

Joku varmasti tietää näistä enemmän:smiley-angelic003

Kysymys: voiko ovulaatiotesti pamahtuu punaiseksi plussaksi kolmesta yhtäsuuresta 10mm follista?:eek:

Nyt oli taas pakko kaivaa esiin vanhoja linkkejä... LH-piikki voi tulla aikaisemmin, mutta tässä ei avata syitä. Uskoisin että voi olla täysin normaali random happening, niin kuin esim. ovuloimaton kierto joskus silloin tällöin. Jännittää miten teille käy!

Does having an LH surge mean that I will definitely ovulate that month?

Not necessarily. In a normal cycle, ovulation usually follows the LH surge. But sometimes you can have an LH surge early in your cycle, before the follicle is ready. If this happens, you’ll have another LH surge later on in your cycle, and ovulate after that one.

Another reason why ovulation may not follow the LH surge are certain conditions that cause elevated LH levels such as PCOS.

And finally, a third reason why the LH surge doesn’t always lead to ovulation is a phenomenon known as luteinized unruptured follicle (LUF). Between 6 – 25 percent of women with infertility have LUF[2.Qublan et al. 2006], and it’s one possible cause of unexplained infertility. It can also occasionally happen to women with otherwise normal cycles[3.Killick et al. 1987].

In LUF, even though hormone levels leading up to ovulation are normal, the follicle doesn’t rupture, so the egg is never released. In normal menstrual cycles, the ruptured follicle becomes a corpus luteum, which releases progesterone and stimulates the lining of the uterus to build up. But with LUF, even though the follicle never ruptures, it still releases progesterone. From the outside, your cycle will look completely normal: you’ll still get a regular period each month, and you’ll still get positive results with the temperature method or ovulation sticks. In fact, the only way to detect LUF is via ultrasound.

Nyt oli taas pakko kaivaa esiin vanhoja linkkejä... LH-piikki voi tulla aikaisemmin, mutta tässä ei avata syitä. Uskoisin että voi olla täysin normaali random happening, niin kuin esim. ovuloimaton kierto joskus silloin tällöin. Jännittää miten teille käy!

Does having an LH surge mean that I will definitely ovulate that month?

Not necessarily. In a normal cycle, ovulation usually follows the LH surge. But sometimes you can have an LH surge early in your cycle, before the follicle is ready. If this happens, you’ll have another LH surge later on in your cycle, and ovulate after that one.

Another reason why ovulation may not follow the LH surge are certain conditions that cause elevated LH levels such as PCOS.

And finally, a third reason why the LH surge doesn’t always lead to ovulation is a phenomenon known as luteinized unruptured follicle (LUF). Between 6 – 25 percent of women with infertility have LUF[2.Qublan et al. 2006], and it’s one possible cause of unexplained infertility. It can also occasionally happen to women with otherwise normal cycles[3.Killick et al. 1987].

In LUF, even though hormone levels leading up to ovulation are normal, the follicle doesn’t rupture, so the egg is never released. In normal menstrual cycles, the ruptured follicle becomes a corpus luteum, which releases progesterone and stimulates the lining of the uterus to build up. But with LUF, even though the follicle never ruptures, it still releases progesterone. From the outside, your cycle will look completely normal: you’ll still get a regular period each month, and you’ll still get positive results with the temperature method or ovulation sticks. In fact, the only way to detect LUF is via ultrasound.

Motto78, oot aivan ihana:Heartpink... jos tästä oikein käsitän, niin nuo 3kpl 10mm follia voivat aiheuttaa ovisplussan!:eek: :joyful:
PCOS mulla ei ole.

Enpä siis odottele menkkoja aikoihin.....

Ja nyt odottelen ihan sitä myöhäistä plussa raskaustestiä:p

Suurkiitos valaisevasta tiedosta ja vaivannäöstä!!:gen053:gen053:gen053:gen053

Hippunen77 :) Oletko yhä testaamassa, ei ole kuulunut sieltä mitään?:rolleyes:

Tdemppiä ja uskoa, sekä valoa ja toivoa!!:cheers

Takaisin