Aiotteko milloin lääkäriin?Yölento :) Kuume oli eilen laskenut mutta taas yli 39c....
Tätä kestänyt jo tasan viikon
Nokkosrokkoa ilmestyi.
Oireita ei siis ole ollut, vain kuumetta ja pitkään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aiotteko milloin lääkäriin?Yölento :) Kuume oli eilen laskenut mutta taas yli 39c....
Nokkosrokkoa ilmestyi.
Nukkuuko siis hyvin yöt? Korvia kävisin katsomassa jos ei. Hänkö siis kuitenkin syö ja juo?Yölento :) Kuume oli eilen laskenut mutta taas yli 39c....
Nokkosrokkoa ilmestyi.
Aiotteko milloin lääkäriin?
Miksi jouduit töistä pois lähtemään?Menossa ihan jo...kuume vaan nousee...kohta 40c
Menkat ei sis alkaneetkaan, vaikka hitunen aamulla verta tulikin. Luultavasti tressitaso estää menkat, kun töistäkin piti lähteä kesken päivän ja sää on aivan hirvittävä - paha ajokeli
Testit jäi tekemättä
Dpo 17
Sanotaan niin että puolet traumasta tulee itse tapahtumista ja puolet vanhoista käsittelemättömistä traumoista. Viimeinen vaan oli se ns viimeinen niitti. Asiat menivät pieleen synnytyksessä sekä sain erittäin v-mäistä kohtelua yhdeltä kätilöltä. Tarina on aika pitkä kaikkine syineen. Lyhyesti selitettynä synnytystapa-arviossa harjoittelijagyne oli sitä mieltä että mulla ei välttämättä alatiesynnytys onnistu jos lapsi on vähääkään iso jonkin rakennejutun takia. Ylilääkäri torppasi sen ja väitti päinvastaista. Lopulta päädyttiin käynnistykseen korkeiden munuaisarvojen takia 40 vkolla vaikka siitäkin piti tapella. Olen moniallergikko ja kaikki allergiat käytiin asianmukaisesti aikaisemmin läpi. Käynnistyslääkkeet teki kuitenkin tepposet ja käyrissä alkoi heti olla häikkää sekä kohdunsuu vuotaa voimakkaasti. Silti annettiin toinen satsi ja kohdunsuu räjähti auki puolessa tunnissa 4->10cm. Kipulääkkeitä en saanut. Ns oma kätilö ei ollut paikalla vaan yks v-pää joka naureskeli ettei ensisynnyttäjällä voi mitään tapahtua nopeasti. Heitti myös mua siteellä päähän kun en pystynyt liikkumaan vessaan helvetinmoisen supistuksen takia. Vasta kun olin kontillani sängyssä ja huusin niin paljon kun kitarisoista lähti alkoi porukkaa lappaa huoneeseen. Ns oma kätilö tuli toisesta synnytyksestä, tilasi epiduraalin ja tarkisti tilanteen. Jouduin kuitenkin odottamaan anestesialääkäriä tunnin. Karjuin ja vedin ilokaasua sen ajan. Lapsi ei koskaan laskeutunut ja hapetus tipahti alle hälytysrajan ja sitten kärrättiinkin juosten leikkuriin. Sielläkin vielä vittuiltiin ja yökkäiltiin mulle kun yrjösin. Mies lähti lapsen kanssa pois jota ei mulle edes näytetty. Oli 8/9 pisteillä joten kaikki ok. Sitä ei vaan mulle kerrottu. Jouduin vaan kuuntelemaan kaikkea paskaa salissa kun kursittiin kasaan. Se kesti aika kauan ja vasta jälkeenpäin selvisi tilaamistani papereista että vatsaontelossa oli lapsivettä ja kohtu vähän revennyt jo virtsarakon vierestä. Sitten piti yksinään odotella heräämössä pari tuntia ja vasta monen pyynnön jälkeen hoitsu vaivautui soittamaan ja kysymään onko lapsi edes hengissä. Oli kaiken varalta happikaapissa ekat 1,5h.Wow, hurjaa!
Haluatko avata sitä traumaa vähän, vai onko jo kovin ruodittu?
Onhan se vähän hullustipäin näin yleisen käsityksen valossa(siis raskautumisasia) !