----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse, aivan kauhea kokemus! Teithän valituksia? Aivan järkyttävää, että nykyään vielä jossain on tuollaista!

Nukkuuko siis hyvin yöt? Korvia kävisin katsomassa jos ei. Hänkö siis kuitenkin syö ja juo?
Aika pitkä kuume kyllä:think005..lääkitsettekö?

Lambi :) Me käytiin tänään tavallisen lääkärin lisäksi ihan sairaalan lastenpäivystyksessä! Niin huolestunut olin.

Nyt kaikki on tutkittu ihan perusteellisesti, myös veri - ja pissakokeet...

Ei mitään ja kuume on 40c.

Meille sanottiin, että on kyseessä tarttuva virustautii influenssan tyyppinen. Lääkärin mukaan nyt niitä on muutamia erilaisia ärhäköitä liikkeellä.

Buranaa ja panadolia. Sairaslomaa...
Kuume voi kestää ihan 10 päivää..

Lapsi joo syö ja juo, sekä leikkii. Nenä ei vuoda, ei räkää, eikä yskää. Yöt pyörii, mutta nukkuu, kun saa riittävästi kuumelääkettä.

On tarttuvaa:schoked025
Mutta onneksi on selvyys.

Lambi :) Me käytiin tänään tavallisen lääkärin lisäksi ihan sairaalan lastenpäivystyksessä! Niin huolestunut olin.

Nyt kaikki on tutkittu ihan perusteellisesti, myös veri - ja pissakokeet...

Ei mitään ja kuume on 40c.

Meille sanottiin, että on kyseessä tarttuva virustautii influenssan tyyppinen. Lääkärin mukaan nyt niitä on muutamia erilaisia ärhäköitä liikkeellä.

Buranaa ja panadolia. Sairaslomaa...
Kuume voi kestää ihan 10 päivää..

Lapsi joo syö ja juo, sekä leikkii. Nenä ei vuoda, ei räkää, eikä yskää. Yöt pyörii, mutta nukkuu, kun saa riittävästi kuumelääkettä.

On tarttuvaa:schoked025
Mutta onneksi on selvyys.
Meillä varmaan podetaan jotain vastaavaa. Ei räkää tai yskää. Kuume huitelee 39 asteessa jossei anna panadolia. Ollut vasta 2 päivää. Jos jatkuu niin käytettävä myös lääkärissä viikonloppuna. Tyttö on saanut influenssarokotuksen. Valittelee jäsensärkyjä joten vaikuttaa lievältä influenssalta. Voi toki olla muutakin. Pitää odottaa nouseeko ihottumaa parin päivän sisällä jos onkin joku rokko

Eclipse, aivan kauhea kokemus! Teithän valituksia? Aivan järkyttävää, että nykyään vielä jossain on tuollaista!
En tehnyt kun kokemuksesta tiedän että se johtaa tässä sairaanhoitopiirissä vaan asioiden huonontumiseen, syyllistämiseen ja päätös on joka kerta ettei virhettä ole tapahtunut. Tää kun ei ollut eka kerta kun asiat menee persiilleen täkäläisessä sairaanhoidossa. Jos joskus muutan niin sitten haistatan pitkät. Omaa lasta suojellakseni en sitä tee nyt. Koska jos joutuu ko sairaalaan niin varmasti kohdellaa huonosti jos teen valituksen. Tosin jos on musta kiinni niin lapsi ei sinne joudu vaan vien muualle hoitoon. Mutta ainahan voi sattua jotain mihin en ehdi vaikuttamaan.

Voi kamala mitä olet joutunut kokemaan, Eclipse! Ihan sydämeen sattuu. Suututtaa moinen epäinhimillisyys! Itse olisin varmaan vähintään ottanut yhteyttä potilasasiamieheen ja iltalehteen. :angry4 Olisiko sulla mahdollisuutta käydä ihan yksityisellä terapeutilla purkamassa tota kokemusta?

Olin nuorena harjoittelussa lapsivuodeosastolla kolmen muun opiskelijan kanssa ja siellä oli tosi tulehtunut ilmapiiri. Kätilöt mm. haukkuivat äitejä kahvihuoneessa. Ihan uskomatonta - niin ihana työ muuten! Tehtiin siitä paikasta kirjallinen valitus ja saatiin aikaiseksi kunnon paskamyrsky. En vain pysty antamaan asioiden olla, jos ne ovat ihan pielessä.

Voi kamala mitä olet joutunut kokemaan, Eclipse! Ihan sydämeen sattuu. Suututtaa moinen epäinhimillisyys! Itse olisin varmaan vähintään ottanut yhteyttä potilasasiamieheen ja iltalehteen. :angry4 Olisiko sulla mahdollisuutta käydä ihan yksityisellä terapeutilla purkamassa tota kokemusta?

Olin nuorena harjoittelussa lapsivuodeosastolla kolmen muun opiskelijan kanssa ja siellä oli tosi tulehtunut ilmapiiri. Kätilöt mm. haukkuivat äitejä kahvihuoneessa. Ihan uskomatonta - niin ihana työ muuten! Tehtiin siitä paikasta kirjallinen valitus ja saatiin aikaiseksi kunnon paskamyrsky. En vain pysty antamaan asioiden olla, jos ne ovat ihan pielessä.
Mä en luota terveydenhoitohenkilöstöön niin paljon et tulis mieleenkään mennä jollekin tuntemattomalle tyypille avautumaan. Olettamus on et sieltä tulis vaan kasa paskaa niskaan.
Hyvä sivusto joka on auttanut käsittelemään asiaa on https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/verkossa/selma-oma-apuohjelma
Se käy erilaisten kriisien purkamiseen jos jollain muullakin on tarvetta. Sivustolla on muutenkin paljon tietoa ja erilaisia apuohjelmia.
Mulla meni turhan pitkään ennen kuin myönsin itselleni että kärsin traumasta. Synnytystraumaan saa erittäin huonosti suomessa tukea. Se selvisi nettiä ja ihmisten tarinoita lukiessa. Ja moni trauma vähätellään ja hoidetaan väärin synnytyksen jälkeisenä masennuksena. Ja netissä ei pahemmin kannata avautua, koska niskaan tulee välittömästi kasa itteään ja naureskelua etteikö muka yhtä synnytystä kestä kun siitä ei saa valittaa. Nämä siis muiden kokemuksia.

Meillä varmaan podetaan jotain vastaavaa. Ei räkää tai yskää. Kuume huitelee 39 asteessa jossei anna panadolia. Ollut vasta 2 päivää. Jos jatkuu niin käytettävä myös lääkärissä viikonloppuna. Tyttö on saanut influenssarokotuksen. Valittelee jäsensärkyjä joten vaikuttaa lievältä influenssalta. Voi toki olla muutakin. Pitää odottaa nouseeko ihottumaa parin päivän sisällä jos onkin joku rokko

Eclipse :) Jospa teillä onkin vaan tavallinen flunssa.

Tämä on raju tauti...olot vaihtelee...välillä kuume helpottaa ihan hetkeksi ja sitten palaa entistä kovempana.

Lisäksi paikkoja särkee...lapsi valittaa särkyä välillä jalassa, välilä kädessä ja välillä suussa. Rokko ei liity tautiin, vaan se on laukaissut oireet.

Tänään elettiin koko päivä aika tasan 40c.

Kuume lähtee kuumelääkkeillä, joten päästiin sairaalasta kotiin, sillä kaikki muut arvot ovat normaalit. Kyseessä on tarttuva virus.

Kaikki influenssa rokotteet on meilläkin otettu. Silti tuli....:smiley-angry017
Koskaan ei ole koettu vastaavaa:schoked025
Ja lapsi on perusterve.

Toivottavasti kukaan muu ei saisi tätä tautia:happy8

Last edited by a moderator:
:hello Heissan!
Nyt muistin sanoa, että on Kp 1 (kohta kp2).

Menkat myöhässä vain yhden (1) päivän....

Olisivat alkaneet luultavasti kellontarkasti, ilman tätä lapsen rajua sairastelua.

Yölento :) Ompas rankaa tekstiä, mutta realiteetti!

Syitä taustalla on muitakin, kuin oma herääminen lapsen hankintaan. Voisin veikata, että vaikka olisi se ihanne kumppani jo löytynyt, niin jompi kumpi ei ole valmis! Yleensä se on mies!

Ei meilläkään mies halunnut lapsia vielä, kun täytin 40v. koska hän sanoi, että meillä on aikaa vielä.10-vuotta hankkia niitä.

No, järki alkoi pakottaa päätä, kun kerroin naisen biologiasta vähän totuuksia ja sitten hän käsitti, että on kuvitellut "harhoja"!:wacky:

Tuo eka tuli (luojan kiitos) aika helposti 43-vuotiaana, mutta toista ei taida enää kuulua. Mies valittelee tilannetta:sad010
Toki itsekin. Vielä jos ne kaikki viimeiset kortit saatais käytettyä nyt viime minuuteilla...:smiley-ashamed004
:smiley-bounce013

Voiko tosiaan olla, että ihmiset ei ymmärrä näitä asioita? Mulla tai kenelläkään ystäväpiirissäni ei ainakaan ole kolmekymppisenä ollut mitään illuusioita siitä, miten ikä tulee vaikuttamaan raskautumiseen. En ole myöskään ollut valmis itselliseen äitiyteen ilman kumppania. Nyt kun elämässäni on ensimmäistä kertaa mies jonka kanssa yritämme lisääntyä, vaikeudet ei ole todellakaan tulleet yllätyksenä.

Motto78 :) On...ei ymmärretä. Faktaa ei tuoda esille riittävästi. Kuka nyt lehtien "lööppejä" tosissaan ottais...

Ei 30+ ikäiset ajattele lastenhankintaa...
Tai tosi harvat vain. Silloinhan ollaan töissä ja hankkimassa asuntoa, sekä kaverit vievät oman osan. Matkustetaan maalmalla. Mahdollisesti kuvioissa mies myös.

En itsekään ole koskaan törmännyt nuoreen 30+ vauvakuumeiseen naiseen ja vielä vähemmän mieheen! Suurinosa miehistä oikeasti haluaa lapsia siellä lähempänä 50v. ...jotkut ehkä lisää about 70v.

Tää on vaan niin totta!:singing::smiley-angelic006

! En usko että nää on niin selkeitä asioita tavan pulliaisille. Koska suurinosahan ei tee lapsia enää 40+ iässä. Ja ne jotka siihen ryhtyvät ja onnistuvat saavat ikäänkuin vääristeltyä sitä opetettua faktaa. Kuinka moni taas on yrittänyt ja epäonnistunut, jää kaiketi meiltä yleensä pimentoon.

Lambi :) Juu...tuota se teettää.

Jokseenkin aina pidän ääripäistä, asia, kuim asia. Tosin en tuo asiaa esille, mutta onhan tuosta varmaan yleiset mielipiteet olemassa.

Minusta on normaalia hankkia lapset 35++++50v. iässä. Sitä aiemmin se on poikkeus ja siihen on jokin selvä syy.... :)

Yölento :) Viemään lasta lääkäriin, koska kuume nousi entisen 39.2c sijaan 39.7c ja sen jälkeen 40c.

Isä oli ihan paniikissa.
Nyt sitten hiukan opettamaan miestä! Jos teillä vielä tärppää tai sinäkin sairastat lapsen kanssa samaan aikaan, niin miten ihmeessä mies pärjää? Luulisi näin kypsään ikään päästessä että jokainen osaa lapsen lääkäriin viedä.

Tähti pahoittelut!

Mulla taas oli tosi selkeenä, että lapset tehdään ennen 30v. Mut oli peloteltu, että sen jälkeen alkaa olla jo kaikki munasolut niin haperoa että menee kesken tai tulee kehityshäiriöitä vauvalle. Siksi tekasin 23 ja toisen 25 v luulin jopa, että hedelmällyys on mennyttä 32v jälkeen.

Lambi :) Juu...tuota se teettää.

Jokseenkin aina pidän ääripäistä, asia, kuim asia. Tosin en tuo asiaa esille, mutta onhan tuosta varmaan yleiset mielipiteet olemassa.

Minusta on normaalia hankkia lapset 35++++50v. iässä. Sitä aiemmin se on poikkeus ja siihen on jokin selvä syy.... :)
Taas asutaan eri planeetalla. Minulla suurin osa koulukavereiden lapsista on jo aikuisia, vain muutamalla on isoja koululaisia ja minulla tämä taapero. Eli siis lapset on hyvinkin hankittu ennen sitä 30 ikävuotta. Ja tuolla perhekerhoissa olen kyllä selvästi muita vanhempi, yksikin äiti on harrastanut lapsena oman tyttäreni kanssa samassa seurassa. Yksi äiti siellä joukossa on 35+, muut siinä kolmenkympin molemmin puolin. Hyvin ovat ottaneet tämän vanhuksen joukkoonsa ehkä erotu joukosta edes ryppyjen vuoksi, meidän suvussa rypyt tulevat tosi myöhään, harmaudesta en tiedä tuleeko ollenkaan kun äidillä ja isälläkään ei vielä näy harmaita.

Tilannetiedotus: täällä vielä kuumetta 38, vatsa vähän vikkelällä, mutta ei vaikuta vatsataudilta, kun ruoka maittaa. Nyt on vasta toinen päivä, jos on vauvarokko, niin aikaisintaan huomenna näkyy näpyt. Yöt on silti mennyt yhdellä herätyksellä omassa sängyssä.

Paranemista kaikille! Aikamoisia viruksia taas liikkeellä, huh. Toivottavasti pysyvät poissa täältä syrjäkylältä - syksyllä kun palataan kaupunkiin ja poika aloittaa päivähoidossa, niin saadaan varmasti koko arsenaali. :nailbiting:

Meillä on taas taisteltu nukkumisen kanssa ja päivisin on aika tahmeaa. Pakko mennä aina ulos, että pysyy hereillä. Jospa se siitä, kun ollaan johdonmukaisia. Miehellä kyllä rupesi yöllä rakoilemaan kantti ja meinasi ottaa pojan pois sängystä. Piti lähettää se sohvalle nukkumaan. :grin

Mäkin olen törmännyt paljon siihen harhaluuloon, että kyllä 4-kymppinen lisääntyy siinä missä nuoremmatkin. Olen vähän ällistellyt, että miten sairaanhoitajillakin voi olla realiteetit niin hukassa. :bookworm: Mutta ehkä se johtuu siitä, että jokainen tietää jonkun, joka on saanut nelikymppisenä esikoisensa. Sitten kuvitellaan, että se on helppoa. Nyt sitten mä olen vuorostani sellainen elävä legenda. :joyful:

Meillä päin lapset tehdään kolmenkympin korvilla, harva perustaa perheen ennen sitä. Tuossa vaiheessa jo moni joutuu yllättymään, kun lasten saaminen ei olekaan niin helppoa. Ei niitä tule tilaamalla.
Tuntuu ihan hullulta, että ensin pitää kaikkien ulkoisten puitteiden olla valmiina ennen kuin lapsi on tervetullut. Lapsi ei välttämättä odota kiltisti vuoroaan, mutta muut asiat ehtii saamaan myohemminkin. Tätä olen nyt sanonut nuoremmille, jotka jahkailevat (ja käyttävät mua esimerkkitapauksena).

Tällaista pohdintaa näin aamusta. Ovis kolkuttelee ovella ja nyt on kyllä hyodynnettävä joka mahdollisuus, kun kerran munat alkaa käydä vanhoiksi. Ei ole enää aikaa harkita "täydellistä" ajankohtaa. Kun vaan pysyttäisiin sen verran hereillä, iltaisin sohvalta kantautuu yleensä jo rytmikäs kuorsaus. :sleep011

Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä sairastuville!

Täällä taitaa lapsella olla sama tauti kuin Tähden pojalla. No se varmistuu kun mies vie lääkäriin parin tunnin päästä.

Mun kaveripiirissä lapset on enimmäkseen tehty juuri noin 30 vuotiaana. Siihen mennessä juuri on ehtiny rellestää, hommata ammatin, työn ja asunnon. Mä olen se porukan mattimyöhäinen. Nuorin kavereiden lapsista on 5 vuotta tyttöäni vanhempi. Harmi sinänsä ettei sieltä lapselle kavereita tule. Toivottavasti löytyy sitten tarhasta ja koulusta. Tytöllä ei ole yhtään serkkuakaan tai muita sukulaisia.

Näin se menee, yhden normaali on toisen ääripää:p! Mutta että ihan syytä vaativa poikkeus ennen 35? Eiköhän ne syyt ole samat ikään katsomatta?
Omassa tuttavapiirissä kuulun kyllä ääripäähän kun tällä iällä vielä yritän raskautua. Mutta oltiin kyllä ensimmäisinä kavereista aloittamassa myös tätä aihetta.

Takaisin