----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näistä se järjen ääni kuoli ensin

Yölento :) Jos näin käy, niin ei liene vaihtoehtoja.

Kuitenkin nykyään 70++ ikäiset on vielä tosi nuoria ja hyväkuntoisia. Useat 90v. ikäisetkin pärjäävät vielä ilman apuja.

Tottakai ikä tulee vastaan, se on selvä. Maatilan kohtalo myös tulee ratkaistavaksi.

Tähti, kyllä tämäkin pariskunta pärjäsi hyvin yli 80-vuotiaiksi. Meillä on naapurissa yli 80-vuotias joka tekee vielä päivittäin töitä ja useita 90-vuotiaita, jotka asuvat yksin, mutta koskaan ei tiedä, kuka pärjää pitkään ja kuka ei

Isäni kuoli vanhuuteen ollessaan 71v. Nyt isoisäni 76v. Vanhusten kodissa kumpikin paljon ennen pois menoa.
Itse olen ihmeissäni jos olen vielä 70v. elävien kirjoissa.
Meidän puolen suvussa kaikki menneet n. 70v. Eli on tosi paljon kiinni geeneistä.

Tähti, kyllä tämäkin pariskunta pärjäsi hyvin yli 80-vuotiaiksi. Meillä on naapurissa yli 80-vuotias joka tekee vielä päivittäin töitä ja useita 90-vuotiaita, jotka asuvat yksin, mutta koskaan ei tiedä, kuka pärjää pitkään ja kuka ei

Yölento :) Nämäkin sinnittelee, tosin toininta laajentunut isommaksi viime vuosina.

Pojan vaari, joka on 75v. tekee kovaa työtä! Lähes 12tuntista työpäivää jatkuvasti ja siis oikeasti ajaa vielä syksyt puimurilla ja talvet jakelee vihanneksia onalla jakeluautolla 300km säteellä viikottain. Myös paperityöt hoitaa itse, joita on paljon! ....

Tiedä sitten...kaikki nykypäivät nuoret miehetkään ei kykene samaa:scratch
Ja tekemään töitä urakalla.

Last edited by a moderator:
Minulla isä lähti reilu kasikymppisenä vain puolisen vuotta sairastettuaan. Pari viikkoa kerkesi olemaan vuodeosastolla.

Äiti kitui monta hiton vuotta tautinsa kanssa. Kuoli karvaa alle kasikymppisenä. Muutama vuosi isän jälkeen.
Yhteensä yhdeksän kuukautta oli laitoshoidossa. Tehostetussa parisen kuukautta. Kuntonsa puolesta olisi pitänyt päästä paljon aiemmin.

Vanhaksi ei ole kenenkään tulemista ja kun tulee, sitä toivoo, että omat jalkeläiset pitävät hyvänä ja huomioivat:Heartblue

Näin juuri. Silti toivon omien lapsieni säästyvän hoidoltani. Toivon saavani hoidollisen puolen muualta ja he sitten kävisivät joskus katsomassa.

Vastavirran akka :) Totta. Siihen tarvitaan aina rahaa...

Tehdä pystyy mitä vaan. Nykyään aika harva on kunnallisella puolella ja niitäkin on yksityistetty.

Se on vaan, että mikä laatutaso näissä yksityisissä hoivalaitoksissa on...

@hippunen77 - pahoittelut surullisista uutisista. Toivottavasti jälkihoito sujuu ongelmitta ja pääsette uuteen yritykseen heti kun siltä tuntuu. :Heartred

Miten sairastupalaiset voivat? Meillä vaikuttaa muuten hyvältä, mutta ruokahalu jäi jonnekin marraskuulle

Kunnallisella on hyvin paljon porukkaa, mutta nykyään suurin osa on kotonaan. Kotihoito käy jakelemassa lääkkeitä jne.
Ateriapalvelut voi ulkoistaa. Kaikenlaista tukitoimea saa kotiin, kun ostaa.

Silti kotona on paljon sinne kuulumattomia vanhuksia. Harvalla on rahaa laittaa yksityiseen hirveitä summia. Ja kunnalliseen ei niin vaan pääse.

Vastavirran akka :) Oletko sairaanhoitaja?

Kunnalliset tietääkseni yksityistetään kaikki.

Vanhustenhoito olisi hyvä saada paremmaksi, kuin se on. Yksityisellä ei ole välttämättä sen parempaa, vaikka kallis hintalappu onkin. Tosin kaikki tekee varmasti parhaansa!:Heartblue

Vastavirran akka :) Oletko sairaanhoitaja?

Kunnalliset tietääkseni yksityistetään kaikki.

Vanhustenhoito olisi hyvä saada paremmaksi, kuin se on. Yksityisellä ei ole välttämättä sen parempaa, vaikka kallis hintalappu onkin. Tosin kaikki tekee varmasti parhaansa!:Heartblue
En tiedä, millä logiikalla yksityinen olisi parempi. Yksityisen yrityksen tavoite on tuottaa voittoa, kunnallisen hoitolaitoksen tavoite on tuottaa palvelua.

Takaisin