Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
MInusta tuntuu, että mieheni on minua mutkikkaampi tunteissaan.
Mulla on mies joka puhuu kyllä tunteista. Vaikka varoittikin alussa ettei puhu tai laita hempeitä viestejä. ihan paras mies! Just sellaisena kun on!
Kyllä monen miehenkin kanssa voi puhua tunteista.
Mun tunteet on kadonnut. Olosuhteista johtuen asutaan yhdessä. Mies on skarpannu ja tekee hommia ja hoitaa junioria. Mut ei se riitä, kun tunteet on poissa ne on poissa .
Mitä jos sitten ottaisitte ensi vuonna suhteen uudelleen työstettäväksi? Joku parisuhde terapeutti ja muutamat treffit? Joskus se on vielä pelastettavissa joskus ei.. Silti en jättäisi yhtään kiveä kääntämättä. Siinä ihmisessä on edelleen ne ominaisuudet jotka sua alussa kiehtoi. Joskus ne vaan pitää kaivaa esille uudelleen.
Miksi nykyään on niin kiireinen elämä, että pienet hyvät asiat jotenkin unohtuu? Me sovittiin että tää vkl ollaan vaan ja ei tehdä mitään suunnitelmia. Koitetaan taas vaan nauttia yhteisestä ajasta.
Miehet on erilaisia. Kyllä monen miehenkin kanssa voi puhua tunteista.
Katjusha :) Meillä sanankaltaista, että alusta loppuun saakka yhdessä. Eikä meillä ainakaan terapeutit auttaisi asiaan, jos tulisi paha riita tai olisi erilaiset elämänarvot. Luultavasti jokin terapeutti aiheuttaisi meille avioeron jo ensimmäisen käynnin jälkeen.
Muska, Pernilla ja Peppipupu :)
Tunteisiin en oikein osaa/uskalla ottaa kantaa, joten pidän sen asian sivussa, sillä fakta on, ettei miehet osaa ainakaan puhua mistään tunteista..
Tai jos sitä yrittää, metsään mennään! Ei miehet käsitä naisen tunteita ja jokaisen tunteet on jokaisen omia asioita....
Jos tunteista haluaa puhua, niin naiset keskenään sen voivat tehdä, koska meillä on useimmiten sama kieli. On toki naisia, jotka eivät koskaan puhu tunteistaan.
Kannattaa jättää tunteista ajattelu sivuun. Kyllä mieskin tuntee, mutta useimmiten ei osaa hahmottaa edes omia tunteitaan, saati vaimon!
Olen huomannut, (30vuoden aikana), että lähinnä ilon ja suuttumuksen tunteet on miehille selviä asioita. Mies myös pelkää naisen tunteita, koska ei käsitä niitä, mutta ei silti halua, että vaimo olisi suuttunut, itkuinen tai syyttelevä...
Miehelle ilo tulee usein eri asioista, kuin naisille...meillä miehelle iloa ainakin tuottaa pankkitilin karttuminen, joka taas ei sinänsä itseäni ilostuta, vaan monet muut tavalliset ja arkiset asiat. Eroa siis sukupuolissa on!
Meilläkin on elämä muuttunut lapsen syntymän jälkeen... ja samaan aikaan mentiin naimisiinkin. Tätä parempaa miestä en voisi saada, koska hyvin harvan ihmisen kanssa jonka tapaan, voisi muodostua yhtään sen suurempaa tai kestävämpää ystävyyttä, saati liittoa....sitä on vaan niin kranttu luonne
Meillä tärkeintä liitossa on se, että elämä ei pysähdy ja kumpikin osapuoli pystyy kehittymään ihmisenä, sekä kotona, että omassa ammatissa. Kaikista asioista keskusteleminen (ilman tunteita), yhteinen hauskanpito ja tulevaisuuden suunnitelmat...tavallaan liitto on myös yhteinen yritys.. :)
Arvaamattomuus on hyvä asia, jota kumpikin arvostaa, koska yllättäin elämä voikin olla täysin erilaista - yleensä hyvällä tavalla! On hienoa kuulla, jos toinen on keksinyt jonkun uuden idean ja toinen taas on saanut vaikka palkankorotuksen...
On myös tosi hienoa, ettö toinen auttaa mäessä, esim. jos on tullut töistä fudut ja sen myötä yhdessä löytyisi ihan uusi erilainen elämä ja esim. paremmin palkattu työ jne.... (auttaminen on rakkautta) :)
Kumppanille pitää antaa vapautta ja ehkä hän ihan itse sieltä palaakin isot valttikortit mukana luoksesi..
.
(ellei palaa, niin rakkautta teillä ei ole ja silloin kumppani vaihtoon! --->>)
Meillä mies haluaa puhua syvällisiä tunteista harva se päivä ja mä olen että apua, taasko pitää, vastahan me puhuttiin. Puhuminen on aina ollut mulle aika hankalaa, olen enemmän toiminnan nainen. Tiedostan kyllä, kuinka hyvä on, että mies osaa ja haluaa puhua. Niin moni vain sulkeutuu itseensä. Pojalla on kyllä hyvä miehen malli.