----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Twisted :)
Oho...johan olen sitten sinusta kiinnostava:laughing025Haha:laughing001

Ja ihan ekasta inssistä sai raskaus alkunsa. Kyllä:p

Mutta se on muuten aika jännä, että eikös sinuakin kiinnosta ememmän teidän omat vauvatoiveet(??), kuin se, että kohdistat täällä kiinnostuksesi vain minuun:smiley-angelic006 :laughing002

Olen täällä vauvaa yrittämässä, kuten monet muutkin, vaikka taiidankin olla vanhin palstalla (Pernillan kanssa ollaan vanhimmat 46v).

Alunperin olin varma että tämä palsta ei kiinnosta riittävästi ketään, ihan iän vuoksi ja alkuunsa kirjoittajia ei ollutkaan kovin montaa. Oon yllättynyt siitä, että kiinnostus palstaani kohtaan onkin täällä nykyään niin valtaisiaa:happy093.:love022 :laughing002

Kaikki eivät toki kuuneile, kirjoittelevat ihan muuten vaan. Ja osa on sitten jo onnellisesti raskaana:Heartred

Mä lopetan yrittämisen vasta 52-v. Sitä ennen toiveena on pienokainen syliin, joko inssillä tai IVF-hoidolla:notworthy
:wav

Plussaa kaikille:cheers
"aikani kuluksi" ei varmaankaan tarkoita, että on juuri sinun tekstejäsi vartavasten etsinyt, vaan surffaillut päämäärättömästi ja löytänyt tuon, minkä lainasi tänne.

Ja viitaten tuohon aiempaan vastaukseesi minulle, että 46v on aika samat prosentit onnistumisessa kaikilla keinoilla, niin sinulta on kyllä moneen kertaan suoraan kysytty, miksi inssejä tahkotaan kuukaudesta toiseen ja olet vastannut, että klinikka ei suosittele ivf:n siirtymistä. Kuitenkin ivf on ollut teille ensisijainen suositus juuri ikään perustuen.

Ja nyt kun taas olet epäsuorasti ajamassa pois kaikkia, jotka eivät kuumeile, niin väännän rautalangasta. Minä kuumeilen teille vauvoja. Toivon siis plussia ihan mahdottoman paljon,vaikka en itselleni.

Vääristä tiedoista ei ole hyötyä kenellekään. Eli Dekstrasta voi saada sinun kirjoitusten perusteella virheellisen kuvan.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on motiivisi muunnella totuutta!

4. Korjataan rakennetta (selkeyttä)

Esim. Kuumeilijat omaan, odottajat omaan, synnyttäneet omaan ja muut kommentoijat omaan (?)

Kansilehdet näille ja joku viitseliäs welcome ylläpitämään näitä:smiley-angelic003
Minä taas pitäisin kaikki pulisijat samassa ketjussa, muuten pirstaloituu niin paljon, että kaikki puhuvat yksin, eikä kukaan jaksa sellaista. Ja nythän nimenomaan on haluttu nelikymppisille alue jossa ei ole väliä, onko kuumeilija vai odottaja vai mikä.

Kansilehtiä yms. muuta jatkuvaa räpellystä joltakin tietyltä ihmiseltä en myöskään kannata. Parempi on kun mikään ei riipu kenestäkään yksittäisestä henkilöstä. Tällainen nettipalsta ei ole ansiotyötä, joten kellään ei ole velvollisuuksia olla täällä päivittämässä yhtään mitään, ja tuo elämä ruudun ulkopuolella on varmasti meille kaikille prioriteetti.

Ehdottomasti samaa mieltä. Kaikki tänne vaan kirjottamaan. Meikäläisiä on kuitenkin vain muutamia jo nyt siinä ajassa kun tänne kirjoittanu. Eriasia nuo 20-30v kun niitä riittää joka ketjuun ja ylikin. Tai ketä tänne sit jää. Mä en kuulu mihinkään noista. Yritän ja kuumeilen mut mulla on jo ”vauva” enkä varmasfi tuskin enää saa yhtäkään.

ja komppaan @twisted ja @Yölento teitä huomioissani. Mä luin tän ketjun aikanaan alusta lähes loppuun (!!) kun imettäesssä oli oikeesti aikaa. Ennenkuin sanaakaan tänne kirjotin. En ymmärtäny teidän palatadynamiikasta enkä kinoista vielä mitään mutta muistan miettineeni jo silloin että en pysy yhden ihmisen perässä mukana. Tuntui olevan pitkin matkaa kaikenlaista. Mut joo. Eipä siitä enempää. En sillo tääl ollu niin eipä mitään.

Komppaan edellisiä, kannatan uutta ketjua kaikenmoiselle pölinälle ja sinne ovatten kaikki tervetulleita. Just toi että jos liikaa jakaa eri aiheiden mukaan niin niihin ei riitä kirjoittelijoita. Ja vaikka täällä kuumeillaan niin tehdään täällä paljon muutakin! :)
Mulla kolahtaa korvaan Tähden tapa puhua ketjusta hänen omanaan. Vaikka on jonkun ketjun aloittanut ei se tee siitä hänen omaansa ja anna valtaa määritellä ketkä tänne saa tulla.

Omaanapaa; hiljaista. Viimeisen hoidon jälkeen on hengitelty ja vedetty happea, funtsittu tulevaa. Taysin loppukeskustelussa meille ehdotettiin että jos siirrymme yksityiselle niin meidän kantsis miettiä lahjasoluhoitoa. Hmm... Rahatilanne tietenkin mietityttää, mutta myös se että kun on jo biologisia lapsia entuudestaan. Mites oliko täällä sellaisia henkilöitä joilla olisi omia biologisia lapsia aikaisemmin ja on sitten päätynyt vielä lahjamunasoluilla "hankkimaan" lapsen? Mietin lähinnä miten lapsille näistä asioista puhuisi ja etteivät vaan kokisi mitään eriarvoisuutta tms...
Jännä homma miten tunteet seilaa. Kun vika julkisen hoito loppui niin ajattelin että suoraan vaan yksityiselle jatkamaan. Ja nyt sitten on takki tyhjä, ajatukset pyörii eikä saa päätöstä aikaiseksi. Toki vilkasta hoidosta ei ole kauaa aikaa mutta kuitenkin takaraivossa jyskyttää että jos haluamme jatkaa hoitoja niin aikaa ei ole tuhlattavaksi. Parisuhdekin on ollut hiukan koetuksella, ihme kärhämää ja yleistä veetutusta jatkuvasti... Plääh...
No mutta tulipahan taas sepustus. En ole aikoihin kirjoitellut. Seurannut olen kyllä ketjua mutten ole kommentoinut. Huvittuneena lueskellut kun tää yks sekoilee juttujensa kans kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Kannattaa vaan laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja jättää omaan arvoonsa ne pimpot jutut. Oho, sanoinko sen ääneen... :grin
Tsemppiä kaikille pimeään syksyyn! :Heartred

Kannatan uutta kuumeilu/odotus/pulinaketjua tuonne senioriosastolle. Siis yksi ketju jossa voi puhua kaikesta ja kaikki. Ei syrjitä vääränikäisiäkään, joskus nuoremmalla tai vielä vanhemmalla on enemmän annettavaa johonkin aiheeseen, eihän elämässäkään suljeta keskustelua toisen ikäisen astuessa mukaan :troll:!
Tämä ketjuhan voi jäädä tänne enempi alkuperäiseen tarkoitukseensa, eiköhän 45-55 vuotiaita kuumeilijoitakin vielä ilmaannu lisää :gen014

Ja haluan tuoda senkin pointin että meitä on myös alle 40v kellä tilanne voi olla 50v tasoa. Esim yhdellä siskollani alkoi vaihdevuosikorvaushoito 33v jälkeen. Hekään ei ehkä koe kuuluvansa perus ketjuun vaik ikää olis vasta vaikka 35v. Tuskin monikaan ”perus” yrittäjä haluaa tänne turisemaan muutenkaan.

Kannatan uutta kuumeilu/odotus/pulinaketjua tuonne senioriosastolle. Siis yksi ketju jossa voi puhua kaikesta ja kaikki. Ei syrjitä vääränikäisiäkään, joskus nuoremmalla tai vielä vanhemmalla on enemmän annettavaa johonkin aiheeseen, eihän elämässäkään suljeta keskustelua toisen ikäisen astuessa mukaan :troll:!
Tämä ketjuhan voi jäädä tänne enempi alkuperäiseen tarkoitukseensa, eiköhän 45-55 vuotiaita kuumeilijoitakin vielä ilmaannu lisää :gen014

:greet025 Mä oon samoilla linjoilla Lambim kanssa, mikäli nyt oikein käsitin, niin mikä estää ketään luomasta omaa ketjua? Samoin, kuten olen tehnyt. Kyllä niitä kuumeilijoita, odottajia, pulisijoita mahtuu uuteenkin ketjuun ja vaikkapa esim Twisted tekisi siitä omanasa näköisen (?):chicken:

Täällä saa olla kaikki ja ihan vapaasti täältä saa lähteä muualle, jos ei tunnu omalta :) Mä oon luonut tämän sellaisella ajatuksella, että täällä saa vapaaati pulista, koska -45+ ikäisillä plussat on tiukassa, että vain niistä voisi puhua. Itsekään en voi plussista puhua, kun ei ole vielä näkynyt, mutta tsempannut muita senkin edestä:cheers

Mietin, että jos satutaan päätymään tekemään sinne tällainen pulinaketju (kun tässä jutellaan laidasta laitaan kuulumisia eikä niinkään pelkkää kuumeilua), niin pitäisikö se sitten tehdä kuukausiketjutyyliin, niin olisi helpompi selailla vanhojakin viestejä? Tässä nykyisessä ketjussa saa loikkia satoja sivuja taaksepäin kun jotain etsii.
Mä näen tässä kuukausiketjuratkaisussa sen riskin että pulisijat pirstaloituu. Jos jokin hyvä aihe jää yhteen ketjuun, niin on hankala luopua siitä siirtyen seuraavaan kuuhun. Vuosiketju ehkä mielumminkin(jos jotain rajauksia tarvitaan ylipäätään) :shy:? Lainauksia ei myöskään voi tehdä ketjujen välillä(?), vaikeuttaa johonkin aiheeseen tarttumista uudelleen myöhemmin?

"aikani kuluksi" ei varmaankaan tarkoita, että on juuri sinun tekstejäsi vartavasten etsinyt, vaan surffaillut päämäärättömästi ja löytänyt tuon, minkä lainasi tänne.

Ja viitaten tuohon aiempaan vastaukseesi minulle, että 46v on aika samat prosentit onnistumisessa kaikilla keinoilla, niin sinulta on kyllä moneen kertaan suoraan kysytty, miksi inssejä tahkotaan kuukaudesta toiseen ja olet vastannut, että klinikka ei suosittele ivf:n siirtymistä. Kuitenkin ivf on ollut teille ensisijainen suositus juuri ikään perustuen.

Ja nyt kun taas olet epäsuorasti ajamassa pois kaikkia, jotka eivät kuumeile, niin väännän rautalangasta. Minä kuumeilen teille vauvoja. Toivon siis plussia ihan mahdottoman paljon,vaikka en itselleni.

Vääristä tiedoista ei ole hyötyä kenellekään. Eli Dekstrasta voi saada sinun kirjoitusten perusteella virheellisen kuvan.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on motiivisi muunnella totuutta!

Ei nyt ihan mee yksi yhteen...ai kuumeilet minulle vauvaa:rolleyes:

Toisekseen, Twisted ei ole linkannut tänne mitään, en ainakaan näe. Tuo oli hänen omaa tekstiänsä, ei minun.

Minusta täällä mukana pölöttää saa, mutta ei tuomaroida. Tietenkään monien on vaikea uskoa, että 46-vuotias on hoidossa klinikalla ja saa sieltä vieläpä mitä tahtoo, vaikkakaan vauvaa ei ole vielä näkynytkään. Mutta se tulee kyllä :)

Plussaa kuumeilojoille:cheers

Minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei mitään eri osastoja. Tämä malli on hyvä, koska täällä saa olla missä vaiheessa vaan. Aika hiljaisia ketjuja luultavasti olisivat. Kannatan myös katkaisua vuositasolla tai kuitenkin harvemmin, kun kerran kuussa. Toi on myös hyvä huomio, että ei olla töissä täällä, joten mielestäni jokainen voi halutessaan lisätä tietoja itsestään omiin tietoihinsa. Siinähän ne kätevästi kulkee mukana viestistä toiseen. Silloin ei tarvita listaakaan.

Tämä palsta täällä voi jatkaa eloaan, kuten ennenkin.

Kyllä Twisted toi tähti sun jonkun vanhan kirjoituksen esiin. Ymmärrän hyvin että muuttuvat jutut ärsyttää muita.
Ja onhan se outoa, että toisella viikolla asia on näin ja toisella noin.
Eniten mua huvittaa se, että joskus aikoinaan kun mä tästä ristiinpuhumisesta sanoin niin mä sain paskat niskaan, vaikka varmasti sen muutkin huomasi kuten nytkin huomaa. Siksi olin pitkään poiskin.

Mutta nyt en jaksa enää välittää siitä, että joku puhuu omiaan.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Samalla linjalla olen siitä että minusta klinikkaa ei tarttisi tuoda valheellisilla jutuilla mukaan. Se ei varmasti tee klinikan imagolle hyvää.

Ja mitä ketjuihin tulee niin jos niitä on monta niin ei varmasti riitä kirjoittelijoita. Itse kannatan yleisketjua kuten tämäkin on ollut :-)

Minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei mitään eri osastoja. Tämä malli on hyvä, koska täällä saa olla missä vaiheessa vaan. Aika hiljaisia ketjuja luultavasti olisivat. Kannatan myös katkaisua vuositasolla tai kuitenkin harvemmin, kun kerran kuussa. Toi on myös hyvä huomio, että ei olla töissä täällä, joten mielestäni jokainen voi halutessaan lisätä tietoja itsestään omiin tietoihinsa. Siinähän ne kätevästi kulkee mukana viestistä toiseen. Silloin ei tarvita listaakaan.

Tämä palsta täällä voi jatkaa eloaan, kuten ennenkin.

Mä kannatan samaa - samalla tavalla eteenpäin:p

Tänne mahtuu kaikki, koska porukkakin on niin vähäinen.

Näissä nuorempana kuumeilijoissa on väkeä rutkasti enemmän, että silloin on järkeväkin luoda rajoja, täällä se ei toimi, mutta toisaalta rajaus tekisi keskustelusta selkeämmän.

Ei nyt ihan mee yksi yhteen...ai kuumeilet minulle vauvaa:rolleyes:

Toisekseen, Twisted ei ole linkannut tänne mitään, en ainakaan näe. Tuo oli hänen omaa tekstiänsä, ei minun.

Minusta täällä mukana pölöttää saa, mutta ei tuomaroida. Tietenkään monien on vaikea uskoa, että 46-vuotias on hoidossa klinikalla ja saa sieltä vieläpä mitä tahtoo, vaikkakaan vauvaa ei ole vielä näkynytkään. Mutta se tulee kyllä :)

Plussaa kuumeilojoille:cheers
Olet sitä mieltä, että en toivo sinulle vauvaa? Tottakai toivon! Toivon plussia kaikille sitä yrittäville, en itselleni. Olen vauvakuumekroonikko, mutta kolme lasta riittää minulle.

Ja halusit tai et, niin lainaus oli sinun vanhasta tekstistäsi.

Ja kyllä minä uskon, että olette hoidossa. On vain vaikea tietää, mikä osuus jutuista on oikeasti totta ja minkä haluaisit olevan totta.

Olet sitä mieltä, että en toivo sinulle vauvaa? Tottakai toivon! Toivon plussia kaikille sitä yrittäville, en itselleni. Olen vauvakuumekroonikko, mutta kolme lasta riittää minulle.

Ja halusit tai et, niin lainaus oli sinun vanhasta tekstistäsi.

Ja kyllä minä uskon, että olette hoidossa. On vain vaikea tietää, mikä osuus jutuista on oikeasti totta ja minkä haluaisit olevan totta.

Kiitos Yölento :) Hoidoissa ollaan, sitä en vaan täällä ymmärrä, että miksi jokin ei olisi totta? Minä olen ehtinyt kahdessa vuodessa käydä eri lääkäreillä ja kaikkilla on asioista vähän erilainen mielipide, että mitä kannattaa yrittää, inssillä seuraavaa, vaiko jo uusi IVF. Näitä hoitoja voi yrittää pidempään, eikä varmasti ole huonoa vaikutusta imagolle, kun klinikkaan on tyytyväinen.

Twistedin linkkaus ei mua haittaa, koska tärppäsi tosiaan kerrasta inssillä, eikä muuksi muutu:laughing002

Musta sen tarkemmin ikärajatun ketjun voi varmaan perustaa sinne uudelle nelikymppisten puolelle :)
Ei ehkä myöskään niin tarkkaa ikärajausta?
Koska tosiaan voidaan olla samassa tilanteessa hyvin eri ikäisinä.
Miten sen nyt muotoilisi.. Hedelmällisyyden viime metreillä elämää pohtivat pölisijät tms /ihan vaan pulisevat tantat. Noin esimerkiksi:singing:.

Näitä hoitoja voi yrittää pidempään, eikä varmasti ole huonoa vaikutusta imagolle, kun klinikkaan on tyytyväinen.
Ei klinikan imagoa kyllä nosta se, että sieltä tarjotaan tehotonta hoitoa ihan vain siksi että asiakas haluaa ostaa. Se ei olisi eettistä. Yksittäisen asiakkaan mielipiteellä klinikalta ei ole mitään vaikutusta klinikan yleiseen imagoon.

Ei klinikan imagoa kyllä nosta se, että sieltä tarjotaan tehotonta hoitoa ihan vain siksi että asiakas haluaa ostaa. Se ei olisi eettistä. Yksittäisen asiakkaan mielipiteellä klinikalta ei ole mitään vaikutusta klinikan yleiseen imagoon.

Rauha80 :) Klinikat auttavat, ne eivät takaa lasta kenellekään. Niin pitkään hoidetaan, kun siihen on edellytykset.

Mikäli tilanne olisi toivoton, eihän silloin minua hoidettaisi pelkästään rahasta. Raskaudelle on olemassa mahdollisuudet ja sen vuoksi saan hoitoa.

Selvensikö tämä sinulle asiaa?:rolleyes:

Takaisin