----45+++++ kuumeiset

Oma mielipiteeni on, että nostan hattua sille, että elävät juuri kuten itse tahtovat. Pisti silmään, että äiti on 44v. Ja mielenkiinnolla seuraan, että koska saapuu se viimeinen. Eihän vaan lopu 44v. Mahdollisuuksia on iäkkäänäkin joskus.
Ja että se vanhin lapsi oli 30:wacky:, minkä teininä aloittaa sen vanhana taitaa?
Antaa palaa vaan, omalla tyylillä. Mediahuomio näissä perheissä vähän ihmetyttää - uskon että aika monen perheen lapsilta lohkeis hyviä kommentteja omasta perheestä jos parrasvaloissa asuisi. Eipä tuo nyt kauhean surkealta kohtalolta näytä?
Ehkä sinne vielä muutama lapsi tulee, ehkä munat säilyy färskeinä jatkuvassa raskaustilassa? :rolleyes:
 
Minua lähinnä kiinnostaa se, mistä tuo perhe saa rahat elämiseen, kun rahat ovat tiukassa jo pienemmälläkin perheellä.
 
Ja siis katson kyllä lasten hyötyvän siitä, että heillä on kotona jonkin verran vastuutakin. Eivät pääse teini-ikää läpi aikuiseksi asti asenteella en jaksa/en viitsi/ei kiinnosta.
 
Pieni toive kuitenkin on, että nuorempi saattaa yllättää. Hän pohti joskus sitä, että mihin joutuu isona, jos ei meitä muita enää ole. Sanoin, että silloin sulla on jo melko varmasti oma perhe. Mietti hetken ja sanoi sitten, että no joo, täytyy sitten etsiä sellainen nainen joka pian synnyttää, koska miten muutenkaan niitä lapsia tulisi.
 
Näen jo mielessäni heidän joulunvietot parinkymmenen vuoden päästä. Mikä sakki silloin onkaan koolla lapsenlapsineen/lapsenlapsenlapsineen ja vävyineen/miniöineen. Wow.
Tämä! Mä rakastan isoja jouluja! Onneksi miehen suku pitää isoja jouluja ja omassa kotona myös isot joulut kun kaikki sisarukset perheineen paikalla. Eniten säälittää omien lasten iskäjoulu kun ei ole muita kun oma perhe. Exön veli asuu lapsineen ulkomailla. Ollaan ratkaistu asia niin, että ensi vuonna meillä on joulu exän luona : me lapset ja exän nykyinen lapsineen.
 
Ihtekkin joutunut joskus tai monestikin ottaan lapsen koosta riippumatta mukaan töihin jos ei oo saanu ammaa tai työntekijää vaikka oisin äppälomalla niin se ei automaattisesti tarkoita meillä sitä et voit huoletta olla pois töistä vaan pakkohan sinne on mennä... Mutta onneks on aina keksity ratkaisut
 
En olisi hetkeäkään töissä paikassa jossa joutuisin potemaan huonoa omaatuntoa lapsen kipeyden takia saati ottamaan töihin mukaan. Mä olenkin hieman rajoittunut. Muutenkin olen aina valinnut tarkasti työpaikkani ja esim googlettelen kaikenlaista ennen hakua jotta huonoimmat karsiutuu. Työn hakeminen on muutenkin raskasta niin sitten jos joutuisi tällaisen takia vaihtamaan, menisi hermo.
 
Tuota lapsien vastuunkantoa kannatan kyllä ikätasoisesti. Esimerkiksi olen opettanut omat pojat pissimään sotkematta. Ei siitä ole ole edes neuvoteltu. Kun itse joutuu siivoamaan, niin oppi menee helpommin perille. Välillä lasten kaverit, etenkin isomman sotkevat roiskeillaan koko vessan. Kyllä tekisi silloin mieli pikkusen pyöräyttää niitä tervassa, mutta onneksi puheellakin on pärjätty. Näinkään yksinkertaista asiaa ei monessakaan kotona vaadita.
 
No eläimet, silloin ei kai ole kenelläkään yleensä töissä? Vaan on oma tila.

Kaveri marmatti kuinka kamalaa on kun yrittäjää sorsitaan. Ei ole lomarahoja ja kun sairastuu on karenssi jnejne. Sanoin, että laita firma holdiin J palkalliseksi toiselle. Oli haastattelussa ja tuli kauhistuneena takaisin, liian pieni palkka.

Hän on edelleen onnellinen yrittäjä ja käy kesken päivän kampaajalla ja saa huomattavasti parempaa korvausta. Itse olen onnellinen kun saan lomarahat, sairasajanpalkan lääkörintodistuksella ja melkein aina lomakin. Valintakysymys.

Mutta maatilalliset tosiaan aivan liian ahtaalla.
 
Niin mutta vaikka oiskin oma mentävä on kuiteskin ei voi jäädä sisälle vaikka pieni sairastaa jos et saa ketään ja esim on sellainen tilanne että on kaks pakko olla... Jos on työt merkattu kahdelle et sää 3 tunnissa ite saa kaikkee tehtyä ja et voi olla pitempään muutaku toisella puolen koska niiden on saatava se tietty rauhassa olo aika.... Eikä kukaan halua sairasta lasta töihin viedä tietenkään mut mihin sää pistät jos ja kun ei ketään ole...Kyllä vähä älynenkin tajuaa että sairaan lapsen paikka on kotona
 
Onneksi lapsen vastuunkantoa voi opetella muutenkin kuin 21 sisaruksen voimin :hilarious: kyllä itsekin edellytän että 10 ja 6 v kaitsee joskus sisarustaan, katsoo vähän perään jos menen vessaan tms. Mutta esim exäni perheessä (8 lasta) isommat joutuivat ihan oikeasti hoitamaan pienempiään koska kunnalliseen hoitoon ei ollu varaa eikä mahkuja.
 
Eikä kukaan halua sairasta lasta töihin viedä tietenkään mut mihin sää pistät jos ja kun ei ketään ole...Kyllä vähä älynenkin tajuaa että sairaan lapsen paikka on kotona

Pikkuvarpaat :) Mä yritin ottaa taaperoa nyt mukaan töihin, kun lapsen sairaspäivät meni yli 4päivään, mutta eivät päästäneet.

Palkasta vaan sitten pois ja sanoivat, että kotona sairaan lapsen paikka. Niin totta helkkarissa on, selvähän se!

Mutta, kun ei ole mummoja, eikä muita apuja lähimailla. Lapsen sairasloman aikana työt sitten räjähti käsiin, eikä esimies osannut tehdä asialle mitään. Sitten tupsahti samantien varoituslappu kätöseen töiden laiminlyönnistä.

Aika reilua, eikö vain?:rolleyes: :chicken:
Näin sitä Suomessa lisäännytään...eli aika heikosti.
 
Last edited by a moderator:
No eläimet, silloin ei kai ole kenelläkään yleensä töissä? Vaan on oma tila.

Kaveri marmatti kuinka kamalaa on kun yrittäjää sorsitaan. Ei ole lomarahoja ja kun sairastuu on karenssi jnejne. Sanoin, että laita firma holdiin J palkalliseksi toiselle. Oli haastattelussa ja tuli kauhistuneena takaisin, liian pieni palkka.

Hän on edelleen onnellinen yrittäjä ja käy kesken päivän kampaajalla ja saa huomattavasti parempaa korvausta. Itse olen onnellinen kun saan lomarahat, sairasajanpalkan lääkörintodistuksella ja melkein aina lomakin. Valintakysymys.

Mutta maatilalliset tosiaan aivan liian ahtaalla.
Mun isä hoitaa toisten eläimiä, on maatalouslomittaja.
 
Pikkuvarpaat :) Mä yritin ottaa taaperoa nyt mukaan töihin, kun lapsen sairaspäivät meni yli 4päivään, mutta eivät päästäneet.

Palkasta vaan sitten pois ja sanoivat, että kotona sairaan lapsen paikka. Niin totta helkkarissa on, selvähän se!

Mutta, kun ei ole mummoja, eikä muita apuja lähimailla. Lapsen sairasloman aikana työt räjähti käsiin, eikä esimies osannut tehdä asialle mitään. Sitten tupsahti samantien varoituslappu kätöseen töiden laiminlyönnistä.

Aika reilua, eikö vain?:rolleyes: :chicken:
Näin sitä Suomessa lisäännytään...eli aika heikosti.
Niin kyllä se on täysi mahdottomuus jopa äideille olla kahdessa paikassa yhtäaikaa. Mutta mutta, tuosta syystä ei voi varoitusta kyllä antaa.
 
Takaisin
Top