42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrissa kaikki on ollut hyvin. Ei mitään muita riskikartoituksia ole ollut kuin trisomia veriseula, jossa sain riskiluvuksi 1/70. En mennyt lapsivesitutkimukseen keskenmenoriskin takia. Viikolla 37 on seuraava lääkäri äitiyspoliklinikalla raskausdiabeteksen takia.

Maria75, toivotaan että tästä eteen päin myös menee hienosti ;)
Mä uskalikko varasin kp 15 folliultran, en pääse kp 14. Testailtu alkaa siis ensi viikon tiistaina :)
Ukkoni täyttää huomenna 40 ja on meinannut olla autotallissa illan. Että sillai romanttisesti hän aikoi synttäriään juhlia!
Katjusha kp 5 / 26-30

Maria75, toivotaan että tästä eteen päin myös menee hienosti ;)
Mä uskalikko varasin kp 15 folliultran, en pääse kp 14. Testailtu alkaa siis ensi viikon tiistaina :)
Ukkoni täyttää huomenna 40 ja on meinannut olla autotallissa illan. Että sillai romanttisesti hän aikoi synttäriään juhlia!
Katjusha kp 5 / 26-30

Hei!:hello Onnea molemmille, eikös sullakin ole nyt 40v. synttärit:rolleyes:
:happy

Joo, juhla ku juhla, olen sun kanssa Tähti, samaa vuosikertaa :D eli varmuudeksi otin vähän nuoremman miehen ku ei noista tiiä kauanko elää ;)
No, mä kun oon sokeriton, maidoton ja jauhoton niin talomme on pitkälti herkuton. Hankin miehelleni aamupalaksi possumunkin ja amerikanpastilleja. Luulen että se arvostaa näitä kulinaarisia herkkuja heti aamusta!

Oo, ihailen sua oi sokeriton, maidoton, jauhoton... musta ei oo tohon.. onko tämän projektin takia vai muusta syystä?

Tää aloitti letrot ja varasi ultran... :-)

L82day, koitan olla urhea! Mä en keksi mitään muuta keinoa itse vaikuttaa kehooni enää, sillä perimmäinen syy lapsettomuuteen on kemiallinen. Kehoni vastustaa kaikkea, ja yritän tällä tavalla lieventää mahdollista ruokavalion aiheuttamaa tulehdustilaa kehossa. Että immuunijärjestelmä ei olisi joka sekunti niin tiukasti päällä. Tähän ei ole mitään lääkettä, ja tuntuu surulliselta että keho päättää että lasta ei tuu niin sitä ei sitte tuu. Ei voi muuta kuin yrittää! Taustalla on kuitenkin yli 20 alkiota, jotka eivät ole hitustakaan lähteneet kiinnittymään.

L82day, koitan olla urhea! Mä en keksi mitään muuta keinoa itse vaikuttaa kehooni enää, sillä perimmäinen syy lapsettomuuteen on kemiallinen. Kehoni vastustaa kaikkea, ja yritän tällä tavalla lieventää mahdollista ruokavalion aiheuttamaa tulehdustilaa kehossa. Että immuunijärjestelmä ei olisi joka sekunti niin tiukasti päällä. Tähän ei ole mitään lääkettä, ja tuntuu surulliselta että keho päättää että lasta ei tuu niin sitä ei sitte tuu. Ei voi muuta kuin yrittää! Taustalla on kuitenkin yli 20 alkiota, jotka eivät ole hitustakaan lähteneet kiinnittymään.

...tuossa on selvästi haastetta lapsettomuuslääkäreille, miten mahdollistaa raskauden jatkuminen. Oletko kysynyt mahdollisimman monelta asiantuntijalta apua/näkemystä?:rolleyes:

Kumpa voisi auttaa, tuntuu niin kurjalta puolestasi :hug013

Tähti, en oikeastaan kun tämä kävi selväksi kun oltiin jo niin pitkään yritetty, että julkisella puolellahan ne olis jo nauranut meidät pihalle yli-ikäisinä. Me ajauduttiin pois niistä palveluista jo 6-7 vuotta sitten. Mullahan ei siis ole mitään hoitosuhdetta liittyen tähän kilppariinkaan, mutta niin vaan täytyy koittaa pärjätä. Onneksi tuolla Väestöliitossa ne edes miettii tätä lisääntymisen näkökulmasta. En edes voi kuvitella keskustelevani mistään arvauskeskuksen yleislääkärin kanssa. Että pitkälti vahinko tämän ikääntymisen kanssa on jo tapahtunut ja näillä mennään ... Lääketieteellisesti ainoa mitä voi tehdä on antaa kortisonia, mikä on myrkkyä, en edes uskalla ajatella mitä se tekee keholle. Me ollaan tuolla akupunktiossa hoidettu perustuksia nyt kuntoon, ja seuraava kortisonikuuri alkionsiirron yhteydessä taitaa sen sitte nollata.

Tähti, en oikeastaan kun tämä kävi selväksi kun oltiin jo niin pitkään yritetty, että julkisella puolellahan ne olis jo nauranut meidät pihalle yli-ikäisinä. Me ajauduttiin pois niistä palveluista jo 6-7 vuotta sitten. Mullahan ei siis ole mitään hoitosuhdetta liittyen tähän kilppariinkaan, mutta niin vaan täytyy koittaa pärjätä. Onneksi tuolla Väestöliitossa ne edes miettii tätä lisääntymisen näkökulmasta. En edes voi kuvitella keskustelevani mistään arvauskeskuksen yleislääkärin kanssa. Että pitkälti vahinko tämän ikääntymisen kanssa on jo tapahtunut ja näillä mennään ... Lääketieteellisesti ainoa mitä voi tehdä on antaa kortisonia, mikä on myrkkyä, en edes uskalla ajatella mitä se tekee keholle. Me ollaan tuolla akupunktiossa hoidettu perustuksia nyt kuntoon, ja seuraava kortisonikuuri alkionsiirron yhteydessä taitaa sen sitte nollata.

Mitenkähän tuo kortisoni, tiedän, että on myrkkyä, mutta onko sitä mahdollista käyttää pidempään/ koko raskauden ajan...Meinaan, jos sen avulla vaikka raskaus jatkuisi loppuun saakka..:)

Luultavasti ottaisin kortisonia ainakin ensimmäisellä kolmanneksella. Ei olla päästy 7 viikkoa pitemmälle, niin en tiedä, miten tuo menis. Samoin lugesteron keltarauhashormonitukilääkitys, siihenkin tulee melko pitkä kuuri.
No, ens torstaina on taas aika lääkärille ja katsotaan ultralla, nukkuuko munasarjat vai tekeekö töitä :)?! Akupunkturisti oli sitä mieltä, että kannattaisi viivyttää siirto-yritystä. Mutta mulla on samana päivänä aamulla lääkäri ja illalla akupunktio. Kai se sydän sitten kertoo, mitä kannattaa tehdä. Jos luonto on siis vienyt asioita eteenpäin ja siirto olisi halutessamme mahdollinen. ...

Hyvää huomenta leidit!

Kp 15 aamu ja testiin pamahti pysyvä hymynaama :) Ultra varmaankin selvittää miten paikansa pitäviä nuo testit sitten on... itse kun en millään jaksa uskoa, että iltrassa enää näkyisi hyvänkokoinen ja puhkeamaton johtofolli. Pianhan sen näkee.

Dolcetti:)
Joko pian testailet r-testillä:rolleyes:
Toivotaan, että nyt on se onnekas kierto!:gen014

Tähti :)

En ajatellut testailla, sillä menossa on kuitenkin vasta KP 26/21 DPO 10 letrojen ja terojen tuella. Terokuuri loppuu illalla ja jos eivät kuukautiset ala torstaihin mennessä, niin sitten voi miettiä testaamista. Kerran olen elämässäni testannut ja silloin kierto venyi 30 päivään vuodon ollessa todella todella niukka. Testasin sitten varmuuden vuoksi niukan vuodon loppumisen jälkeen ja negahan se oli.

Mutta kiva kun kysyi ja olin mielessä. Toivottavasti sinulla ja pienellä on kaikki hyvin ja yhteinen matka on sujunut suuremmitta raskausvaivoitta!

Katjushalle myöhästyneet synttärionnittelut! Itsellä menee sama rajapyykki rikki sitten ensi vuonna.

Ps. Toisessa ketjussa oli mielenkiintoinen tilasto, joka näyttää millä todennäköisyydellä raskaana oleva saa raskaustestissä negan eri DPO-päivinä. DPO 10 nega tulee joka kolmannelle (www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=10) joten odottelen vielä :) Jostain olen myös lukenut, että kannattaa välttää aikaista testaamista ihan oman mielenrauhankin takia. Jää sitten ne kemialliset raskaudet näkemättä ja keskenmenot kokematta henkisesti (70 % alkaneista raskauksista menee kuitenkin tutkimusten mukaan kesken).

Katjusha, oletko kuullut/kokeillut osteopatiaa tai kehoterapiaa. Kirjoitinkin niistä vähän tuonne 'ei tää voi olla niin vaikeeta' ketjuun. Kerron mielellään enemmän jos et ole kuullut ja haluat kuulla lisää :rolleyes:

PiPaNat, en näitä, mutta meditaatiota ym kyllä. Ja palasin kommentein sullekin tuonne toiseen ketjuun :)

Juuri nyt tuntuu, että en jaksa enää yhtään uutta metodia auttamaan tässä prosessissa. Voimat on loppu enää omaksua uutta ... Kiitos kaikille tsempistä ja tuesta kumminkin!

Huomenta kaikille! Kysymys aamulämmöissä, Minun ovulaation jälkeen 36.8-36.9 asteessa pysytellyt kehon lämpö tipahti tänä aamuna (KP 27/21 DPO11) 36.56 asteeseen. Toki kyseessä voi olla tilastollinen poikkeama, mutta kuukautisten alkua uskon tämän ennustavan. Katjusha, sinä olet ainakin mittaillut lämpöjä. Kuinka paljon ennen kuukautisia, vai vasta niiden alettua, sinun lämpösi laskee?

Kivaa viikon alkua! :)

Dolcetti, viimeksi ei oikeastaan varoittanut vuodon alkamisesta. Edellisellä kierrolla laski kolmena päivänä 0,1-0,15 ja sitten lörähti. Tuo voisi periaatteessa olla implantation dip, jos huomenna on uudestaan koholla. Pidetään peukkuja!! Tässä taas nuo käppyrät:
ImageUploadedByVau Foorumi1446446059.171190.jpg

Täällä tuntuu limistä kehittävän, valkkari on jo aika kirkasta. Nyt pidetään peukkuja, että ovisplussa tulis aikaisintaan torstaina :) toivottavasti kehittää ovista, viime kerta oli turha pettymys.
Katjusha kp 12/26-30 lämpö 36,4

Huomenta kaikille! Kysymys aamulämmöissä, Minun ovulaation jälkeen 36.8-36.9 asteessa pysytellyt kehon lämpö tipahti tänä aamuna (KP 27/21 DPO11) 36.56 asteeseen. Toki kyseessä voi olla tilastollinen poikkeama, mutta kuukautisten alkua uskon tämän ennustavan. Katjusha, sinä olet ainakin mittaillut lämpöjä. Kuinka paljon ennen kuukautisia, vai vasta niiden alettua, sinun lämpösi laskee?

Kivaa viikon alkua! :)

Hei Dolcetti!:) Tuo voi olla kiinnittymisestä johtuvaa, olen Katjushan kanssa samaa mieltä:wink

Mulla se tapahtui, lämmöt laski, mutta nousi heti seuraavana päivänä ja sitten ylhäälle jäi. Toivotaan parasta!!!:smiley-bounce005

Hyvin on mennyt, 12viikko alkaa huomenna:)
Mutta eilen koin ensimmäistä kertaa pahoinvointia, niin että kerran tuli pönttöä halailtua:wacky: ...olo oli kuitenkin jo tunnissa ihan entisellään..:)

Tähti, ihanaa sä oot jo pitkällä!!! Joo, pieni halailu on ihan ok :)
Sitä odotellessa ...
Katjusha kp 12 / 26-30 ovistesti vielä nega..

Takaisin