42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dolcetti, mulla on tullut hymynaama esim kp 17, ja tässä kierrossa olis ollut varmaan kp 23-26 jossain siellä.
FSH tehdään kp 3, ja uudestaan 5-7 päivän jälkeen jos tuli vahvat viivat.

Laitan tämän tännekin tuplapostauksena, koska saattaa kiinnostaa teitäkin :)

Clearbluen Dual Hormone ovistesti on vilkuttanut hymynaamaa kuusi päivää peräkanaa (KP 9 - KP 14). Aiemmissa kierroissa pysyvä hymynaama, eli LH-huippu on tullut KP 10 - KP 14 välillä. KP 10 ultrassa perjantaina näkyi 14 mm johtofollikkeli (endometrium vain 4 mm) ja sain ohjeet aloittaa Terolutit kaksi päivää pysyvän hymynaaman jälkeen.

Lähetin eilen sähköpostia omalle lääkärilleni ja kysyin, että mitäs nyt kun pysyvää hymynaama ei olekaan näkynyt. Että kuinka kauan jatkan tikuttamista ja milloin aloitan Terot jos ei pysyvää hymynaamaa tulekaan. Lääkäri soitti minulle juuri äsken ja kertoi:
  • Naisen estrogeenitasot voivat vaihdella paljon ja joissakin vaihdevuosi-ikäisille naisille tehdyissä tutkimuksissa tasoissa on havaittu kymmenkertaisia eroja. Eroja naisten olossa ja oireissa ei silti välttämättä ollut, eli estrogeenitasot eivät suoraan korreloineet oireiden ja olon kanssa. Estrogeenitasoissa on eroja kaikilla muillakin naisilla.
  • Koska ovistestit on räätälöity jonkun keskiarvonormin mukaan, niin joidenkin kohdalla testituloksiin tulee heittoja erityisesti tuon estrogeenitason kohdalla (niissä testeissä jotka ylipäätään mittaavat sitä).
  • Irrotuspiikkiä ei minulle määrätä ennen uutta kontrolliultraa, joka on huomenna aamupäivällä. Näin siksi, että joskus käy kuulemma niin, että ensiksi havaittu isoin johtofollikkeli alkaakin jätättämään ja takaa tulee toinen ohi ottaen johtofollikkelin paikan. Siksi oviksen ajankohtaa ja follikkelin kokoa ei voi laskea suoraan alkukierrossa otetusta ultrasta (tyyliin "follikkeli kasvaa 2 mm päivässä ja ovulaatio tapahtuu kun follikeli on yli 20 mm") ja siinä havaitusta johtofollikkelista.
  • Tämän vuoksi Terolutin aloittamista tai irrotuspiikin ajankohtaa ei voi arvioida perjantain ultran perusteella, sillä vaarana on, että molemmat tulisivat liian aikaisin (jos takaa on tosiaan tullut toinen follikkeli, joka olisi vasta nyt saavuttamassa sopivaa kokoa).
Kiitos Katjusha FHS-infosta! :)

Dolcetti, eipä kestä :)
Meitä jokaista pitää hoitaa todellakin nyt yksilönä kun ne munikset voi kehittää kaikenmoista temppuja! Hyvä että seurataan, sillä eipä ne pistämiset auta, jos tilanne ei olekaan toivontunlainen. Onnea matkaan, olkoon tilanne täydellinen ja irrotus onnistunut!

Hyvää huomenta leidit!

Kp 15 aamu ja testiin pamahti pysyvä hymynaama :) Ultra varmaankin selvittää miten paikansa pitäviä nuo testit sitten on... itse kun en millään jaksa uskoa, että iltrassa enää näkyisi hyvänkokoinen ja puhkeamaton johtofolli. Pianhan sen näkee.

Vannon ClearBluen testien nimeen (ja lääkärinikin mukaan ne ovat luotettavimmat testit). Toisella puolella näkyi 20 mm johtofolli, eli kasvuvauhti on ollut hidasta, mutta varmaa. Samalla puolella on tuntunut päivän aikana pientä nipistelyä, mutta lasken ne kyllä ennemmin ilmavaivojen, kuin oviskipujen piikkiin. Omalla kohdallani en jaksa uskoa, että muka tunnistaisin ovulaation fyysisten oireiden perusteella. Ylihuomenna alkaa terokuuri ja loppu jää katsottavaksi. Seksiä on ollut joka toinen päivä jo viikon ajan ja tämä päivä pulkassa. Huomenna sovittiin, että tehdään vielä varmistuskierros :)

Mitäs muille kuuluu?

Dolcetti, hyvä homma, 20 mm kuulostaa sopivalta ja toimintatahtinne vaikuttaa optimaaliselta :)

tuhlasin tänään testin.. Eli toistaiseksi ei uutisia tältä suunnalta. No, tämä menee niinku menee :) mulla on ollut ilmavaivoja molemmista päistä ja muka-tuntemuksia kohdussa ja muniksissa. Nyt jatketaan odottelua, eiköhän tää viikon kuluttua viimeistään ole selvä tämä kierros ;)
Kp 34 / 35-40

Dolcetti, hyvä homma, 20 mm kuulostaa sopivalta ja toimintatahtinne vaikuttaa optimaaliselta :)

tuhlasin tänään testin.. Eli toistaiseksi ei uutisia tältä suunnalta. No, tämä menee niinku menee :) mulla on ollut ilmavaivoja molemmista päistä ja muka-tuntemuksia kohdussa ja muniksissa. Nyt jatketaan odottelua, eiköhän tää viikon kuluttua viimeistään ole selvä tämä kierros ;)
Kp 34 / 35-40

Katjusha, onko lämmöt edelleen koholla?
Vitsit mä niin jännitän, miten sun käy...:love017
Lähetän valtaisasti plussasäteitä sinne!!!!:wav :hello2:hello2

Vannon ClearBluen testien nimeen (ja lääkärinikin mukaan ne ovat luotettavimmat testit). Toisella puolella näkyi 20 mm johtofolli, eli kasvuvauhti on ollut hidasta, mutta varmaa. Samalla puolella on tuntunut päivän aikana pientä nipistelyä, mutta lasken ne kyllä ennemmin ilmavaivojen, kuin oviskipujen piikkiin. Omalla kohdallani en jaksa uskoa, että muka tunnistaisin ovulaation fyysisten oireiden perusteella. Ylihuomenna alkaa terokuuri ja loppu jää katsottavaksi. Seksiä on ollut joka toinen päivä jo viikon ajan ja tämä päivä pulkassa. Huomenna sovittiin, että tehdään vielä varmistuskierros :)

Mitäs muille kuuluu?

Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu:)
Vointi ollut oikein hyvä ja neuvolassa sanottiin, että olen onnekas, sillä pahoinvointi olisi jo alkanut, mikäli tullakseen:wink Seuraavana verikoe ja niskapoimu ultra, kun viikko 12 täyttynyt...

Teilläkin menee hyvin, ajoitukset kohdallaan ja ovis todettu :cool: -Hienoa!!! :grin
Sitten taas alkaa jännittävä odotus...
:signs003:signs003:signs003

Täällä loppui jännittäminen, varhainen testaus houkutteli paikalle tiedätte kyllä kenet. Illalla lähti jo tulemaan, ja äsken totesin kuukupissa paksua tummaa verta. Eli tämä olis sitten
kp 1 /26-30 aamulämpö näyttäisi olevan 36,4

Pahoittelut Katjusha! :sorry: Mieleen tulee vain kliseitä, joten jätänpä ne kirjoittamatta.

Tähdellä oli sentään hyviä uutisia neuvolasta!

Thanks, pyllystähän tää on, mutta näillä mennään. Mulla odottaa ne FSH-testit vessassa, että lauantaiaamuna pitäis muistaa kuppiin pissata. Tähän kiertoon toivon täydellistä ovista parin viikon päähän. Mulla on akupunktio seuraavaksi ensi viikolla torstaina. Pitääkin pyytää, että se laittaisi extraneulat ovista tukemaan!
Varasin parturin 2.11. On ollut niin stressaava vuosi, että ohut tukka on ohentunut puoleen, pakko leikata pitkä polkka. Mies saa hepulin.

Täällä loppui jännittäminen, varhainen testaus houkutteli paikalle tiedätte kyllä kenet. Illalla lähti jo tulemaan, ja äsken totesin kuukupissa paksua tummaa verta. Eli tämä olis sitten
kp 1 /26-30 aamulämpö näyttäisi olevan 36,4

Oi voi Katjusha... sanattomaksi vetää:hug013
Seuraavaa mahista kohti:Heartred

Last edited by a moderator:
Kiitti, Tähti. Kyllä taas harmittaa, vaikka tää oli ehkä se 130. kerta.

Kerroin miehelle että aion leikata tukan, ja se sanoi joo tottakai. What?! Aina on ollut ihan mahdoton mielensä pahoitus, kun on latvoja tasoitettu ... Hmm. Ehkä ne vanhemmiten pehmenee. Täyttää ensi viikolla 40.

Heips! Tää ollut töiden viemänä... palasin työreissusta - tein testin - ei raskaana. Olotkin olleet sennmukaiset. Ei mitään oireita. mutta menkat myöhässä.

Tähdelle omnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

Katjusha - suuret pahoittelut! Tällä varmaan sama edessä.. take care!

L82day, koska sun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ? Tämän raskauden alussa päivää ennen kun kuukautisten tai samana päivänä olisi pitänyt alkaa raskaustesti näytti mulla negatiivista. Tai sitten epäonnistui testi, kun testasin päivä virtsasta. 3 päivän päästä tein testin uudelleen ja olinkin raskaana. Sillä tiellä ollaan edelleen. Nyt raskausviikkoja kasassa 28.

Aamun follikkelia stimuloivan testin tulos olis tässä, pikkuisen vahvemmalta vaikuttaa kun viimeksi. Mutta jospa sieltä nyt ovulaatio tulis tässä kierrossa, ei voi muuta ku rukoilla ja toivoa!
ImageUploadedByVau Foorumi1445659539.690353.jpg

Katjusha Kp 3 / 26-30

L82day, koska sun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ? Tämän raskauden alussa päivää ennen kun kuukautisten tai samana päivänä olisi pitänyt alkaa raskaustesti näytti mulla negatiivista. Tai sitten epäonnistui testi, kun testasin päivä virtsasta. 3 päivän päästä tein testin uudelleen ja olinkin raskaana. Sillä tiellä ollaan edelleen. Nyt raskausviikkoja kasassa 28.

Kiitos Maria tsempistä! Mun laskujeni mukaan to olis pitänyt alkaa ja eilen tein illalla digitestin. Vieläkään ei kksia - ja mulla ne on yleensä olleet ajallaan 29pv. Tosin täähän on 2. Kierto sen km jälkeen -liekö se vaikuttaa. Ja popsin macaa ekaa kertaa ja toista kertaa geleekierto.

L82day, voi jännitys. .. Mutta km:n jälkeen voi kyllä tulla väliaikaista heittoa oviksen paikkaan ja luteaalivaiheen pituuteen. Samoin tuo gelee voi muutella meidän hormoneja sen lisäksi että keho yrittää tasapainottua normaaliksi.
Täydellistä toipumista, terveyttä, raskautumista ja odotusaikaa ketjuun!!

L82day voihan se keskenmenokin vaikuttaa. Kannattaa vaan odottaa, jos ei kuukautisia ala kuulumaan uutta testiä kehiin. Tietty stressikin voi siirtää kuukautisia.

Sitä stressiä tässä on kyllä työn puolesta ollut.. tällä vkolla 5-6 h yöunia koka yö ja pitkiä työpäiviä... ihanaa kun sä oot jo niin pitkällä!! Miten sulla on ultrissa mennyt ja miten on kaikki riskikartoitukset menneet?

Takaisin