40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StarStrike Kyllähän tuo näyttää toiveikkaalta! Mikä dpo sulla olikaan?
Mulla on vasta dpo10. 🤷‍♀️ Järjellisesti ajateltuna en olisi vielä testannut, mutta rinnoissa ja alavatsalla on niin kummia tuntemuksia ollut, että kun tultiin mökiltä kotiin, niin ajattelematta sen enempää päiviä tein testin. Aiemmin ajattelin tuntemuksista, että liittyvät teroihin ja tähän kierron vaiheeseen. Eihän siitä ole kuin hetki kun kirjoitin, etten usko nyt tärpin käyneen. 🫣

@StarStrike Varsinkin siinä tapauksessa on lupaavaa, toivotaan että olisi pysyvä plussa! 😍 Millaisia tuntemuksia sulla on ollut?

Kovaa nipistelyä ja menkkamaista tunnetta, joka katoaa aina hetkittäin. Rintoja on kutittanut ja kivistellyt. Päässä on ollut semmoinen paineentunne, ei välttämättä voi sanoa, että kipeä, mutta inhottava tuntuinen. Eilen illalla ja tänään on ollut vähän etova olo. Ja maha toimii tooooodella hyvin. 🫣💩 mutta sanottakoon, että moni noista on ollut aiemmissakin nega-kierroista. Joku semmoinen pieni hitunen poikkeus on joka sai tekemään testin. Ja toisen... ja.. saas nähdä montako ehdin pelkästään ennen reissuun lähtöä tehdä. 😃

@StarStrike Toivotaan pysyvää plussaa ❤️

Täällä menossa kp30/dpo16 eikä menkkoja näy vieläkään. Sen ainokaisen testin tein dpo13 ja aloin jo pohtimaan et oliko siinä sittenkin joku vaalea viivanpaikka vaikka mun silmiin se näytti negalta. Pientä rusehtavaa limaa on tiputellut parina päivänä mut sit kun kuvittelen et huomenna aukeaa hanat niin tiputtelu loppuu samantien. Tänään aamusta Ouran lämmöt nousi nollaan, mut en nyt oikein luota tuohonkaan kun aloitin sen käytön vasta pari viikkoa sitten. Kai se on huomenna ostettava uusi testi jos menkat loistaa poissaolollaan.

Sain lisäksi julkiselta tänään Lugesteron-reseptin mut aloin miettimään et onko siitä hyötyä jos kerta muutenkin keltarauhanen toimii vähän liiankin tehokkaasti eikä suostu surkastumaan.

Minulla oli viime kierto tosi outo. Epäilin vahvasti raskautta (lue: olin varma), mutta vuoto tuli aika ajallaan. Ehkä jokin yritti kiinnittyä, mutta ei jatkunut muutamaa päivää pitempään? Lisäksi lähes koko kierron ajan -tai ainakin loppukierron- oli pistemäinen kipu toisella puolella. Kohta oli aivan selvä ja se pysyi samana. Olisiko ollut kystä? Minulla ei ole yleensä tuollaista kipua.

Ja nyt on kp 11 eikä ovulaatiosta mitään havaintoa. Tavallisesti ovulaatio kp 10-11 kehon tarkkailun perusteella. Yleensä kumpaakin munasarjaa nipistelee useamman päivän ennen ovulaatiota ja toisinaan ovulaatio tuntuu voimakkaampana yksittäisenä kipuna (kummaltakin puolelta 12-24h välein). Nyt on ollut ihan yksittäinen pikku nipsaisu (kummallakin puolella 12h välein). Lämmöt eivät ole nousseet.

Meillä oli ajatus, että tämä on viimeinen yrityskerta ja sitten kierukka kehiin. Nyt epäilen, että taitaa minun vauvatehdas kyllä muutenkin vetää viimeisiään, jos ovulaatiota ei kuulu.

Eli kun kahden viikon päästä ihmettelen, missä kuukautiset viipyy, niin ehkä ne vain ovat... Tauolla?

Luin kystistä tuon pistävän paikallisen kivun takia. Kystiä on havaittu ultrissa ja yksi kuivunut kysta on pysyvästi toisessa munasarjassa. Ehkä niitä on ollut aika usein, kun välillä ovulaatiokivut ja myös pms kivut ovat olleet aika pitkäkestoisia. Mutta hitostako näitä tietää, kun ei ole omaa gynekologia kotona ja ultraääntä käytössä joka kierrossa

Täällä dpo18 ja edelleen tihkuttaa mutta aamun testi näyttikin yllättäen positiivista. Hirveä luotto ei oo tähän kun tosiaan testi vielä aika haalea ja tuntuu et mahdollinen kiinnittyminen tapahtui tosi myöhään. Eikä mulla oo oikein sellaisia oireitakaan et olisin raskaana. Aiemmin kaikki oireet ja testi on olleet tosi vahvoja jo tässä vaiheessa. Taidan pysytellä kuumeilijoiden joukossa ihan varmuuden vuoksi 🤣

Ehkä joku tarkoitus oli tällä kun tosiaan keskiviikkona julkiselta kirjotettiin tuo Lugesteron tueksi vaikkei mulla aiemmin ole ollut alkuraskaudessa vuotoja. Ja eilen sen kävin hakemassa varmuuden vuoksi. Ja nyt sit tähän ”ylläri”plussaan tulikin tuo vuoto.

Liitteet

• IMG_6405.jpeg
    IMG_6405.jpeg
    841.3 KB · Katsottu: 17
Voi että @Freyja86 ja @StarStrike ! Toivottavasti viivat vahvistuu ja kyytiläinen pysyy matkassa 🙏🏻 😍
Hienoja uutisia 💪🏻

Täällä piinailen.. olisko dpo10 🤔 pitäisi kahlata aiemmat viestit että saisi laskettua.. sen verran olen lomalla etten kirjannut ovis plussaa mihinkään muualle ylös 😅
Ensi viikolla sitten testiä, jos ei menkat ala... Vielä ei ole mitään tiputtelua ainakaan tullut 🙏🏻
Kävin tsekkaamassa vanhemmat tekstit 13.7. ollut todennäköisesti ovisplussa. Ja joko 14. Tai sit 15 päivä oli ovistuntemuksia.. ettei tässä vielä kiire ole testailun kanssa, voi olla vasta dpo9 🤔

Ostin muuten Haale2 sormuksen seuraamaan lämpöjä ja aktiivisuutta yms.. mokoma laskee askeleet käsitöistäkin kun virkkasin illan.. tulee helposti 10 000 täyteen... 😅 Pitänee ottaa siksi aikaa jatkossa sormus pois jos haluaa tarkempia lukuja 😅

Muokattu viimeksi:
Itellä on aika skeptinen olo tämän onnen kanssa nyt. Testit ei tummene ja alavatsa on välillä kuin polttelisi. 🤷‍♀️ Olen niillä rfsu:n liuskoilla testannut ja yhden saman merkin earlyn. En nyt siis osaa oikein edes sanoa kuinka tummia tai vaaleita niiden pitäisi nyt olla. Viime raskaudessa testasin muistaakseni vasta dpo17. Silloinhan kyllä tuli jo hyvät viivat.
Siihen earlyyn tuli kyllä paremmat viivat kuin noihin liuskoihin. Nyt ollut kotona vain liuskoja ja ne on haaleita. Ehkä lietson turhaa itseäni paniikkiin. Olen aika hyvä siinä oman pääni sisällä.

Jos tässä nyt käy huonosti, niin positiivista tietenkin on, että tulin raskaaksi. Ainakin raapaisun verran.. 🫣 mutta en luovuta vielä. Kesäreissuun ostettu CB herkkiä ja noita liuska rfsu:ta lisää. Ja soitin lapsettomuusklinikalle tänään. Tekivät verikokeeseen lähetteen ensi viikolle. Teroja jatkan nyt siihen saakka, että kuulee tuloksista.

Testaatteko te yleensä aina herkillä vai noilla "tavallisilla"?

Mä oon nyt testannut tavallisilla (ihan Pregcheckillä) kun aiemmin tilasin raskauskeijulta niitä herkkiä testejä ja tuntui et ne ei tummuneet ollenkaan. Selkeitä plussia oon saanut Pregcheckillä. Paitsi ehkä poikkeus vahvistaa säännön kun tänään tuo on musta ihan liian haalea siihen nähden mikä dpo pitäis olla menossa.

Toki mahdollisuus et olis kiinnittynyt myöhempään ja siks vielä haalea plussa. Ja tajusin et mä aloitin tässä kierrossa tuon mulle määrätyn Primaspanin omatoimisesti jotain dpo3. Se kait voi aiheuttaa tuota tiputteluvuotoa kun alkio kiinnittyy. Vuodon alku ja se eka nega testi sekä pari päivää aiemmin ollut menkkakramppi vois sopia kiinnittymiseen. Mut jos kiinnittyminen tapahtunut joskus dpo10-11 niin voiko tuosta tulla eläjää 🤔

En tiiä voiko ikä lisätä tuota myöhäisen kiinnittymisen mahdollisuutta. Tekoäly väitti että yli 40-vuotiailla alkion varhainen solujakautuminen ja matka munanjohtimessa kohtuun voi tapahtua hieman hitaammin. Ja siksi tulisi haaleampo plussa ja kiinnittyminen vois tapahtua myöhemmin. Onko teillä tietoa tästä?

Itellä on aika skeptinen olo tämän onnen kanssa nyt. Testit ei tummene ja alavatsa on välillä kuin polttelisi. 🤷‍♀️ Olen niillä rfsu:n liuskoilla testannut ja yhden saman merkin earlyn. En nyt siis osaa oikein edes sanoa kuinka tummia tai vaaleita niiden pitäisi nyt olla. Viime raskaudessa testasin muistaakseni vasta dpo17. Silloinhan kyllä tuli jo hyvät viivat.
Siihen earlyyn tuli kyllä paremmat viivat kuin noihin liuskoihin. Nyt ollut kotona vain liuskoja ja ne on haaleita. Ehkä lietson turhaa itseäni paniikkiin. Olen aika hyvä siinä oman pääni sisällä.

Jos tässä nyt käy huonosti, niin positiivista tietenkin on, että tulin raskaaksi. Ainakin raapaisun verran.. 🫣 mutta en luovuta vielä. Kesäreissuun ostettu CB herkkiä ja noita liuska rfsu:ta lisää. Ja soitin lapsettomuusklinikalle tänään. Tekivät verikokeeseen lähetteen ensi viikolle. Teroja jatkan nyt siihen saakka, että kuulee tuloksista.

Testaatteko te yleensä aina herkillä vai noilla "tavallisilla"?

Mä oon testannut kans pregcheckin testeillä. Viime kevään plussasta en saanut rfsu:n earlyllä plussaa kp 26 vaikka olisi kai pitänyt jotain jo näkyä ja pregcheckillä oli leffaviivat heti kp 28.

Jostakin luin että viivan tummuus ei välttämättä kerro mitään.. riippuu kait myös paljon testistäkin.. tärkeintä ilmeisesti että viivoissa on väriä ja ne näkyy 🤔🤷🏻‍♀️

Jostakin luin että viivan tummuus ei välttämättä kerro mitään.. riippuu kait myös paljon testistäkin.. tärkeintä ilmeisesti että viivoissa on väriä ja ne näkyy 🤔🤷🏻‍♀️
Ehkä pitäisi ajatella näin juuri. Näkyy ilman tiristelyjä kuitenkin. Tämä viiva tuli nopeaa näkyviin testiin, mutta onkin CB herkkä.

Liitteet

• 20260724_214839.jpg
    20260724_214839.jpg
    996.3 KB · Katsottu: 10
Takaisin