Minulla oli viime kierto tosi outo. Epäilin vahvasti raskautta (lue: olin varma), mutta vuoto tuli aika ajallaan. Ehkä jokin yritti kiinnittyä, mutta ei jatkunut muutamaa päivää pitempään? Lisäksi lähes koko kierron ajan -tai ainakin loppukierron- oli pistemäinen kipu toisella puolella. Kohta oli aivan selvä ja se pysyi samana. Olisiko ollut kystä? Minulla ei ole yleensä tuollaista kipua.
Ja nyt on kp 11 eikä ovulaatiosta mitään havaintoa. Tavallisesti ovulaatio kp 10-11 kehon tarkkailun perusteella. Yleensä kumpaakin munasarjaa nipistelee useamman päivän ennen ovulaatiota ja toisinaan ovulaatio tuntuu voimakkaampana yksittäisenä kipuna (kummaltakin puolelta 12-24h välein). Nyt on ollut ihan yksittäinen pikku nipsaisu (kummallakin puolella 12h välein). Lämmöt eivät ole nousseet.
Meillä oli ajatus, että tämä on viimeinen yrityskerta ja sitten kierukka kehiin. Nyt epäilen, että taitaa minun vauvatehdas kyllä muutenkin vetää viimeisiään, jos ovulaatiota ei kuulu.
Eli kun kahden viikon päästä ihmettelen, missä kuukautiset viipyy, niin ehkä ne vain ovat... Tauolla?
Luin kystistä tuon pistävän paikallisen kivun takia. Kystiä on havaittu ultrissa ja yksi kuivunut kysta on pysyvästi toisessa munasarjassa. Ehkä niitä on ollut aika usein, kun välillä ovulaatiokivut ja myös pms kivut ovat olleet aika pitkäkestoisia. Mutta hitostako näitä tietää, kun ei ole omaa gynekologia kotona ja ultraääntä käytössä joka kierrossa