40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerroin eilen äidille. Hän otti asian tosi kivasti, mut olis voinu jättää sanomatta tän legendaarisen ”kato heti kun ei stressaa niin alkaa tapahtuun”….
Kun kerroin edellisestä raskaudesta minun äiti kysyi , että "oliko vahinko... vai ihanko tarkoituksella..." 🫣
Tyydyin toteamaan ettei näillä kilometreillä taida oikein vahinkoja sattua.

Täällä on kunnon vuoto menossa ja toinen päivä ilman imetystä. Välillä tunnen ihan hirveitä tunnon tuskia kun katson pientä ja kuinka hän kaipaisi maitoaan. Toisaalta olen yllättynyt kuinka vähällä protestilla tämä on silti mennyt. Haikeaa kuitenkin ja olen ollut aika itku-/kiukkuherkkä. Siihen vielä tuo menkkojen alkaminen. Yritän päässäni selittää, että ilman imetyksen lopettamista tuskin tulen raskaaksi. Toivottavasti en kadu tätä valintaa.

Kerroin eilen äidille. Hän otti asian tosi kivasti, mut olis voinu jättää sanomatta tän legendaarisen ”kato heti kun ei stressaa niin alkaa tapahtuun”….
Juuri tuollaisten kommenttien takia äiti on viimeinen ihminen, kenelle kerron... (Siis kertoisin) Häneltä tulee niin klassisia lauseita, että muistan nämä elämänviisaudet vuodien jälkeenkin, enkä siis positiivisessa mielessä.

Minunkin vanhemmat ovat hyviä väärissä lauseissa, joten enpä ole pahemmin kertonut heille mitään. Toki tämä yritys on venynyt ettei yksi kaverikaan enää muista kysellä... Onneksi.. menin kertomaan niin hän kannusti monta vuotta joka kuukausi ja aina kysyi tilannetta... Soitellaan viikoittain... Niin alkoi jo ärsyttämään 🙈😝

Että nyt en pahemmin kerro mitään muualla kuin täällä.. ja joskus tälle ystävälle... 🤔🙈

Muokattu viimeksi:
@StarStrike Voimia sinne. On epäreilua, että joutuu luopumaan jostain saadakseen muuta tilalle. Toivottavasti vielä onnistuisi. 🙏❤️

Jännä, jos monella äideistä tuollaisia kokemuksia. Onko kenties he aikanaan saanut teidät/meidät nuorempana, jolloin on ollut raskautuminen helpompaa.. 🤔

Mä pistin eilen irroituspiikin, kun ei keho halunnut ovuloida ajoissa. Torstaina olin ultrassa ja näytti siirtoa silmällä pitäen hyvältä. 😍 Luonnollinen ovulaatio olisi todennäköisesti sattunut kielletyille päiville, siksi irrotuspiikki ja nyt tiedän jo aikataulun. Perjantaina 12.6. haen kyytiläisen! 😍 Sitä ennen vaan vielä kova puristus töiden kanssa, kun yhden projektin deadline 15.6... 😬

Muokattu viimeksi:
Minun äiti oli yli 30 vuotias kun minut sai, olen esikoinen.. mutta käytännössä heti Ekassa tai maks toisessa yrityskierrossa.. ja sen jälkeen 2 pikkusisarusta 2 vuoden ikäeroilla.. ettei ilmeisesti ollut hankaluuksia.. 🤔 pikkusiskon kohdalla oli siis 37 vuotias.. 🤔

Yritän taas seuraavaksi saada miehen testeihin.. jos sieltä selviäisi jotain ja saatais sitten asioita eteenpäin... 🤔🙈 Toki olenhan tätä yrittänyt viimeiset öö 6-7 vuotta 🤦🏻‍♀️🙈

Mun äiti oli 30-vuotias kun sait mut ja 34-vuotias kun sai mun veljen, mutta hän tuli ilmeisesti helposti raskaaksi. Mutta oma äiti ei ymmärrä varmaan, kuinka paljon ikä, kohtuanomalia, endometrioosi ja kaikki mahdollinen on vaikuttanut tähän. Vanhemmat ihmiset välillä vähän möläyttelee asioita…

@Sandra84 Niin ne möläyttelee. Meilläkin äiti möläytti esikoisen rakenneultran jälkeen, kun tiedusteli sukupuolta, että eihän sen väliä, pääasia, kun vaan on terve. Meillä oli havaittu rakennepoikkeama, mistä ei heti haluttu kertoa, ennen kuin saamme itse lisätietoja. Siinä vain sisäisesti ajatteli, että "niinpä niin".

Nyt menee kyllä jännäksi. Mehän päätettiin siis lopettaa yritys viime kierron jälkeen. Nooh ei sitten lopetettu, kerta kiellon päälle tietenkin. Nyt on menossa kp21 (dpo epäselvä, ehkä 7). Rinnan on kipeät, yöllä heräsin kylkeä kääntäessä repäisemään kipuun toisella puolella alavatsaa ja unet on olleet vilkkaita ja niissä on syntynyt mm. kissanpentuja. Tiedä sitten lähteekö mielikuvitus taas laukaamaan mutta jotain erilaista nyt on.

@Iltatähtikö kuullostaa lupaavalta , itsellä kävi siis just noin.. kunpa olisi siellä nyt tärpännyt ❤️❤️
Äiti keskusteluun, itsellä kanssa tuntuu että ei ole kyllä äiti se kenelle ensimmäisenä kerron, jotenkin jopa pelkään hänen suhtautumista ja hänellä myös tapana töksäytellä asioita.. luultavasti kerron piakkoin siskolle mikäli raskaus jatkuu.
Olen muutaman päivän kriiseillyt testejä, jotka eivät omaan silmään tummene tarpeeksi :( sekä digi näytti vasta 1-2 raskaana. Oireet jatkuvat kyllä ennallaan mutta moni saanut tässä kohtaa jo yhtätumman viivan testiin kuin kontrolli, itsellä ollaan kaukana siitä, sekä digiin 2-3 raskaana. Toisaalta tuolla jossain aiemmin oli joku laittanut sen taulukon kuinka se raskaushormoni tulisi nousta, ja sen perusteella ei välttämättä tässä kohtaa olekaan vielä missään huippulukemissa.. olen siis rv4+6. Valitettavasti tullut vertailtua omia testejä muiden testeihin ja siitä nämä pelot. Laitan liitteeksi testien vahvistumisesta kuvat jos joku osaa kommentoida jotain järkevää ..
noissa herkissä toki selkeämmät viivat jo.

Liitteet

• IMG_5332.jpeg
    IMG_5332.jpeg
    3.4 MB · Katsottu: 84
  • IMG_5333.jpeg
    IMG_5333.jpeg
    3 MB · Katsottu: 84
Kävin ultrassa ja se sanoi siellä, että näyttää ja kuulostaa siltä, että olisi viikolla 5 vasta. Kyllä siellä jotakin näkyi. Ajattelin, että olis ollu 6+4, mutta voi kyllä ollakin 5+… Jos mun ovulaatio oli taas myöhäinen…
Sovitteko kontrolliultraa? Saisitko neuvolasta vielä lähetteen hcg-mittaukseen?

@Anneliisu ja @Puolikuu mä suunnittelin ensin, että meen viikon päästä ultraan, mut meen vasta kahden viikon päästä, ihan lääkärille, joka tietää mun tilanteen. Nyt kävin vaan Perhe-Artessa ja se ultraaja sanoi, että hän ei voi luvata, että löytyy mitään ja varmaan mun kohtuanomaliankin vuoksi. Onneksi näkyi kuitenkin jotakin. :) Laitoin neuvolaan hCG-lähetteestä pyynnön, jos saan sen, meen ens maanantaina. Nyt lähdin lomareissuun! 💕
@Poppana86 ootko käyny verikokeessa? Olisko hyvä kans käydä? Jos auttais pohdinnoissa? 💕

Tsemppiä hermoiluun @Poppana86 💕MUTTA siis, on aivan mahdollista, että asiat menevät hyvin. Toivottavasti @Sandra84 sulla on ihana loma :Two-hearts: @Mambonumber5 tosi kurjaa keskenmeno, osanotto 💔 mutta ihanaa, että oot toiveikas, koska sehän just on ihan mielettömän hyvä merkki, että tulit raskaaksi ja vielä noin nopeesti!!

Ja @Puolikuu oliko silleen, että sulla oli kohta siirto - huh, miten jännää, hurjasti onnea :Two-hearts:

@Iltatähtikö ja kaikki muut jännittäjät, onnea matkaan 🌈🌈

On kyllä herkkiä asioita nää tällaiset kertomiset. Itse oon kertonut sellaiselle ystävälle raskauden yrityksestä joka kans jakoi aika paljon omasta yrityksestään, ja tuntuu turvalliselta että hän kässää vähän mitä käyn läpi. Äidilleni en kyllä kertois ennen kuin asiat näyttäis olevan todella varmalla tollalla - ehkä myös häntä säästääkseni. Samalla oon kyllä miettinyt, että jos nyt ylipäänsä onnistuisin tulemaan raskaaksi, niin siitähän se piina vasta alkaisikin... (Ja siitä ei kyllä oo mitään merkkejä ilmassa, nyt pitäs olla ovulaatio mutta nekin testit näyttää negatiivista)

Muokattu viimeksi:
Omaa napaa:

On tää kyllä kummaa tää nelikymppisen PCOs kierto... Odottelin ovista kauan ja ei vaan kuulunut, joten kp40 paikkeilla otin terolutin käyttöön ja sitä söin 10 päivää. Lämmöt sahaili ylös alas kp 12 lähtien ja ei tasaantunut alas eikä ylös... Vuoto alkoi 5 päivää sitten, kesti 4 päivää ja tänään (kp5) olin tarkistamassa vieläkö tuhrua odotettavissa niin *yllätys* - selkeet ovislimat siellä. 🫣😅 Ja tota noi... Tässä vielä ovistestin tulos:

Liitteet

• 1000030969.jpg
    1000030969.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 15
Täällä kun äideistä ollut puhetta, niin ite äitin kanssa kyllä hyvissä väleissä ja puhunkin hänen kanssa kipeistäkin asioista.
Tämän ikäisenä äititstaipaleen aloitus taas voi olla hänelle utopiaa, kun oli 22 kun minä synnyin ja 24 kun veli syntyi.
Luulisi tosin, että äitin puolelta muuten hedelmälliset geenit tullut, kun mummu kuitenkin 13 mukeloa synnyttänyt. 😆
Se mitä sitten isän puolelta hankalampi sanoa, 4 lasta, joista nuorimmainen (?) kuollut n. 10 vuoden iässä.

Vähän toivoa valaa serkku, joka sama ikäluokkaa ja odottaa nyt kolmatta lastaan useamman keskenmenon jälkeen.

Tein eilen ennen töiden aloitusta (iltavuoro). Alle tunnin pidätyksellä early testin. En tiedä onko tässä vaan värikertymää vai olisko jotain muuta.

Tänä aamuna oli etovaa oloa jonkin aikaa ja alavatsalla ollut pientä vihlomista.

Niin ja dpo8 ehkä. En oikeasti tiedä yhtään ja voi olla vähemmänkin.

Liitteet

• IMG_9065.jpeg
    IMG_9065.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 52
  • IMG_9085.jpeg
    IMG_9085.jpeg
    3.1 MB · Katsottu: 52
Takaisin