40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnittelut! @KesĂ€sade1 🧡

Ja toivottavasti viivat vahvistuu @Kanelikierre đŸ‘đŸ»

@Elea voimia tilanteeseen! Ja plussa voi tulla niin kauan kuin vuoto ei ala đŸ™đŸ»

TÀÀllĂ€ leposyke ollut nousujohteinen koko viikon ja nyt tulee muitakin tuntemuksia, ettĂ€ ovis taisi olla viime vkl aikana, vaikken sitĂ€ kiinni testeillĂ€ saanutkaan. đŸ€”
Tuo leposykkeen nousu mietityttÀÀ, kun nÀin selvÀÀ ei ole aiemmin oviksen jÀlkeen ollut.. se on mulla normaalisti 60, toissapÀivÀnÀ oli 67, eilen 62 ja tÀnÀÀn taas 64...
Aiemmin olen tĂ€llĂ€ kellolla nĂ€hnyt korkeintaan 62 leposykettĂ€... đŸ€”
Mutta ei kait se tuokaan vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ mitÀÀn tarkoita... đŸ€·đŸ»â€â™€ïžđŸ™ˆ

Heippa. Mahtuuko mukaan yksi juuri 42v tÀyttÀnyt ikuinen vauvakuumeilija? Olin jo nuorimma (2020) syntyneen jÀlkeen varma ettÀ lapset olivat tÀstÀ mutta en ymmÀrrÀ mistÀ tÀÀ kuume vielÀ tuli, ja vahvempana kun koskaan. Vauva ajatukset on lÀsnÀ 24/7 tÀllÀ hetkellÀ enkÀ saa niitÀ millÀÀn sivuun.
Tammikuussa pÀÀtettiin miehen kanssa ettÀ lapsi on vielÀ tervetullut jos sattuisi tÀrppÀÀmÀÀn, sehÀn on vaan lisÀnnyt kuumetta ja haaveita entisestÀÀn.

Mulla on itsellÀni erittÀin vahvana mitÀ muut ajattelisi fiilis. Miten siitÀ pÀÀsee eroon?

JÀÀn ajan kanssa lukemaan ketĂ€ muita tÀÀllĂ€ pyörii â˜ș

@upana
Ja heti tuon kirjoittamisen jĂ€lkeen muistuikin mieleen ystĂ€vĂ€n tapaus kahden vuoden takaa. 1,5 vuotta suhteessa, molemmat ~40 v. YstĂ€vĂ€llĂ€ kuukautiset viikon myöhĂ€ssĂ€ ja miehen kommentti: "Onneksi et voi olla raskaana, kun ei olla yritetty lasta." đŸ€­đŸ€Ł
Hönen mielestÀÀn ilman ehkĂ€isyĂ€ ei voinut raskautua, jos ei tietoisesti yrittĂ€nyt. 😆
Hauska. 😄 TĂ€mĂ€ nyt tĂ€ytyy varmistaa mieheltĂ€.. đŸ€­

@Kanelikierre kiitos kokemuksen jaosta. HyvÀ tietÀÀ, ettÀ voi olla vain vÀliaikaista runsas vuoto.

@IltatÀhtikö Mukava kun tulee uusia jutustelijoita. Mulla oli/on myös samankaltaista "mitÀ muut ajattelee"-ajatuksia. En tiedÀ niihin muuta lÀÀkettÀ kuin se, ettÀ antaa itselleen luvan elÀÀ just sen nÀköistÀ elÀmÀÀ kuin haluaa ja tekee valintoja itselleen ja omaa elÀmÀÀ ajatellen. Sitten myös kÀÀntÀnyt ajatuksia toisinpÀin.. mitÀ itse ajattelisin ja mitÀ toiselle sanoisin vastaavassa tilanteessa. (En ainakaan yhtÀÀn mitÀÀn negatiivista tai tuomitsevaa)

Voi kiitos sanoistanne, nÀinhÀn se on ja meidÀn elÀmÀ tÀmÀ on eikÀ kenenkÀÀn muun. Ja miten paljon se sitten myöhemmin kaduttaisi ettÀ jÀttÀisi edes yrittÀmÀttÀ.

Mutta ihanaa löytÀÀ tÀllÀinen vertaistuki ryhmÀ koska tuntuu ettÀ olen ollut todella yksin nÀiden ajatusten kanssa, omasta kaveriporukasta kaikki on sitÀ mieltÀ ettÀ ei ikinÀ jaksais enÀÀ vauvaa. Kiitos kun otitte lÀmpimÀsti vastaan.

Mulla on neljÀ lasta ennestÀÀn kolme tyttöÀ 06,07 ja 20 sekÀ yksi poika 11.
â˜ș

@IltatĂ€htikö Tervetuloa! đŸ€— Musta tuntuu, ettĂ€ tuo huoli siitĂ€, ettĂ€ mitĂ€ muut ajattelevat, tulee usein teiltĂ€, jotka olette aloittaneet lapsen teon jo nuorena. ItsellĂ€ kun esikoinen on vasta 37-vuotiaana saatu, niin en kuitenkaan koe ettĂ€ tĂ€mĂ€ mahdollinen vauva olisi mitenkÀÀn erityisen myöhÀÀn hankittu. đŸ€­ Ja tosiaan omassakin ystĂ€vĂ€piirissĂ€ on lapset tehty jo aiemmin, eikĂ€ kukaan muu vauvakuumeile.. Mutta tĂ€mĂ€ on meidĂ€n elĂ€mĂ€ ja eihĂ€n tĂ€mĂ€ ketÀÀn muuta kosketa, mitĂ€ me tehdÀÀn. 😅 Ei muuta kuin unelmia kohti! 💖

Tervetuloa @IltatĂ€htikö 😊

Aivan samojen "mitÀ muut ajattelee" -ajatusten kanssa tÀÀllÀ painin minÀkin, vaikka vasta esikoinen yrityksessÀ. NiitÀ varmasti vahvistaa se, ettÀ ÀidillÀni on aina ollut kovin jyrkkÀ ja mustavalkoinen ajattelutapa, ja asioilla on ollut, ja on usein yhÀ, vain yksi oikea tapa millÀ ne on voinut tehdÀ (hÀnen). Vaikka tietoisesti kuinka ymmÀrtÀÀ ettei asia ole niin mustavalkoinen, on lapsuuden aivopesu aikaan saanut sen, ettÀ se pieni ÀÀni jossain yhÀ yrittÀÀ piipittÀÀ. LisÀksi Àidilleni on edelleen niin kamalan tÀrkeÀÀ mitÀ muut ajattelee. TÀtÀkin yritÀn yhÀ tÀssÀ iÀssÀ oppia pois: mun elÀmÀ, mun pÀÀtökset, mitÀ vÀliÀ mitÀ muut ajattelee ja puhuu, ei ne elÀ tÀtÀ elÀmÀÀ. TehdÀÀn miehen kanssa omat pÀÀtökset just niin kuin meille on parasta.

Sitten vuosien kiusaamiskokemukset ja vielÀ työelÀmÀssÀkin nÀhnyt ja kuullut miten kollegat puhuu toisista selÀn takana ja itsellekin vÀlillÀ pÀin naamaakin niin karmeasti ettÀ.

Mutta kuten sanottu, tÀtÀ elÀmÀÀ pitÀisi pystyÀ ja uskaltaa elÀÀ ihan itselleen. Ei kenellekÀÀn muulle. Kattilat kolisee teit mitÀ vain, joten ihan hyvin voit tehdÀ juuri niin kuin haluat.

Ja aina löytyy noita myötÀtunnottomia pÀÀnaukojia mielipiteineen. Mut sen vastapainoksi on myös ihan normaaleja ja myötÀtuntoisia ihmisiÀ.

TÀÀllÀ kierto vetelee viimeisiÀÀn (tÀnÀÀn kp 21) jÀÀden ilmeisesti normaaliakin lyhyemmÀksi. Oireista pÀÀtellen vuoto alkaa joko tÀnÀÀn tai huomenna.

Kerroin illalla miehelle, ettÀ on aika lopettaa yrittÀminen ja tunnustaa se tosiasia, ettei tÀssÀ iÀssÀ ja tÀllÀ taustalla ole mahdollisuuksia spontaaniin raskauteen.
Haikeaa, mutta myös helpottavaa. âŁïž

Tein sitten tĂ€nÀÀn raskaustestin pois kuljeksimasta ja ihan odotettavasti negaa nĂ€ytti. 😅 Nyt vain vuotoa odottelemaan.

Toivon teille muille myötĂ€tuulta matkaan ja plussaonnea. 💕

View attachment 153858
Uskaltaakohan tĂ€ssĂ€ vĂ€hĂ€n jo toivoa ettĂ€ kaikki meneekin ok? 😯 SyksyisestĂ€ keskenmenosta viisastuneena pÀÀtin nyt heti sitten kĂ€ydĂ€ varhaisultrassa varmistamassa, ettĂ€ kaikki on hyvin. TĂ€ssĂ€ vaiheessa siellĂ€ sydĂ€n jo pamppaili ja pikkuinen vastasi viikkoja. 💕
Oi
.Aivan ihanaa ja lĂ€mpimĂ€t onnittelut sekĂ€ paljon tarrasukkia mukaan đŸ™â€ïž

PyydĂ€n anteeksi jo heti, kun ehdin laittaa vain omaa napaani 🙈😬

Minulla siis alkoi kovat nivuskivut; samanlaiset kuin syksyllĂ€, kun sain keskenmenon. Vuoto alkoi 14.3. ja oli normi menkkavuodot. Kivut vaan oli kovat/kovemmat 😬. Sitten tuli jo negatestejĂ€. Eli uskoisin, ettĂ€ oliko kemiallinen ? Vai normi menkat ? Kierto olisi ollut se normaali kp 29.
Nyt ollaan miehen kanssa tĂ€ssĂ€ puuhailtu ahkerasti đŸ€­.
Katsotaan miten kĂ€y
.pĂ€ivĂ€ kerrallaan etiĂ€pĂ€in 👍

Nyt siis kp 17

Ps. Onko kukaan saanut plussia đŸ™đŸ™â€ïžâ€ïž
Voi, kun olisi niitĂ€ tullut 🙏🙏
Laittakaa kuulumisia.

TÀÀllÀ kierto vetelee viimeisiÀÀn (tÀnÀÀn kp 21) jÀÀden ilmeisesti normaaliakin lyhyemmÀksi. Oireista pÀÀtellen vuoto alkaa joko tÀnÀÀn tai huomenna.

Kerroin illalla miehelle, ettÀ on aika lopettaa yrittÀminen ja tunnustaa se tosiasia, ettei tÀssÀ iÀssÀ ja tÀllÀ taustalla ole mahdollisuuksia spontaaniin raskauteen.
Haikeaa, mutta myös helpottavaa. âŁïž

Tein sitten tĂ€nÀÀn raskaustestin pois kuljeksimasta ja ihan odotettavasti negaa nĂ€ytti. 😅 Nyt vain vuotoa odottelemaan.

Toivon teille muille myötĂ€tuulta matkaan ja plussaonnea. 💕
Se yrittĂ€misen yrittĂ€minen voikin tuoda sen odottamattoman plussan. Voi, kun tĂ€tĂ€ teille niin toivon đŸ™đŸ™â€ïž

Heippa. Mahtuuko mukaan yksi juuri 42v tÀyttÀnyt ikuinen vauvakuumeilija? Olin jo nuorimma (2020) syntyneen jÀlkeen varma ettÀ lapset olivat tÀstÀ mutta en ymmÀrrÀ mistÀ tÀÀ kuume vielÀ tuli, ja vahvempana kun koskaan. Vauva ajatukset on lÀsnÀ 24/7 tÀllÀ hetkellÀ enkÀ saa niitÀ millÀÀn sivuun.
Tammikuussa pÀÀtettiin miehen kanssa ettÀ lapsi on vielÀ tervetullut jos sattuisi tÀrppÀÀmÀÀn, sehÀn on vaan lisÀnnyt kuumetta ja haaveita entisestÀÀn.

Mulla on itsellÀni erittÀin vahvana mitÀ muut ajattelisi fiilis. Miten siitÀ pÀÀsee eroon?

JÀÀn ajan kanssa lukemaan ketĂ€ muita tÀÀllĂ€ pyörii â˜ș
LĂ€mpimĂ€sti tervetuloa❀❀❀
Pahoittelut, etten nyt ehdi paneutua enemmĂ€n viestiisi 😬. Tulin vain nopeasti tÀÀllĂ€ juoksemaan ja itsekkÀÀsti vain pĂ€ivittĂ€mÀÀn omat tietoni 🙈. Anteeksi.
Sinulle toivon niin niitĂ€ plussatuulia ja kaikkea hyvÀÀ ❀

Upana: ❀

Nyt vasta olen kerennyt lueskella teidĂ€n tarinoita, niin paljon onnea kaikille plussanneille❀

Unelma: toivottavasti ahkera puuhastelu tuottaa tulosta siellĂ€đŸ˜

TÀÀllÀ menossa kp9 ja kovasti odotan jo ovilaatioaikaa ettÀ pÀÀsisi sitÀ hyödyntÀmÀÀn! Aika matelee aina odottaessa sitÀ. Mulla on aina ollut kiveen hakatun tAskainen kuukautiskierto ja yleensÀ olen hyvin ovilaation tunnistanut, tosin nyt ekoja kertoja mietin pitÀiskö sitÀ kokeilla kuitenkin vielÀ tikuttaakkin.

Jos jaksatte kertokaa vĂ€hĂ€n millaisia elĂ€mĂ€ntilanteita ja perheitĂ€ teillĂ€ muilla on? PÀÀsisin helpommin kiinni ketĂ€ muita tÀÀllĂ€ pyörii. Ja ikĂ€nne yms. Varmasti olette kertoilleetkin aiemmin mutta lukiessa paljon vanhoja viestejĂ€ on vaikea muistaa kuka kukin oli ja ketĂ€ tÀÀllĂ€ vielĂ€ on mukana â˜ș

Moikka kaikille! Oon tiuhaan seuraillut keskusteluja ja myötĂ€elĂ€nyt toisten tilanteita taustalta, ja toisinaan kommentoinutkin jotain vĂ€liin, mutta tiiviimpÀÀn keskusteluihin uppoutumiseen ja osallistumiseen ei meinaa löytyĂ€ oikein aikaa. Mukava silti lueskella ja seurailla muiden kĂ€ymiĂ€ keskusteluja ja kuulumisia 😊 Muutamien ketjujen uusimmat postaukset tÀÀllĂ€ oon lueskellut jopa pĂ€ivittĂ€in ja mietin kumpaan ryhmÀÀn sitĂ€ kuuluis itte, tĂ€mĂ€ vai tuo +35, ja oon alkanut kallistua enemmĂ€n tĂ€nne +40 vaikka ihan vielĂ€ en oo pyöreitĂ€ tĂ€yttĂ€nyt 😅

MeillĂ€ yhteisen esikoisen yritys varsinaisesti starttasi vasta ensimmĂ€isen keskeytyneen yllĂ€tysraskauden jĂ€lkeen kĂ€ytyĂ€ni sisĂ€isen ”Jaakobin painini” asian suhteen. Tuolla aikaisemmin jossain esittelyketjussa kerroinkin, ettĂ€ olen ollut vapaaehtoisesti lapseton, tĂ€hĂ€n pÀÀtökseen oli vaikuttaneet paljolti kaverit ympĂ€rillĂ€ (joilla ei itsellekÀÀn lapsia ole, eikĂ€ ole tullut) sekĂ€ sopivan kumppanin puute. Kierukassa tuli pĂ€ivĂ€ys vastaan viime kesĂ€nĂ€ ja poistatin sen, enkĂ€ olisi halunnut enÀÀ hormonaalista ehkĂ€isyĂ€ kĂ€yttÀÀ - tokihan olisin voinut vaihtaa sen suoraan kuparikierukkaan, mutta pitkitin asiaa đŸ€·đŸ»â€â™€ïž Olinhan toki tietoinen mahdollisuudesta tulla raskaaksi, mutta pidin sitĂ€ tĂ€ssĂ€ iĂ€ssĂ€ epĂ€todennĂ€köisempĂ€nĂ€ kuin se todellisuudessa sitten oli. Summa summarum, kun ajatus omasta vauvasta oli iskostunut viimein tuonne jonnekkin mielen sopukoihin, ei siitĂ€ noin vain enÀÀ eroon pÀÀse 😅

Omista elintavoista sen verran, ettĂ€ mullakin on hieman ylipainoa - mainitsen tĂ€hĂ€n vĂ€liin ettĂ€ pÀÀsin vhh-ruokavaliolla toissakesĂ€nĂ€ vaa’alla sellaiselle kymmenluvulle, jota en ole nĂ€hnyt sitten ala-asteen 😂😂 Mutta sitten kun löytyi tĂ€mĂ€ nykyinen kumppani niin lipsuttiin ruokavaliosta ja herkuttelu pikkuhiljaa alkoi
 🙈 Nyt taas ollut meininki palata takaisin ruotuun ja otin Yazion kalorilaskennan avuksi. Liikun pĂ€ivittĂ€in ja lisĂ€ksi teen lihaskuntotreenejĂ€ kotona. Jostain tÀÀltĂ€ keskusteluista bongasin pilateksen ja kokeilin sitĂ€kin - vaikutti Ă€kkiseltÀÀn kyllĂ€ ihan kivalta vaihtelulta! â˜ș Syön D3/K2-vitamiinini purkista ympĂ€ri vuoden, lisĂ€ksi menee monivitamiinia, omega-3sta sekĂ€ magnesiumglysinaatti iltaisin. Alkoa en kĂ€ytĂ€ lainkaan, enkĂ€ kĂ€ytĂ€ nikotiinituotteita. Nyt otin ikĂ€ni ja ”paksun vereni” (Hb 150 ja tromb yli viitearvojen lĂ€hes joka mittauksilla ja 500-600 tasoakin joskus ollut) vuoksi kokeiluun mini-ASAn tueksi tĂ€hĂ€n yritykseen, jos sillĂ€ olisi kohdun mikroverenkiertoon jotain vaikutusta.

TiedĂ€ sitten onko millÀÀn nĂ€istĂ€ edellĂ€ mainituista sen suurempaa merkitystĂ€, mutta on onni ja uskomattoman hyvĂ€ tuuri, ettĂ€ meillĂ€ raskaudet alkavat kyllĂ€ suht *helposti* jos nĂ€in voi sanoa, mutta harmiksemme ovat menneet sitten kesken viikoilla 6-9. SyinĂ€ nĂ€ihin todennĂ€köisimmin munasolujen ikĂ€ ja geneettiset virheet. Nyt viimeisimmĂ€llĂ€ yrityskerrallakin vaikuttaisi olleen kaikki planeetat ja tĂ€hdet kohdillaan; menossa dpo13 ja herkĂ€ssĂ€ rfsu puikoissa selkeĂ€ plussa đŸ’«đŸ„č Ja samalla pelko persiissĂ€ ettĂ€ milloin tĂ€mĂ€kin alkaa vuotaa ulos 😟😒 En ajatellut soitella neuvolaan ennen rv8/9 enkĂ€ varaile varhaisultriin aikoja, koska nĂ€illĂ€ ennenaikaisilla toimilla nĂ€kyy olevan kohdallani huono karma.

Tulipas tarinoitua 😅 mutta minunkin puolesta hirmu paljon onnea kaikille muillekin plussanneille ja toivotaan kovasti ettĂ€ kaikilla pysytÀÀn kyydissĂ€! đŸ€žđŸ€žâ€ïž

Muokattu viimeksi:
Tulenpa nyt tÀnnekin @IltatÀhtikö ja @taenuska vanavedessÀ.

Olen itse juuri tuon 40+, mutten vielĂ€ ihan 50 v. kuitenkaan. Lapsia on suurperheellisen verran, mutta nuorimmaisenkin syntymĂ€stĂ€ on jo vuosia. (Pahoittelut epĂ€mÀÀrĂ€isestĂ€ kirjoitustyylistö, mutta netissĂ€ kun ollaan...) TĂ€mĂ€ ajatus ehkĂ€ vielĂ€ yhdestĂ€ herĂ€si henkiin vĂ€hĂ€n liian myöhÀÀn kuitenkin... saas nĂ€hdĂ€. Kierto on "nuoruudessa" ollut aika tasainen, mutta nyt on tullut jotain pieniĂ€ heittoja syystĂ€ tai toisesta. Munasolut saattaapi olla vain auttamattomasti liian raihnaisia, mutta yrittĂ€nytta ei laiteta! đŸ„łđŸ˜…
Ei tĂ€ssĂ€ siis hampaat irvessĂ€ vÀÀnnetĂ€, vaan tulee jos on tullakseen. 😊

Luin ketjua n. viikko sitten, mutten muista mitĂ€ oli kirjoitettu. YritĂ€n pÀÀstĂ€ pÀÀstĂ€ kartalle pikkuhiljaa. 😊

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa @IltatÀhtikö, @taenuska ja @Vaaveilija!

MÀ oon tosian tÀnÀ vuonna jo 41v. ja ajattelin viime syksyyn saakka, ettÀ meidÀn perhe on valmis. MeillÀ on siis miehen kanssa melkein 20v taival takana ja kaksi ihanaa lasta, tÀnÀ vuonna 11- ja 13-vuotiaat. Ollaan nyt pari kiertoa yritetty, mutta toistaiseksi ilman tulosta. Aiemmat raskaudet on alkaneet helposti, esikoinen yk1 ja toinen imetyksen lÀpi yk6.

Toivotaan @taenuska et teillÀ pikkuinen pysyisi kyydissÀ! Oletteko siis vielÀ selvitelleet mitenkÀÀn tuota? YksityisellÀ varmaan voisi apua saada melko nopeastikin.

Tervetuloa @IltatÀhtikö, @taenuska ja @Vaaveilija!

MÀ oon tosian tÀnÀ vuonna jo 41v. ja ajattelin viime syksyyn saakka, ettÀ meidÀn perhe on valmis. MeillÀ on siis miehen kanssa melkein 20v taival takana ja kaksi ihanaa lasta, tÀnÀ vuonna 11- ja 13-vuotiaat. Ollaan nyt pari kiertoa yritetty, mutta toistaiseksi ilman tulosta. Aiemmat raskaudet on alkaneet helposti, esikoinen yk1 ja toinen imetyksen lÀpi yk6.

Toivotaan @taenuska et teillÀ pikkuinen pysyisi kyydissÀ! Oletteko siis vielÀ selvitelleet mitenkÀÀn tuota? YksityisellÀ varmaan voisi apua saada melko nopeastikin.
Toivotaan tosiaan! 💚

Toisen km jÀlkeen pyysin kunnalliselta lÀhetettÀ perusverikokeisiin (pvk, kilpparit, sokerit) ja kaikki niiltÀ osin kunnossa. FerritiiniÀ ei lÀÀkÀrin mielestÀ tarvinnut tutkia kun perusverenkuvassa ei ollut mitÀÀn anemiaan viittaavaa, enkÀ usko siihen kyllÀ itsekÀÀn. Eli kai se on vain huonoa arpaonnea millanen munasolu sieltÀ sattuu milloinkin irtoamaan. Yksityiselle menemisessÀ kynnyskysymyksenÀ on raha, tokihan voitaisiin seuraavaksi tarkistella vielÀ jotain geeniperimÀÀn / hyytymistekijöihin liittyvÀÀ mahdollista problematiikkaa seuraavaksi, mutta en nÀe ettÀ lÀhdettÀisiin varsinaisiin hoitoihin.

Takaisin