40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan kaikki!

Minä täällä ounastelen olevan raskaana, repäisykipuja on ollut ja on KUUMA. Onko kellään tullut iän myötä repäisykipuja menkkaoireina, kun on ollut varma, että EI ole raskaana?

Kohta kaksi vuotta on yritetty, tammikuussa oli keskenmeno, sikiön arvioitiin kuolleen kohtuun rv 10. Kemiallisia on ollut todennäköisesti useita, en edes viitsi testata ennen kuin ollaan reikusti oli oletetun kuukautisten alkamispäivän, kun kyllä ne sieltä ovat tulleet, vaikkakin myöhässä (paitsi tietty kun raskaus jatkui pitemmälle). Ja ikää on reilusti plus 40. :)

Jos ei muutamaan kuukauteen tule "pysyvää" raskautta, siis että ei tule keskenmenoa, niin taidetaan lopettaa yrittäminen ja laittaa kierukka. Ihan vain oman henkisen hyvinvoinnin takia. Keskenmeno oli niin rankka kokemus, että ajattelen itsestään selvyytenä, että jos tulen raskaaksi, niin kuitenkin menee kesken... Mutta nyt on kyllä viimeiset mahdollisuudet yrittää, niin muutama kierto vielä kokeillaan.

Hei kanssakuumeilijat.. Nyt pitäkää peukut pystyssä, että mun menkat alkoi?!! 🤟 Ei kyllä ollut mitään ennakkovaroituksia, vaan alkoi aikalailla suorilta. Ennen on kuitenkin alkanut pienemmällä tuhnuttelu-vuodolla. Mutta, kunhan nyt alkais ja saisi jonkinlaisen kierron mitä seurata. Ovisplussan saanut tikutettua jossain kohtaa. Toki nyt ovisplussan ja vuodon alkamisen välillä on vähän turhan niukasti päiviä. 🫣

@Kanelikierre Kyllä se voi hyvin vielä vahvistua, kierrot on erilaisia ja alkio ei varmaan aina kiinnity samana päivänä. 🙏

@StarStrike Pidetään peukkuja! 👍🏻👍🏻🌈

Mä meinasin tänään tippua penkiltä, kun Ovumiasta soitettiin. Eilen kerätyistä 25 oli kypsiä ja 23 hedelmöittynyt normaalisti. 😳 Siis mitä. En voi uskoa. 😭😍 Toki tässä on nyt ensin blastoksi kehittyminen ja sitten PGT-A, mutta kyllä mä nyt varovaisesti uskaltaisin toivoa, että jospa tuosta joukosta meille vauvan vielä saataisiin.. 🙏

Viiva oli vahvistunut tänä aamuna sen verran että uskallan ehkä siirtyä plussanneisiin. 😍 En kyllä oikein vieläkään meinaa uskoa tätä pitkän toivomisen, yrittämisen ja hoitojen jälkeen. 😭❤️
Ompa ihana. ❤️ Onnea matkaan. ❤️

Kiitos peukutuksista. Kyllä ne menkat alkoi. Vuoto on aika railakasta, mutta yön kähmässä lueskelin, että se on ihan normaali raskauden jälkeen, vaikka näin reilun 8kk päästäkin. Toivottavasti ei kuitenkaan näin runsaiksi jäisi, meinaa yöllä oli tullut siteestä ohi kunnon lammikko ja siteitä on muutenkin pitänyt vaihtaa usein vain sen määränkin takia, ei pelkästään siis hygienian. Mutta niin vain.. nyt on pykälän realistisemmat mahdollisuudet raskautua. Vähän haikeaakin tavallaan tämä kierron käynnistyminen ja sitten semmoinen fiilis, että aivan kuin kello olisi taas laitettu tikittämään aikaa vasten. Menkat.. 🫶 voi tätä ilon ja onnen päivää.. 😄🩸 Jatkossa en enää niitä toivo. Nämä yhdet riittäisi.. 🤣 Nyt pitää miehen kanssa ottaa asia paremmin puheeksi. Hän oli tässä yks päivä vauvatarvikkeita jo myymässä.. whaaaat.. nou. Ei todellakaan myydä vielä. 🤭 Toivottavasti on mun kanssa samoilla linjoilla vauva-asiassa. Ei ole nähnyt aiemmin tarvetta ehkäisylle, niin kaipa tuo on.. 🤷‍♀️ Vai "tajuaako" miehet ajatella, että se raskaus on mahdollinen vai odotteleeko ne naisen kertovan, että jos et vauvaa halua, niin rullaahan kumi paikoilleen. En ainakaan omasta miehestä haluaisi ajatella, että niin.. (tälleen hellästi sanottuna..) pahvi olis. 😉😍

Muokattu viimeksi:
Ja heti tuon kirjoittamisen jälkeen muistuikin mieleen ystävän tapaus kahden vuoden takaa. 1,5 vuotta suhteessa, molemmat ~40 v. Ystävällä kuukautiset viikon myöhässä ja miehen kommentti: "Onneksi et voi olla raskaana, kun ei olla yritetty lasta." 🤭🤣
Hönen mielestään ilman ehkäisyä ei voinut raskautua, jos ei tietoisesti yrittänyt. 😆

Paljon onnea @Kesäsade1 ❤️ Mä seuraan ehkä perässä plussaryhmään jos omat testit vahvistuu.

Tosi hyvältä vaikuttaa @Puolikuu! Kyllä tuosta keräyksestä ja alkiodiagnostiikasta varmasti löytyy hyvä yksilö!
Kiitos kannustuksesta. Mä kävin tutkimassa vanhoja kuvia testiliuskoista raskautumisesta kuopuksen kohdalla ja ihan haaleita ne oli aluksi. Päivää ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa oli niin haalea että heitin sen poiskin ennen kuin aamu-unisilla silmillä havahduin että hetkinen oliko sittenkin 😁

Mulla on tosi samoja raskausoireita kuin kuopusta odottaessa et nyt oon taas aavistuksen toiveikkaampi. Toki kaksi viimeisintä varhaisultraa on ollut pettymys niin en oikein uskalla iloita ennen ultraa.

@StarStrike Mulla on ollut kans runsaat vuodot aluksi raskauksien jälkeen mutta ne on kyllä tasaantuneet sitten. Toivottavasti tosiaan ei oliskaan kuin yhdet menkat! 🤞

Onnea @Kesäsade1 ja @Kanelikierre 😍

Ja upea saalis @Puolikuu ! Todella upea määrä myös hedelmöittyneitä. 😍 🤞🏻että ei tulis hyperiä ja pääset pian siirtoon.

@Elea Paljon voimia sinne ❤️

Itsellä ei oikein mitään raportoitavaa. Seuraavaksi odotellaan ovista. Lueskelen näitä kyllä, mutta itselläkin nyt vähän epävarmat ajat muuten, niin ei oikein pysy ajatukset kasassa.

Ompa ihana. ❤️ Onnea matkaan. ❤️

Kiitos peukutuksista. Kyllä ne menkat alkoi. Vuoto on aika railakasta, mutta yön kähmässä lueskelin, että se on ihan normaali raskauden jälkeen, vaikka näin reilun 8kk päästäkin. Toivottavasti ei kuitenkaan näin runsaiksi jäisi, meinaa yöllä oli tullut siteestä ohi kunnon lammikko ja siteitä on muutenkin pitänyt vaihtaa usein vain sen määränkin takia, ei pelkästään siis hygienian. Mutta niin vain.. nyt on pykälän realistisemmat mahdollisuudet raskautua. Vähän haikeaakin tavallaan tämä kierron käynnistyminen ja sitten semmoinen fiilis, että aivan kuin kello olisi taas laitettu tikittämään aikaa vasten. Menkat.. 🫶 voi tätä ilon ja onnen päivää.. 😄🩸 Jatkossa en enää niitä toivo. Nämä yhdet riittäisi.. 🤣 Nyt pitää miehen kanssa ottaa asia paremmin puheeksi. Hän oli tässä yks päivä vauvatarvikkeita jo myymässä.. whaaaat.. nou. Ei todellakaan myydä vielä. 🤭 Toivottavasti on mun kanssa samoilla linjoilla vauva-asiassa. Ei ole nähnyt aiemmin tarvetta ehkäisylle, niin kaipa tuo on.. 🤷‍♀️ Vai "tajuaako" miehet ajatella, että se raskaus on mahdollinen vai odotteleeko ne naisen kertovan, että jos et vauvaa halua, niin rullaahan kumi paikoilleen. En ainakaan omasta miehestä haluaisi ajatella, että niin.. (tälleen hellästi sanottuna..) pahvi olis. 😉😍
Siis, synnytyksen jälkeen VOI tulla raskaaksi ilman että on kuukautisia välissä. Eli ehkäisyasioita pitää miettiä jo ennen ekaa vuotoa, jos ei ole tarkoitus saada vauvaa. Mutta imetys ehkäisee toisilla todella tehokkaasti, itsellä raskaudet alkoivat aika tarkalleen kun imetys loppui. Kolme lasta putkeen parin vuoden välein, kuuteen vuoteen yhdet menkat...

Takaisin