40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Zebra asia on varmaan juuri noin, eli varmaan olisi huomannut jos oli jotenkin epätavallinen, kun siitä vielä erikseen kyselinkin. Oli kyllä siinä mielessä huojentavaa kuulla, että sinänsä limakalvo ei ainkaan ollut ohut, mitä enemmän pelkäsin. Tämä yhdistettynä säännölliseen kiertoon ja selkeään ovulaatioon antaa toivoa, että jotenkin hommat vielä toimisi. Munikset toki on jo fossiili-ikäisiä, mut jospa niihin saisi vielä vähän säpinää ubikinolin avulla 😅. Ubikonolin vaikutuksessahan kestää n. 3 kk, kun sen verran ne munikset vissiin kypsyy. Eli periaatteessa kun aloitin (kylläkin pienellä annoksella) jo tammikuun alussa, voisi kohta olla se 3 kk täynnä.

Mun mies muuten juo kans tosi paljon kahvia, mut sitä en varmaan saa vähentämään 🤭.

Meillä mies on vähentynyt ihan itse kahvia jo muutenkin.. ja minäkin.. perus monivitamiini ja omega 3 on isännällä käytössä...
Mulla taas, mamma vitamiini, omegat, rautaa, folaattia, kalsiumia.. ja sit metforem..
Ubikonolia söin joku vuosi takaperin reilu 3kk... 🤷🏻‍♀️ Ehkä voisi kokeilla uudestaan... 🤔
Nyt kokeilen juoda ja syödä lämmittäviä mausteita yms. akupunktiossa meinasivat että kohtu on ehkä hieman kylmä.. sitä varten kanelia, inkivääriä ja kurkumaa yms.. ja sit ihan merisuola jalka kylpyjä 2 krt viikossa... Joten kohta lähtee tän viikon eka jalkakylpy 🤔

Paljon tullut tekstiä tähän ketjuun, mukava saada myös uusia mukaan. 🤩

Onnittelut plussasta @Pogo 😍♥️

Täällä menossa kp10 ja kuten osasin odottaa, mieli tasoittui heti kuukautisten alettua. 🧘🏻
Ensimmäisenä soitin ystävälle ja pyysin anteeksi. Todettiinkin, että kauhulla odotellaan, milloin sattuu molemmille samaan aikaan PMS. 🤣

Ovista odottelen lähipäiville, toistaiseksi ovistestit negoja.

Iästä oli puhetta.
Itse en mieti, mitä läheiset tai muut ihmiset ajattelisivat tässä iässä vauvan saamisesta. Tunnen useampia, jotka ovat saaneet spontaanisti vauvan vielä 40+ vuotiaana, vanhin 48 vuotiaana. 🤰🏻
Entistä enemmän pinnalle on noussut vain ajatus siitä, olisiko oikein lasta kohtaan, että hänen ollessaan murrosiässä, olisin itse jo lähempänä eläkeikää. 🧓🏻 Ei niinkään numerot huoleta, vaan se, olisiko itsellä silloin voimavaroja olla tukemassa lasta murrosiän aallokoissa.
Toisena kuvaan on astunut myös jonkin sortin kuolemanpelko. En pelkää kuolemaa, vaan pelkään, että lapsi jäisi ilman äitiä nuorena. 💔
Tää pelko on sinänsä hölmö, ihmisiä kuolee odottamatta hyvinkin nuorena ja toiset porskuttaa yli 100-vuotiaiksi. ✨

Olen kuitenkin asettanut nyt lopullisen takarajan yritykselle. Yritys päättyy, kun täytän 45.
Tämän kierron jälkeen on 2 kiertoa aikaa yrittää. Ihme kyllä, tuo takaraja tuntuu vain helpottavalta. 😊

Juttelin lääkärin kanssa. Katsotaan vielä, jos tehdään yks IVF, mutta vain jos AMH on hyvä ja paino tippuu ainakin 10kg elokuuhun mennessä. Sit pitää katsoa mikä tilanne munasarjoissa. Pitää varmaan ostaa sitä ubikinolia sitten kuitenkin. Makso mitä makso! ❤️💪🏻 Tiedän realiteetit, mutta haluan vielä vähän uskoa omiin soluihin. Sit jos ei, sit mennään lahjasolujonoon, joka on kuulemma nyt lyhyt. Omanapailua taas. Sori. ❤️🙏🏻

Nega testattu tänään dpo 14. Lopetan Cyclot ja jään odottamaan menkkoja. Ensikäynti yksityiselle lapsettomuuslääkärille varattuna vajaa kolmen viikon päähän. Keskusteltiin miehen kanssa ja hän nyt yrittää vähentää kofeiinia ja nappailla vitskut.

Ja niin oltiin järkeviä ja testattiin jo oletettuna dpo7 ja vielä päiväpissasta extempore 😂 Kovasti haluttaisiin tässä jotain nähdä. 😉 Ei voi vielä tietää..?

IMG_1619.jpeg

@Zebra Tsemppiä! Kofeiinia voi helposti vähentää, jos kotona keittää ainakin, niin laittaa puolet kofeiinitonta? Saa juoda saman määrän 😃🤭 Mä tein jossain kohtaa niin. Nyt juon vaan kaks kuppia päivässä.

@Indigo Ehkä vielä liian aikaista, mutta toivotaan parasta! 🙏🏻

@Upana Haluaisin toivoa ja uskoa, että ikä ei ole este siinä kohtaa kun lapsi on teini ja itse lähentelisi sitä 60 vuotta. Siinä tärkeintä on se, että lapselle on kerrottu, kuinka haluttu hän oli ja häntä jouduttiin vähän odottamaan / elämä oli sellaista. Nuorten kanssa on vähän hankalaa… Meillä asuu kohta 15v. miehen tyttö ja voi helvata 😩🙈🤭🤣 Mut hei, millasia me oltiin teininä? Kaikilla on se vaihe… 😀🙌🏻

Mä tilasin nyt sit 150 kpl ubikinoli paketin eli se riittää 75 päiväksi. 🙌🏻 Kyllä se tästä. Syksymmällä sitten tämä lapsettomuus-asia taas liikahtaa(tai kesän lopussa).

Ajattelin silti ottaa lauantaina geelilakkaukset, vaikka ne ei kai ole terveellisiä, mutta haluan reissuun siistit kynnet.

Tässä pohdin myös, että onkohan toi kungfu nyt kuitenkin liikaa. Mieli haluaa urheilla, kroppa ei. Uupumus taustalla vielä varmasti vaikuttaa (olin siitä hetki sitten saikulla).

@Zebra Tsemppiä! Kofeiinia voi helposti vähentää, jos kotona keittää ainakin, niin laittaa puolet kofeiinitonta? Saa juoda saman määrän 😃🤭 Mä tein jossain kohtaa niin. Nyt juon vaan kaks kuppia päivässä.

@Indigo Ehkä vielä liian aikaista, mutta toivotaan parasta! 🙏🏻

@Upana Haluaisin toivoa ja uskoa, että ikä ei ole este siinä kohtaa kun lapsi on teini ja itse lähentelisi sitä 60 vuotta. Siinä tärkeintä on se, että lapselle on kerrottu, kuinka haluttu hän oli ja häntä jouduttiin vähän odottamaan / elämä oli sellaista. Nuorten kanssa on vähän hankalaa… Meillä asuu kohta 15v. miehen tyttö ja voi helvata 😩🙈🤭🤣 Mut hei, millasia me oltiin teininä? Kaikilla on se vaihe… 😀🙌🏻

Mä tilasin nyt sit 150 kpl ubikinoli paketin eli se riittää 75 päiväksi. 🙌🏻 Kyllä se tästä. Syksymmällä sitten tämä lapsettomuus-asia taas liikahtaa(tai kesän lopussa).

Ajattelin silti ottaa lauantaina geelilakkaukset, vaikka ne ei kai ole terveellisiä, mutta haluan reissuun siistit kynnet.

Tässä pohdin myös, että onkohan toi kungfu nyt kuitenkin liikaa. Mieli haluaa urheilla, kroppa ei. Uupumus taustalla vielä varmasti vaikuttaa (olin siitä hetki sitten saikulla).

Tämäpä fiksu ehdotus, kiitos! Ei tullut mieleenkään kun en itse kahvia juo, että noihan sitä kannattaa tehdä. Kyselin eilen, että miten onnistu vähentää. Kuulemma onnistu, eikä pääkään ollut särkenyt, et ehkä tää tästä.

Varmaan noiden geelikynsien haitat on erityisesti silloin jos niille altistuu jatkuvasti. En usko, että satunnainen on niin paha juttu. Laitata ihmeessä, ja nauti niistä ja ihanasta keväästä ja reissusta!

Kannattaa varmaan kuunnella kehoa aika herkällä korvalla. Ja jos tuntuu, et se ei oo oikein viel liikunnassa mukana niin tekee vain silleen maltillisen sopivasti ettei sit uuvu uudestaan.

@Pogo Onnea matkaan! 🙏❤️

@Freyja86 Voimia sinne. ❤️ Lisäravinteita on meillä: mulla Mama vitamiini, Omega-3, aiemmin oli Ubikinoni ja Ubikinol joulukuusta asti. Jätin sen pois, kun Ovumian lääkärin mielestä oli tarpeeton. Mut nyt mietin, et pitäiskö varuiksi aloittaa uusiksi. 🤭 Miehellä Omega-3, sinkki, magnesium Ubikinol + Sermatrop, kun Ovumian lääkäri suositteli sperman laadun parantamiseksi (kuumetauteja oli alla). Ja nyt mä kauhukseni muistin, että en ole jättänyt Omega-3 pois, piti jättää 2 viikkoa ennen punktiota! 😱 No soitin Ovumialle ja ehkä ei nyt romuta suunnitelmia.. 🙏

@Moosee Hyvä, että perusjutut kuitenkin kunnossa! En ole kyllä muistaakseni törmännyt asiaan, että kahvinjuonti miehellä vaikuttaisi mihinkään...? Ehkä ei ole ainakaan kriittistä! 😅

@Upana Se on juurikin niin, että kaikkeen ei voi vaikuttaa, oli ikä mikä hyvänsä. Mulle tuli kuolemanpelko silloin kun esikoinen oli vauva ja taapero. Pelkäsin, että jos mulle sattuu jotain, niin kuinka hänen käy. 😥 Panikoiduin mulle suht normaaleista migreenikohtauksista. Mutta se on onneksi helpottanut. Liekö ollut myös hormoneilla osuutta asiaan. Ja työterveyskäynti myös rauhoitti mieltä, kun veriarvojen mukaan ei ole tukosriskiä.

@Zebra Osanottoni uudesta kierrosta. On hyvä, että teillä käynti varattuna. 👌

@Indigo Voii, tsemppiä testailuun ja päivien kuluun. 🤭

@Sandra84 Hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat. 👍🏻 Voithan kokeilla kungfua, mutta kuuntele herkällä "korvalla", mitä kroppa sanoo.. Että onko kuitenkin vielä jokin rauhallisempi laji parempi, että ei mene ylikierroksille. ❤️

Mä olin tänään Ovumialla ultrassa ja oli hyvä tilanne, maanantaina nähdyt isot follit (4+7) oli kasvaneet jo lähes kypsiksi, mutta oli tullut uusiakin mukaan! Mulla kun on vähän pidemmänpuoleinen kierto, niin lääkäri päätti että kypsytellään kaksi päivää vielä lisää, odotellaan hieman pienempiä mukaan, ja punktiopäivä on nyt sitten ensi viikon ke, kp16. Tottahan toki se sattui töiden kannalta huonoksi päiväksi, pitää miettiä, että joudunko nyt kuitenkin kertomaan pomolle, miksi en voi osallistua yhteen palaveriin. 🙈 Onneksi hän on siinä mukana, niin hommat hoituu, mutta harmittaa vähän itseäkin, että en voi olla paikalla. Tai ehkä pystyn toimenpiteen jälkeen mennä teamsiin kuulolle. 😅 Tällainen mä oon, en osaa ajatella vain että ilmoitan olevani pois ja sillä siisti. 😬

Heippa, nopea omanapailu. Täällä kummallisia oireita. Sykkeet korkealla, pieni verinen yhdenillan vuoto eilen, alavatsan nippailuja.. kello kertoi aikaistaneensa ovulaatiota 3pv aiemmin ilmoittamastaan 🙈

No oli erikoinen vuoto kyllä mut aiemmissa raskauksissa sitä ei ole tullut kiinnittymisvuotoja 😅 Ehkä tämä taas pelkkää toiveajattelua, mutta seuraan tilanteen kehittymistä 😂 Ihanaa viikonloppua! ❤️
Mulla tuli syksyllä, ei myöskään aiemmassa raskaudessa ollut. Se kai riippuu siitä, mihin kohtaan kiinnittyy.. Toivotaan! Samoin, viikonloppuja. 😍

👋🏻
Digiovistestillä tuli ekaa kertaa hymynaama!! Ei tarvinnut arvailla. Letrozol 2x meni kierron alussa, nyt ollaan jo Teroluteissa 😄 Peittoa heiluteltu kp 9, 10, 12, 14, 16, 17 ja 19. Et yrityksen puutteeseenkaan tää ei nyt tuu kaatumaan 😂
Ovisplussa kp 17. Tänään eletään kp 23 ja dpo 6. Kaksi päivää sitten aamulla tuli vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä. Tänään on ollut etova olo.

Ens kuussa pitäs mennä ultraan joko Kp9 maissa tai h7 😂 Katotaan, kumpaan kääntyy..

@Freyja86 hurjasti voimia. ♥️

@Sandra84 jos tuntuu, että laji on liikaa kropalle, oisko jotain lempeämpää lajia? ♥️

Geelilakkaukseen liittyen sanoisin, että en usko sen olevan hurjan haitallista, mikäli sitä ei ihan jatkuvasti tee. 💅🏻
Tää mun ajatus on terapian ja pitkän prosessoinnin tulos. Olin todella neuroottinen toista yrittäessä. Vältin ihan kaikkea, mikä mitenkään voisi olla haitallista, joko tutkitusti tai omasta mielestä. 🙈 Näin jälkeenpäin ajateltuna elämä ei ollut elämää, vain pelkkää kaiken varomista ja välttelyä.

Kiitti tuosta kahvivinkistä, 👌🏻Mun on pitänyt jo pidempään vähentää kahvia, vaikka en sitä juokaan kuin aamuisin 2 kuppia.

@Puolikuu voi että, siellä on pian tositoimet edessä. 🤩 Osaan samaistua tuohon pomolle kertomiseen, vaikka itselläni olikin vain letroihin liittyvä ultraus. Kerroin vain pomolle (miespuolinen), että on lääkörikäynti liittyen gynekologiaan. Ei halunnut tietää lisää. 🤣
Eikö punktiopäivä ole yleensä saikkupäivä? Näin ainakin miehen siskolla oli.

@Zebra hyvä, että käynti varattu. ♥️

@Adelia olisko kiinnittymisvuotoa. 🤩

@Elea tsemppiä piinailuun. 🤩

@Indigo älä vielä heitä kirvestä kaivoon. 💕

Täällä oletan oviksen olleen eilen. Selkeää ovisplussaa on liuskoilla saanut, mutta laskin kuitenkin tummimman viivan plussaksi. 😅 Plussa vai ei-ketjuun testejä kuvailinkin. Aamulämpö ainakin lähti selkeästi nousuun.
Kammarissa ollut viime päivinä aktiivisuutta niin paljon, että eilinen tuntui jo lähes pakkopullalta. 🙈😂 Aiemmin ollaan menty joka toinen päivä-taktiikalla, mutta tähän kiertoon ehdotin joka päiväistä jumppaa. 🤭

Meistä minä olen se, joka avoimemmin asioista puhuu. Illalla sitten miehelle sanoinkin, että mun osalta ainakin nämä neljä peräkkäistä päivää oli tarpeeksi ja vähän liikaakin. 😂 Miehen helpotus oli kyllä niin silminnähtävä. 😅🥰 Saatiin hyvä keskustelu aikaiseksi, miten kummallakaan ei ole enää samanlaista halua ja kestävyyttä jumppastella usein kuin nuorempana, vaan harvemmin on parempi. ♥️
Koska olen minä, oli pakko vielä kuitenkin hieman kiusata miestä ja todeta, että ehkä otetaan varman päälle ja vedetään vielä viides päivä putkeen. 🤣😂
Aamulla ensimmäisenä kerroin, että voi rentoutua, tänään ei kammarissa tule olemaan aktiivista, vaikka Flo:n mukaan olisi vielä hedelmällinen päivä. 😆

Perjantaina sain ajan papa-kokeeseen. Iski tajuntaan taas rajummin, minkä ikäinen olenkaan. 😳 Se on jännä, miten itsestä tuntuu, että on edelleen tosi nuori, mutta kun miettii ikää numeroina, järkyttyy joka kerta. 😆
Jännitän hieman tuota vapaa. 5 vuotta sitten se otettiin viimeksi ja vastaus oli "Epäselvä tulos. Riittämätön näyte."
Yritin heti tuolloin kysellä, eikö voisi ottaa uutta näytettä, mutta sille ei nähty tarvetta. 😳 Olen tässä vuosien aikana useammankin kerran tätä kysellyt ja yrittänyt, että otettaisiin uusintanäyte. 2 vuotta sitten naistentautienpolilla vuotohäiriön vuoksi asioidessa kyselin, josko samalla otettaisiin papa, mutta sain vastaukseksi, ettei ole tarvetta, kun ultrassa ei näy mitään ja säännöllinen tarkastus on kuitenkin tulossa jo kahden vuoden päästä. 😕
Yksityisellä gynellä kävin vuosi sitten, mutta hänen kantansa oli, että sairaanhoitopiiri vastaa näiden ottamisesta. Tästä olin yllättynyt. 🤔
Mutta onpahan aika nyt tiedossa ja tällä kertaa en tyydy puolinaiseen vastaukseen, vaan pistän kovan kovaa vasten.
Muutenkin olen niin pettynyt perusterveydenhuoltoon ja se on lisännyt taistelutahtoa siinä määrin, että olen valmis tarvittaessa tekemään myös tästä asiasta muistutuksen ja kantelun.

Muokattu viimeksi:
@Upana Joo, on tullut noita poissaoloja jo ennemmin ja niiden kanssa oon pärjännyt, kun oon saanut ne kalenteriin ennalta. Tämä on nyt hankala, kun olin varannut lomapäivän pe + ma ja se ei nyt mennytkään nappiin. Ja keskiviikolle on kalenterissa palavereita asiakkaiden kanssa. Niin jotain pitää selittää, että en nyt pääsekään paikalle. Ja huomenna ei ole järkeä pitää lomapäivää, kun keskiviikkona joudun olla pois ja torstainakin ehkä puolittain, jos olo on vielä hankala.. Saikkua saisin loppuviikon, mutta hommat kaatuu päälle, jos ei niitä hoida. En pysty siirtämään töitäni muille. En vielä ole keksinyt vuorosanoja...
Siellä on hyvin onnistunut tallettelut sitten! Hatunnosto! 🤩 Ei kyllä joka päivä monta päivää putkeen luonnistu täällä näillä kilsoilla.. 😅 Kolme on tainnut olla maksimi hedelmälliseen ikkunaan. Pidän kovasti peukkuja sinne! 🙏🌈

@Upana Sama juttu täällä, joku viisi päivää putkeen oviksen ympärillä käy jo ihan työstä. Yleensä mies on aina valmis jumppailemaan, mut viimeks oltiin kans vaan kummatkin tooodella tyytyväisiä, et ei enää kuudetta päivää putkeen tarvi tampata patjoja. 😁

Onpa ikävä juttu, et ketään ei kiinnostanut ottaa uutta papanäytettä, edes yksityisellä wtf?! 😬 Luulis tosiaan, et jos näyte on riittämätön, niin silloin otetaan uusi näyte kunnes se riittää kunnon vastaukseen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, ja edelliseen näytteeseen on vain tullut jostain syystä liian vähän soluja. Mullekin pitäis sit tänä vuonna tulla kutsu papaan, edellisestä tosiaan se 5 vuotta.

Takaisin