40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen täällä tosi epäaktiivisesti ollut mukana, enemmän tuolla lämpöjen mittailijoissa.

Ihmettelin aiemmin loppuviikosta että mulla on varmaan joku pissatulehdus kun heräsin yöllä käymään pissalla mitä ei oo tapahtunut ku raskauksien loppupuolella. Muutaman yön jälkeen syttyi lamppu että hei entä jos onkin kyseessä raskaus ja eilen aamulla sitten tein ekan testin joka oli haalea positiivinen. Tänä aamuna oli vahvistunut toinen viiva eli raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. La menee lähelle mun 43 v synttäreitä. Eroa on vain 6 päivää.

Onnea @Pogo ❤️

Mua ärsyttää näissä kemiallisissa tämä kierron venyminen niin paljon 🤬 Muutenkin ajatukset pyörii vaan tämän raskautumisen ympärillä ja samaan aikaan ikäpommi tikittää. Olisipa vaan päässyt uuteen kiertoon jo, mutta ei.

Miten @Moosee siellä menee?
Niin mä ymmärrän… Ikäpommi tikittää.. 👀 Kauanko tässä enää edes voi yrittää? On vaan yritettävä ”unohtaa” koko raskautumisasia, edes välillä vähän… 💙💙

Onnea! @Pogo 🧡 ja ns. tarrasukkia!

Tsemppiä @Indigo testaushimon hillintään 🙈 saa kait sitä alkaa testaamaan vaikka dpo1 jos lompakko ja pää kestää ja jos se helpottaa omaa oloa.. jos taas menee pahemmaksi olo, niin sit tietty pitää yrittää keksiä jotain muuta tekemistä 🤔🙈 joo-o helpommin sanottu mitä tehty..

Mulle on ehkä jopa vaikeampaa oviksen metsästys nykyään... On tikutettava tai sitte stressaan että menikö ohi... 😬 Ja nyt ku on letrozolit taas käytössä.. tänään kp7.. niin jo mietin et aloitanko testaamaan milloin.. että jos nyt onkin erilainen kierto... Vaikka järki sanoo, ettei mulla ole koskaan ovis ollut tässä 6 vuoden aikana ennen kp14 letroilla tai ilman... joten ei kannata hermoilla vielä kp7... 👀 Toisaalta viime kierto oli vain 22 päivää.. nii mistä tässä tietää kun se oli 7 päivää lyhyempi mitä yleensä 👀🤷🏻‍♀️

Tsemppiä @Täti-ihminen 💔 toivottavasti uusi kierto alkaa pian 👍🏻

@Täti-ihminen täällä alkoi eilen kuulautiset, mut ihan hyvin menee 🩷. Tässä iässä on tosiaan jo voitto, jos asiat tuntuu menevän säännöllisesti ja normaalisti 😅. Tylsää kyl mennä sinne koeapalan ottoon menkoilla, mut minkäs teet.. tsemppiä sinne, toivotaan et kierto alkaisi pian!

Ikä tosiaan mielessä täälläkin, ja koko ajan pohdin, et mihin saakka sitä kehtaa enää yrittää. Mua mietityttää yllättävän paljon läheisten ajatukset, et ajatteleeko kaikki et mä oon ikäloppu ja sit lapsiparka on ihan yksin kun sisarukset on jo melkein aikuisia ja vanhemmat eläkkeellä ennen yläastetta (no ei nyt ihan mut..)

Mä myös miettinyt mitä läheiset ajattelee, no anoppi lohduttaa kyllä sillä, että hänkin on saanut vielä kolme lasta yli neljäkymppisenä. Tota mäkin mietin, että ollaan kyllä sitten jo aika rupsahtaneita tulevissa vanhempainilloissa, voi lapsi parka 😅 Varmaaan ehtii jo esikoinenkin saamaan ensimmäisen, kun äiti vielä vanhoilla päivillä huonoilla munasoluilla yrittää sisarusta 🙈

@Moosee mä olin syksyllä harkassa naistentaudeilla ja siellä tuli monta kertaa eteen kommentti että kun mulla on nyt menkat ja pitäis jotain tutkia. Kaikki gynet ja hoitajat sanoi sitä että on ihan se ja sama onko menkat vai ei kun tutkitaan. Ei niistä kukaan muista sitä käyntiä pidempään kellä oli menkat tai miltä se alapää näytti. Ja tottahan se oli kun näki päivän aikana niin monta toosaa niin siihenkin tottui.

Ja kiitos onnitteluista. Vielä ei sisäistä sitä että raskaana ollaan vaikka testit on ihan selkeitä positiivisia.

Täällä taustailen ja kannustan teitä 😍 Mulla laihdutusta takana vasta 1,5vk ja paino on tippunut. Joten ei ole turhaa. Mutta ei voi yrittää lasta laihdutuslääkkeen kanssa.

Meillä oli lahjasoluneuvonta eli keskustelu psykologin kanssa ja se teki kyllä hyvää. Meille ei ole sanottu vielä suoraan, että omilla soluilla ei voisi yrittää lääkärin toimesta, joten en siitä vielä surutyötä ole tehnyt. Katson sitten kun olen saanut 10kg ainakin pois, että mikä tilanne sitten on munasarjoissa. Nyt syön vaan ubikinonia, koska ei vaan ollu rahaa ehkä laittaa ubikinoliin ja mietin, että onko se turhaa. Mutta ostan kyllä sitäkin, koska se kai voi auttaa munasoluihin. Mutta järjellä kun ajattelee, niin 5xIVF on aika monta… mutta kun tarvitaan se yks hyvä… En tiiä. Aika näyttää.

Toivottavasti teillä on hyvä päivä 💞

@Pogo Onnea ja tarrasukkia sinne! 😍

@Sandra84 Mäkin aina kauhistelen ubikinolin hintaa, mut ajattelen sen sillä tavalla, et sen hyötyosuus on parempi, koska se on elimistön käytössä suoraan. Ubikinonihan pitää ensin muuttaa elimistössä ubikinoliksi ja iän myötä tämä muuntautuminen heikentyy. Joten tällä tavalla se hintaero onkin "pienempi" mun päässä. Lisäksi mä ostan ubikinolini aina netistä, esim Sinunapteekista, siellä se on paljon halvempaa kuin apteekeissa tai jossain marketeissa. Just siellä oli 89e 150kpl 100mg ja sama määrä ja annos maksoi Sokoksella 130e. Vastaavasti apteekissa oli 50mg 40kpl 35e...

No nyt on nakkarilla käyty polyypin takia. Mut sitä ei nyt näkynytkään enää. Voi kuulemma olla, että tässä kierron vaiheessa näkyvyys on huono, mut kuulemma se on voinut poistua myös itsestään 🤷🏼‍♀️. Jossain (ehkä täällä?) pohdin sitä kun mun kuulautiset tuntuu niin niukoilta. Mainitsin tästä, mut lääkäri sanoi et hyvältä näytti kohdun limakalvo, oli 12 mm tässä vaiheessa kp2. Kuukautisia enemmän kyl hävetti tolla käynnillä myöntää lapsitoive näin vanhana 😬. En tiedä miten mä oon tätä nyt alkanut nolostelemaan. Oon siis -85 syntynyt.

Piti muuten vielä sanoa tuosta ubikinolista. Kannattaa kurkata iHerb. Oon itse tilannut sieltä kaikenlaista varmaan 20 vuotta, ja nykyään on tosi hyvä kun ei tule mitään yllätystulleja tai -veroja, kaikki on jo hinnassa mukana. Sieltä löysin ubikinolia niin, että 400 mg päivässä syötynä tuli hintaa n. 40 eur /kk. Oli kyllä alessa silloin, mutta mielestäni tämä 200 mg/ 60 kapselia on aika kilpailukykyinen hinnaltaan: https://fi.iherb.com/pr/qunol-ubiquinol-200-mg-60-softgels/126278 . Näköjään löytyy myös 200 mg, 120 kapselia n. 90€.

Muokattu viimeksi:
Onnittelut @Pogo ja paljon tarrasukkia matkaan ❤️

Täälläkin käyty lääkärissä ja yllätyksekseni määräsivät mut sairaalaan tyhjennykseen parin päivän päästä. Olin ihan varautunut siihen et saan tehdä sen kotioloissa mut kuulemma viikkoja on sen verran et pitää tehdä sairaalassa. Ja kun yritin kysellä lääkäriltä et tutkitaanko keskenmenojen syitä kun tää oli kolmas peräkkäin niin en saanut mitään vastausta. Kuulemma johtuu vaan kromosomiviasta kun ikää alkaa olla ja keskenmeno ekan kolmanneksen aikana. Joskus tuntuu vaan turhauttavalta kun julkiselta ei apuja saa. Mietin jo et selvittäiskö asiaa yksityisellä.

Mitä kaikkia lisäravinteita teillä on käytössä? Mä oon käyttänyt vaan foolihappoa ja d-vitamiinia mut pohdin vakavissani et pitäiskö ottaa isompi arsenaali käyttöön jos niistä olis jotain apuja ☺️

Onnittelut @Pogo ja paljon tarrasukkia matkaan ❤️

Täälläkin käyty lääkärissä ja yllätyksekseni määräsivät mut sairaalaan tyhjennykseen parin päivän päästä. Olin ihan varautunut siihen et saan tehdä sen kotioloissa mut kuulemma viikkoja on sen verran et pitää tehdä sairaalassa. Ja kun yritin kysellä lääkäriltä et tutkitaanko keskenmenojen syitä kun tää oli kolmas peräkkäin niin en saanut mitään vastausta. Kuulemma johtuu vaan kromosomiviasta kun ikää alkaa olla ja keskenmeno ekan kolmanneksen aikana. Joskus tuntuu vaan turhauttavalta kun julkiselta ei apuja saa. Mietin jo et selvittäiskö asiaa yksityisellä.

Mitä kaikkia lisäravinteita teillä on käytössä? Mä oon käyttänyt vaan foolihappoa ja d-vitamiinia mut pohdin vakavissani et pitäiskö ottaa isompi arsenaali käyttöön jos niistä olis jotain apuja ☺️

Hurjasti voimia 💔❤️‍🩹 Tuo on kyllä ikävää, että ei apuja saa julkiselta. Yksityisellä tuohon voisi saada jotain vastauksia ja apuja jos on mahdollisuus hakeutua sinne.

Mulla on käytössä D 100 ug, ubikinoli 100mg, NAC 600mg, L-karnitiini 500mg, foolihappo 400mg ja nyt viikon verran syönyt Donafertya aamuin illoin. DHEA kiinnostais, mut siihen tarvis hakea resepti jos ei ulkomailta haluu tilata. Mini-ASA käytössä ihan sairauden takia. Varmaan mun pitäis syödä noita ubian nacia ja karnitiinia isommallakin annoksella saadakseni täyden hyödyn, mut tällä on nyt menty.

@Freyja86 ainakin HUS alueella on viikkoraja 10+0 että joutuu osastolle tyhjennykseen. Tätä ennen voi tehdä kotona jos muuten kriteerit täyttyy.

@Freyja86 tsemppiä tyhjennykseen ja muutenkin menetyksen käsittelemiseen 🩷. On kyllä tosi nihkeää jos näitä ei aleta tutkia sen enempää..

Lisäravinteista, pyysin tekoälyä laatimaan listan lisäravinteista joilla on edes jotain tutkimuspohjaa niiden toimivuudesta. Mulla käytössä nyt ubikinoli 2* 200 mg (aamulla ja illalla), folaatti 1 mg (tämä on käsittääkseni foolihapon imeytyvämpi muoto), omega-3 (tätä annostusta pitäisi nostaa, muistaakseni Puhdistamon vahva omega 3 oli tarpeeksi vahva), ja sitten D-vitamiinia olen ottanut 100 µg päivässä.

@Freyja86 tsemppiä tyhjennykseen ja muutenkin menetyksen käsittelemiseen 🩷. On kyllä tosi nihkeää jos näitä ei aleta tutkia sen enempää..

Lisäravinteista, pyysin tekoälyä laatimaan listan lisäravinteista joilla on edes jotain tutkimuspohjaa niiden toimivuudesta. Mulla käytössä nyt ubikinoli 2* 200 mg (aamulla ja illalla), folaatti 1 mg (tämä on käsittääkseni foolihapon imeytyvämpi muoto), omega-3 (tätä annostusta pitäisi nostaa, muistaakseni Puhdistamon vahva omega 3 oli tarpeeksi vahva), ja sitten D-vitamiinia olen ottanut 100 µg päivässä.
Tuli muuten vielä mieleen, että syökö teidän miehet mitään lisäravinteita? Googlettelin tuota L-Karnitiinia jonka @Zebra mainitsi, ja se näköjään olis miehelle hyvä apu hedelmällisyyteen myös! Käskin mun miehen laittaa tilaukseen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: .

Tuli muuten vielä mieleen, että syökö teidän miehet mitään lisäravinteita? Googlettelin tuota L-Karnitiinia jonka @Zebra mainitsi, ja se näköjään olis miehelle hyvä apu hedelmällisyyteen myös! Käskin mun miehen laittaa tilaukseen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: .
Kyllä syö L-karnitiini, Q10, NAC, D-vitamiinia, magnesiumia ja macaa. Ottaa jotakin kuureittain ja jotain päivittäin 😊 ja voi olla et on muutakin mut nää nyt muistan.

Omaa napaa tähän väliin.. Vitsi et sitä voikin nyt ottaa stressiä kaikesta. Mulla tosiaan eilen kp1/2 (vuoto alkoi vasta myöhään ti iltana) näkyi ultrassa 12 mm kohdun limakalvo. Menin sitten googlettelemaan, ja jäi kuva, että kuukautisten aikana pitäisi olla ohuempi. Toki mulla oli eilen tuon ultran jälkeen paljonkin vuotoa, mutta nyt jo selkeästi vähenemään päin. Eilinen lääkäri naikkarilla oli kyllä mukava, mutta aika nuori, ja jäi vähän epävarma fiilis. Kommentoi et kohdun limakalvo näytti hyvältä, ja ehkä olisi kiinnittänyt huomiota jos olisi epätavallainen kierron vaiheeseen nähden? Toisaalta tuohon kohdun limakalvon liikakasvuun liittyy runsaat vuodot, ja mulla on kyllä ennemminkin niukanpuoleiset, eikä mitään välivuotoja yms.

Ei syö, hitsi vie! Olen yrittänyt, muistaa ehkä kaksi päivää ja sit se taas jää vaikka muistuttelisi. Täytyisi varmaan keskustella taas asiasta, että mä yritän tässä kaikkeni ja kun ei ole raskautta kuulunut, niin olisi hänenkin aiheellista kokeilla parantaa mahdollisuuksia. Hän juo myös todella paljon kahvia, ja kofeiinistakin ja sen vähentämisestä oon koittanut puhua, mut aika vaikeaa se vähentäminen noilla määrillä varmaankin on.

Hienoa jos sun mies on tottelevaisempi 👍🏻😁

Mulla lämmöt tippui reippaasti, joten tuskin onnistuttiin tässäkään kierrossa. Lisätään tänään keskusteluun myös se, et varataanko nyt aika yksityiselle.

Edit. @Moose Voisiko se olla, että limakalvo on vielä paksu kun menkat oli vasta alussa, eli että se ei ole vielä ehtinyt sieltä rapistua pois juurikaan? Tää on nyt ihan vaan mun mutua, mut tuli tällänen selitys mieleen. Luulisi, että nuoresta iästään huolimatta lääkäri osaisi katsoa jos limakalvo on poikkeuksellinen kierron aikatauluun nähden.

Kyllä vaan.
Skipin monivitamiini, b complex, sinkki, c, d, K, magnesium, q10, inositol, omegat. Voi olla et jotain jäi mainitsematta. Aijuu meinas unohtua , nac , arginiini , sitrulliini.

Näin meillä. Itsellä melkein sama arsenaali käytössä.

Takaisin