40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Sandra84 Toivottavasti neuvonta auttaa omien ajatusten työstämisessä. 🙏❤️

@Upana Tsemppiä uuteen kiertoon. ❤️ Mulla oli kans viime kierron lopussa 3 päivää ennen menkkoja tosi kireä ja räjähdysherkkä olotila. Sen ihan kotona sanoin ääneen, että jos räjähdän, niin johtuu siitä.. 🙈 Toivottavasti ystävän kanssa on asiat taas ok.

@Kesäheinä85 Voi harmi, tsemppiä uuteen kiertoon. 🫂

@Täti-ihminen Mä näin haalean viivan tai viivanpaikan testissä, toivotaan että vahvistuu. 🌈

@Moosee Harmi, että lämmöt laski. Eihän se välttämättä lopullinen tuomio ole, jos pysyy vielä luteaalitasokla, mutta monesti kyllä kielii kierron alun lähestymisestä. 🫤

@Freyja86 Osanottoni. Onpa ikävää, että noin monta keskenmenoa takana. 💔😞 Toivottavasti asiaa tutkittaisiin enemmän, että olisi jotain apuja saatavana jatkossa.

@Adelia Mä kans käytän ja suosittelen PC liuskoja. On edullisia, niin voi surutta testata vaikka useamminkin. Tsemppiä flunssaan, toivottavasti helpottaa pian. Me kanssa joskus epäröitiin voimavarojen takia yrityksen aloittamista, nyt ajattelee että olisipa aloitettu aiemmin. Kun ei siihen voi määräänsä enempää vaikuttaa, tuleeko raskaaksi ja kuinka pian. Otatin Terveystalon kautta verikoepaketin raskautta suunnittelevalle jossain kohtaa, kun oli tarjouksessa. Sen mukaan kaikki arvot kunnossa. Oli kyllä hyvä, esim. folaattiarvotkin näkyi siinä. 👍🏻

@Nepeta Cataria Voi.. Toivon vielä iloista yllätystä teille, mutta realistikin pitää tietysti jossain kohtaa olla.. Vaikka vielä toivoa pitäisikin yllä. Voimia asian käsittelyyn. ❤️

Täällä hoitokierron piikityksiä takana 3 illan osalta. Vielä ei mitään erityistä tuntemusta. Maanantaina ultra, jonka jälkeen jatkot selkiytyy. 🙏

@Äitineljälle Kiitos vinkeistä! Siellä kunnon testaamisen makua kyllä, oikea testi-expertti😍

@Nepeta Cataria Kiitos kun kerroit ja ihanaa kevään odotusta! 😍 Voimia ja iloa sulle kaikkeen! Ylläreitä ja ihmeitä aina voi tapahtua 🙏❤️🫶

@Moosee Joo tästä olenkin kuullut ja Iemmin toteuttanut. Apteekissa kuitenkin sanoivat et kun tuo joka toinen pv ei ole lähtenyt riittävästi auttamaan niin sain ohjeen ottaa joka päivä tupla-annoksen (jos vatsa vaan kestää) niin määrällisesti imeytyy näin enemmän vaikkei kaikki imeytyisikään. 🤔 Olen nyt vetänyt reilun viikon 200mg/vrk.

Hei! 👋🏻 Olen tuossa taustaillut muutaman päivän ja lukenut (”kaahlannut”) 😅 koko ketjun läpi, löysin tänne kun kaipasin vertaistukea saman henkisistä. Kesällä täytän 41-vuotta ja ei se vain näy haihtuvan tuo toive vielä vauvasta. Jotenkin tuntuu etten koskaan ole osannut ajatella lapsiluvun olevan ”täynnä” tai määritellyt ikää milloin lopettaisin toivomasta raskautta.

Miehellä (täyttää 46 tänä vuonna) saman kaltaisia ajatuksia, tosin ehkä jo vuosi sitten kerran ääneen pohdiskeli sillä tavalla että hoksasin hänen empivän omaa ja ehkä minunkin jaksamistani, jos vauva tulisi.
Mutta totesi kyllä myös samalla, että jos tulee, niin kyllä siitä jotenkin selvitään 💕

Meillä on siis kolme lasta 8, 6 ja 4 vuotiaat
Pienin varsinkin ollut hyvin vilkas ja vähäuninen kaveri.. ennen lapsia kamppailtiin vuosia lapsettomuuden kanssa, ensimmäinen elävä lapsi syntyi noin 8 vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen. Olenkin aiemmin (vuosia sitten) kirjoitellut tuolla lapsettomuuspuolella ja myös menetyksen kokeneissa (ensimmäinen lapsi kuoli rv 22+.. ollut myös useampi varhainen km, jotka menneet kaikki ennen rv 6+ spontaanisti kesken.

Lapset lopulta sain..✨ kun löytyi perinnöllinen tukostaipumus tutkimuksissa ja sain raskauksiin tueksi lääkkeen (jo yritys ajalle). Lisäksi itse uskon omalla kohdallani avuksi olleen pienen määrän kortisonia (sairauden hoidossa oli käytössä). Käsittääkseni se esti kroppaani heti nitistämästä pientä elämän alkua, estämällä jonkinlaisen ”keho hyökkää itseään vastaan reaktion” joka autoimmuunisairauksien yhteydessä on. Minulla siis todettu IBD (tulehduksellinen suolistosairaus) ensimmäinen positiivinen raskaustesti tuli siis aikoinaan kierrosta, jonka aikana olin joutunut syömään kortisoni kuurin, ja se herätti sitten mielenkiinnon lähteä selvittelemään asiaa. Jokaisen lapsen kohdalla olen tukilääkkeitä käyttänyt, en tiedä miten olisi käynyt ilman niitä.. olisinko saanut lapsia koskaan.

Mutta hei!👋🏻 mielenkiinnolla täällä mukana seurailen.
kp 11 menossa (ehkäisyä ei käytössä)
fiiliksillä: kaikki on mahdollista mennään!..

Täällä dpo13 ja kuukautisten pitäisi alkaa. Ourassa lämmöt tasaantuneet samaan kuin eilen. Raskaustestissä näen edelleen ’jotain’, mutta varmasti pitäisi jo olla vahvempi viiva tässä vaiheessa.

Liitteet

• IMG_1184.jpeg
    IMG_1184.jpeg
    967.2 KB · Katsottu: 47
Täällä dpo13 ja kuukautisten pitäisi alkaa. Ourassa lämmöt tasaantuneet samaan kuin eilen. Raskaustestissä näen edelleen ’jotain’, mutta varmasti pitäisi jo olla vahvempi viiva tässä vaiheessa.
No siinä kyllä viiva näkyy, voi kun olisi vahvistunut. Eipä siinä oikein auta kun jatkaa testaamista tai odottaa vuotoa jos jäi kemialliseksi ❤️ Niin taisi itsellenikin taas käydä.

No siinä kyllä viiva näkyy, voi kun olisi vahvistunut. Eipä siinä oikein auta kun jatkaa testaamista tai odottaa vuotoa jos jäi kemialliseksi ❤️ Niin taisi itsellenikin taas käydä.
Se on mun silmään vahvistunut, mutta ei mitenkään dramaattisesti. Aika näyttää, huomenna pitäisi alkaa kuukautisten, jos menee samoin kuin viime kierrossa. Mullahan olis ylihuomenna se kohdun polyypin koepalan otto, onpa tylsää jos tilanne on näin epäselvä.. 😩

Se on mun silmään vahvistunut, mutta ei mitenkään dramaattisesti. Aika näyttää, huomenna pitäisi alkaa kuukautisten, jos menee samoin kuin viime kierrossa. Mullahan olis ylihuomenna se kohdun polyypin koepalan otto, onpa tylsää jos tilanne on näin epäselvä.. 😩
No toivoa vielä on, itsekin tässä koittanut kytätä kaikkia kuvia ja mahdollusuuksia hitaasti vahvistumisesta. Tänään viisastun kun pääsen kotiin tekemään sen vikan testin. Odotukset ei kovin korkealla ole. Tsemppiä meille 🤭

Täällä kohta 41v, 2 lapsen äiti. Lapset 5/24 ja 7/22. Kolmannesta on nyt ollut yritystä kohta vuosi. Yk3 alkoi raskaus ja meni kesken 8/25 (varhaisultrassa epäiltiin tuulimunaa, tyhjennys lääkkeillä rv 9+4 kun ei ollut kasvanut), yk5 alkoi seuraava raskaus ja meni spontaanisti kesken 2/26, ilmeisesti jo tosi varhain kun rv 6+4 ultrassa näkyi pelkkä paksuuntunut limakalvo).

Nyt siis luotto omiin munasoluihin on vähän huono kun kaksi km:ää on takana. 😔 Aikaisemmat raskaudet alkoi molemmat luomusti yk7 kun olin 36v ja 38v. Eikä keskenmenoja ollut noissa yrityksissä niin vaan tuntuu et ikä tekee nyt sen et käy näin.

Kävin felicitaksella ekan km:n jälkeen ja lääkäri suositteli kokeilemaan letroja, vaikka mulla ovulaatio tulee normaalisti joka kierrossa. Raskauduin ekasta letrokierrosta mut meni kesken nyt helmikuussa. Olisi tarkoitus yrittää letroilla uudestaan seuraavasta kierrosta kun alkaa ekat menkat km jälkeen. Ollaan pohdittu myös ivf:ää. Et jos se parantaisi mahiksia. Jos tekis alkiodiagnostiikkaa ja sitä kautta löytyis sopiva alku. Miehellä on siittiöt tutkittu alle pari vuotta sitten ja kaikki oli tosi hyvin.

Otin nyt täältä palstoilta inspiroituneena kaikki mahdolliset lisäravinteet käyttöön 😁 Ubikinoli, myo-inositoli, omega 3, sinkki. Aloitin nämä vasta viikko sitten että ei tietty vaikuta vielä vähään aikaan. Mama-vitamiinit, d, rauta, maca ja Royal gelee ollut jo pidempään käytössä.

Luotto on vähän vähissä just nyt. Yritän tsempata itseäni sillä että äidin sisko raskautui inseminaatiolla ja hormonituella 43v 8kk iässä ja sai terveen lapsen, että jos mulla vielä olisi toivoa 🙏

Täällä ryhmässä on ollut monta iloista onnistumista. ❤️ Toivottavasti kevät toisi tullessaan niitä lisää ❤️

@elo Tervetuloa mukaan 🤗 Raskaita vuosia ollut teillä, onneksi olette lopulta saaneet lapset. ❤️ Ja onneksi on tukilääkkeet olemassa! Onnea yritykseen! 🌈

@Kanelikierre Tervetuloa myös mukaan. 🤗 Ikäviä kokemuksia taustalla, osanottoni niistä. ❤️ Mulla/meillä oli juuri tuo syy lähteä nyt hoitoihin. Saada seulottua joukosta kenties se hyvä munasolu (toivottavasti useampi) ja saada se/ne hedelmöitettyä. 🙏 Alkiodisgnostiikka teetetään, vaikka tulisi vain yksi.

@Moosee ja @Täti-ihminen Tsemppiä teille. ❤️

@Äitineljälle Kiitos vinkeistä! Siellä kunnon testaamisen makua kyllä, oikea testi-expertti😍

@Nepeta Cataria Kiitos kun kerroit ja ihanaa kevään odotusta! 😍 Voimia ja iloa sulle kaikkeen! Ylläreitä ja ihmeitä aina voi tapahtua 🙏❤️🫶

@Moosee Joo tästä olenkin kuullut ja Iemmin toteuttanut. Apteekissa kuitenkin sanoivat et kun tuo joka toinen pv ei ole lähtenyt riittävästi auttamaan niin sain ohjeen ottaa joka päivä tupla-annoksen (jos vatsa vaan kestää) niin määrällisesti imeytyy näin enemmän vaikkei kaikki imeytyisikään. 🤔 Olen nyt vetänyt reilun viikon 200mg/vrk.
Mulla on ferritiinit olleet tosi alhaiset joka raskauden/keskenmenon jälkeen ja oon silloin ottanut rautaa (Ferrion) 100mg/pvä. Yleensä on noussut tosi hyvin 2 kuukauden aikana.

Kiitos! @Puolikuu 😊

Nämä viimeiset vuodet tässä menty vähän ”odottavalla asenteella” miten käy.

Ensimmäinen lapsi sai alkunsa neljännestä inseminaatiosta (raskaus valitettavasti päättyi suruun 🩵)

Sitten jatkettiin ivf hoitoihin, josta tuoresiirrosta tyttö🩷

Yllätyksenä luomu +, raskaus kesti ja syntyi toinen tyttö🩷

Muutamia vuosia myöhemmin PAS:sta poika 🩵

Pakkasessa olisi vielä kaksi alkiota..
tuntuu että haluaisi niille antaa vielä mahdollisuuden elämään.

Mutta ollut tässä matkalla niin monenlaista ettei oikeaa aikaa ole vielä tullut, ja jotenkin on halunnut myös katsoa voisiko ilman hoitoja vielä ihme osua omalle kohdalle ⭐

..mutta aika rientää..
Koko ajan vahvemmin tuntuu että alkaa olla päätösten aika🌈

@Kanelikierre Meillä lääkäri suositteli testausta jokatapauksessa ja onhan se totta, että turhaa on siirtää, jos ei edellytyksiä raskauden jatkumiselle ole. Ja jos kävisi niin, että euoploideja tulisi 0, niin sitten voisi miettiä, kokeileeko vielä toisen keräyksen.

@elo Niin teillä on vielä pakkasessa alkioita. ❤️ Eihän sitä sopivaa aikaa tunnu ikinä olevan, jos sellaista odottelee.. Sitten vaan huomaa, kuinka aika menikin ohi. Mutta tuohan on hieno tilanne, kun on vielä kaksi mahdollisuutta ennestään olemassa. 🌈

• Tykkään
Reaktiot: elo
Tervetuloa mukaan @Kanelikierre ja @elo

Mä odotan tiistaita jolloin pääsen vihdoin polille ja saan tyhjennyksen. Välillä kyllä käy mielessä et mitä jos neuvolan lääkäri onkin ollut aivan väärässä ja sieltä löytyisi elävä viikkoja vastaava sikiö. En kyllä usko et voisi olla niin kun mieskin näki et siellä oli vaan joku möykky. Nyt siis pitäis olla viikkoja jotain 11 et pelkkä möykky ei oikein sovi kuvaan. Mitään vuotoja tai kipuja ei oo joten samalla kaavalla mennään kuin viimeksikin.

Mä mietin vakavissani et lähtiskö selvittelemään syitä keskenmenoihin. Ollaan miehen kanssa käyty pari kertaa Ovumialla ja tää raskaus alkoi letroilla. Oon aiemmin raskautunut ihan luomusti eikä tuossa aiemmassa myöhäisessä keskenmenneessä raskaudessa löytynyt mitään syytä keskenmenolle. Paitsi se että jotain häikkää mulla on istukan toiminnassa (mikä tiedettiin esikoisen raskaudesta). En tiiä voiko sille oikein mitään tehdä alkuvaiheessa. Mulla on siis sen takia käytössä Mini-ASA heti plussasta mut eipä sekään oo nyt toiminut.

Takaisin