40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla myös ahkera verenluovutustausta nuorelta iältä, mutta lastenhankinnan myötä luovuin tuosta harrastuksesta. Nyt ennen näitä raskauksia mietin, että jos vielä joskus kävisi muutaman kerran, mutta ne jää nyt välistä. Mulla rauta yleensä imeytyy onneksi melko hyvin, joten menetettyjä varastoja on saanut aika hyvin nosteltua esim.synnytysten vuotojen jäljiltä.

Nyt omanapailen. Mi-tä? Meillä on nyt kolme(!!!) alkioo! Nyt pitää vaan toivoa, että ne jaksaisivat kasvaa blastoiksi. Sen tietää keskiviikkona sitten.

Sit jos saadaan blasto/ja niin otetaan PGT-A-testi. Meillä ei oo koskaan ollut kolmee alkioo! Aina vaan 1-2! Tää oli meidän vihon viimeinen IVF-hoito omilla soluilla.

Vissiin tilastollisesti 30-40% noista kasvaa blastoiksi… Tavallaan toivon tietenkin, että kaikki. En uskalla ajatella asioiden edelle. Tästä voi tulla pettymys. Tää on silti mahtava juttu.

(Laitoin tän tonne hoitokeskusteluihinkin)

😍😭😱😍🥰

Ja @Evea mistä ajattelit, että olisi alhainen/huono AMH? Poikkeavan korkea meidän ikäisillehän tuo on. Hyvä juttu varmasti! Itsellä 0.62…

@Evea Hyvä tulos, hienoa! 😘

@Sandra84 Voi kuinka ihanaa, että oli paras tulos ja sitä myöten toivoa, että saisi alkion siirtoon asti! ♥️ Piinaavia päiviä tiedossa, kovasti tsemppiä odotteluun. Todennäköisyyksien valossa ajattelisi, että nyt vihdoin olisi teidän vuoro onnistua. Niiiin paljon toivon sitä. 🙏💖

@Kevät2025 Ihana kuulla, sulosäveliä oikein. Ihanaa odotusta sinne ja tarrasukkia ❤️

@Puolikuu Onkohan meillä samaan aikaan ovis? Mä tein tässä kierrossa yhden testin ja se oli plussa eilen illalla. Kun huomasin liman muutoksen, tein testin. Tänään kp 13.

@Sandra84 Upeeta ❤️😍❤️😍 Toivotaan että kehittyy blastoiksi, onpa jännittäviä päiviä sulla tässä 🥰🙏

Mun pitäisi mennä ensi viikolla labraan mittauttamaan Amh. Ja sitten varailla aikaa ivf-hoitojen suunnitteluun. Mietityttää vaan ne prosentit, jos luomuraskauden todennäköisyys 5-10%/kierto kun ikää muutaman kk päästä 42 ja hoidoilla 10-15%/hoitokierto. Että voisiko se onnistua luomuna, varsinkin kun imetys loppui kuukausi sitten. Että pitäiskö tässä vielä katsoa luomuna pari kiertoa, vai onko niin kiire, että heti hoitoihin vaan 🤔

Nyt kun sai ovisplussan niin mietin pitäisikö talletella aamuin illoin. Tekoäly sanoi, että yksi hyväkuntoinen yhdyntä on arvokkaampi kuin kaksi keskinkertaista.” 🤣😂😅 Eli laatu tärkeämpää kuin määrä, jos liian tiheään niin tavara voi olla laimeampaa.

Upea homma @Sandra84 !

Noista arvoista, mulla varmaan kans ens viikolla tulee noihin verikokeisiin lähete ja nyt jo ennakolta hirvittää, et tuleeko sieltä ihan kunnon tuomio ja melkeen nolla-arvo. Tein kesällä sen hedelmällisyyden kotitestin, joka mittaa FSH:ta ja sain siitä positiivisen tuloksen eli että mahdollisesti vaihdevuodet alkamassa. Sekin on jo kuormittanut. Niin mitä jos nyt tulee vielä umpisurkeat verikoearvot, mitä tässä sit pitäis tehä. No joo pitäis nyt toki eka ootella et käyn siel gynellä ylipäätään..

Me kun käytiin kevään raskaudessa vu, niin lääkäri sanoi, että juuri tässä hedelmällisyyden laskiessa saattaa aivot tuupata kuitenkin liikenteeseen runsaasti hormoneja. En tiedä onko joku kehon "nyt äkkiä vielä vikat jälkeläiset" tyyppinen ilmiö. En tiedä miten tuo sit suhteutuu muihin hedelmällisyysmarkkereihin. Luulen, että meillä kävi varmaan just niin.

@Vapaalaskija Sä oot vähän edellä, mulla ei vielä plussaa. Eilen oli jopa vähän haaleampi kuin edellispäivänä ja tänäänkin vielä melko haalea. Mut illalla oli hirveä palvelu, alavatsaa jomotellut eilisestä asti ja tänään eggiksiä, että ehkä se sieltä parin päivän päästä voisi jo lähetä.. 🙏 Kyllä se kerran päivässä varmasti on ihan riittävä panostus. 😅 Varmaan nuo asiat mietityttää. Luultavasti on vielä mahdollista luomustikin raskautua, mutta siihen käytettävä aika ehkä ratkaisee.. Hoidoilla voi saada nopeamman tuloksen, jos itsellä aikaraja asian suhteen.

@Pikkutytöt Stressi ei kyllä tee hyvää.. Toivottavasti sen lääkärikäynnin myötä mieli selkiytyy. Tule kertomaan, mitä siellä sanottiin! 🤗

@Kevät2025 Tuo hormonijuttu on kyllä jännä, mutta ihan looginen toisaalta. Samasta syystä kai kaksosten todennäköisyyskin kasvaa vanhemmalla iällä.

Mitäs himpskattia. Nyt on kp 10 ja sain hymynaaman testiin. Ei oo kyl vielä yhtään ovisolo, tai sellanen mistä mä normaalisti tiedän että ovuloin. Vai voikohan olla että nyt alko testissä näkymään jo monta päivää aikasemmin? Yleensä ovuloin kp12-13 ja sillon tulee kans hymynaamat. Toi testihän näyttää hymynaamaa jo sillon ku ne arvot alkaa nousta, eikä pelkästään sitä peak päivää. Jos tulis sit vaikka joku super ovis? Meil on ens viikolla muutenkin meidän 21 v. vuosipäivä, jos vaikka vuosipäivälahjaksi kerrankin onnistaisi ja jotain tapahtuisi.

Mun rennosti ottaminen ei oo kyl nyt kauheesti ollu menestyksekästä. Tai lähinnä oon nukkunu nyt ihan super huonosti ja se on vaikuttanu tosi negatiivisesti ihan kaikkeen. En vaan saa sitä korjattua ja ei lääkäreitäkään kiinnosta ja mun vanhat kikat ei oo nyt auttanu ollenkaan.

@Kevät2025 Hei toihan ois hyvä jos omakin kroppa päättäis nyt tehä extralisäyksen hormoneihin ja niitten avulla sitte raskautuiskin 🤩

@little L Onko sulla kumpi Clearbluen testi, se perinteinen vai se kahden hormonin testi? Jälkimmäinenhän voi näyttää jopa viikon sitä vilkkuvaa hymynaamaa ennen pysyvää.

Tai näin olen ainakin lukenut, kun olen asiasta tietoja netistä etsinyt, mulla nyt tässä kierrossa kahden hormonin testi ekaa kertaa käytössä. Tänään kp5, tsekkasin jo tänään Prgcheckin viivatestillä, että ne viime kierrossa pitkään oletetun oviksen jälkeen tummina pysyneet ovistestit olivat lopulta haalenneet eli ilmeisesti nyt vois olla normaali kierto tulossa. 👏 Aloitan viimestään kp8 testaamaan digillä, ovisplussa ollu yleensä kp11-14.

Muokattu viimeksi:
Täällä on tapahtunut vaikka mitä kun olen taustaillut alkukierron.

@Sandra84 tsemppiä odotteluun🤗 Kunpa nyt viimeisellä kerralla olisi onni myötä ja kaikki menisi nappiin.

@Puolikuu mulla nyt kp11 ja ovistuntemukset täälläkin hollilla. Ja @Vapaalaskija perästä tullaan😊

@little L olisipa ihana hääpäivälahja🩷

Omaa napaa ei ole paljoa kommentoitavaa, poikaystävän kanssa oli ihana viikonloppu. Saa nähdä tuleeko ovis hyödynnettyä, kun sekalaiset työvuorot haittaa yhteistä aikaa.

@Pikkutytöt Mul on se perinteinen. Kokeilin sitä dual hormonea kerran ja mulle se näytti aivan puuta heinää. Anto heti hymynaamaa heti ekana päivänä ku testasin sillä yks kierto kp8 ja sit se meni aivan sekasin ja sain ainaki 3 hymynaamaa sen saman kierron aikana eri kohdissa. Vaikkei sais testaa enää samassa kierrossa kun kerran sen saa, mut se oli aivan segasin mulla. Nyt palasin noihin normaaleihin ja ne yleensä aina on hyvin toiminut mutta nyt todella varhainen hymynaama mulle. Pitää testaa nyt joka päivä että pysyykö se kuinka kauan ni sitten tietää.

@Sandra84 superpaljon tsemppiä :folded:🌈:Sparkles:💖

Joo en mä tiedä mitä tilastoja mä ensimmäisenä noista AMH-arvoista katselin, mutta nyt olen asian suhteen sivistyneempi, että siis ei se mun tulos oo lainkaan huono! Tää vauvakuumeilun maailmaan palaaminen tuo tullessaan aivan uusia juttuja :) Tai sitten etäisesti tuttuja, kuten oviksen tikuttelu, aloitin tekemään testejä jokunen päivä sitten ja musta tuntuu että sain apteekin ovulaatiotestiin plussan, tai ainakin jo hyvin lähelle. Menin vielä hakemaan clearbluen digitestiä, mutta mistään apteekista ei sattunut tänään löytymään niitä. Kyllä kai tää olotila silti ovulaatiota enteilee, mahaa on vihlonut vähän molemmin puolinki, muutama veritippakin tullut. Nyt on siis kp 12.

Liitteet

• testit.png
    testit.png
    208.7 KB · Katsottu: 48
Mulla se tais olla se ovis nyt, tai ainaki eilen oli vielä hymynaama, tänään aamulla (kp12) ei tullu enää vaikka testi oli kyllä vielä tumma. Ota siitä clearbluesta sitte selvää. Pitää ottaa kuva kun noi kaikki on kuivunuIte uumoilen että itse ovis on varmana tänään. Vaikkei siis vahvoja ovisoloja nyt oo ollukaan. Vähän epäilyttää että tuleeko tällasesta 'liian' aikaisesta ovisplussasta nyt mitään mutta senpä näkee sitten. Tuleepahan sit ens kierto vaan nopeemmin. Oon kyl ollu tosi kuivakin että kaikkee kummallista. Aina on jotain outoa :D Nukuin kyl onneks viime yönä paremmin ku aikoihin.

Noni gynellä käyty. Kuulemma munasarjat näyttää siltä kuin mun ikäisellä (40v) yleensä eli on merkkejä että hedelmällisyys on jo alkanut laskemaan. Munasolureservi on jo vähentynyt. Esim. munarakkuloita oli jotain 2-4 ja molemmilla puolilla oli yhdet vähän isommat, mikä enteilee lyhyttä kiertoa kun nyt on vasta kp7. Varmaan siis tulossa lyhyt 19-20pv kierto. Amh-mittaukseen sain lähetteen, käyn sit huslabilla. Jos se on alhainen niin silloin raskauden todennäköisyys on jo pienempi. Ja sanoi että onneksi teillä on jo 2 lasta, sillä tässä mun tilanteessa hedelmöityshoidoilla ei juurikaan voisi asiaa auttaa. Ja sanoi kans että parhaiten meille varmaan toimii että eläis vaan stressittä normaalia elämää ja menkkojen alun jälkeen pari viikkoa joka toinen päivä talletteluja kun ne onneksi meillä toimivat.

Soitin miehelle sieltä vastaanotolta niin hänkin nyt kuuli tilanteen. Se oli tosi hyvä ja sit kun soitin vastaanoton jälkeen uudelleen itsekseni hänelle niin oli hyvin positiivinen että hyvä ettei ollut mitään pahempaa ja oli myötätuntoinen kun sanoin että täytyy kyl illalla vielä jutella tästä. Ja puhuttiin siitä että onneks on nää kaks pientä ihanaa, joista toinen kävi onnistuneesti just potalla äsken 😅

Muttajoo. Gyne sanoi myös että kyllä on mahdollista että tulen vielä raskaaksi ja käsitin että voihan se tärpätä vaikka tästä kierrosta, ettei ole mitään kiveen kirjoitettua tuomiota. Vähän kyllä surullinen olo. Luulen että tarviin kotona puhumisen lisäksi jotain psyykkistä tukea, mietin työterveyttä oisko siellä psykologia.

Lisäys: osaako joku tulkita näitä munarakkuloiden arvoja ja mikä toi AFC? Eipä gyne näitä selittänyt..
Oikeassa ovariossa 23x24mm simplex kysta, vasemmalla 28x25mm simplexkysta reunamilla muutamia antraalifollikkelieta /puoli AFC 2/6 -> muokkaus: tuo siis tarkoittaa ilmeisesti että toisella puolella oli 2 ja toisella puolella 6 antraalifollikkelia eli pieniä munarakkuloita. Chatgpt:n kanssa juttelin niin se ei vaikuttanut yhtä negatiiviselta kuin gyne vaan sanoi että keskimäärin 40-vuotiailla naisilla AFC on usein 5-10 eli tää munkin tulos on ihan tavanomainen ikään nähden joskin toisessa lauseessa sanoi että ikä huomioiden kohtalainen/hiukan matalahko määrä, mutta ei poikkeuksellisen huono.

Tällaista nyt omalla kohtaa. Mitäs muille? @Sandra84 sulla huomenna jännät paikat ainakin, pidän peukkuja

Muokattu viimeksi:
Mokoma netti pätkäisi... Kirjoitan nyt lyhyemmin. Enkä tägää kaikkia uudestaan 😅

Hienoa että täällä näkyy ovisplussia! Tsemppiä piinailuihin!

@Sandra84 jännitän kans mukana huomista 🙏🏻

Itsellä oli tänään lääkäri aika, nostetaan hiljoksiin Metforemin annos maksimiin, josko se auttaisi, ei lähdetä kokeilemaan ozempicia nyt varoaikojen vuoksi... Samasta syystä ei myöskään lähetettä lihavuusleikkaukseenkaan... Vasta jos lääkeannoksen nosto ja hiilihydraattien karsiminen ei tuota tulosta. Harkitaan sitten uudelleen.

Lääkäri oli positiivinen, koska kuitenkin on plussa tullut kaksi kertaa..

Gynelle menen jos tää tiputteluvuoto jatkuu vielä... Tai jos tulee muita oireita.

Muutoin seuraan vielä tilannetta ja alan hiljoksiin testailemaan ovista jahka tiputtelu loppuu.. 🤔

Takaisin