40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeks, mutta alkuun vaan omaa napaa. Mulla oli tänä aamuna sen näköinen ovistesti että alkais viiva haalistumaan. Eilen taisi siis olla plussapäivä, aamulla se testiviiva oli vahvempi ja iltapäivällä oli tasavahvat. Illalla kävin prismassa ja clearbluen ovulaatiotestit oli tarjouksessa, ostin sitte sellasen vaikka mietin että en ainakaan tähän kiertoon taida enää tarvita. Se näytti illalla negatiivista. (Ja aamulla myös. Kuinka ankeaa! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onkohan mulla oikeesti ovulaatio päällänsä ollenkaan. Oireita on ollut parina päivänä, mut tänään ei kyllä oo mitään. Sanoin miehelle illalla saunassa että taidan lopettaa tän testailun alkuunsa tähän kiertoon, ajatukset alkaa pyöriä liikaa niiden testien ja tikkujen ympärillä. :No Evil Monkey: Mies haluaisi juurikin yrittää vähemmällä stressillä, mun labrakäynti ja ovistestit ja vitamiinit ja lisäraudat ja ruokavaliot ja muut on ollut aika intensiivinen yrityksen aloitus. Mutta yritin sitten selittää että kun mulla on kuitenkin ikää 41v niin haluaisin panostaa sen verran mitä pystyn.. Ja mies panostaa sen että harrastaa mun kanssa lemmenpuuhia just sillon ku on oikea hetki mun mielestä 😆

@Pikkutytöt En kyllä osaa sanoa mitään noista munarakkuloiden arvoista! Mutta tuntuu että tuo voisi sopia meillekin.. sellanen että stressitöntä elämää (tää on oikeesti kyllä tosi tärkeä, mahdollisimman lempeä ja stressitön elämäntyyli..) eikä miettisi liikaa oikeita ajoituksia ym. Oon ehkä sen tyyppinen että tykkään intoutua ja uppoutua kiinnostaviin asioihin, ja se kyllä näyttää koskevan sitte tätä vauvakuumettakin.

@Sandra84 Voi eii varmasti pää räjähtää tuohon odotteluun!🤯 Toivottavasti tulisi parhaita uutisia 😍

Tsemppiä kaikille piinailuihin, meitähän on nyt useita 🤩

@Sandra84 paljon tsemppiä odotteluun 🥰

@Evea mulla ainakin ovistesti haalenee heti ovulaation jälkeen ja oireetkin katoaa nopeesti 😊 Aina en oo saanu aina edes plussaa mut silti tullut raskaaksi 😁

Omaa napaa ja valitusta 🤭
Mulla tänään dpo 10 ja kolmatta päivää ihan kauhee flunssa 😬 Lämmöt korkealla mut en todellakaan tiedä johtuuko vaan flunssasta. En oo jaksanut hakea testejä, kotona ei oo yhtään. On sellainen olo ettei oo tärpännyt ni en oo jaksanut flunssassa lähtee kauppaan, rankkaa kun ei saa kipeenä yhtään levätä. Kaksi nuorinta lasta myös kipeenä ja vuorotellen kitisi viime yönä ni jos menkat alkaa niin ei Kauheesti harmita tällä kertaa, niin raskas viikon alku ollut 🙈 Katotaan jos jaksan huomenna hakee testin (jos ei ala tiputteluvuotoa), ilman flunssaa olisin jo uteliaana testannut 😅

@Evea Kokeiles ostaa ihan apteekin ovulaatiotestejä. Ja kyllä tän ikäisenä haluaa sitä dataa, se on fakta. Tyyliin ”toimiiko mun kroppa vielä” -tyyppisesti. Mä en kyllä kans aina saanu ovista kii. Testasin aamulla ja alkuillasta, siten sain sen välillä kii. Edit: jaa niin sulla olikin ollut niitä apteekin testejä. Hyvä, ne toimi ainakin mulla. Clearblue oli vähä niin ja näin lopulta…

Jokaiselle tsemppiä omaan tilanteeseen🩷

Pikaisesti kiireen keskellä omaa napaa: tänään kp14 ja aamulla ovistesti näytti erittäin vahvaa viivaa, saa nähdä ehditäänkö ovista hyödyntämään🤞

Muoks. Tallettelut tehty👏😊
Hyvä! Sit vaan pidetään peukkuja!👍👍🤞🏻🤞🏻

Ja omaa napaa: En varmaan saa tänään enää tietoa? Ei ole kuulunut. Jos ne vaikka kasvaakin hitaasti tai jos mä ymmärsin väärin…. 🙈 Mun mielestä kyllä sanoivat, että ilmoittavat keskiviikkona ja sitten vielä testauksen jälkeen to/pe. 🤯 No kai siellä vielä on alkio, kun kukaan ei oo ilmoittanut, että ei olisi!

Muokattu viimeksi:
@Evea jep tunnistan ton et haluu nyt jotenkin syventyä aiheeseen eli tähän raskauden yritykseen. Mietin nyt omalla kohdalla että sain eilen työterveyden kautta työterveyshoitajan langan päähän ja hän suositteli työpsykologin käyntejä joita saa nyt ainakin 3kpl, jatkosta vissiin tarvii vääntää. Mulla siis muitakin syitä jotka ei mitenkään raskaushommiin liity miks nyt on hyvä kohta päästä purkaa ajatuksia. Mutta kyllä oleellinen osa on tää että täytyy miettiä läpi että mitä jos tää ei onnistukaan.

Toisaalta nyt kun tiedän että saan psyykkistä tukea asiaan niin mieli on rauhallisempi ja tänään testailin ovista ja ilmeisesti se on just tulossa, on vaan tosi aikainen kun kp8. Ja mietin siinä että kun ei tää ovistestien tekeminen sinänsä mua stressaa vaan must se on aika mielenkiintoista seurata omaa kehoa ja mikä vaihe kierrossa on menossa niin ei kai se sinänsä haitallista ole? Kai se sit ois huono jos se alkais ahdistaa se testien tekeminen. Mut jos tavallaan tykkää siitä ni ei täs varmaan tarvii niinkään ajatella ettei niitä testejä sais tehä että niiden tekeminen tarkottais automaattisesti stressiä.

@Sandra84 voi että miten jännittävää tai siis ihan kauheeta kun ei mitään kuulu! Soitatko sinne klinikalle huomenna jos eivät ilmoita itse mitään?

Ja kaikille muille tasapuolisesti tsemppiä viikkoon 🌞

@Sandra84 Soittele sinne huomenna jos ei ala kuulua, nii ei tarvitse kärsiä tuon odottelun kanssa.🤗
Joo itse asiassa ne apteekin ovulaatiotestit mulla onkin ollut nyt käytössä, ostin sit vaan hetken mielijohteesta lisäksi noi clearbluetkin kun muita ostoksia tein ja oli hyvä tarjous😁 minusta eilen aamulla tosiaan oli aivan selvä plussa apteekin testissä, ja sitte illalla nega sillä cb:llä.

Eilen ei ollut mahdollisuutta talletellakaan, kun ei ollut yhteistä aikaa ja talo täynnä väkeä😅 tänäänkään ei ehkä onnistu, mutta.. Ei mahda mitään.

@Pikkutytöt no ei sitä tarvikaan ajatella niin että testailu olis väärä tapa toimia. Itellä vaan tuntuu että keskityin siihen nyt vähän liikaa. Enkä jaksa tehtailla niitä nyt sen enempää tässä kierrossa.. Mutta mietin että varmaan ensi kierrossa oon silti taas innolla ostamassa testejä 🤣 onhan tässä testailussa ja perehtymisessä hyviä puolia, niinku toi labrakäyntikään ei ollut turha, sieltä sai hyvää käsitystä omasta terveydentilasta ja esim. ferritiinin matalasta tasosta, jonka voin nyt korjata.

Meillä on kans mahdollista käydä työterveyspsykologilla 3 kertaa, ja oon sitä hyödyntänytkin.

Ja @Henskuu no onpa kiva kuulla että sulla on mennyt noin, ei tarvi aina olla tuntemuksia ja silti ovulaatio etenee normaalisti. Tsemppiä flunssan kanssa!

Sandraaaaa... Täälläkin jännittää... Tsemppiä päivään! ❤️

Täällä turvotus hieman taas helpottaa, vaaka näyttää jo kiloa vähempää näin aamuisin mitä vielä sunnuntaina.

Lääkärin kanssa juteltiin pitkään, oli ihanan sympaattinen lääkäri.

Nostetaan Metforemin annosta hiljoksiin maksimiin..
Ozempicia ei tässä iässä vihti kun on varpaat yms. Samoin lihavuusleikkaus on niin pitkä prosessi..

Lääkärin mielestä turvotus vois helpottua metforemilla ja vähä hiilarisella ruokavaliolla ja vähän lisää kevyttä liikuntaa.

Eilen vielä tiputteli.. vähentyy koko ajan... pitänee ehkä ens viikolla varata gynekologi aikaa, jos ei lopu... 🤷🏻‍♀️
Ja sieltä sit tarvittavat tropit.. vuodon lopettamiseen ja kierron käynnistämiseen.. ja letrozolit voisin taas kysyä avuksi ovulaation ja sen aikaistamiseen... 🤔

Tsemppiä meille kaikille tähänkin päivään 🧡

Sandraaaaa... Täälläkin jännittää... Tsemppiä päivään! ❤️

Täällä turvotus hieman taas helpottaa, vaaka näyttää jo kiloa vähempää näin aamuisin mitä vielä sunnuntaina.

Lääkärin kanssa juteltiin pitkään, oli ihanan sympaattinen lääkäri.

Nostetaan Metforemin annosta hiljoksiin maksimiin..
Ozempicia ei tässä iässä vihti kun on varpaat yms. Samoin lihavuusleikkaus on niin pitkä prosessi..

Lääkärin mielestä turvotus vois helpottua metforemilla ja vähä hiilarisella ruokavaliolla ja vähän lisää kevyttä liikuntaa.

Eilen vielä tiputteli.. vähentyy koko ajan... pitänee ehkä ens viikolla varata gynekologi aikaa, jos ei lopu... 🤷🏻‍♀️
Ja sieltä sit tarvittavat tropit.. vuodon lopettamiseen ja kierron käynnistämiseen.. ja letrozolit voisin taas kysyä avuksi ovulaation ja sen aikaistamiseen... 🤔

Tsemppiä meille kaikille tähänkin päivään 🧡
Sauvakävelyhän olis hyvä… Mä olin sitä pitkään vastaan, mutta siinä kuluu enemmän kaloreita, kun kädetkin tekee🙈 Pitäs itsekin mennä. En oo viittinyt reuhtoo ton punktion jälkeen. Tänään meen kyllä jos saunaan ja uimaan, jos ei kierto vielä ala. Viimeks meni 9 päivää punktiosta. Nyt olis kaiketi 7. päivä. Kyllä ne kohta alkaa, koska mun hiilarihirviö ”has risen”. 🙈
Toivottavasti se Metformin auttais🤞🏻

Ja kiitos tsempeistä. 🥰

Hei,
liityn seuraanne kuumeilemaan. Halusin aina 2 tai 3 lasta ja mies halusi kaksi, ja pitkään uskottelin itselleni, että kaksi on hyvä. Loppu kesästä jotenkin "heräsin", et kyllä se kolmas sittenkin olisi ihana vielä saada ja se on nyt tai ei koskaan, kun olen jo 43-vuotias. Mies oli vähän keskustelussa hämmentynyt vauvakuumeestani, mutta suostui sitten tjottailemaan... hän tekee sitä ja minä teen kaiken mitä pystyn. :tears:

@Pinkkigreippi Hyvä juttu, nyt vain piinailemaan! ☺️

@Sandra84 Voi kun pitkä ja epätietoinen odotus.. Onko tullut tietoa?

@Henskuu Tsemppiä sairastuvalle! Miten siellä on kierto edennyt..?

@Pikkutytöt Ikävää, että uutiset sai mielen myllertämään. Hyvä kuitenkin, että mies sai kuulla ja varmaan ottaa nyt homman tosissaan. Ja onneksi oot saanut keskusteluapua. 🙏 Tsemppiä ja positiivista mieltä sinne, on kuitenkin vielä mahdollisuuksia. ♥️

@Evea Kannattaa tosiaan itseään kuunnella noiden testien kanssa, että sopiiko se vaiko eikö itselle. Tieto voi tuoda positiivista tullessaan ja auttaa ajoituksissa. Mutta jos lisää suorituspainetta, niin sitten tietty säännöllisyys ilman testausta toimii varmasti yhtä hyvin. Voi hyvinkin olla nopea LH-huippu, ei sitä aina saa kiinni, mulla myös ollut kiertoja joissa en ole ollenkaan saanut vahvempaa testiviivaa ja lämpöjen ja luteaalin pituuden perusteella kuitenkin ovis ollut. 👍

@Kesäheinä85 Hienoa, että.oot saanut kohdata empaattisen lääkärin. 💓 Toivottavasti saat lääkkeistä apua. Tuo Sandran ehdottama sauvakävely voisi kyllä olla hyvä ja tehokas tapa saada nesteitä kiertämään. 👍 Tsemppiä sinnekin! ♥️

@dootti Tervetuloa! Oli kyllä hauska tuo, että sinä teet kaiken mitä pystyy ja mies tjottailee. Näinhän se voi mennä. Mutta ihanaa, että mies lähti tjottailemaan ja mahdollistaa sun yrittämisen! 🤭

Täällä vihdoin ovisplussa lähes, nyt on jo kp19. Oli pidempi kierto pitkästä aikaa. Tänään onkin ainut mahdollinen tallettelupäivä, kun mies lähtee huomenna jätkien kans reissuun viikonlopuksi. Tottakai, mun tuurilla. 😅 No, kyllä kai se tämänkin iltainen riittää, jos niikseen on. 🙏

Muokattu viimeksi:
Lämmöt oli tippunut Ouran mukaan viime yönä -0,3 eli odottelen menkkoja alkavaksi. Niin kipee ja väsynyt olo edelleen etten jaksa edes masennella menkoista eli jotain hyvää tässä kauheessa flunssassa 🙈 Ja tää oli toki eka yrityskierto kun viime kuu jäi väliin ni olishan ollut nopeeta toimintaa jos tässä iässä olis tullut plussa heti 😆

Täällä "vähän" tilanne kärjistyi. Lopputuloksena ei sitten aktiivisesti aloitetakaan yrittämään vaan tulee jos tulee. Että onhan meillä jo 2 ihanaa lasta. Mikä toki on totta mut oon niin paljon toivonu vielä kolmatta. Ja kun en mä nyt oikeen yksin voi toisinkaan päättää ku kaks tähän hommaan tarvitaan. Joutuu tätä nyt sulattelee kyllä. Ei tuu olee kovin hyvät mahkut ku yleensä vaan kerran viikkoon oltu, ja en tiiä tuleeko nyt siihenkin tauko. Pakko kai pitää taukoa täältä palstoilta. Ja katon jos ois parempi jättää nää palstat nyt kokonaan pois ja alkaa miettii et ei ehkä sit onnistukaan et miltä elämä sit näyttää.

Tsemppiä kaikkien tilanteisiin 🙏❤️. Ja tervetuloa mukaan palstalle @dootti. Ja @Sandra84 täällä ollaan toiveikkaita sun puolesta 🙏.

Onko teillä muilla tämmöistä: Epäily luteaalivaiheen heikkoudesta ja matalasta progesteronista. Oireina luteaalivaiheessa korostuva unettomuus eli herääminen kesken unien ja vaikeus nukahtaa uudestaan. Ja onko progesteroni-, kortisoli-, kilpirauhas- ja DHEA-arvoja mitattu? Tai onko lääkäri määrännyt progesteronitukilääkityksen tai DHEA-lääkityksen? Mulle määrättiin vain AMH-mittaus, pitää selvitellä pääsisikö mittauttamaan nuo muut ilman lähetettä vai tarvitaanko lähete.

Tuntuu jotenkin surulliselta, stressaavalta ja haitallisesti iskee paniikki, että eikö mun keho vaan toimi nyt raskautumisen kannalta optimaalisesti 🙏.

Anteeksi taas kun minä itse mutta! Mitä te tästä sanotte? On kp19 ja minä vielä metsästän ovulaatiota. Saatoin missata sen aiemmin kierrossa? ;)

IMG_6511.jpeg

@Henskuu Höh, harmi että kipeä olo jatkuu. Olisihan se kyllä ollut melkoinen lottovoitto, jos heti olisi tärpännyt. Paranemista sinne!

@Pikkutytöt Voi surkeus, että kääntyi nyt sitten noin. 😢 Ymmärrän, että on kova pettymys, kun oot odottanut yrityksen alkua kauan ja nyt tuli takapakkia. Voihan asia vielä kääntyä, kun molemmat saa sulatella asiaa. Ja kuten täällä muut on todenneet, niin vaikka mies tjottailee, niin kyllä sitä voi silti nainen pysytellä paremmin kärryillä ja vähän ohjailla ajoituksia.. Vähemmän stressiä miehelle, kun ei ole niin hyvin perillä kierron vaiheissa. Jos kerran viikossa on seksiä, niin voisi huonommat kuin lähtökohdat olla. Mä en aikanaan testannut ovista ollenkaan ja viikonloppuisin yleensä vain oli. Paljon voimia sinne. ♥️

@Sandra84 Onpa ihanaa, että yksi ainakin pääsi pakkaseen. 💓 Toivottavasti vielä toinenkin! 🙏🙏

@Vapaalaskija Tsemppiä sinne. ♥️ Ei ole valitettavasti tietoa noihin liittyen..

@Indigo En valitettavasti näe mitään toista viivaa kuvassa..

Takaisin