Noni gynellä käyty. Kuulemma munasarjat näyttää siltä kuin mun ikäisellä (40v) yleensä eli on merkkejä että hedelmällisyys on jo alkanut laskemaan. Munasolureservi on jo vähentynyt. Esim. munarakkuloita oli jotain 2-4 ja molemmilla puolilla oli yhdet vähän isommat, mikä enteilee lyhyttä kiertoa kun nyt on vasta kp7. Varmaan siis tulossa lyhyt 19-20pv kierto. Amh-mittaukseen sain lähetteen, käyn sit huslabilla. Jos se on alhainen niin silloin raskauden todennäköisyys on jo pienempi. Ja sanoi että onneksi teillä on jo 2 lasta, sillä tässä mun tilanteessa hedelmöityshoidoilla ei juurikaan voisi asiaa auttaa. Ja sanoi kans että parhaiten meille varmaan toimii että eläis vaan stressittä normaalia elämää ja menkkojen alun jälkeen pari viikkoa joka toinen päivä talletteluja kun ne onneksi meillä toimivat.
Soitin miehelle sieltä vastaanotolta niin hänkin nyt kuuli tilanteen. Se oli tosi hyvä ja sit kun soitin vastaanoton jälkeen uudelleen itsekseni hänelle niin oli hyvin positiivinen että hyvä ettei ollut mitään pahempaa ja oli myötätuntoinen kun sanoin että täytyy kyl illalla vielä jutella tästä. Ja puhuttiin siitä että onneks on nää kaks pientä ihanaa, joista toinen kävi onnistuneesti just potalla äsken
Muttajoo. Gyne sanoi myös että kyllä on mahdollista että tulen vielä raskaaksi ja käsitin että voihan se tärpätä vaikka tästä kierrosta, ettei ole mitään kiveen kirjoitettua tuomiota. Vähän kyllä surullinen olo. Luulen että tarviin kotona puhumisen lisäksi jotain psyykkistä tukea, mietin työterveyttä oisko siellä psykologia.
Lisäys: osaako joku tulkita näitä munarakkuloiden arvoja ja mikä toi AFC? Eipä gyne näitä selittänyt..
Oikeassa ovariossa 23x24mm simplex kysta, vasemmalla 28x25mm simplexkysta reunamilla muutamia antraalifollikkelieta /puoli AFC 2/6 -> muokkaus: tuo siis tarkoittaa ilmeisesti että toisella puolella oli 2 ja toisella puolella 6 antraalifollikkelia eli pieniä munarakkuloita. Chatgpt:n kanssa juttelin niin se ei vaikuttanut yhtä negatiiviselta kuin gyne vaan sanoi että keskimäärin 40-vuotiailla naisilla AFC on usein 5-10 eli tää munkin tulos on ihan tavanomainen ikään nähden joskin toisessa lauseessa sanoi että ikä huomioiden kohtalainen/hiukan matalahko määrä, mutta ei poikkeuksellisen huono.
Tällaista nyt omalla kohtaa. Mitäs muille?
@Sandra84 sulla huomenna jännät paikat ainakin, pidän peukkuja